DD2 z fabrycznym LPG |
Autor |
Wiadomość |
Manzarek
Marka: Dacia Duster
Model: 1.6
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 4
|
Wysłany: 2018-10-13, 20:34 DD2 z fabrycznym LPG
|
|
|
Witajcie!
We wrześniu miała pojawić się DD2 z fabrycznym LPG.
Niestety w salonie cisza i nic nie wiedzą. Czy może ktoś z Was ma jakieś informacje czy można liczyć na to, żę produkcja zostanie rozpoczęta? Może ktoś dowiedział się czegoś w swoim salonie? |
_________________ Go Go Dusterek! |
|
|
|
Mikoshi
Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2018-10-14, 17:58
|
|
|
Już kiedyś pisałam w podobnym temacie i przekazuję dwie złe informacje.
1. DD2 z LPG nie będzie - dlaczego? "Silnik się nie nadaje i tyle - koniec tematu". Na pytanie dlaczego wszędzie dookoła Polski można zamówić DD2 z LPG nikt nie miał nic do powiedzenia, rozkładali ręce - tyle się dowiedziałam w salonie...
2. W jednym salonie (odwiedzałam parę do tej pory) pan kierownik przekazał mi info nie oficjalne, że Dacia od przyszłego roku zupełnie ma wycofać silniki 1.6 i benzyna będzie dostępna tylko w wersji 1.3 z DPF - a te już do gazu w ogóle się nie nadają. I to jest raczej pewne bo Renault oficjalnie całkowicie wycofuje od 2019 roku jednostkę 1.6 - a to ten sam motor.
Wygląda więc na to, że to ostatnia szansa na zakupienie taniego w eksploatacji auta z miarę przyzwoitym silnikiem wolnossącym. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2018-10-15, 18:06
|
|
|
Mikoshi napisał/a: | Już kiedyś pisałam w podobnym temacie i przekazuję dwie złe informacje.
1. DD2 z LPG nie będzie - dlaczego? "Silnik się nie nadaje i tyle - koniec tematu". Na pytanie dlaczego wszędzie dookoła Polski można zamówić DD2 z LPG nikt nie miał nic do powiedzenia, rozkładali ręce - tyle się dowiedziałam w salonie...
2. W jednym salonie (odwiedzałam parę do tej pory) pan kierownik przekazał mi info nie oficjalne, że Dacia od przyszłego roku zupełnie ma wycofać silniki 1.6 i benzyna będzie dostępna tylko w wersji 1.3 z DPF - a te już do gazu w ogóle się nie nadają. I to jest raczej pewne bo Renault oficjalnie całkowicie wycofuje od 2019 roku jednostkę 1.6 - a to ten sam motor.
Wygląda więc na to, że to ostatnia szansa na zakupienie taniego w eksploatacji auta z miarę przyzwoitym silnikiem wolnossącym. |
NISSANA QASHQAI ktoś tam zagazował z tym silnikiem ale są padają sondy lambda , luz zaworowy jest kłopotliwy a ile głowica wytrzyma to się okaże . Miałem SUZUKI JIMNY w LPG i głowica padła po 90 kkm , 2 tygodnie uziemienia od jazdy więc se odpuściłem silnik nissana .
Ostatnia szansa na zakupienie młodego i taniego w eksploatacji auta z silnikiem wolnossącym to polift z silnikiem reni i montaż LPG . |
|
|
|
Bartseb
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Cze 2018 Posty: 18
|
|
|
|
Andrzejsko
andsko
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2023
Wiek: 70 Dołączył: 13 Paź 2017 Posty: 25
|
Wysłany: 2018-10-30, 19:48
|
|
|
witam
Dacia Duster przebieg około 7800 km padła sonda wczoraj wymieniali w serwisie gaz fabryczny zakup listopad 2017r
pozdr as |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2018-10-31, 08:01 Sonda
|
|
|
Do Andrzejsko: Czym objawia się awaria sondy lambda? Pytam, bo mam to samo auto z października 2017. Na razie walczyłem tylko z problemem przełączania z Pb na LPG (czyszczenie i w końcu wymiana elektrozaworu). Poza tym aktualnie (odpukać!) śmiga pięknie, spalając około 9 l gazu na 100 km (bez S&S, ECO, max do 115 km/h, drogi wszelkie w różnym stanie: gminno-powiatowo-wojewódzkie.
Oczywiście teksty ASO o brudnym polskim gazie znam w różnych wersjach literackich. Jeden koleżka z ASO poradził mi, by nie oglądając się na przebiegi kontrolne, wymienić samemu filtry LPG (tylko że to około 400 zł w ASo - a u zwykłego gazownika max 100). Mają system taki: po 40.000 km pierwszy filtr, po 60.000 - ten drugi. |
|
|
|
Andrzejsko
andsko
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2023
Wiek: 70 Dołączył: 13 Paź 2017 Posty: 25
|
Wysłany: 2018-11-02, 17:01
|
|
|
witam
zapalił się chech engine po zatankowaniu LPG na BP
wcześniej "diagnostyka " prosty interfejs aplikacja na telefon i kod usterki PO141 dr google podpowiedział ze sonda przejechałem 350 km w tym dniu a na drugi dzień serwis i wymiana sondy
to wszystko |
|
|
|
Witek1952
Marka: Duster
Model: Ambiance
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 71 Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 216 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-11-03, 11:48
|
|
|
zapalił się chech engine po zatankowaniu LPG na BP
Zawsze tam tankuję bo mam najbliżej. Nigdy nie miałem problemu. Czyżby cos się spieprzyło? Pozdrawiam. |
_________________ Witek |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2018-11-03, 12:44 Re: Sonda
|
|
|
JS napisał/a: | wymienić samemu filtry LPG (tylko że to około 400 zł w ASo - a u zwykłego gazownika max 100). Mają system taki: po 40.000 km pierwszy filtr, po 60.000 - ten drugi. |
W poprzednim aucie wymieniałem co 15 kkm bo mi już nie zależało na podłączeniu kompa , nawet dziecko z tym sobie poradzi . Podałeś kolejny przykład debilizmu ASO , gaz mamy zasyfiony i po 20 kkm filtr fazy ciekłej jest cały w pyle .
Koszt filtrów to około 30 zł , czas wymiany 10 minut , brak kontaktu z niby fachowcami ASO bezcenny |
|
|
|
Pan_Jozek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Blackstorm
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 114 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-01-05, 16:01
|
|
|
Andrzejsko napisał/a: | witam
Dacia Duster przebieg około 7800 km padła sonda wczoraj wymieniali w serwisie gaz fabryczny zakup listopad 2017r
pozdr as |
A ja nie byłbym taki pewien... Filtr, albo (nie daj Boże) szwankuje rampa wtrysku gazu... Spotkałem się z identycznym problemem i wymiana w aso nic nie zmieniła, a było w sumie jeszcze gorzej... Wyszło, że były to poniżej wymienione tematy... Ogarnięte i jeździ teraz...
poza tym: filtr fazy lotnej co 15 tys km
filtr fazy ciekłej co 30tys (można nawet co 15 tys km)
świece co 30 tys
i regulacja luzów zaworowych... |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-01-05, 22:18
|
|
|
[quote="Pan_Jozek"] Andrzejsko napisał/a: |
poza tym: filtr fazy lotnej co 15 tys km
filtr fazy ciekłej co 30tys (można nawet co 15 tys km)
świece co 30 tys
i regulacja luzów zaworowych... |
W poprzednim aucie filtry co 15-20 kkm
świece i kable przez 90 kkm nie zostały wymienione bo dobrze pracowały |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2019-03-07, 13:57 Korekta uwag o LPG
|
|
|
Ostatnio, czyli jeszcze w lutym, zażądałem doprowadzenia systemu LPG do poprawnego działania (pikanie, brak przełączania, szarpanie itp.). Wymienili elektrozawór (wiadomo, zasyfiony, a czyścić już się chyba nie opłaca) i listwę LPG, bo pokazywała błędy. Myślę, że winna jest sama firma, bo nie narzuca wymian filtrów co 15-20.000 km, a zasyfiony gaz zapycha najpierw elektrozawory, a potem rozwala wtryski.
Przejechałem od tego bezobjawowo około 2000 km (auto ma prawie 35.000 km). Niedługo mam I wymianę filtra LPG fazy gazowej, więc dokupiłem już od siebie ten fazy lotnej, przy 60.ooo km zakupię oba na własny koszt, bo potem w ramach ASO filtr dopiero po 80.000 km.
Jeśli problem znowu się pojawi, będę nękał ASO do końca gwarancji. |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2019-03-08, 16:08
|
|
|
@JS, to co piszesz to zakrawa o kpinę z serwisu instalacji i braku pojęcia o niej w ASO.... |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2019-03-09, 09:46
|
|
|
Ale tak to naprawdę wygląda (z całym szacunkiem dla wszystkich ogarniętych w temacie).
Jeżeli ASO widzi w systemie, że elektrozawór jest czyszczony 2-4-krotnie, wymieniany po raz drugi łącznie z listwą i nie zająknie się, że zaplanowany cykl serwisowy wymian filtrów jest zbyt rzadki, o czym doskonale wie, to jak mam to rozumieć. Tylko jeden z anonimowych pracowników jednego z ASO w Polsce telefonicznie przyznał, że 80% problemów z LPG wynika z tego właśnie powodu, zaś inny twierdził, że elektrozawory są wadliwe, że serwisanci o tym wiedzą, ale nie mają wpływu na politykę firmy, zatem zachęcali, by wymagać od centrali Renault/Dacia zdecydowanej poprawy jakości systemu lpg. Przypuszczam, że czekają, aż upierdliwym klientom skończy się gwarancja i wtedy będą kasować za każdą interwencję w układ lpg.
Z kolei mój zaprzyjaźniony gazownik źle ocenia instalację LR, tym bardziej montowaną fabrycznie, której nie można odpowiednio zestroić poza ASO, zresztą sam słyszę, że Landi jest głośniejsze od wcześniejszych, które miałem - no i te problemy.
Dodam też, że chyba firma wymogła na mnie swoim durnym cyklem serwisowym, że dołożę do przeglądów i wymienię częściej filtry lpg na własny koszt. Szkoda auta i nerwów.
Mam 5-letnią gwarancję do 100.000 km, ale to pewnie tak jak w innych markach: 60% awarii jest typu eksploatacyjnego, zatem umywają ręce |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2019-03-09, 09:47 Re
|
|
|
Ale tak to naprawdę wygląda (z całym szacunkiem dla wszystkich ogarniętych w temacie).
Jeżeli ASO widzi w systemie, że elektrozawór jest czyszczony 2-4-krotnie, wymieniany po raz drugi łącznie z listwą i nie zająknie się, że zaplanowany cykl serwisowy wymian filtrów jest zbyt rzadki, o czym doskonale wie, to jak mam to rozumieć. Tylko jeden z anonimowych pracowników jednego z ASO w Polsce telefonicznie przyznał, że 80% problemów z LPG wynika z tego właśnie powodu, zaś inny twierdził, że elektrozawory są wadliwe, że serwisanci o tym wiedzą, ale nie mają wpływu na politykę firmy, zatem zachęcali, by wymagać od centrali Renault/Dacia zdecydowanej poprawy jakości systemu lpg. Przypuszczam, że czekają, aż upierdliwym klientom skończy się gwarancja i wtedy będą kasować za każdą interwencję w układ lpg.
Z kolei mój zaprzyjaźniony gazownik źle ocenia instalację LR, tym bardziej montowaną fabrycznie, której nie można odpowiednio zestroić poza ASO, zresztą sam słyszę, że Landi jest głośniejsze od wcześniejszych, które miałem - no i te problemy.
Dodam też, że chyba firma wymogła na mnie swoim durnym cyklem serwisowym, że dołożę do przeglądów i wymienię częściej filtry lpg na własny koszt. Szkoda auta i nerwów.
Mam 5-letnią gwarancję do 100.000 km, ale to pewnie tak jak w innych markach: 60% awarii jest typu eksploatacyjnego, zatem umywają ręce |
|
|
|
|