Koło zapasowe DD2 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
htskhw
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 15 Lis 2018 Posty: 13
|
Wysłany: 2019-01-12, 16:17 Koło zapasowe DD2 4x4
|
|
|
Rozważam zamówienie koła zapasowego i zastanawiam się jak wygląda podłoga (czy jest głębsza) bagażnika w pojazdach oferujących fabryczny zestaw naprawczy?
Czy mógłby ktoś z forumowiczów wstawić zdjęcie podłogi oraz wnęki bagażnika w pojazdach bez zapasu oraz dla porównania czy znajdzie się ktoś kto wstawi zdjęcie bagażnika oraz wnęki z kołem zapasowym? |
|
|
|
b_tyc
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 28 Skąd: Cz-Dz , Wawa
|
Wysłany: 2019-01-12, 20:15
|
|
|
Hej
Napisałem ci PW.
Pozdrawiam
Btyc |
_________________ Miała być Niva , a jest Duster. |
|
|
|
mistakos
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 92
|
Wysłany: 2019-01-12, 20:34
|
|
|
Czemu PW? Kiedyś ktoś też będzie chciał to wiedzieć i też mu napiszesz PW? Szkoda trochę... |
|
|
|
gogol
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 127
|
|
|
|
Viktor
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 65 Dołączył: 21 Lip 2018 Posty: 170 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-01-14, 15:16
|
|
|
Czy ktoś zna uzasadnienie projektantów, dlaczego w wersji 4X2 'nie opłacało się' (?) stosować wnęki na koło zapasowe? Wydawało by się, że jak na linii składają karoserię, to ekonomiczniej by było, nie zatrzymywać taśmy i przestawiać 'maszyn', (zgrzewarki i 'roboty'), na jakiś czas, na wersje Dusterów z płaska podłogą...
Koło w koszu pod podłogą, łapie wszelkie brudy i błoto. Czy 'wnęka' to luksus' ? Bo jeśli tak, to mogli podobnie jak jest z kołem zapasowym, czy innymi dodatkami, wprowadzić również 'wnękę' na zamówienie... |
|
|
|
htskhw
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 15 Lis 2018 Posty: 13
|
Wysłany: 2019-01-14, 19:40
|
|
|
gogol napisał/a: | podloga jest rowno z progiem w wersji 4x4. pod nia masz kolo i cala mase wolnego miesjca. (chwilowo nie mam jak zrobic zdjecia)
EDIT: zobacz sobie tutaj: https://youtu.be/zBoOKioZauA?t=288 |
Dziękuję za link o to mi właśnie chodziło. Czyli w wersji 4x4 z zestawem naprawczym mamy dużo wolnego miejsca jak to określiłeś. Ciekawe czy styropiany są takie same? |
|
|
|
htskhw
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 15 Lis 2018 Posty: 13
|
Wysłany: 2019-01-14, 19:43
|
|
|
Viktor napisał/a: | Czy ktoś zna uzasadnienie projektantów, dlaczego w wersji 4X2 'nie opłacało się' (?) stosować wnęki na koło zapasowe? Wydawało by się, że jak na linii składają karoserię, to ekonomiczniej by było, nie zatrzymywać taśmy i przestawiać 'maszyn', (zgrzewarki i 'roboty'), na jakiś czas, na wersje Dusterów z płaska podłogą...
Koło w koszu pod podłogą, łapie wszelkie brudy i błoto. Czy 'wnęka' to luksus' ? Bo jeśli tak, to mogli podobnie jak jest z kołem zapasowym, czy innymi dodatkami, wprowadzić również 'wnękę' na zamówienie... |
Tak się nad tym zastanawiam, może chcieli zaoferować klientowi głębszy (większy) bagażnik w wersji 4x2...?
I jeszcze jedno w opcji jest koło pełnowymiarowe czy dojazdowe? |
|
|
|
micheangelo
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 25 Cze 2018 Posty: 8
|
Wysłany: 2019-01-15, 07:14
|
|
|
Viktor napisał/a: | Czy ktoś zna uzasadnienie projektantów, dlaczego w wersji 4X2 'nie opłacało się' (?) stosować wnęki na koło zapasowe? |
Nie mam 100% pewności, ale prawdopodobnie nie chodziło o oszczędności a o konstrukcję tylnego zawieszenia- w 4x4 jest wielowahaczowe i jak patrzę pod samochód, to ciężko byłoby wrzucić tam koło zapasowe. Koło podwieszane owszem, ma taką wadę, że łapie wszelki brud, ale swego czasu miałem tak koło zamontowane w Peugeocie i przez kilkanaście lat eksploatacji felga z koła zapasowego nie zardzewiała mimo że była brudna i często mokra. Natomiast widzę dwa plusy podwieszanego zapasu- większy bagażnik i druga sprawa- w przypadku przebicia koła np. w czasie wyjazdu na wakacje nie trzeba się do niego dokopywać w bagażniku.
htskhw napisał/a: | I jeszcze jedno w opcji jest koło pełnowymiarowe czy dojazdowe? |
Koło jest pełnowymiarowe, 16- calowe. |
|
|
|
Viktor
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 65 Dołączył: 21 Lip 2018 Posty: 170 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-01-15, 11:10
|
|
|
micheangelo napisał/a: |
Natomiast widzę dwa plusy podwieszanego zapasu- większy bagażnik i druga sprawa- w przypadku przebicia koła np. w czasie wyjazdu na wakacje nie trzeba się do niego dokopywać w bagażniku.
|
Ten drugi plus i owszem. Ale bagażnik z 'wnęka' jest rzeczywiście mniejszy? Czyli że podłoga, (czyli 'klapa' nad kołem) jest wyżej, niż w opcji z kołem pod podłogą?
htskhw napisał/a: |
I jeszcze jedno w opcji jest koło pełnowymiarowe czy dojazdowe? |
Dodam, że z oponą letnią na feldze stalowej 'zwykłej'.
zapasowe.JPG
|
|
Plik ściągnięto 325 raz(y) 58,52 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Viktor 2019-01-15, 11:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
BLACHA_997
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 194 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-01-15, 11:11
|
|
|
micheangelo napisał/a: | jeszcze jedno w opcji jest koło pełnowymiarowe czy dojazdowe? |
Koło jest pełnowymiarowe, 16- calowe.[/quote]
O ile się nie mylę to jest koło pełnowymiarowe, ale z ograniczeniem prędkości, czyli dojazdowe. |
|
|
|
micheangelo
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 25 Cze 2018 Posty: 8
|
Wysłany: 2019-01-15, 12:36
|
|
|
Viktor napisał/a: |
Ten drugi plus i owszem. Ale bagażnik z 'wnęka' jest rzeczywiście mniejszy? Czyli że podłoga, (czyli 'klapa' nad kołem) jest wyżej, niż w opcji z kołem pod podłogą?
|
W wersji 4x4 bagażnik jest mniejszy- podłoga bagażnika jest wyżej, mniej więcej równo ze zderzakiem. W wersji 4x2 bagażnik jest głębszy. Zresztą w katalogu Dustera są podane pojemności bagażnika: 4x2- 445 litrów, 4x4- 376 litrów. |
|
|
|
papse
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 49 Dołączył: 13 Lis 2018 Posty: 33 Skąd: KR
|
Wysłany: 2019-01-15, 20:22
|
|
|
micheangelo napisał/a: | W wersji 4x4 bagażnik jest mniejszy- podłoga bagażnika jest wyżej, mniej więcej równo ze zderzakiem. W wersji 4x2 bagażnik jest głębszy. Zresztą w katalogu Dustera są podane pojemności bagażnika: 4x2- 445 litrów, 4x4- 376 litrów. |
Dokładnie tak jak kolega napisał |
|
|
|
Viktor
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 65 Dołączył: 21 Lip 2018 Posty: 170 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-01-16, 14:48
|
|
|
micheangelo napisał/a: |
W wersji 4x4 bagażnik jest mniejszy- podłoga bagażnika jest wyżej, mniej więcej równo ze zderzakiem. W wersji 4x2 bagażnik jest głębszy. Zresztą w katalogu Dustera są podane pojemności bagażnika: 4x2- 445 litrów, 4x4- 376 litrów. |
Z ciekawości otworzyłem bagażnik i się przyglądam i przyglądam... Mam wrażenie, że 'podłoga mojego bagażnika, tez jest na wysokości zderzaka... A może chodziło o to, że w 4X4 podłoga jest na wysokości dolnej krawędzi drzwi bagażnika ?
linia zderzaka.JPG
|
|
Plik ściągnięto 139 raz(y) 44,44 KB |
|
|
|
|
papse
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 49 Dołączył: 13 Lis 2018 Posty: 33 Skąd: KR
|
Wysłany: 2019-01-16, 18:04
|
|
|
W Duster 4x4 podłoga bagażnika jest prawie dokładnie na zaznaczonej wysokości - tego karbowanego rantu.
Znalazłem jeszcze filmik :
Bagażnik 4x4
linia zderzaka.JPG
|
|
Plik ściągnięto 110 raz(y) 81,45 KB |
|
|
|
|
Viktor
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 65 Dołączył: 21 Lip 2018 Posty: 170 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-01-16, 21:37
|
|
|
Dzięki za info. Praktycznie ta różnica jest niewielka. Ale w cyfrach, (litrach), pewnie jest propagandowo istotna. |
|
|
|
|