DACIA DUSTER - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER - KLUB POLSKA
Nieoficjalny Klub Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster w Auto Świecie
Autor Wiadomość
LESNICZYy

Marka: DACIA
Model: DUSTER STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 90
Wysłany: 2019-02-07, 18:31   Duster w Auto Świecie

Trochę baboli napisali , że silnik do LPG się nadaje ... Opony jakoś szybko padły , ja mam jeszcze oryginały :mrgreen: . Widocznie nie zawsze nowsze jest lepsze :mrgreen: . Ale ogólnie nie wyszedł najgorzej .
https://www.auto-swiat.pl...nsowego/5pt1zj5
 
     
Rezysstor 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 62
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 25
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2019-02-10, 22:52   

Co myślę, o wszystkich znafcach (sic!) Dusterów, to napisałem dość obrazowo na "konkurencyjnym" forum Dacii.
Pisał bym tam pewnie i dalej ,jako tamtejszy Rezysstor gdybym mógł się tam zalogować - jakoś mnie jednak, nie pokochali, i mordę zakneblowali :)
Chłopaki z Auto Świata to tacy sami znafcy(sic!), jak cała reszta tego towarzystwa, rżnąca arystokratów, Clarksonów i innych posiadaczy biletów miesięcznych na autobusy miejskie i wiejskie.
Prawda jest taka, że jak komu zbyt wolno owym Dusterem, to ostatnio pokonuję trasę Warszawa - Wrocław, i czasem wskazówka prędkościomierza, nie schodzi poniżej 155 km/h, a momentami dochodzi do 170 km/h.
Luksus szybkiego podróżowania, to w zależności, od wiatru, nawet i 14 l/100 km , i jakoś nikt mnie specjalnie nie wyprzedza, owymi "lepszajszymi i szybsiejszymi"(sic!) brykami z jakimś "znafcą" z pełnymi majtkami, za kierownicą.
Trzeba jedynie uważać, przy bocznym wietrze, jak wypada się zza ekranu, ale znosi w takich przypadkach każdy samochód.
Co do słabej dynamiki, to ostatnio w Warszawce chciałem, na zaśnieżonym skrzyżowaniu, pokazać fagasowi w limuzynie BMW, gdzie może sobie wsadzić ów bawarski nabytek, ale sukinkot miał niestety napęd na 4, i zostałem jakieś 5 m z tyłu, po czym gość zwolnił.
Przyznacie , że te 5 m różnicy, słabo koresponduje z różnicą cen obydwu samochodów ?
Wkurzające jedynie, jest to, że na bieszczadzkich serpentynach, nie można jeździć bokiem, w tumanie śniegu, bo spowolni zabawę układ stabilizacji toru jazdy.
Myślę jednak, jak toto wyłączyć powyżej 50 km/h :)
Na suchych nawierzchniach też można wprawić w rozpacz posiadaczy lepszych ponoć samochodów, jeżeli kierowca Dustera wie, w jakim zakresie obrotów, jego silnik "ciągnie", a jest to powyżej 4200 obr., a kończy się przed 6000 obr/min.
Zalecam w takich przypadkach kozackiej jazdy, stosowanie benzyny 98, ponieważ różnica jest wyczuwalna.
Lejąc 98 palisz nieco mniej, masz lepszą dynamikę, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów, tuż przed "odcięciem" :)
Wiem, wiem, że tamte lepiejsze(sic!) bryki, to palą gumy przy 1500 obr/min, zwłaszcza, jak mają motorek 1000 cm3, ale za to "rasowy" - nordycki znaczek na klapie :)
Większość wypowiada się z pewną nieśmiałością, i wstydliwością, że zaszczycają Dustera swoimi czterema literami, bo oni go nie traktują przecież, jako samochód, czyli swojego Golfa na gaz, tylko maja go , za jakąś egzotykę.
Dupki ich bolą, po jeździe, na "niewygodnych" fotelach Dustera, a może z powodów innych, niż ergonomia :) ?
Mój rekord jazdy bez przerwy, pobiłem właśnie w Dusterze, na dystansie ponad 450 km, i jakoś nie odpadły mi cztery litery :)
Fakt - podwyższyłem sobie fotel, i nieco utwardziłem siedzisko, ale nawet bez takich modyfikacji dałbym radę.
Znam osobiście gościa, który woli jeździć Dusterem, niż Subaru Foresterem, ma dwa domy pod Warszawą, prestiżową profesję, i idealnie prezentuje się na parkingu pod Biedronką.
Nawiasem zauważyłem, że społeczeństwo lepiej, i sympatyczniej traktuje mnie w Dusterze, niż np. w Nissanie Navara.
Wszyscy właściciele Dusterów, powinni mieć dystans, do jego rzekomo wstydliwej proweniencji :)
Jakiś nestor motoryzacji, co na Syrenach Bosto zdobył pierwszy doktorat, bredzi, że Duster jest "prosty" konstrukcyjnie :)
Chłopina nie wiedział widocznie, że silnik jest z przodu, a to z tyłu, to koło zapasowe :)
Prostota Dustera ma niby polegać na tym, że remont kapitalny można zrobić w szczerym polu, mając do dyspozycji młotek i klucz 10 ?
Znafcy(sic!) i inne autorytety moralne, oraz techniczne, wyszczekają wszystko, czego oczekują sponsorzy, lub prowadzący ich agenci, bo z tego żyją :)
Nie wstydźcie się więc swoich znaczków na klapie, bo nasz sprzęt ma jaja, czego nie można powiedzieć, o większości lepsiejszych(sic!) cudaków.
A jak tam który, nie wierzy, niech sprawdzi, co się dzieje, jak da w "rurę". :)
 
     
traks 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Rocznik: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 82
Wysłany: 2019-02-11, 20:25   

... taaaa, jak tymi swoimi 105 kM dam w "rurę" to będę pierwszy spod świateł :) :) :)
 
     
traks 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Rocznik: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 82
Wysłany: 2019-02-11, 20:58   

Ta, kolegi 1,6 sce robi szał na ulicach, bo przyspieszenie do setki to 11 s.... w stosunku do 11,8 s w mojej :)
 
     
Marek1603 

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 44
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-02-11, 22:12   

Przejedź się swoim, a potem Sce tylko z przebiegiem tak około 10kkm (dotarty) zobaczysz różnicę.
Zdarza mi się otrzepać nagar z zaworów więc wiem o czym kolega pisze.
Nie jest to RAM z 6,5L pod maską czy chevrolet shelby 6,5L 520kucy, którymi miałem okazję jechać ale naprawdę daje radę.
Jak wiesz jak wykorzystać możliwości silnika to to nawet jedzie fajnie tak do 160 w moim przypadku ze względu na opony AT.
Spalanie, no cóż. Kto bogatemu zabroni.
 
     
LESNICZYy

Marka: DACIA
Model: DUSTER STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 90
Wysłany: 2019-02-15, 17:40   

Pojawił się filmik "specjalistów" https://www.youtube.com/watch?v=vlYDNzLXZv8 . W komentarzach widać brak wiedzy i zazdrość polaczków . Najwięcej na pewno wypowiadają się ci co Dustera widzieli raz z kilometra :mrgreen:
 
     
Rezysstor 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 62
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-18, 00:46   

[quote="traks"]Ta, kolegi 1,6 sce robi szał na ulicach, bo przyspieszenie do setki to 11 s.... w stosunku do 11,8 s w mojej :)
Czasem Dawid pokonuje Goliata :mrgreen:
Rzeczywistość jest taka, że posiadacze "lepsiejszych" bryk, wcale tacy wyrywni spod świateł nie są, bo się boją :mrgreen:
Boją się, że popsują swoje cudo, większości, nie stać, na naprawy, nie są też psychicznie przygotowani, na konfrontację .
Większość nawet nie wie, ile im "fabryka dała".
Tak więc Kozak w Dusterze , nie jednemu humoru odbierze :mrgreen:
 
     
traks 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Rocznik: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 82
Wysłany: 2019-02-18, 06:42   

Coraz bardziej przekonuję się że to właśnie właściciele Dacią, na każdym kroku chcą udowodnić sobie i pozostałym że są pełnoprawnymi użytkownikami dróg, a ich auto to prawdziwy samochód. Właściciele pozostałych marek wiedzą co mają i nie muszą niczego udowadniać ruszając pierwszym z pod świateł...
 
     
Rezysstor 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 62
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-18, 13:44   

Dacia musi być zrywna, i szybka, ponieważ właściciele innych wyrobów samochodopodobnych,
leczą swoje kompleksy, usiłując wyprzedzić Dacię w każdej sytuacji.
Uniemożliwienie wyprzedzenia Dacii, tylko po to, by za chwilę skręcić, na stację paliw, ma znaczenie w zachowaniu bezpieczeństwa, na drodze.
Kultury, na drodze, najlepiej się uczy, mając odpowiedni potencjał, pod butem, podobnie , jak w polityce, zdobywa się uznanie mając atomową pałę na przeciwnika.
 
     
traks 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Rocznik: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 82
Wysłany: 2019-02-18, 15:01   

Rozumiem że jesteś wyprzedzany lewym pasem i wtedy przyspieszasz by zablokować manewr innego auta. Abstrahując że zamiast zwiększać bezpieczeństwo to tylko stwarzasz jeszcze większe zagrożenie, to jest to niezgodne z prawem
 
     
Rezysstor 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 62
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-18, 19:05   

traks napisał/a:
Rozumiem że jesteś wyprzedzany lewym pasem i wtedy przyspieszasz by zablokować manewr innego auta. Abstrahując że zamiast zwiększać bezpieczeństwo to tylko stwarzasz jeszcze większe zagrożenie, to jest to niezgodne z prawem


Miałem na myśli dynamiczną jazdę, której styl zniechęca innych, do manifestowania lekceważenia :mrgreen:
Nigdy nikogo nie blokuję, a nawet przepuszczam, niech jedzie w cholerę, skoro gotów się zabić w imię chorej ambicji :shock:
 
     
toka93

Marka: Fiat
Model: Croma
Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 35
Wysłany: 2019-02-18, 20:54   

Troszkę w tym racji jest, ale z drugiej strony cena samochodów nie bierze się z czapy. Auta nowe są przepłacone, ale zapewniam, że różnica pomiędzy samochodem klasy premium a dusterem jest kolosalna.
Dacia póki co jest marką budżetową, ale będzie parła do przodu jak Skoda parę lat wstecz. Już nowy Duster cenowo jest atrakcyjny, bo nie ma co ukrywać, że za 60 tysięcy dostaniemy pełnoprawny i dobrze wyposażony samochód, ALE! No właśnie to ciągłe ale. Mam samochód ciut wyższej klasy, 15 letni i w dodatku marki Fiat(nic premium) model typowo strzelający w wyższy pułap cenowy i muszę przyznać, że pomimo wieku jednak pozycja za kierownicą jest wciąż lepsza. Można Dusterem i 500km przejechać, a i dokkerem zdarzało mi się robić po 600-700km dziennie, niestety nie było to jakoś super przyjemne. Jechało się bo musiało. Reasumując. Duster to świetne auto w dobrej cenie, ale nie ma co go porównywać do aut klasy wyżej w dodatku silnik 1,6 to wciąż tylko wolnossący silnik o mocy "ledwie"115km i tego się nie przeskoczy. Więc posiadacze Dusterów cieszcie się swoimi autami i nie bądźcie jak Clarkson nie przyrównujcie Daci do ferrari mierząc pojemności bagażników i cenę :)
_________________
Potrzebujesz czegoś do Daci?
Pisz śmiało! :)
 
     
Rezysstor 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 62
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-19, 08:02   

Dustera trzeba kupować świadomie :mrgreen:
Miałem dość strachu, o ruszanie na mrozie, turbinę, wtryski, świece żarowe, dwumasę i resztę tego rdzewiejącego złomu na "legendarnej" ramie.
Zalety owej "ramy", można zobaczyć na Youtube w postaci galerii złamanych w Anglii samochodów :evil:
Przyjemnie się jedzie z silnikiem, co ma 400 Nm momentu obrotowego, ale w praktyce kiedy to się bezwzględnie przydaje, a jeśli się "przyda", to czy sprzęgła nie spalimy ?
Silnikiem 1,6 Sce można spokojnie łamać wszelkie ograniczenia prędkości na naszych drogach, i absolutnie nie odczuwam, że z punktu A, do B, przemieszczam się zdecydowanie wolniej, niż samochodem dwukrotnie droższym.
Większość biadolenia, to jakaś infantylna kokieteria, świadcząca, o tym, że wielu posiadaczy Dusterów, pozwoliło sobie zrobić wodę z mózgu, pijarowcom innych, samochodowych marek.
Autorytety motoryzacyjne synchronicznie szczekają odbytami, na Dacię, a ta jedzie dalej :mrgreen:
 
     
jammo 


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 56
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 148
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-02-19, 18:24   

Masz trochę racji.Ja z żoną przed zakupem auta, które miało być podwyższone , zjeździłem kilka salonów z różnymi markami. Mogłem wydać nawet te 80 tyś zł, ale musiałem mieć pewność , że wydaję je słusznie. Sprawdzałem Hyunadia Tucson i Kia Sportage z takimi samymi silnikami 134KM. Byliśmy w Suzuki oglądać Vitarę , Nissana Qaschqaia, Renault Kadiar który o dziwo też przypadł nam do gustu, ale i tak wybrałem Dustera Prestige 1.6 SCe 115. Stwierdziliśmy jednak z żoną, że wersje tamtych aut, przynajmniej w tej cenie około 80 tyś zł , a tyle trzeba było dać za te auta z podstawowym wyposażeniem + może jakieś tam pakiety, nie oferują nic takiego, co skłaniało by nas do wydania dodatkowych 20 tyś zł do ceny, za jaką nabyliśmy Dustera w max wyposażeniu jedynie bez skór. Wszech obecny plastik , nie za bogate wyposażenie w tych cenach przeważyły szalę. Na szczęście i u nas , nie spełniło się wiele prognoz o wadach, o jakich dużo czytałem. Właśnie zrobiłem wczoraj ostatnie kilometry docierania, gdyż na liczniku od sierpnia stuknęło całe 3 tyś km :mrgreen: ale jestem naprawdę zadowolony, i podejmując jeszcze raz decyzję o zakupie , zrobiłbym to samo, no może wahał bym się czy nie dołożyć do tego silnika 150KM , chociaż ten 1.6 w zupełności mi starcza na takie przebiegi jak nią robię.
 
     
Rezysstor 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 62
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-19, 21:51   

Te 80 tys., to raczej za wersję "cudaka" bez napędu na 4 koła ?
Smutna prawda jest taka, że poniżej jakiś 120 tys., nie kupisz wersji z napędem na 4x.
W moim przypadku napęd na 4 jest nieodzowny, choć nie jestem żadnym,"walniętym terenowcem" za "pińć złoty".
Duster ma jedną, podstawową dla mnie zaletę : rozpoznaję go na parkingu pod marketem :lol:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
stat4u
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10