Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster II 1.6 SCe skokowe opadanie obrotów.
Autor Wiadomość
jarek1977

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 26
Wysłany: 2019-03-03, 19:08   

13tys zrobiłem w 8 miesięcy, co do objawów to miałem sporadycznie falujące obroty i raz wszedł w tryb serwisowy, w ASO żadnego softu mi nie wgrywali a po przeglądzie jak ręką odjął i jakby dodatkowych koni przybyło. Nie mam pojecie cos się stało ale teraz jest dobrze.

Bierz spokojnie 1.6 bo jak nie teraz to za jakiś czas rozwiążą ten problem
 
     
jarek1977

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 26
Wysłany: 2019-03-03, 19:32   

moze akurat model z 2019 nie bedzie mial tych problemów
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-03-03, 20:44   

Problem jest tylko z DDII. Wcześniej dustery nie miały problemów. Dotyczy to tylko 1,6.
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-03-03, 21:22   

Myślę, że do tego czasu ogarną temat.
 
     
mistakos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 92
Wysłany: 2019-03-04, 08:56   

Ja parę dni temu odebrałem, więc jeszcze nie ogarnęli... :/
 
     
jarek1977

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 26
Wysłany: 2019-03-04, 08:58   

czyli niestety sami nie wiedza co zrobić.
 
     
BLACHA_997

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 194
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-03-04, 12:18   

Jeśli prześledzicie tematy w bliźniaczym forum dojdziecie do wniosku, że wcześniejsze wersje Dusterów 1,6 tez miały tą "przypadłość" - chyba jednak wszystko zależy od indywidualnego podejścia użytkownika gdyż dla mnie różnica w obrotach rzędu 50 czy 100 jest niczym. Ja jeździłem Dusterem 1 od 2011 roku do stycznia tego roku i kilka razy zdarzyło się, że obroty były podbijane do góry, ale zauważyłem, że w tedy gdy trochę późno wysprzęgliłem silnik przy hamowaniu i zatrzymywaniu się. Były to jednak sporadyczne przypadki związane z tą właśnie operacją. Poza tym złego słowa nie mogę powiedzieć na temat tamtej jednostki napędowej - fakt rozwiązanie związane ze wspomaganiem hydraulicznym dusiło silnik gdy ruszało się kierownicą, ale to taka konstrukcja. Jeżdżąc obecnie Dusterem II - na "luzie" nie stwierdziłem żadnego falowania silnika, a przy zmianie biegów i po wciśnięciu sprzęgła, faktycznie przez ułamek sekundy obroty utrzymywane są na stałej wartości aby następnie liniowo spaść. Dla mnie to żadna usterka.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2019-03-06, 21:34   

jammo napisał/a:
Sajmon117 napisał/a:
To jest normalnie patola

Niby co? silnik z tymi jego obrotami, czy opis techniki jazdy jaki stosuję?


Silnik i serwis
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2019-03-06, 21:36   

Leszek napisał/a:
to ty ładnie kilometrow krecisz 13 tys rocznie dusterem !!!! masz w opisie ze rocznik 2018 strasznie duzo a na poczatku miales tez takie problemy jak opisuja inni z tymi obrotami ?


A ile trzeba jeździć ??
 
     
mistakos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 92
Wysłany: 2019-03-07, 14:31   

Ja dzisiaj zrobiłem kolejne odkrycie i stwierdziłem, że TTTM, więc dam sobie spokój. Wspomnę o tym na serwisie, ale szkoda mojego czasu na temat obrotów.

Odkrycie: wyłączony S&S, stoję na światłach na luzie - obroty 700, wbijam bieg auto jeszcze na sprzęgle bez gazu obroty 1000, wrzucam znów luz, obroty 700.
Podsumowując, szkoda życia, żeby drążyć, auto jeździ, skręca, hamuje, a o to właściwie chodzi.
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-03-07, 15:10   

Ale tak ma być. To jest dobrze.
Masz na luzie, mniej pali, nie zużywa się łożysko na sprzęgle, a po wciśnięciu masz gotowe do ruszenia praktycznie bez dodawania gazu.
 
     
mistakos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 92
Wysłany: 2019-03-07, 16:27   

Wiesz, takich cudów do tej pory w autach nie miałem.

Poza tym, czy jako drugie cudo powinienem traktować to, że w trakcie jazdy po wciśnięciu sprzędła obroty najpierw spadają do 2k, czekają chwilę, na odpowiedni moment, prośbę, modlitwę czy co tam jeszcze im potrzeba i dopiero po chwili spadają dalej? Może cały ten wątek jest bez sensu, bo "tak ma być" ;-)

Wiesz, może ekomaniacy wymogli takie zachowania silnika na producencie? Zachowanie silnika przy zmianie biegu wygląda jakby "czekał" na 2k na dalszą jazdę? Może jest minimalnie oszczędniej w zużyciu paliwa i dlatego tak jest... a my tu się spinamy, atakujemy serwisy o nowe softy itede itepe, a to po prostu nie może się zmienić, bo normy emisji spalin...

Nie wiem, gdybam, ale sam temat obrotów odpuszczam, jeździ i to mi wystarczy.
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-03-07, 18:29   

Ja mówię o tym konkretnym przypadku podczas postoju i wciśnięcia sprzęgła.
 
     
mistakos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 92
Wysłany: 2019-03-08, 18:25   

Ah, teraz jak to czytam, faktycznie wyszedł lekki offens, przepraszam, ale ciężko czasem przełożyć swoje myśli na tekst pisany, tak, żeby to było dobrze odebrane.

Wracając do meritum, jak wspomniałem, dziwne zachowanie silnika, na tą chwilę traktuję jako norma, bo auto ma jeździć, a ja nie mam czasu i ochoty atakować serwis. Przy pierwszym przeglądzie wspomnę o tym i zobaczymy.
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-03-08, 19:38   

Dzisiaj trochę pojeździłem i jest tak (żona mi dała :mrgreen: ). Po wciśnięciu sprzęgła obroty nie podnoszą się. Dopiero po wrzuceniu biegu obroty się podnoszą do około 1000. Dla mnie jest to dobre bo ruszasz praktycznie bez gazu. Przydatne zwłaszcza w korkach. W 4x4 2 bieg i powolutku do przodu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 10