Przy ruszaniu skreca w prawo |
Autor |
Wiadomość |
mack
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 2
|
Wysłany: 2019-01-21, 19:11 Przy ruszaniu skreca w prawo
|
|
|
Witam,
mam rocznego dustera i ostatnio zrobilo sie coś takiego, że przy ruszaniu samochod skreca w prawo, ogolnie cała kierownica skreca, muszę ją trzymać, żeby jechał prosto, bardziej widać przy jakims dynamicznym ruszeniu.
Na prostej czuc ze kierownica ciągnie w prawo, nie jest to jakieś mocne ale czuć.
Byłem trzy razy w serwisie, za pierwszym razem ustawili geometrie i stwierdzili ze jest ok, ale problem dalej wystepował, za drugim razem powiedzieli ze faktycznie coś jest nie tak, sprawdzali zawieszenie, nie stwierdzili zadnych luzow, przełożyli koła przód, tył, za trzecim razem znow poprzekładali koła i powiedzieli ze jest dobrze i tak powinno byc, bo to zla nawierzchnia, bo to tak działa mechanizm roznicowy, itd....
Ewidentnie przy ruszaniu kierownica obraca się lekko w prawo przy dynamicznym ruszeniu, przy odpuszczeniu gazu jakby lekko odbija z powrotem w lewo.
Co mogę z tym zrobić, serwis stwierdził ze wszystko jest ok. |
|
|
|
Witek1952
Marka: Duster
Model: Ambiance
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 71 Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 216 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-22, 18:01
|
|
|
Słyszałem o podobnym przypadku w Skodzie Octavia. Też była na gwarancji i w Polsce zbywali właściciela. Wina była w wadliwej skrzyni biegów. Pojechał do serwisu niemieckiego. W Niemczech w dwa dni ogarnęli problem. Wymienili skrzynię i było OK. |
_________________ Witek |
|
|
|
Cubic
No road No problem
Marka: Dacia
Model: Duster PH1
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 10 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: DW
|
Wysłany: 2019-03-10, 16:09
|
|
|
To co opisujesz nazywa się po angielsku "torque steer"
wysoki moment obrotowy + napęd na przód + różnej długości półosie = torque steer
Tak ma być i nie jest to usterka
Obejrzyj poduszkę silnika bo urwana potęguje ten efekt
auta sportowe mają pędzone tylne koła żeby nie było tego "doznania".
łatwiej trafić w drogę jeśli koła skrętne nie są napędowymi |
|
|
|
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2019-03-10, 18:53
|
|
|
Cubic napisał/a: | To co opisujesz nazywa się po angielsku "torque steer"
wysoki moment obrotowy + napęd na przód + różnej długości półosie = torque steer
Tak ma być i nie jest to usterka
Obejrzyj poduszkę silnika bo urwana potęguje ten efekt
auta sportowe mają pędzone tylne koła żeby nie było tego "doznania".
łatwiej trafić w drogę jeśli koła skrętne nie są napędowymi |
W 1.6 SCe wysoki moment obrotowy??? Chyba nie do końca Napęd też 4x4 a nie na przód. (choćby nawet AUTO to przy gwałtownym ruszeniu coś od siebie dołoży ) |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2019-03-10, 19:09 Re: Przy ruszaniu skreca w prawo
|
|
|
mack napisał/a: | Ewidentnie przy ruszaniu kierownica obraca się lekko w prawo przy dynamicznym ruszeniu, przy odpuszczeniu gazu jakby lekko odbija z powrotem w lewo.
Co mogę z tym zrobić, serwis stwierdził ze wszystko jest ok. |
Sprawdzałeś ciśnienie w oponach? |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
Cubic
No road No problem
Marka: Dacia
Model: Duster PH1
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 10 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: DW
|
Wysłany: 2019-03-11, 00:07
|
|
|
Hiszpan_JS napisał/a: |
W 1.6 SCe wysoki moment obrotowy??? Chyba nie do końca |
Fiat Uno Fire 1.4 też miało tendencję do "tego zjawiska" a moja taczka też ostro ciągnie w prawo przy szybkim starcie
Hiszpan_JS napisał/a: |
Napęd też 4x4 a nie na przód. Choćby nawet AUTO to przy gwałtownym ruszeniu coś od siebie dołoży ) |
Nie dołoży. Chyba ,że przód straci przyczepność ale nawet jak dołoży to i tak prosty mechanizm różnicowy fizyki nie oszuka.
w odpowiedzi
Ford wymyślił system TSC (torque steer control)
Subaru symetryczny awd
Honda dociążoną krótszą pół oś
Inne firmy mają swoje patenty i rozwiązania które próbują zminimalizować "to zjawisko"
Polecam popaczeć ;) na jutuba :) filmiki mazda speed torque steer albo massive torque mini V8 |
|
|
|
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2019-03-11, 13:32
|
|
|
Ja nie twierdzę że zjawisko nie istnieje, tylko że przy tym aucie i silniku 1.6 nie będzie tak odczuwalne. Przeglądnij forum, nikt nie zgłaszał takiego przypadku. Czyżby reszta "oszukała fizykę"? Mack pisze " ostatnio zrobiło się coś takiego" . Wcześniej fizyka nie działała? Ja jednak sprawdziłbym dokładnie:
- koła
- tuleje
- wachacze
- łożyska McPhersona
- łożyska kół
- hamulce
Jest jeszcze opcja že to skrzynia biegów (a raczej przedni dyferencjał) ale to już gruba sprawa.
Ja wymyśliłem tyle, ale ja to się nie znam |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
mack
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 2
|
Wysłany: 2019-04-26, 21:44
|
|
|
Witam po przerwie
Duster spedził ponad dwa miesiace w ASO
tutaj wynik pracy
video 1
video 2
z tego co mi wiadomo, zostaly zmienione amortyzatory stronami, byly podmieniane wachacze, byla wyciagana i rozbierana skrzynia, zostala zmieniona polos prawa
a na koniec stwierdzili ze to cecha samochodu :D
Jako ze to auto w leasingu bede prawdopodobnie żądał odstąpienia od umowy przez leasingodawce. |
|
|
|
MisiekT
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 23 Cze 2013 Posty: 51 Skąd: Budy Mszczonowskie
|
Wysłany: 2019-04-30, 12:50
|
|
|
mack napisał/a: | Witam po przerwie
Duster spedził ponad dwa miesiace w ASO
tutaj wynik pracy
video 1
video 2
z tego co mi wiadomo, zostaly zmienione amortyzatory stronami, byly podmieniane wachacze, byla wyciagana i rozbierana skrzynia, zostala zmieniona polos prawa
a na koniec stwierdzili ze to cecha samochodu :D
Jako ze to auto w leasingu bede prawdopodobnie żądał odstąpienia od umowy przez leasingodawce. |
A jakbyś tak spróbował i umówił się u dealer'a na jazdę testową na innym DD z podobnym wyposażeniem? |
_________________ MisiekT
wersja silnika: K4M 646 |
|
|
|
Witek1952
Marka: Duster
Model: Ambiance
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 71 Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 216 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-05-01, 11:41
|
|
|
Witam serdecznie. Kiedyś śledziłem podobny wątek na forum Skody Octavii. Nasze serwisy nie potrafiły sobie z tym poradzić. Pomogło dopiero wybranie się na naprawę gwarancyjną W Niemczech. Przyczyną było wadliwe działanie mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów. Wymieniono skrzynię na nową i po problemie. Cała naprawa trwała 2 dni. Pozdrawiam. |
_________________ Witek |
|
|
|
|