Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
DACIA DUSTER II 2018 1.6 SCe - ryzyko awarii silnika
Autor Wiadomość
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-04-04, 15:05   

Pamiętaj, że na każdą zmianę softu muszą uzyskać homologacje. A papierkologia niestety trwa trochę czasu.
Najważniejsze żeby usunięto problem.
 
     
pavulon78

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 45
Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 22
Wysłany: 2019-04-05, 08:51   

U mnie wymiana filtra oleju pomogła na jakies 3 miesiące. Później znowu przy odpalaniu na ułamek sekundy pojawia się kontrolka oleju, ale komunikat o awarii silnika i sygnał dźwiękowy nie występuje.
Obecnie jak odpalam samochód to nie czekam aż pogasną wszystkie kontrolki. Po prostu kluczyk w stacyjkę i go odpalam. Wtedy problemu nie ma. Tak naprawdę nie ma wielkiego uzasadnienia czekanie po włączeniu zapłonu aż pogasną kontrolki. Auta odpalane nie kluczykiem tylko guzikiem też od razu się odpalają, a kontrolki gasną już na pracującym silniku.
 
     
viper126pzgc
viper126pzgc


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 53
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 58
Wysłany: 2019-04-05, 11:07   

_heMORoid_ napisał/a:
problem z obrotami ( falujące na zimnym i przytrzymywanie 2500-3000 przy zmianie biegów) rozwiąże zmiana softu


Ja mam najnowszy (chyba) soft, wgrany 2 stycznia 2019 i problemu to nie rozwiazało.
 
     
pavulon78

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 45
Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 22
Wysłany: 2019-04-05, 11:33   

viper126pzgc napisał/a:
_heMORoid_ napisał/a:
problem z obrotami ( falujące na zimnym i przytrzymywanie 2500-3000 przy zmianie biegów) rozwiąże zmiana softu


Ja mam najnowszy (chyba) soft, wgrany 2 stycznia 2019 i problemu to nie rozwiazało.


Ja byłem na aktualizacji softu na początku marca (wcześniej na początku grudnia). Odpukać auto w końcu zaczęło działać jak należy.
 
     
viper126pzgc
viper126pzgc


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 53
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 58
Wysłany: 2019-05-11, 19:51   

Jeżeli chodzi o komunikat "ryzyko awarii silnika" tymczasem przeszło samo, może dlatego, że zrobiło się cieplej i olej stał sie mniej gęsty.
 
     
solo

Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 41
Dołączył: 19 Cze 2019
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-06-30, 20:17   

viper126pzgc napisał/a:
Jeżeli chodzi o komunikat "ryzyko awarii silnika" tymczasem przeszło samo, może dlatego, że zrobiło się cieplej i olej stał sie mniej gęsty.

a jaki kolego lejesz olej do swego dusterka elf sxr 5w40 czy elf sxr 5w30 a tak na marginesie to jakim zalany jest na pierwszy montaż?
 
     
pavulon78

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 45
Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 22
Wysłany: 2019-07-02, 13:02   

solo napisał/a:
viper126pzgc napisał/a:
Jeżeli chodzi o komunikat "ryzyko awarii silnika" tymczasem przeszło samo, może dlatego, że zrobiło się cieplej i olej stał sie mniej gęsty.

a jaki kolego lejesz olej do swego dusterka elf sxr 5w40 czy elf sxr 5w30 a tak na marginesie to jakim zalany jest na pierwszy montaż?


Według dokumentów jakie dostałem do auta przy odbiorze, fabrycznie zalany był 5w40. Przy pierwszym przeglądzie zalali mi teoretycznie 5w30.
 
     
Damian23

Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-08-18, 21:23   

_heMORoid_ napisał/a:
pisałem juz o tym w innym wątku. W serwisie w gdyni powiedzieli mi ze ten problem z obrotami ( falujące na zimnym i przytrzymywanie 2500-3000 przy zmianie biegów) rozwiąże zmiana softu, a ze mam najnowszy to musze czekac na nowy do maja. Klopot w tym ze szlag mnie trafia jak jade tym rumunskim gruzem, a do tego na codzien ujezdza go moja kobita wiec w du.e dostaje ostro... i tez mi sie wydaje ze soft problemu nie rozwiąże. Mam 3900km przebiegu, myslalem o wymianie oleju i filtra, ale jakos ciezko uwierzyc ze to wina filtra. Czy komuś z Was udało się rozwiązac ten problem? U mnie jest na tyle źle ze ostatnia rzecz na ktora mam ochote to jazda tym autem. Czy ktoś dostał coś na pismie z serwisu?

Witaj. Spróbuj do paliwa dodawać dodatków uszlachetniających, ja tak robię i trochę objawy złagodziło. Tak jak piszesz, serwis to ma głę
boko w d... .
_________________
Damian
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-08-23, 07:22   

pavulon78 napisał/a:
Według dokumentów jakie dostałem do auta przy odbiorze, fabrycznie zalany był 5w40. Przy pierwszym przeglądzie zalali mi teoretycznie 5w30.


Różnica w lepkości między 5W40 a 5W30 jest prawie żadna. W tak "nowoczesnym i spasowanym" silniku lepiej pasowałby olej 0W30 max. 0W40 - tego drugiego proszę nie porównywać do 5W40 bo pomiędzy nimi jest przepaść.
 
     
waw

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 35
Wysłany: 2019-08-31, 21:07   

czy wymiana oleju i filtra pomogla? zrobiles to?
 
     
viper126pzgc
viper126pzgc


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 53
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 58
Wysłany: 2019-09-06, 08:11   

Jadę na przegląd gwarancyjny i wymiane oleju w poniedziałek.
 
     
senectus

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 44
Dołączył: 24 Sty 2019
Posty: 11
Wysłany: 2019-09-17, 07:48   

Czy udało Ci się rozwiązać ten problem? U mnie wczoraj się pojawiło po raz pierwszy (przebieg 7000km) i serwis mi powiedział, że znają temat i rozwiązaniem jest wgranie nowego softu sterowania wtryskiem.
Pozdrawiam.
 
     
viper126pzgc
viper126pzgc


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 53
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 58
Wysłany: 2019-09-17, 09:32   

Powiem tak. Jestem po przeglądzie gwarancyjnym. Poza standardowymi procedurami, wgrano mi po raz drugi nowy soft. Problem komunikatu "ryzyko..." znikł. Silnik na czwartym biegu stał się jakby mniej "mulny", poza tym spadło średnie spalanie. Do tej pory wychodziło około 8 l lub więcej, po wgraniu softu komputer pokazuje średnie spalanie 6-7 l.
 
     
pavulon78

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 45
Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 22
Wysłany: 2019-09-18, 13:36   

viper126pzgc napisał/a:
Problem komunikatu "ryzyko..." znikł


Przejedziesz 7-8 tys. od wymiany oleju i problem wróci.
 
     
rafalsky

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 02 Lip 2018
Posty: 1
Wysłany: 2019-10-02, 12:35   

u mnie problem zniknął po wgraniu nowego softu. Pierwsze wgranie softu nic nie zmieniło, po miesiącu podjechałem drugi raz, wgrali inny soft i od 2 miesięcy spokój.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 10