Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster II 1.6 SCe skokowe opadanie obrotów.
Autor Wiadomość
mistakos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 92
Wysłany: 2019-04-04, 15:29   

_heMORoid_ napisał/a:
az mnie dziwi ze tak spokojnie część z Was podchodzi do tematu tego trzymania wysokich obrotów przy zmienie biegów. Ja dostaję szału.Byłem z tym gruzem w serwisie i ponoć ma być na początku maja nowa wersja softu...mam nadzieje ze cos sie zmieni. Co dziwne mam wrazenie ze pierwszy 1000km był ok, a dopiero potem sie zaczeło...


Ja myślę, że dopiero po 1k km zauważyłeś, bo ja to zauważyłem na samym początku użytkowania. Serwis zaatakuję o to na pierwszym przeglądzie, teraz nie mam czasu na wycieczki do nich.
 
     
andrew

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 25
Wysłany: 2019-04-26, 09:54   

Co do tego trzymania obrotów przy zmianie biegów, problem był już wcześniej rozwiązany. Jednak pojawiła się nowa wersja oprogramowania i wszystko wróciło. U mnie sytuacja wyglądała tak, że na początku zostało to naprawione a ponad miesiąc temu wgrano mi nowy soft i wszystko wróciło. Też otrzymałem informację, że na początku maja ma pojawić się nowy soft. Problem w nowo produkowanych Dusterach nie występuje.

Ogólnie to przez te problemy z softem mam dosyć tego auta i zaczynam żałować zakupu Dustera.
 
     
mistakos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 92
Wysłany: 2019-04-30, 17:09   

Ale właściwie czym się przejmujesz? Olej to ;]
Ja szybko ogarnąłem zmianę biegów tak, żeby to zminimalizować i spokojnie czekam na pierwszy serwis po roku. Większa szansa, że już będzie soft, który to załatwi i po temacie. Mnie teraz szkoda czasu na atakowanie serwisu, tym bardziej, że dla mnie to wyprawa do centrum jakieś 3-4h z głowy.
Auto jeździ, skręca, hamuje, że tam trochę na obrotach faluje... phi, mogłem kupić sobie kijankę, wiertarkę czy tam inne cudo za kilkadziesiąt tysi więcej, ale silnik by nie falował...
 
     
andrew

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 25
Wysłany: 2019-05-19, 19:05   

Ostatnio wgrano mi nowy soft i jest lepiej. Jednak do normalnego działania jeszcze brakuje. O ile jeśli się spokojnie jeździ to nawet działa, to przy bardziej dynamicznej jeździe nadal przytrzymuje obroty. Jedyny plus to taki, że obroty nie opadają już krokowo. Zresztą czego oczekiwać od Renault, jeśli oni nie potrafią sobie poradzić nawet z silnikami w F1.
 
     
pavulon78

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 45
Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 22
Wysłany: 2019-05-23, 08:09   

andrew, Problem z tym przerywaniem i szarpaniem z tego co zauważyłem występuje w przedziale 2000-2500 obrotów. A ciśnięcie gazu w podłogę na 4 czy 5 biegu przy tych obrotach jest bez sensu, z dynamicznym przyspieszaniem nie ma nic wspólnego.
Także polecam jak chcesz naprawdę dynamicznie nabierać prędkości to kręć silnik na trójce do 3500 i wtedy wrzucaj 4. Wtedy po wrzuceniu 4 biegu obroty spadają na jakieś 2600 i spokojnie można cisnąć dalej bez szarpania.
 
     
andrew

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 25
Wysłany: 2019-05-27, 09:35   

Ostatnio w trasie jeszcze raz to przetestowałem i problem występuje w momencie szybkiego zwiększania obrotów silnika. Wtedy po odpuszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła obroty nadal przez chwilę się utrzymują. Nie jest to już tak uciążliwe jak poprzednio, ale jednak jest. W momencie kiedy wolniej zwiększam obroty to problemu nie ma. Dlatego napisałem, że przy dynamicznej jeździe problem występuje.

Co do dynamicznej jazdy, to czasami zdarza mi się podczas wyprzedzania, że kręcę na 3 biegu do 5000 obrotów. Czasem też rozpędzam się na 3 biegu do 90 (docelowej prędkości) i wbijam 5 bieg. Wtedy problem nie występuje, ale może to wynikać z faktu, że zmiana biegu z 3 na 5 trwa nieco dłużej.
 
     
Maciej 0011

Marka: Dacia
Model: Duster
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-08-30, 15:30   

Witam!!
Taka sytuacja: podczas oglądania zamówionego Dustera 1.6 SCE, ale przed zapłaceniem stwierdziłem lekkie falowanie obrotów (pomiędzy 100 obr/sek) na zimnym silniku. Sprzedawca uspokoił mnie, że się zdarza, ale po dotarciu zniknie. Po osiągnięcu temperatury roboczej jest ok. Teraz mam pytanie: czy tak faktycznie jest, czy to tylko "ściema"? Duster jest nowy z lipca tego roku. Przyjąć samochód, czy zrezygnować z kupna?
Byłbym wdzięczy za szybkie odpowiedzi, bo odbiór mam zaplanowany na środę 4 września.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2019-08-30, 17:49   

Maciej 0011 napisał/a:
(pomiędzy 100 obr/sek)

100 obr/minutę
Takie falowanie to żaden problem , przynajmniej dla mnie . I tak się prędzej czy później pojawi ...
 
     
Maciej 0011

Marka: Dacia
Model: Duster
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-08-31, 08:24   

Fakt, mój błąd, oczywiście 100 obr/min :-)
 
     
WantADusterUser
Oscypek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 14
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-09-02, 08:39   

andrew napisał/a:
Co do dynamicznej jazdy, to czasami zdarza mi się podczas wyprzedzania, że kręcę na 3 biegu do 5000 obrotów. Czasem też rozpędzam się na 3 biegu do 90 (docelowej prędkości) i wbijam 5 bieg.



Byłem na A4 w ten weekend i poszedłem kogoś przekazać. Zanim zdążyłem wyprzedzić, ktoś już był za mną i migał światłami, żebym przyspieszył i ruszył dalej. Pedał był na podłodze. :) Chyba muszę być na trzecim biegu ...
---
I was on A4 this weekend and went to pass someone. By the time I could overtake, someone was already behind me flashing their lights for me to speed up and move over. Pedal was to the floor. :) I guess I need to be in third gear...
_________________
nie mówię po polsku. Google translate.
 
     
Bartek112

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 16 Paź 2019
Posty: 1
Wysłany: 2019-10-17, 18:08   

Witam Panie i Panowie! Posiadam Duster z 2018r. z silnikiem 1.6 Scebez gazu. Problem z moim egzemplarzu był taki, że szarpał przy Przyspieszaniu (nie mógł się zdecydować czy przyspieszać czy nie). Auto wylądowało w serwisie we wtorek. Wgrano nowe oprogramowanie komputera sterującego od wtrysków. Szarpania zniknęło, natomiast pojawił się problem z obrotami przy wysprzegleniu podczas zmiany biegów... W piątek auto znowu wyląduje w serwisie - i teraz pytanie czy ktoś z Was rozwiązał już ten problem? Czy jest jakaś odpowiedź od Dacia Polska? O co mam pytać i czego wymagać? Bo obawiam się że jeśli tak dalej będę jeździł to coś uszkodzę... 😔
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10