Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
samochód szarpie w trybie 4WD Lock przy ostrym skręcie
Autor Wiadomość
forum.dre
kowalski

Marka: duster
Model: 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Dołączył: 03 Wrz 2019
Posty: 2
Wysłany: 2019-09-04, 14:44   samochód szarpie w trybie 4WD Lock przy ostrym skręcie

Witam, będę wdzięczny za informację, czy to normalne zachowanie auta, że w trybie 4WD Lock przy maksymalnym skręceniu kół w prawo lub lewo samochód szarpie tj. tak jakby blokował koło/koła i za chwilę przyśpieszał.. przy jeździe na wprost czy przy łagodnych skrętach problem nie występuje.
(Dacia Duster 2)
 
     
BLACHA_997

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 194
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-09-04, 16:34   

Jeśli w trybie Lock jedziesz po asfalcie lub innej "stałej" nawierzchni to normalny objaw. (Zgaduję, że jest to Twój pierwszy samochód 4X4 z takim rodzajem napędu i dodatkowo nie przeczytałeś instrukcji). W tym trybie zablokowane są mechanizmy (różnicowy i dyferencjał) co powoduje, że na nawierzchni o dużej przyczepności koła, które obracają się z identyczną prędkością kątową na zakręcie muszą pokonać różną drogę stąd szarpanie. Jest to idealny sposób na poważne uszkodzenie elementów przeniesienia napędu. Dlatego też ustawień 4x4 Lock używa się TYLKO w terenie na szutrowych lub podobnych nawierzchniach.
 
     
forum.dre
kowalski

Marka: duster
Model: 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Dołączył: 03 Wrz 2019
Posty: 2
Wysłany: 2019-09-04, 17:28   

Super, to jestem spokojniejszy. W instrukcji coś wyczytałem, ale nie spodziewałem się takiego wyraźnego szarpania. Autko mam od niedawna i nie miałem okazji używać w prawdziwym terenie, ale włączałem sobie 4x4 przy okazji pierwszej lepszej drogi polnej, no i wtedy zaskoczyło mnie to szarpanie gdy musiałem mocno pokręcić kierownicą, żeby zawrócić.

Dziękuję za wyjaśnienie i pozdrawiam.
 
     
Zywiec


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 346
Wysłany: 2019-09-05, 06:28   

Moment, moment, Duster nie ma stałej blokady, mechanizm różnicowy jest spięty ale nie na sztywno a do tego załącza się system stabilizacji toru jazdy i przyblokowuje koło które kręci się szybciej więc nie powinno być efektu "żabki". Skoro tak się dzieje z Twoim samochodem to albo masz jakiś błąd w oprogramowaniu lub coś z mechanizmem. Ale skoro tak już masz a jeździsz w terenie to nic z tym nie rób :), jeszcze dodatkowo wyłączaj system stabilizacji toru jazdy i masz rasową terenówkę.
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2019-09-05, 16:06   

Jeśli źle myśle to mnie poprawcie, ale 4WD LOCK służy do spięcia osi przedniej z tylną, a w skręcie przód i tył ma inną prędkość więc szarpanie jest całkiem zrozumiałe. Jeżdżąc po twardej nawierzchni w tym trybie nie uszkodzisz dyferencjału (nie jest zblokowany) tylko skrzynię rozdzielczą, bo to ona jest zblokowana.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2019-09-05, 16:47   

Hiszpan_JS napisał/a:
Jeśli źle myśle to mnie poprawcie, ale 4WD LOCK służy do spięcia osi przedniej z tylną, a w skręcie przód i tył ma inną prędkość więc szarpanie jest całkiem zrozumiałe. Jeżdżąc po twardej nawierzchni w tym trybie nie uszkodzisz dyferencjału (nie jest zblokowany) tylko skrzynię rozdzielczą, bo to ona jest zblokowana.

Jeżeli przód jest na sztywno nie chodzi o różnicę w prędkości kół przód i tył , tylko o to że przednie koła mają różną drogę do pokonania i potrzebna jest w miarę luźna nawierzchnia pod kołami , żeby nie męczyć mechanizmów .
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2019-09-05, 17:35   

Właśnie chodzi o różnicę tył/przód. Duster nie ma blokady osiowej.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 10