samochód szarpie w trybie 4WD Lock przy ostrym skręcie |
Autor |
Wiadomość |
forum.dre
kowalski
Marka: duster
Model: 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Dołączył: 03 Wrz 2019 Posty: 2
|
Wysłany: 2019-09-04, 14:44 samochód szarpie w trybie 4WD Lock przy ostrym skręcie
|
|
|
Witam, będę wdzięczny za informację, czy to normalne zachowanie auta, że w trybie 4WD Lock przy maksymalnym skręceniu kół w prawo lub lewo samochód szarpie tj. tak jakby blokował koło/koła i za chwilę przyśpieszał.. przy jeździe na wprost czy przy łagodnych skrętach problem nie występuje.
(Dacia Duster 2) |
|
|
|
BLACHA_997
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 194 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-09-04, 16:34
|
|
|
Jeśli w trybie Lock jedziesz po asfalcie lub innej "stałej" nawierzchni to normalny objaw. (Zgaduję, że jest to Twój pierwszy samochód 4X4 z takim rodzajem napędu i dodatkowo nie przeczytałeś instrukcji). W tym trybie zablokowane są mechanizmy (różnicowy i dyferencjał) co powoduje, że na nawierzchni o dużej przyczepności koła, które obracają się z identyczną prędkością kątową na zakręcie muszą pokonać różną drogę stąd szarpanie. Jest to idealny sposób na poważne uszkodzenie elementów przeniesienia napędu. Dlatego też ustawień 4x4 Lock używa się TYLKO w terenie na szutrowych lub podobnych nawierzchniach. |
|
|
|
forum.dre
kowalski
Marka: duster
Model: 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Dołączył: 03 Wrz 2019 Posty: 2
|
Wysłany: 2019-09-04, 17:28
|
|
|
Super, to jestem spokojniejszy. W instrukcji coś wyczytałem, ale nie spodziewałem się takiego wyraźnego szarpania. Autko mam od niedawna i nie miałem okazji używać w prawdziwym terenie, ale włączałem sobie 4x4 przy okazji pierwszej lepszej drogi polnej, no i wtedy zaskoczyło mnie to szarpanie gdy musiałem mocno pokręcić kierownicą, żeby zawrócić.
Dziękuję za wyjaśnienie i pozdrawiam. |
|
|
|
Zywiec
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 346
|
Wysłany: 2019-09-05, 06:28
|
|
|
Moment, moment, Duster nie ma stałej blokady, mechanizm różnicowy jest spięty ale nie na sztywno a do tego załącza się system stabilizacji toru jazdy i przyblokowuje koło które kręci się szybciej więc nie powinno być efektu "żabki". Skoro tak się dzieje z Twoim samochodem to albo masz jakiś błąd w oprogramowaniu lub coś z mechanizmem. Ale skoro tak już masz a jeździsz w terenie to nic z tym nie rób :), jeszcze dodatkowo wyłączaj system stabilizacji toru jazdy i masz rasową terenówkę. |
|
|
|
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2019-09-05, 16:06
|
|
|
Jeśli źle myśle to mnie poprawcie, ale 4WD LOCK służy do spięcia osi przedniej z tylną, a w skręcie przód i tył ma inną prędkość więc szarpanie jest całkiem zrozumiałe. Jeżdżąc po twardej nawierzchni w tym trybie nie uszkodzisz dyferencjału (nie jest zblokowany) tylko skrzynię rozdzielczą, bo to ona jest zblokowana. |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-09-05, 16:47
|
|
|
Hiszpan_JS napisał/a: | Jeśli źle myśle to mnie poprawcie, ale 4WD LOCK służy do spięcia osi przedniej z tylną, a w skręcie przód i tył ma inną prędkość więc szarpanie jest całkiem zrozumiałe. Jeżdżąc po twardej nawierzchni w tym trybie nie uszkodzisz dyferencjału (nie jest zblokowany) tylko skrzynię rozdzielczą, bo to ona jest zblokowana. |
Jeżeli przód jest na sztywno nie chodzi o różnicę w prędkości kół przód i tył , tylko o to że przednie koła mają różną drogę do pokonania i potrzebna jest w miarę luźna nawierzchnia pod kołami , żeby nie męczyć mechanizmów . |
|
|
|
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2019-09-05, 17:35
|
|
|
Właśnie chodzi o różnicę tył/przód. Duster nie ma blokady osiowej. |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
|