Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Huczenie w trakcie jazdy i bujanie w trakcie przyspieszania
Autor Wiadomość
Paw3los

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 23
Wysłany: 2019-09-11, 10:50   

Nie chciałbyś usłyszeć, jak rzucałem mięsem, dlatego usunąłem audio :mrgreen: Poza tym serwis twierdzi, że półosie na podniesionym aucie są w nienaturalnej pozycji i to jest normalne. Może ktoś potwierdzić?
 
     
seraphine

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 37
Skąd: FG
Wysłany: 2019-09-11, 23:43   

Ja bym się wybrał do innego serwisu... Poznań? ZG? Im dalej od zachodniej granicy, tym większa szansa, że trafisz na kumatych mechaników. W Gorzowie znalezienie dobrego fachowca nie jest łatwe teraz, więc co się dziwisz, że ASO też nie ogarnia? Kumaci pojechali do Reichu robić za lepsze pieniądze.

Btw: a jak z błotnikiem i malowaniem wyszło?
 
     
Paw3los

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 23
Wysłany: 2019-09-14, 17:59   

Auto jest teraz w trakcie napraw. Dam znać, jak wyszło.
 
     
Paw3los

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 23
Wysłany: 2019-09-26, 17:07   

Niestety serwis twierdzi, że wszystko gra, a auto widocznie buja przy przyspieszaniu. Jest to najbardziej widoczne po rozgrzaniu silnika. Może jest wśród Was spec z Lubuskiego, który pomoże w diagnozie?
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 269
Wysłany: 2019-10-15, 10:16   

Cześć.
U mnie też czasami występuje takie bujanie. Najczęściej przy skręcaniu w prawo, na trójce, gdy wchodząc w zakręt miałem jeszcze lekko wciśnięty pedał sprzęgła. Auto mocno chodzi na boki pomiędzy 1,5k-2k obrotów. Na dwójce jest to mniej odczuwalne. Może auto ma za mało czasu, żeby się rozbujać.

Wczoraj zrobiłem testowo kilkanaście kółek w lewo/w prawo, 2/3 bieg, przyspiesz/zwolnij, bez dotykania sprzęgła i.... nie bujało. Dzisiaj pilnowałem się, żeby puszczać sprzęgło "na prostej" i też nie bujało. Dlatego wizyta w ASO jest bez sensu.

Nie sprawdzałem jeszcze różnicy zimny/ciepły silnik.

Na forum Hondy podobne objawy wskazywały na przegub wewnętrzny prawej półosi (wymiana pomogła). Ktoś tutaj pisał o nieosiowej pracy sprzęgła - w Hondzie wymiana sprzęgła nie pomogła.

Poczekam do przeglądu w lipcu, może wtedy już coś będzie widać w ASO.

Pozdrawiam,
Michał
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 269
Wysłany: 2019-10-15, 21:58   

Cześć.
Zacząłem się doktoryzować z półosi :).

Poniżej link do filmu, jak zbadać półoś. (@Paw3los: ASO miało rację/fuksa mówiąc, że półosi nie bada się w podniesionym aucie. Szkoda, że nie zrobili badania, jak na filmie.)
https://youtu.be/sFeQ6URIwgE

Na niemieckich forach dustery też się telepią. Wymieniane są półosie, wałki do dyferencjałów, poduszki silnika, felgi, opony... wszystko z różnym skutkiem. Część na gwarancji, część na koszt klienta. Nie znalazłem jeszcze konkretnego rozwiązania. Prawdopodobnie jest to złe wykonanie/montaż kilku części. Raz ich wady się równoważą, a czasami prowadzą do mocnego telepania.

Pozdrawiam,
Michał
 
     
Paw3los

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 23
Wysłany: 2019-10-18, 10:24   

Dzięki za obszerne opisanie problemu. Możesz podesłać link do takich postów?
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 269
Wysłany: 2019-10-25, 09:50   

Cześć.
Linki poniżej.
https://www.dustercommuni...-beim-gasgeben/
https://www.dacianer.de/t...kskurven.24517/

W między czasie nauczyłem się wywoływać te wibracje. Powstają przy przyspieszaniu na trójce i skręcie kierownicy o około 10-15 stopni. Może wybiorę się do ASO jeszcze w tym roku.

Dodatkowo mojego Dustera nie mogę ustawić do jazdy na wprost. Cały czas trzeba pykać kierownicą 5mm w lewo i prawo. W starym C4 ustawiam kierownicę i jadę 200-300m, w Dusterze 50m jest nieosiągalne. W drugim linku na telepanie pomogła właśnie wymiana przekładni kierowniczej. Może telepanie i brak jazdy na wprost to objawy wspólne.

@Paw3los
Ile dni po pojawieniu się auta w salonie odebrałeś je?

Pozdrawiam,
Michał
 
     
Paw3los

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 23
Wysłany: 2019-11-03, 14:00   

mikeleft napisał/a:

@Paw3los
Ile dni po pojawieniu się auta w salonie odebrałeś je?


Auto odebrałem po 3 dniach od dostarczenia go do salonu - tyle je szykowali.

Potwierdzam też, że drgania występują przy skręcie w prawo i przyspieszaniu. Notabene nie dzieje się to na zimnym silniku, jakby wpływ na to miała dawka paliwa.
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 269
Wysłany: 2020-02-16, 18:41   

Cześć.
Zmieniłem koła na inne (felgi stalowe KFZ i opony Matador) i niestety nadal telepie podczas dynamicznego przyspieszania na 3 biegu.

Załadowane auto telepie się nawet jadąc na wprost. Zgłoszę to w ASO, gdy auto zaprosi mnie na przegląd.

Pozdrawiam,
Michał
 
     
Paw3los

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 23
Wysłany: 2020-02-19, 09:43   

Ja po zmianie kół pozbyłem się problemu drgań kierownicy powyżej 120 km/h. Oryginalne stalowe są koszmarnie krzywe. Pozostał problem drgań przy przyspieszaniu, ale go zignorowałem. Pojeżdżę trochę i "do żyda". Nigdy więcej Dacii. Koszmarne przyspieszenie i trakcja. Po 6 miesiącach cały środek trzeszczy i zardzewiała wkładka od zamka na drzwiach kierowcy!!
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-02-19, 21:59   

Paw3los napisał/a:
Ja po zmianie kół pozbyłem się problemu drgań kierownicy powyżej 120 km/h. Oryginalne stalowe są koszmarnie krzywe. Pozostał problem drgań przy przyspieszaniu, ale go zignorowałem. Pojeżdżę trochę i "do żyda". Nigdy więcej Dacii. Koszmarne przyspieszenie i trakcja. Po 6 miesiącach cały środek trzeszczy i zardzewiała wkładka od zamka na drzwiach kierowcy!!

Pierwszy niezadowolony użytkownik, jakiego tu spotykam. Choć nie ukrywam, że nie czytałem wszystkiego na forum, a jedynie to, co mnie interesowało.
 
     
Paw3los

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 23
Wysłany: 2020-04-18, 19:50   

Bo reszta nie ma siły pisać na forach, które nazywają się tak samo, jak ich kulejąca karoca ;)
 
     
gredy

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 2
Wysłany: 2020-05-30, 16:43   

Też mam to samo - uczucie jazdy po tarce/drgania od ok 110 km/h i te bujanie na 2 biegu. Co ciekawe u mnie drganie kierownicy od 110 km/h występuje tylko na letnim fabrycznym zestawie 17", na zestawie zimowym 16" cali, który kupiłem sam drgań nie ma. Zrobiłem test drogowy tych letnich kół w profesjonalnej wulkanizacji i nie pokazuje by koła miały bicie czy kwalifikowały się do wymiany. Byłem 5 razy w ASO i składałem reklamację do Renault i nic nie dało - ASO twierdzi, że naprawiło a Renault tak rozpatruje gwarancje, że dzwoni do owego ASO na którego pracę złożyłem tą reklamację, tamci odpowiedzieli Renault, że usterkę usunęli więc Renault odrzuca reklamację bez weryfikacji czy ASO mówi prawdę zakładając, że to klient kłamie.
 
     
ADD

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Dołączył: 03 Cze 2019
Posty: 5
Wysłany: 2020-05-30, 20:26   

Ja walczę od chwili, gdy kupiłem swojego Dustera, czyli od roku. Na początku pojawiało się pukanie przy prędkościach powyżej 60km/h, nie było szarpania. Długo szukałem mechanika, który by to pukanie zdiagnozował, nie mówię już o takim, który by je poza mną usłyszał. Teorie były różne np. skrzynia biegów (co sugerowała również ASO), różne problemy z oponami, zawieszenie. Dopiero chyba piąty mechanik zajął się tematem na poważnie i po wielu próbach stwierdził, że to problem z półosią lewą. I tu zaczyna się drugi rozdział tej historii. Założył mi 2x nową półoś kupioną na znanym portalu aukcyjnym (jakiś no-name) i na obu tak trzepało autem na II biegu, że nie dało się jeździć. Orzekł, że jakość dostępnych na rynku zamienników jest na tyle kiepska, że nie ma co się w nie ładować. Założył starą, bo na niej tylko stukało i kazał jeździć dopóki coś więcej nie zacznie się dziać i w razie co kupić oryginalną używkę. W związku z tym, że wielokrotnie zakładał starą półoś, żeby weryfikować problemy z nowymi ostatecznie rozwaliła się osłona przegubu. Stwierdziłem, że robię kolejne podejście, tym razem kupiłem półoś SKF, bo korzystałem z części tej firmy, ma ona dobre opinie, więc mówię raz kozie śmierć. Na początku wydawało mi się, że problem został rozwiązany (może bardzo chciałem w to wierzyć), ale im dłużej jeździłem tym częściej wyczuwałem telepanie, co potwierdził mechanik robiący ostatnio zbieżność. Teraz nie wiem, czy to problem z tą nową półosią, czy pada może stara. Każdy mechanik, z którym rozmawiam mówi, że nie da się jednoznacznie określić z którą jest problem, trzeba po prostu wymieniać i patrzeć jak auto się zachowuje. Nie wiem, co robić, szukać kolejnych zamienników, czy może używek. Zastanawiam się nad oryginałem, ale to koszt 1800 zł (może się okazać, że poszukiwania wśród zamienników, czy też używek osiągną za chwilę tą kwotę), choć widać, na przykładzie niektórych kolegów, że i tu nie ma pewności, że będzie ok. Do tego, ktoś jeszcze wspominał, że na to trzepanie może mieć wpływ sprzęgło lub układ kierowniczy. Trzeba by było chyba wymienić pół auta, żeby to naprawić, więc chyba łatwiej wymienić je na inne. Poza tym mam dość narzekania żony, że zamieniłem naszą starą sprawdzoną Avensiske na to coś.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10