1.5Dci filtr cząstek stałych DPF |
Autor |
Wiadomość |
dbx
Dołączył: 05 Lut 2013 Posty: 3 Skąd: @@@@@
|
Wysłany: 2019-10-02, 08:43 1.5Dci filtr cząstek stałych DPF
|
|
|
Chcę się dowiedzieć czy w silnikach 1.5 Dci - NIE w nowym modelu z FAP - filtr DPF sprawia kłopoty ? Np. przy krótkich dystansach, po mieście i ogólnie czy coś się zdarza nie teges? |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2019-10-02, 13:52 Podłączenie pod temat
|
|
|
Sorry, że tutaj, ale wcześniej gdzieś zamieściłem wpis z pytaniami o eksploatację silnika 1.5 Blue dci 95 KM. Jeśli ktoś coś przeżył z tym silnikiem, tak na plus, jak i na minus, będę wdzięczny za informacje, bo czuję, że może zacznę rozważać zakup tego słabszego dieselka.
Dzięki za wszelkie uwagi, które się pojawią. |
|
|
|
dbx
Dołączył: 05 Lut 2013 Posty: 3 Skąd: @@@@@
|
Wysłany: 2019-10-02, 18:58
|
|
|
wszyscy jeżdżą na benzynie |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2019-10-02, 19:15
|
|
|
No właśnie nie wiem, czy wszyscy. Wiem, że sprzedaż diesli leci na łeb, ale w połowie chyba z powodu czarnego PR, tworzonego przez lobbing hybrydowo-elektryczno-benzynowy, który z ekologią ma tyle co wspólnego co Eskimosi z hodowaniem palm kokosowych. Przecież te najnowsze silniki benzynowe 1.3 TCe z FAP to wcale nie prostszy wynalazek niż dci.
Ale ja nie o tym. Naprawdę proszę o uwagi tych jeżdżących 1.5 blue dci, najlepiej 95KM.
Pozdrawiam wszystkich! |
|
|
|
nxn68
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Essential
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 55 Dołączył: 17 Mar 2019 Posty: 20 Skąd: France
|
Wysłany: 2019-10-02, 19:38
|
|
|
Mam trochę mocniejszy, 1,5 Blue dCi 115. Jestem z niego bardzo zadowolony, przebieg prawie 9 000 km, od lutego tego roku. Żadnych problemów, używany w terenie górzystym i na autostradzie. 6 biegów, daje rade z kompletem pasażerów. |
Ostatnio zmieniony przez nxn68 2019-10-02, 20:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2019-10-02, 19:53
|
|
|
Dzięki za info. Też czasami myślę, czy nie lepszy ten silniejszy, chociaż cena na wejściu trochę boli. |
|
|
|
nxn68
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Essential
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 55 Dołączył: 17 Mar 2019 Posty: 20 Skąd: France
|
Wysłany: 2019-10-02, 19:57
|
|
|
Szybko przebolejesz, mam jeszcze napęd 4x4, tu gdzie mieszkam przydaje się.
Jak jest to w Twoim zasięgu to naprawdę warto, potem nie masz rozterek a może źle zrobiłem itp.
Czasami zastanawiam się czy Dacia nie powinna wypuścić na rynek Dustera w wersji przedłużonej podobnego do Peugeota Riftera- większa funkcjonalność i możliwości z zachowaniej dobrej ceny.
Czasami brakuje mi w Dusterze miejsca. |
|
|
|
dbx
Dołączył: 05 Lut 2013 Posty: 3 Skąd: @@@@@
|
Wysłany: 2019-10-02, 21:28
|
|
|
JS napisał/a: |
Ale ja nie o tym. Naprawdę proszę o uwagi tych jeżdżących 1.5 blue dci, najlepiej 95KM.
Pozdrawiam wszystkich! |
ty od początku NIE o tym, wpierdoli...ś sie w mój temat i sie panoszysz jak wieśniak, pomyslałeś przed tym cośkolwek ? |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2019-10-03, 07:08
|
|
|
Ale właśnie jest coś o tym! Mnie też interesuje zachowanie DPF i innych tego typu ustrojstw po jakimś przebiegu, bo to zawsze jest kłopotliwe. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-10-03, 17:07
|
|
|
nxn68 napisał/a: | Mam trochę mocniejszy, 1,5 Blue dCi 115. Jestem z niego bardzo zadowolony, przebieg prawie 9 000 km, od lutego tego roku. Żadnych problemów, używany w terenie górzystym i na autostradzie. 6 biegów, daje rade z kompletem pasażerów. |
Jak będziesz miał 190 kkm a najlepiej 290 kkm to można coś powiedzieć o tym silniku . |
|
|
|
nxn68
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Essential
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 55 Dołączył: 17 Mar 2019 Posty: 20 Skąd: France
|
Wysłany: 2019-10-03, 18:12
|
|
|
Nie doczekam, samochód mam w leasingu na 4 lata, max. 20 000 km na rok, potem będzie następny :)
Kolega miał przez 3 lata Nissana NV200 silnik 1,5 DCI z filtrem DPF, przebieg około 40 000 km, przeważnie tylko dojazd do pracy 5 km, trasa Francja-Polska i powrót 2-3 razy w roku. Po tym przebiegu musiał w serwisie czyścić filtr, koszt około 350 euro. |
|
|
|
gogol
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 127
|
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-10-04, 15:14
|
|
|
Zmieniać ? Tylko na co ? Na te jednorazowe silniki trzycylindrowe . Ale jak si robi 100 kkm to może jakoś bydzie . |
|
|
|
gogol
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 127
|
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 415 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2019-10-07, 10:30
|
|
|
Ja piłuje diesla i miasto i pole i inne marki też nowe i się nie zapycha |
|
|
|
|