Regulacja zaworów w 1.6 Sce H4M bez gazu? |
Autor |
Wiadomość |
DusterFaster!
Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019 Posty: 152
|
Wysłany: 2019-10-31, 05:40 Regulacja zaworów w 1.6 Sce H4M bez gazu?
|
|
|
Znalazłem w sieci info, że silniki Nissana wymagają okresowej regulacji zaworów nawet pomimo braku instalacji LPG. Podobno nawet co 20.000 km i koszt od 1.000-2.000 zł i lepiej. Jakoś nie chce mi się wierzyć szczególnie w ten przebieg i to jeszcze bez instalacji LPG
Ktoś może napisać coś więcej na ten temat? |
Ostatnio zmieniony przez DusterFaster! 2019-11-04, 10:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
matiax
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 53 Dołączył: 17 Lut 2019 Posty: 96 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2019-10-31, 18:17
|
|
|
Brakuje mi jeszcze 7000tyś do tych 20 000. Moja Drakula jest z gazem od pierwszego wystrzału w salonie, montowany u dilera Dacii nie fabryczny. Jak stuknie magiczne 20tyś to rozwieję na forum fakty i mity o regulacji szklankach, zaworach. Bo na razie to wiedza jakaś teoretyczna krąży, że ktoś coś, u kogoś, kolega kolegi itp. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-11-01, 11:35
|
|
|
Testuj kolego najlepiej tak do 200 kkm . Przez realne problemy Sce z gazem zrezygnowałem tego silnika ale i tak jestem mega zadowolony . W Sce podobno lecą sondy lambda nawet co 7 kkm . |
|
|
|
DusterFaster!
Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019 Posty: 152
|
Wysłany: 2019-11-01, 13:38
|
|
|
Napisałem pytanie do najbliższego ASO, ale raczej nie liczę na odpowiedź. Podjadę sobie do nich pod koniec przyszłego tygodnia i wypytam co o tym myślą i jak to wygląda w praktyce. |
|
|
|
DusterFaster!
Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019 Posty: 152
|
Wysłany: 2019-11-04, 10:15
|
|
|
ASO Renault Grudziądz zaskoczyło mnie telefonem z samego rana.
Miła pani poinformowała, że w przypadku silnika H4M bez gazu nie ma ustalonych przebiegów kiedy najlepiej sprawdzić luzy zaworowe. Działanie w tym temacie podejmowane jest dopiero w momencie kiedy zaczyna się coś niepokojącego dziać. Wtedy wg cennika ASO koszt sprawdzenia zaworów 250 zł, a koszt regulacji zależy od tego co i ile jest do wymiany i powiedziała tylko, że koszty mogą być duże...
Czyli ogólnie wiadomo, że niewiele wiadomo.
Planuję jeszcze telefon do jakiegoś ASO Nissana. Może tam będą mieli jakieś info przy jakich przebiegach w tym silniku może być wymagana regulacja luzow na zaworach i przy jakim przebiegu lepiej to zawczasu sprawdzić zanim koszty naprawy zrobią się naprawdę spore. |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2019-11-04, 12:54 Zawory
|
|
|
Przejechałem 51.000 km na gazie (LPG od 900 km) i poza pierdołami z elektrozaworem na razie o żadnych zaworach nie wiem (ale żebym nie wyrzekł w zła godzinę!).
Jeszcze przed zakupem mojego Dustera (jesień 2017) pytałem o koszty regulacji zaworów w ASO w Ciechanowie i tam, po rzetelnym (to cytat) zbadaniu sprawy, powiedziano mi, że gdyby padły od razu wszystkie szklanki, to mogłoby to sięgnąć i 4.000 zł (wyjęcie/podniesienie silnika itd.), ale gdzieś w ASO na Śląsku (Katowice?) powiedziano z kolei, że regulacji nie przewiduje się na pewno do 100.000 km (na tyle mam ES), a potem wg potrzeb.
Na razie jeździć i nie kusić losu... |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 347
|
Wysłany: 2019-11-05, 18:55
|
|
|
DusterFaster! napisał/a: | ASO Renault Grudziądz zaskoczyło mnie telefonem z samego rana.
Miła pani poinformowała, że w przypadku silnika H4M bez gazu nie ma ustalonych przebiegów kiedy najlepiej sprawdzić luzy zaworowe. Działanie w tym temacie podejmowane jest dopiero w momencie kiedy zaczyna się coś niepokojącego dziać. Wtedy wg cennika ASO koszt sprawdzenia zaworów 250 zł, a koszt regulacji zależy od tego co i ile jest do wymiany i powiedziała tylko, że koszty mogą być duże...
Czyli ogólnie wiadomo, że niewiele wiadomo.
Planuję jeszcze telefon do jakiegoś ASO Nissana. Może tam będą mieli jakieś info przy jakich przebiegach w tym silniku może być wymagana regulacja luzow na zaworach i przy jakim przebiegu lepiej to zawczasu sprawdzić zanim koszty naprawy zrobią się naprawdę spore. |
Nie ma przewidzianego czasookresu dla sprawdzania zaworów, jedynie jak coś zaczyna się dziać. Nic wcześniej nie zaradzisz, koszty będą i tak duże bo regulacja polega na wymianie szklanek i kilka tysi na dziś to wychodzi w serwisie. Podobno jak nie jeździsz na gazie to nie trzeba się o to obawiać. Ale życie Ci to zweryfikuje. |
|
|
|
Piotr
Marka: Renault
Model: Megane III Grandtour
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 4
|
Wysłany: 2019-11-06, 07:38
|
|
|
Czyli jeśli dobrze rozumiem nie można sprawdzić luzu zaworowego bez wymiany szklanek i ewentualnie wyregulować w razie potrzeby tą ,która ma nieprawidłowy luz? |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 347
|
Wysłany: 2019-11-06, 08:40
|
|
|
Piotr napisał/a: | Czyli jeśli dobrze rozumiem nie można sprawdzić luzu zaworowego bez wymiany szklanek i ewentualnie wyregulować w razie potrzeby tą ,która ma nieprawidłowy luz? |
Sprawdzić możesz ale wyregulować nie, no chyba że ktoś coś wymyślił o czym nie wiem. |
|
|
|
DusterFaster!
Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019 Posty: 152
|
Wysłany: 2019-11-06, 12:01
|
|
|
Black Dusty napisał/a: | DusterFaster! napisał/a: | ASO Renault Grudziądz zaskoczyło mnie telefonem z samego rana.
Miła pani poinformowała, że w przypadku silnika H4M bez gazu nie ma ustalonych przebiegów kiedy najlepiej sprawdzić luzy zaworowe. Działanie w tym temacie podejmowane jest dopiero w momencie kiedy zaczyna się coś niepokojącego dziać. Wtedy wg cennika ASO koszt sprawdzenia zaworów 250 zł, a koszt regulacji zależy od tego co i ile jest do wymiany i powiedziała tylko, że koszty mogą być duże...
Czyli ogólnie wiadomo, że niewiele wiadomo.
Planuję jeszcze telefon do jakiegoś ASO Nissana. Może tam będą mieli jakieś info przy jakich przebiegach w tym silniku może być wymagana regulacja luzow na zaworach i przy jakim przebiegu lepiej to zawczasu sprawdzić zanim koszty naprawy zrobią się naprawdę spore. |
Nie ma przewidzianego czasookresu dla sprawdzania zaworów, jedynie jak coś zaczyna się dziać. Nic wcześniej nie zaradzisz, koszty będą i tak duże bo regulacja polega na wymianie szklanek i kilka tysi na dziś to wychodzi w serwisie. Podobno jak nie jeździsz na gazie to nie trzeba się o to obawiać. Ale życie Ci to zweryfikuje. |
Dzięki za odpowiedź. W zasadzie potwierdziłeś to co usłyszałem w ASO.
Ciężko znaleźć na ten temat informacje, więc można wnioskować że problem nie jest nagminny i nie ma sensu za zawczasu się martwić i wymyślać. |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 347
|
Wysłany: 2019-11-06, 13:48
|
|
|
DusterFaster! napisał/a: | Ciężko znaleźć na ten temat informacje, więc można wnioskować że problem nie jest nagminny i nie ma sensu za zawczasu się martwić i wymyślać. |
To jest właśnie właściwe podejście . Bawią mnie często wydumane obawy jakie snują niektórzy na podstawie plotek i wiadomości powstałych w głuchym telefonie a nie mających żadnych rzeczywistych podstaw. Martwienie się czymś na co nie ma się wpływu nie ma sensu i prowadzi tylko do siwych włosów, wrzodów żołądka, itp. |
|
|
|
DusterFaster!
Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019 Posty: 152
|
Wysłany: 2019-11-06, 15:39
|
|
|
U mnie obawy wynikają głównie z tego, że przy poprzednim samochodzie zaufałem mechanikom. Auto kupione za 15.000, włożone w naprawy 8.000 i po 5. latach sprzedane za 5.000 z silnikiem w stanie agonalnym i problemami z elektryką. Np. pierwszy raz zdarzyło mi się żeby w samochodzie przy naciskaniu klaksonu podglaśniało się radio A to był tylko jeden z wielu problemów.
Dlatego teraz staram się dokształcać w temacie DD, bo moja wiedza jest niestety znikoma. Tylko, że właśnie w sieci jest pełno bzdurnych informacji, a osobie która się nie zna ciężko wyłuskać to co istotne. Później kończy się to ucieszonymi zarobkiem "mechanikami", którzy w d... mają auto tylko licząc zyski od frajerów. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-11-06, 15:45 Re: Zawory
|
|
|
JS napisał/a: | powiedziano z kolei, że regulacji nie przewiduje się na pewno do 100.000 km (na tyle mam ES), a potem wg potrzeb.
|
Miałem Suzuki Jimny i też mechanik mi powiedział że do 100 kkkm nie ma co regulować luzu zaworowego (szklanki) . Kilka tysięcy przed osiągnięciem tego przebiegu głowica zdechła . Ten fajtułapa nawet nie chciał mi naprawić tej głowicy , bo po co , lepiej wymienić klocki i tłumik ... |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 347
|
Wysłany: 2019-11-06, 16:47
|
|
|
DusterFaster! napisał/a: | przy naciskaniu klaksonu podglaśniało się radio |
Bo widzisz za niewielkie pieniądze kupiłeś samochód z kierownicą wielofunkcyjną. |
|
|
|
DusterFaster!
Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019 Posty: 152
|
Wysłany: 2019-11-06, 16:53
|
|
|
:No jakby klakson jeszcze jednoczesnie trąbił to możnaby to tak nazwać |
|
|
|
|