Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
problem ze skrzynia biegów i nie tylko
Autor Wiadomość
lichwa

Marka: dacia
Model: duster 115 sce
Dołączył: 19 Maj 2019
Posty: 11
Wysłany: 2019-08-10, 20:53   problem ze skrzynia biegów i nie tylko

Witam. Jestem posiadaczem dustera 2 sce 115 napęd na przód. Chciałem zapytać się czy wasze skrzynie biegów pracują równie ciężko jak moja, mianowicie stawia ogromny opór podczas zmiany biegów najbardziej podczas wbijania 1 i 3 biegu nieraz wcale nie da się wbić 3 ?
W serwisie znają mnie już z imienia i nazwiska bo stale u nich jestem
1.Miałem wymieniany rozdzielacz nawiewu bo wstawili mi z innego modelu...
2.Będą mi wymieniać fotel kierowcy bo się giba.
3.Podczas testu zegarów mam oczywiście znaczek stop i znaczek oleju + komunikat dźwiękowy , czy komuś już rozwiązali ten problem???
4.Coś niemiłosiernie tłucze na dziurach w okolicach tylnej klapy bagażnika ( smaruje uszczelki średnio co 3 dni mimo to problem nie ustaje) ktoś coś wie na ten temat?
5.Falujące obroty na 1 biegu
6.No i wisienka na torcie lakier dustera (orange atacama) odpada od patrzenia...
Zaczynam mieć wątpliwości czy ten Rumuński gruz dożyje do końca 3 letniej gwarancji , wstyd mi już chodzić do tego serwisu bo to tylko strata czasu
 
     
olo
olo

Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 380
Wysłany: 2019-08-11, 07:31   

Biegi wchodzą normalnie. Nic nie napisałeś czy to w czasie postoju czy jazdy , przy jakich obrotach. Nic nie wiemy o tym jaki masz styl jazdy. Może sprzęgło , zła regulacja linek , mocowanie zespołu napędowego. Fotele się " gibały " i gibać będą - chyba , że ktoś jest " małogabarytowy ". Tłuc z tyłu może klapa , oparcia foteli , wydech. ,zapas , zawieszenie. Obroty silnika falowały na biegu jałowym - masz pełno opisów na forum. Wstaw fotki odpadającego lakieru , jeszcze o tym nie słyszałem.
 
     
lichwa

Marka: dacia
Model: duster 115 sce
Dołączył: 19 Maj 2019
Posty: 11
Wysłany: 2019-08-11, 18:36   

Problem z biegami wystepuje zazwyczaj na podczas jazdy zimnym silniku po dłuższej jeździe problem jakby ustawał. Objawia się to tym że lewarek ma straszne opory jak by tarł o nieposmarowany metal, nieraz tak jak pisalem nie da sie wbić 3 biegu bo jest jakby zablokowany. moj styl jazdy raczej nie odbiega od normy staram sie jezdzic plynnie zmieniam biegi do 2500 obr.
odnosnie tych falujacych obrotow to dzieje sie to szczegolnie na 1 biegu jak zasprzeglam aby wbic bieg wyzszy samoistnie podbija obroty do ok 2000 , w normalnych autach po wcisnieciu sprzegla obroty leca automatycznie w dol tu jest odwrotnie.
z tym lakierem to wstawie zdjecie moze jutro sytuacja jest komiczna bo ptak narobil na auto kaka byla sobie na aucie przez 2 dni a po myciu okazalo sie ze sa bable lakieru jak by rdza pod spodem wychodzila. bylem w serwisie to mi powiedzieli ze mam kupy lapac w powietrzu bo na aucie lezec nie moga. obtarcia lakieru wystepuja rowniez w miejscach gdzie nie jest mozliwe aby powstaly a skutek czyjejs ingerencji
 
     
onar
[Usunięty]

Wysłany: 2019-08-14, 10:58   

No i fakty są niestety takie, że problemy ze skrzynią biegów, należą zwykle do dosyć kosztownych w naprawie.

Niestety, ale tak właśnie jest - wszystko przez fakt, że obecne układy przeniesienia napędu są skomplikowane w budowie, a ich naprawa czasochłonna.
Części - szukaj tam gdzie jest dobry stosunek ceny do jakości - np tutaj: https://motoszef.pl/partscatalogue/dacia,1-00139.aspx
Ostatnio zmieniony przez 2019-08-28, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Damian23

Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-08-18, 22:28   

Witam. Czy komuś może terkocze skrzynia biegów na wolnych obrotach silnika ? Skrzynia 5 biegowa napęd 4x2 silnik 1,6 sce. ...oczywiście serwis twierdzi że tak ma być :-?
_________________
Damian
 
     
Jacenty85

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 15
Wysłany: 2019-08-21, 13:45   

tak, wszystkie skrzynie 4x2 1.6 Sce terkoczą...ba w nowych autach chyba już terkoczą we wszystkich markach i w VW i w Oplu i Fiacie i w Hondzie...także tttm.
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-08-23, 08:31   

Jacenty85 napisał/a:
i w Hondzie


Jasne...... pokaż mi obecnie lepsze skrzynie. O szmelcwagonach już nawet nie ma co wspominać.
 
     
pawelcio


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 48
Wysłany: 2019-10-16, 20:10   

U mnie skrzynia nie terkocze, więc nie zgodzę się, że tak ma być. Biegi wchodzą ładnie.
Kiedyś w skodzie biegi wchodziły bardzo ciężko, w warsztacie wyregulowali jakieś wodziki i problem ustąpił. Kosztowało to grosze. Zastanawiam się czasem, po co utrzymywać gwarancję, skoro praktycznie każda nieprawidłowość jest klasyfikowana jako cecha typowa dla modelu.
 
     
Paw3los

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 23
Wysłany: 2019-10-18, 11:23   

Potwierdzam to dziwne terkotanie, ale dopiero, jak się auto rozgrzeje. Ja mam za to inny problem, opisany w wątku o drżeniu przy przyspieszaniu. Czy macie coś takiego, że przy przyspieszaniu na 2-gim biegu auto trzęsie się na boki? Serwis nie widzi problemu.
 
     
lichwa

Marka: dacia
Model: duster 115 sce
Dołączył: 19 Maj 2019
Posty: 11
Wysłany: 2019-10-23, 20:37   problem ze skrzynia biegów i nie tylko

Witam ponownie .
Jestem już po wszystkich naprawach a mianowicie
1.kontrolka stop i brak oleju została usunięta poprzez wgranie nowego softu który całkowicie zmienił wygląd wyświetlacza podczas startu silnika ( naprawę gwarancyjną wykonałem w Niemczech bo w Polsce zawsze rozkładali ręce mówiąc ze nowy soft wgrany mimo ze nie było żadnych wizualnych oznak tego zabiegu)
2.Wymieniona została cała szyna fotela kierowcy i problem "gibania" ustał
3.Skrzynia biegów hmmm wymienili drążek zmiany biegów z jakimiś prowadnicami wybierakami itp dokładnie nie zrozumiałem teraz chodzi jak masełko.
4.tłuczenie okazało się błachostką wyregulowali klape bagaznika i porzadnie zasmarowali uszczelki na zewnatrz i troche wewnatrz problem ustał.
5.Koszt pierwszego przegladu bez wymiany bateryjek w pilotach , dolewania plynu do spryskiwaczy to 360 euro w Niemczech
pozdrawiam
 
     
DusterFaster!

Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 152
Wysłany: 2019-10-23, 21:15   

Hej.
Już chyba zawsze będziemy 20 lat za murzynami :/
 
     
pawelcio


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 48
Wysłany: 2019-10-29, 14:17   

Tak, u nas w ASO dostałbyś karteczkę ze stwierdzeniem, że wskazane przez Ciebie usterki to są cechy, a nie wady samochodu.
 
     
Kamil357

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 17 Paź 2019
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-29, 14:55   

no ale dlaczego w takim razie jedne chodzą lekko a inne Ciężko ?
jeśli ktoś mówi ze coś jest cecha to raczej powinno być tak u wszystkich jeśli ktoś mówi ze cecha psa jest posiadanie przez niego ogona to ma na myśli że raczej ciężko znaleźć takie który ogona nie ma, a tutaj wcale ta "cecha" nie jest taka częsta
 
     
Maroko

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 24
Wysłany: 2019-11-16, 12:14   

U mnie na gwarancji wymienili sterowanie skrzynia biegów objaw był taki że lewarek nie wracał do neutrum i bardzo ciężko było wbijać biegi
 
     
Viktor


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 65
Dołączył: 21 Lip 2018
Posty: 170
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-11-17, 06:36   

U mnie zdarza się, że nie chce wskoczyć wsteczny. Zastanawiam się, czy ta 'błachostka' to jakiś zbiór okolicznościowych przypadków... Że np. to ja, 'za słabo' przesuwam drążek zmiany biegów, czy jakieś tryby się źle ustawiły, albo... Pamiętam, podobny przypadek miałem we Volvasie. Pojechałem do mechanika. 'To drobiazg' usłyszałem. Podniesiono samochód. Podglądałem co robią... A oni, odczepili jedną część dźwigni od drugiej i zwykłą taśmą izolacyjną owinęli ten 'palec', swoiście w ten sposób zwiększając jego obwód o powiedzmy 2mm. I wyobraźcie sobie, że do samego końca, ( do sprzedania samochodu), nie miałem w nim problemów z wrzucaniem wstecznego.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12