Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dusterem "wyprawowym" do Magadanu przez Syberię la
Autor Wiadomość
magadan2020

Marka: Mercedes
Model: CLS
Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-19, 15:09   Dusterem "wyprawowym" do Magadanu przez Syberię la

Witajcie,

Drodzy Dusterowicze, przedstawiam dość nieoczywisty temat. Mam nadzieję, że Was zainteresuje.
Szczególnie liczę na pomoc osób mających doświadczenie w jeździe terenowej (niekoniecznie Dusterem).

Latem 2020 planuję drogową wyprawę przez Syberię do Magadanu w Rosji i z powrotem (być może przez tereny północnej Mongolii i Kazachstanu).
Dystans do pokonania to ok 25-30 tys. km. Zdecydowana większość to asfalt oraz utwardzone i nieutwardzone drogi słabej i bardzo słabej jakości.

Przymierzam się do zakupu samochodu i po analizie za i przeciw, zrezygnowałem z rasowej terenówki typu Nissan Patrol, Land Rover, G Klasa itp.
To samochody do ekstremalnej jazdy w terenie, a mnie potrzeby jest „cywilny” samochód spełniający następujące wymagania:

*wyższe i wytrzymałe i sprawdzone zawieszenie - miejscami będę poruszał się po drogach bardzo słabej jakości, ale jednak drogach - nie lesie czy polach…
*napęd 4x4 – będzie sporo błota, nierówności, kamieni itp.
*stosunkowo prosta konstrukcja – powinien ją naprawić każdy domorosły mechanik za Uralem
*dostępność części zamiennych – popularna i powszechna marka w Rosji (tak jak Renault)
*stosunkowo nowy, kilkuletni, niewielki przebieg ok 100 tys. km

Padł wybór na Dacię Duster! Pytanie tylko czy to dobry wybór?
Czy Waszym zdaniem Duster podoła takiej trasie?

Jeśli tak, to:
- benzyna (plus gaz) czy diesel na taką wyprawę?
- konkretnie jaki silnik polecacie? - spalanie nie gra roli. Interesuje mnie niezawodność.
- czy warto zainwestować w uterenowienie samochodu? Np. pakiet OVERLIMIT: http://overlimit.com/pl/parts
Głównie chodzi o podniesienie samochodu i montaż większych, bardziej wytrzymałych, stricte terenowych opon (na Syberii najczęstsza usterka to przebita opona)
Myślałem o czymś takim lub lepszym https://www.oponeo.pl/dan...-q-xl#255828319

Jeśli nie, to jaki inny samochód spełniający te wymagania polecacie?

Mój budżet to ok 40 tys. na samochód + 10 tys. na naprawy przed wyprawą oraz przeróbki, ulepszenia i przygotowanie samochodu do drogi.

Przy okazji zapraszam zainteresowanych do przyłączenia się do wyprawy!

Wszelkie sugestie i komentarze będą mile widziane.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Paweł K.
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2019-11-20, 00:26   

Co za szeroki temat!
Widziałem w rosyjskojęzycznych publikacjach, że Rosjanie mają tam Dustery. To może być dobry wybór. Przejechanie sprawnym samochodem 30 tyś. km chyba nie powinno być kłopotem.

Na te gorsze odcinki dróg polecałbym lift zawieszenia i solidne opony. Może zdarzyć się przejazd przez bród albo odcinek rozjeżdżony przez ciężarówki i wtedy decydujące znaczenie ma prześwit.
Ładne tam w tym linku są te MTeki. Skoro jednak będzie sporo dłuższych odcinków asfaltowych (a nie będzie bezdroży), to dobrze sprawiają się opony AT. Natomiast błotniaki na szybszych odcinkach są głośniejsze, gorzej się prowadzą.
Osobiście używam (w innym pojeździe) BFGoodrich AT, 30% po drogach gruntowych, cały rok. To kosmopolityczne ogumienie, widzę np. na zdjęciach pickup'ów z bliskiego wschodu itp. Po 45 tyś. km zużyły się może o pół mm! Posiadają warstwy antyprzebiciowe i fałd chroniący rant felgi. I nie są nawet głośne (wbrew etykietom).

Starsze silniki dci były wrażliwe na zaniedbania olejowe i zacierały się panewki, te z ostatnich kilku lat są podobno bardziej dopracowane. Miałem diesla dci 1,5 90 KM (bez filtra cz. st.) w latach 2006 - 2013. Nie było potrzeby takiej naprawy, ale zaszła konieczność wymiany dwu wtryskiwaczy przy przebiegu 99 kkm! W starszych dieslach niekiedy wymienia się świece żarowe. Takie naprawy potrafią warsztatowi sprawić trochę kłopotów.
Bez porównania łatwiej z benzyniaka wykręcić świecę zapłonową i nie będzie filtra cz. stałych.
Zdecydowanie też łatwiej uruchomić silnik benzynowy popychając samochód (w razie awarii akumulatora).
Pamiętam, że w Rosji była dostępna dobrej jakości benzyna.
Aktualnie jeżdżę Dusterem dci 115 KM, bo ma znacznie lepszą trakcję. Ale jest nowy i poruszam się po Polsce.

Czy w pakiecie jw. mieć wyciągarkę? - To bardziej zależy od budżetu. Jeśli pojedziesz we dwa samochody, to można wyciągać się wzajemnie. Nadto jeśli się jest na drodze, a nie w lesie, to będą jechali jacyś lokalsi i popchną.
Warto mieć CB-radio do utrzymania kontaktu na trasie z drugą załogą.
Przydadzą się jeszcze dodatkowe światła robocze na tylnej części pojazdu. Prawdopodobnie trzeba zabrać kanistry na paliwo, więc może jakiś specjalne zamocowanie na zewnątrz samochodu.

Teść jeździł po dawnym ZSSR i z takich lokalnych usterek na gównianych drogach zauważył, że wiejskie ciężarówki mają tylko po jednym całym reflektorze, a on stracił przednią szybę od kamienia wystrzelonego spod koła ciężarówki.

Jakie polecamy inne samochody? - to klub Dustera! :-D
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2019-11-20, 16:24   

Co do opon, to na pewno nie nadają się seryjne. Chyba patrzę z perspektywy trochę innego terenu i tak przychylniej pisałem o oponach typu All Teraine. A taka droga na Syberii, to może wyglądać np. tak, że jest to tylko samo błoto (latem). Zwykle ludzie którzy tam docierają to mają opony typu Mud Teraine.
Czytałeś może "Pojedynek z Syberią" Romualda Koperskiego? To relacja z samochodowej wyprawy przez Syberię latem. Mnóstwo ciekawych i praktycznych informacji. Książkę poleca moja żona, która może nie zna się na samochodach, ale na literaturze - owszem.
 
     
matiax

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 53
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-11-20, 19:52   

Duster benzyniak, lift z overlimit 2 cale mam zrobiony plus terenowe AT 4+ 2 zapasy kół 205/80/16, snorkel, klocki i tarcze, blachy na podwozie, hak z tyłu, wyciągarka z przodu , zapas oleju i płynu do chłodnic,płyn hamulcowy, szpadel, siekierka, komplet trap, cb radio, bagażnik stalowy na dach, komplet narzędzi, spodniobuty wędkarskie i dasz radę.
 
     
tommylee1

Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Wersja: Comfort
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Mar 2019
Posty: 130
Wysłany: 2019-11-20, 20:13   

A Ktoś z Was oglądał:
Maluchem przez Azję
albo
Maluchem przez Afrykę???
 
     
Black Dusty

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 346
Wysłany: 2019-11-20, 20:28   

matiax napisał/a:
siekierka

I do kompletu jakaś piła, choćby ręczna miejsca dużo nie zajmuje a drzewo nią dużo łatwiej przeciąć niż ciupać siekierką. Masz dużo czasu więc nie jedną kartkę zapiszesz tym co trzeba zabrać, co może się przydać a i tak okaże się że coś przydatnego w danej chwili nie masz. ;-) :-D
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2019-11-20, 21:38   

Black Dusty napisał/a:
matiax napisał/a:
siekierka

I do kompletu jakaś piła, choćby ręczna miejsca dużo nie zajmuje a drzewo nią dużo łatwiej przeciąć niż ciupać siekierką. Masz dużo czasu więc nie jedną kartkę zapiszesz tym co trzeba zabrać, co może się przydać a i tak okaże się że coś przydatnego w danej chwili nie masz. ;-) :-D

Może jakaś mała ale spalinowa .
 
     
zmstr


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 33
Wysłany: 2019-11-21, 09:20   

tommylee1 napisał/a:
A Ktoś z Was oglądał:
Maluchem przez Azję
albo
Maluchem przez Afrykę???


Oglądałem obie serie, czytałem też książkę Arkadego z wyprawy po Afryce. Kolega z naszej ekipy podczas podróży motocyklem po wschodzie spotkał się przypadkiem z Arkadym na kazachskim zadupiu. Mieli okazję pogadać. Arkady miał tą przewagę nad planowaną wyprawą kolegi magadan2020, że miał za sobą wóz ekipy, więc sprzętu mógł zabrać dużo więcej. Tutaj trzeba iść w minimalizm - rzeczy koniecznie potrzebne na wszelki wypadek, jeśli piła ręczna, to bez sensu obciążać spalinową, choćby była mała i lekka. Na pierwszy swój wyjazd motocyklem poza granice kraju spakowałem się jakbym na miesiąc w dzicz jechał. Na ostatni na Ukrainę i Białoruś spakowałem się w jeden kufer. Tutaj do wyposażenia na wyjazd zabrałbym na pewno zabrałbym duct tape, trytytki i paracord. Trzy rzeczy, które potrafią naprawić wszystko :mrgreen:
_________________
126p -> Lanos -> E36 -> Golf Mk3 -> Mondeo MkII -> Twingo I -> Fabia I -> Astra H -> Rav4 II -> T4 Multivan -> 106 -> W203 -> DACIA DUSTER!!! :)
 
     
deldamian

Marka: Dacia
Model: Dsuter
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Dołączył: 21 Lis 2019
Posty: 13
Wysłany: 2019-11-21, 12:38   

Cześć!

Miałem podobny dylemat, czy kupić starą Toyotę czy nowego Dustera i wybór padł na tego drugiego. Używam go do wypraw i do jazdy codziennej a to dodatkowo przemawiało za wyborem.
W tym roku byłem nim m.in. w Rosji i na Białorusi. Większość tam jeździ na PB, bo Diesel jest słabej jakości. Rzadko kiedy spełnia Euro 5 i sporo w nim wody. Na potęgę chrzczą paliwo. LPG co jakąś 3 -4 stację. Czasami częściej lub rzadziej. Sporo tam nawet stacji z 92, bez 95 ;)
Na pewno kupiłbym wzmacniane opony, np. AT: BFG, Cooper itp. Co do liftu to Overlimit to lipa na seryjnych amortyzatorach. Lepiej coś z Mudstera lub Peters/Einsbach/Dobinsons/Ironman. Kupiłbym Jeszce płytę pod wyciągarkę oraz wyciągarkę. Snorkel chyba nie będzie Ci potrzebny, choć to zależy od planów.
W Rosji sporo Dusterów jeździ pod marką Renault/Nissan. Spisz ich warsztaty i serwisy przed drogą.
Na miejscu mają sporo części i akcesoriów do Dustera w świetnych cenach.

Pozdrawiam i życzę powodzenia!
 
     
magadan2020

Marka: Mercedes
Model: CLS
Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-27, 10:50   

Witajcie ponownie,

Bardzo dziękuję wszystkim za komentarze i sugestie.
Pozyskałem tu sporo bardzo cennych informacji.

Mam nadzieję, że zakup i przeróbki Dustera, a przede wszystkim sama wyprawa dojdą do skutku.
Gdy tylko tak się stanie pochwalę się wynikami prac.

Pozdrawiam,
Paweł K.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10