Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
DDII 1.6 SCe, czy 1.3 TCe 130 KM?
Autor Wiadomość
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-06-23, 12:58   

Janka napisał/a:
CZEŚĆ
Jestem nowa , Dustera mam raptem tydzień z hakiem.
Zastanawia mnie kiedy tak naprawdę zacznie palić tyle ile palic powinien :)
mam 1,6 sce 115 km słyszałam że musi do tych 3 tys.się ułożyć i wtedy będzie git.
Na razie to pali jak smok porównując mój poprzedni samochód.
Jak to było z waszymi Dusterami?
Ma ktoś też ten silnik?? I jak wrażenia :)?


Ja mam już przejechane ponad 4500 km i średnio mi pali 7,5 l / 100 km i wcale to się nie zmieniło po przekroczeniu 3000 km przebiegu. Najmniej mi spalił 6,8 l / 100 km licząc cały zbiornik. Pewnie odcinkowo raz wygląda to lepiej raz gorzej.

Myślę, że sporo jednak zależy od tego:
- Jak się jeździ
- Gdzie się jeździ

Ja należę do tych kierowców, co nie szaleją, staram się też jeździć w miarę ekonomicznie, bez bezsensownego gazowania, żeby zaraz hamować. No ale mieszkam w takim terenie, że jadąc w dół oszczędzam, a wracająć pod górę nadrabiam oszczędności z nawiązką.

A ile ci pali? Po dusterze nie ma co oczekiwać cudów. Musi palić, bo to jednak duży samochód, zwłaszcza po mieście czy na autostradzie powyżej 120 km/h.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
Janka
Nowicjusz

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączyła: 18 Cze 2019
Posty: 3
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2019-06-27, 20:47   

Powiem tak w samym mieście to tak z 9 ,w trybie mieszanym ostatnio spalił 7,3. Prawda jest ze zależy od odcinków, trasy , miasto czy nie miasto. Jeżdżę nim roznie bo mam trochę ciężka nogę a po tdi 1,9 aż chve mi się czasami przycisnąć . A duster jak by spał 😉. Uczę się go i to jest fajne. Tankuje tez na różnych stacjach aby zobaczyc różnice i nie wiem czy to moje złudzenie ale jest taka jedna gdzie zawsze mniej kilometrów robię na ich paliwie . Z moim diabłem było to samo 🤷🏻 .
 
     
Janka
Nowicjusz

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączyła: 18 Cze 2019
Posty: 3
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2019-06-27, 20:58   

Mam jeszcze jedno pytanie odnoście odcięcia zapłonu ma postoju czy jak to tam fachowo się nazywa😁 . Stoję na światłach gaśnie mi silnik po czym kiedy wcisnę sprzęgło silnik się zapala ale uwaga ??? Czasami sam się zapala nawet jak nie dotykam sprzęgła albo w ogole nie łapie i się nie wyłącza?? Czy to ma jakiś czas wyłączenia?? Czy o co mu chodzi???
Dzięki za odp 😁
 
     
harald

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Mar 2019
Posty: 36
Wysłany: 2019-06-27, 22:49   

hej Janka :)

https://dixi-car.pl/start-stop.htm

powinno się go deaktywować guzikiem S&S na desce rozdzielczej na przyciskach nad sterowaniem nawiewem :)
_________________
hary
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-06-28, 07:01   

Normalne zachowanie układu.
Np. jak masz włączone światła, radio, wentylator nawiewy itd., spada napięcie na aku i odpala żeby go doładować.
 
     
robercik
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 131
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2019-11-25, 18:24   

A ja bym polecil silnik 1,3 Ten z kosiarki. Fajny nisko położony moment obrotowy. Daję radę w terenie z 4x4, Nie wiem jak z trwałością. W innych wozach ten silnik ok np w meganach lub scenikach
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2019-11-25, 18:31   

robercik napisał/a:
A ja bym polecil silnik 1,3 Ten z kosiarki.

Ojej! Używam kosiarek, ale Ty chyba masz na myśli "poważną" koasiarkę, bo te, które ja używam to zdecydowanie mniejsze silniczki mają...a i koników niewiele. Na mój ogród wystarczają.
A tak serio: niegdyś wybrałem Diesla 110 KM, bo Duster z silnikiem 1,6 105 KM po prostu za słabo jeździł. teraz wziąłem 1,3 130 KM - to jeździ. Na razie wiem, że dość drogo, ale już (dopiero 1,2 tys. km, niewiele ponad tydzień) widzę, że całkiem fajnie. Brałbym jednak 1,3, 130 KM, może nawet 150 KM. Choć rozumiem, że już nie ma 1,6 - jakieś resztki nowych egzemplarzy wciąż są na rynku, a jedyną alternatywą dla 1,3 został 1,0 - ten od kosiarki, 3 cylindrowy.
_________________
Piotrek
 
     
robercik
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 131
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2019-11-25, 18:49   

Piotrek z tego co analizuje to jest Twój drugi duster bo tego 1,3 masz od tego roku? Miałeś dustera i kupiłeś w tym roku znowu dustera? Widać poprzedni sprawował się dobrze
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2019-11-25, 19:00   

robercik napisał/a:
Piotrek (...)to jest Twój drugi duster bo tego 1,3 masz od tego roku?


Tak. Poprzednią Rumunką jeździłem prawie 7 lat (bez 4 miesięcy), 173 tys. km. Jest to opisane - do pewnego czasu, potem wpisy zaniedbane - w wątku "Młoda Hoża Rumunka", w dziale "Nasze samochody".
_________________
Piotrek
 
     
robercik
robert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 131
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2019-11-25, 19:06   

dzięki za info Poczytam chętnie Skrzynia Ci rzęziła? :-D i teraz rzęzi w czarnulce . Ja też mam czarnulkę. Bardzo mi się ten kolor podoba w dusterze
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2019-11-25, 21:26   

robercik napisał/a:
Skrzynia Ci rzęziła?

Nie, w poprzedniej Rumunce - nie. W tej słychać ją przy określonej prędkości, ale mam za mało obserwacji, żeby to dokładnie opisać.
_________________
Piotrek
 
     
Lucek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 64
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-02-03, 00:29   

1.6 sce od Nissana to naprawdę fajny silnik. Spokojnie da się nim jeździć dynamicznie po mieście i w trasie.
 
     
Klombik92

Marka: Dacia
Model: Duster I FL
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sty 2020
Posty: 68
Wysłany: 2020-02-03, 14:22   

Lucek, W zasadzie tak. Jeżdżąc po mieście ta dynami jest dla mnie wystarczająca. Ale w trasie, jak się rozpędzi to jedzie. Ale manewr polegający na zwolnieniu do 100 i potem znowu rozpędzeniu do 140 to już trzeba mieć na niego pomysł ;-)
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-02-03, 23:43   

O zakupie 1,6 poważnie myślałem.
W mojej ocenie problem z 1,6 jest jedynie na zatłoczonej autostradzie. Czyli gdy manewry jak w przykładzie podanym przez Klombik92 są potrzebne.
Ach gdyby to było 2,6...
A tak, z ciężkim sercem odpuściłem (choć na ostatnie wolnossące Dustery mogłem się jeszcze załapać).
Nie podważam jednak tego, że "1.6 sce od Nissana to naprawdę fajny silnik" Z całą pewnością na miasto i WIĘKSZOŚĆ tras dynamika jest wystarczająca.
 
     
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
Wysłany: 2020-02-04, 13:18   

No naprawdę fajny silnik. Czasem jeszcze jeżdżę moją fabią z 1.4 MPI. To tylko 68KM, więc duster przy tej fabii to niemal auto sportowe ;) zwłaszcza w niższym zakresie prędkości, bo im większa tym bardziej się ta różnica zaciera. I rzeczywiście >100 km/h szybkie przyspieszanie nie jest zbyt komfortowe, no ale da się jeździć. Fabią się dało, zrobiłem nią tysiące km po autostradach, a duster mocniejszy przecież.

Inna sprawa, że u nas ludzie mocno zestresowani. Na Zachodzie nikt ci nie daje światłami, jak widzi, że wyprzedasz na autostradzie lewym pasem wolniejsze pojazdy. Nawet jak jedziesz te smutne 120 km/h. U nas spotykam się z tym nader często. Wyprzedzając jakąś kolumnę ciężarówek czy innych aut wlokących się np. 100 km/h i dając z mojego auta tyle, ile mogę, to często znajdzie się jakiś nerwus. Często się wcisnę w szczelinę i potem żałuję, bo muszę zwolnić i ciężko mi się uwolnić. To trwa. A jak już jestem rozpędzony do tych 120 to sobie spokojnie jadę.

Niestety z kulturą jazdy u nas ciągle na bakier. A przez to słabsze auta wydają się nieautostradowe i też więcej paliwa się żużywa niż przy utrzywaniu stałej prędkości.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 10