Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż LPG do Dacii Duster II 2018 r na własną rękę dylemat
Autor Wiadomość
PiotrekT
tuszek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Lis 2019
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-14, 13:56   Montaż LPG do Dacii Duster II 2018 r na własną rękę dylemat

Witam wszystkich. to mój 1 dzień na forum.
Kupiłem Dacię Duster 1,6 SCe z 2018 roku. (26 tyś km). Auto jest na gwarancji i nie wiem czy zakładać gaz na własną rękę. Czy ktoś coś takiego robił, jakie ma doświadczenie, jak się auto sprawuje???
W serwisie Dacii powiedziano mi, ze w Daciach z fabrycznym LPG są wzmocnione głowice. Dowiedziałem się również, że auto ma ręcznie regulowane zawory, które trzeba sprawdzać co min. 40 000 km.
Robię ponad 20 tyś km/rocznie a spalanie jest jakie jest i nie opłaca mi się jeździć na benzynę
 
     
PiotrekT
tuszek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Lis 2019
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-14, 13:56   

Proszę o pomoc
 
     
DusterFaster!

Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 152
Wysłany: 2019-11-14, 15:41   

Witam.
Znawcą jakimś nie jestem, a LPG już w ogóle ale ostatnio poczytałem trochę o tych silnikach i właśnie przez ręczną regulację zaworów wiele osób odradza montaż instalacji gazowej w silnikach H4M. Z powodu trudnego dostępu cena za regulację luzów zaworowych idzie w tysiące, co w wielu przypadkach gubi sens zakładania gazu.
Z drugiej strony można znaleźć też opinie osób, które się na to zdecydowały i były zadowolone. Pewnie wiele zależy też od umiejętności instalatora.

Rozgladając się niedawno za używaną DD trafiłem na ofertę od osoby, która chciała sprzedać auto z powodu kosztów jakie ponosiła dojeżdżając do pracy 60 km w jedną stronę. Facet kupił to auto z myślą o zagazowaniu, ale dowiedzial sie po fakcie, że ten silnik do gazu się nie nadaje i wg jego wersji dlatego zdecydował się na sprzedaż.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2019-11-14, 17:25   

DusterFaster! napisał/a:
Z powodu trudnego dostępu cena za regulację luzów zaworowych idzie w tysiące .

Masz jakieś dowody takiego rachunku ?
Szklanki kosztują ale nie są z złota . Po drugie ASO ma ceny z kosmosu a z wykonaniem czasami ciężko bywa , dlatego zrezygnowałem z nówki .
Z tego co czytałem padają sondy lambda w Nissanach , reszty nie wiem bo zrezygnowałem z tego silnika .
 
     
DusterFaster!

Marka: Dacia Duster
Model: Urban Explorer 1.6 2WD 2016
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 152
Wysłany: 2019-11-14, 17:41   

Dowodów nie mam, a moja wiedza w tym temacie opiera się głównie na informacjach znalezionych w sieci. W ogóle trudno zdobyć takie info. W najbliższym ASO usłyszałem, że sprawdzenie luzów to koszt 250 zł, a ewentualna regulacja "jest bardzo droga" i zależy od tego ile jest do zrobienia.
Wg tego co znalazłem w Internecie koszty w ASO to nawet 3-4 tyś., a poza ASO jakaś połowa tego. Ale tak jak już pisałem dowodów nie mam i nie dam głowy za to info :roll:
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2019-11-14, 19:59   

Co do sensowności LPG w silniku Nissana H4M: nawet jeśli przyszłoby mi regulować te zawory w ASO do 100.000 km (mam ES na 5 lat i na taki przebieg), to roczna korzyść z jazdy na LPG wynosi co najmniej 3000 zł w porównaniu z ON lub 4000 przy Pb, zatem jakkolwiek by nie liczył - opłaci się.
Nie żebym się śpieszył do tej osławionej regulacji, ale naprawdę czekam na autentyczny wpis kogoś z użytkowników 1.6 Sce z LPg (H4M), kto został zmuszony do tej regulacji i po ilu tysiącach km. Może wiarygodnie przekaże jakieś informacje o cenach i problemach.

Ktoś fajnie wcześniej napisał na forum, że na razie to bajanie o wielogłowym smoku, którego nikt nie widział. Też bym nie chciał być prekursorem tej regulacji, ale kto wie, co czeka człowieka.

Firma kładła świadomie LPG, więc niech się na razie martwi, póki jest gwarancja. Dziś zresztą raczej nie kupuje się aut "dożywotnio", ale na znacznie krótsze okresy użytkowania (bez względu na poziomowanie marki), o czym świadczą też materiały użyte do produkcji, tzn. raczej jednorazówki, oraz zachęcanie do wymian aut, a nie napraw części/podzespołów.
 
     
miela

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 95
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-12-06, 09:37   

Ktoś instalował LPG w dusterze na gwarancji? Jak to wygląda? Gdzie we Wrocławiu lub okolicach można to zrobić?
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
     
matiax

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 53
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-12-07, 14:58   

Ja instalowałem u dilera w Katowicach, duster z marca tego roku, zrobione 13500km bez żadnych problemów. Co do regulacji nie miałem jeszcze oczywiście ale jak się dba o auto robi regularnie przeglądy olejowe i gazowe to nie ma problemów. Miałem grande punto z gazem i regulację zaworów kilka razy i to były zawsze koszty 120zł w ASO. Podstawa to regularne przeglądy, nie przeciągać itp.

acha gaz zakładałem u dilera na 1.6Sce i ponieważ to diler zakładał mam gwarancję i na silnik i na gaz. Gdybym zakładał sobie sam gwarancję na silnik tracę w wypadku jakiegoś problemu.
 
     
deldamian

Marka: Dacia
Model: Dsuter
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Dołączył: 21 Lis 2019
Posty: 13
Wysłany: 2023-02-01, 12:43   

Podzielicie się Koledzy jak po latach i kilometrach w kołach spisują się auta z sinikiem 1.6 SCe (H4M) z niefabrycznym LPG? Czy mieliście jakieś problemy? Czy regulowaliście luz zaworowy?
 
     
matiax

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 53
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: 2023-02-02, 18:32   uaktualniam przebieg

Mój Dusterek z 2019 roku 1.6SCe z instalacją LPG dilerską przejechał właśnie 57500km na gazie . Serwisowany regularnie, żadnych problemów z silnikiem, luzy nie regulowane bo wszystko chodzi dobrze.
Jak silnik padnie dam znać :)
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2023-02-03, 08:21   

Duster Laureate z 2017 1.6. Przekroczyłem właśnie 110 tys. Oprócz standardowych problemów z przełączaniem na LPG zimą, wymiany filtrów i listwy gazowej przy 70000 km na razie nie dzieje się nic. Spala 8-9 l gazu zależnie od temperatury i stylu jazdy. Olej co 15.000, filtry LPG max do 20000. Obym czegoś nie wykrakał, bo o tej regulacji zaworów też i czytałem, i pytałem w ASO.
 
     
deldamian

Marka: Dacia
Model: Dsuter
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Dołączył: 21 Lis 2019
Posty: 13
Wysłany: 2023-02-07, 11:09   

Dzięki Panowie! Jaką instalację zakładaliście? Jaki macie patent na przewożenie koła zapasowego?
 
     
speedytm
speedytm

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 10 Lut 2023
Posty: 1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2023-02-11, 14:24   

Ja mam zamontowaną na własną rękę po powrocie z salonu BRC SEQ 32, reduktor Genius, założona lubryfikacja. 45000 km bez żadnego problemu. Zasięg 500-530 km. Patentu na koło nie mam żadnego, ale już rozprułem jedną oponę i pełen zapas się przydał, więc po prostu pogodziłem się z mniejszym bagażnikiem.
 
     
matiax

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 53
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: 2023-02-11, 19:04   

Ja mam Optime na Barracudach. Koła nie wożę, przez ostatnie 10 lat nie złapałem gumy. Mam zestaw naprawczy i pompkę na akumulator. Nie planuję rozpruć nigdzie boku opony więc normalne dziury załatam i dojadę jakby coś. :) Na jakąś wyprawę np. w Rumuńskie góry mam ATki +zapas na dach=.
 
     
mr2k

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 14 Maj 2023
Posty: 8
Wysłany: 2023-06-08, 08:04   

Od wczoraj mam zestaw BRC SEQ 32, reduktor Genius, lubryfikacja. Tak mi polecił znany i doceniany gazownik, a przy okazji stary kumpel z klasy w szkole średniej :) Namówił mnie też na butlę 72l. Na razie się nie wypowiem, bo zrobiłem całe 50km więc wszystko działa idealnie. Przy okazji mogę napisać, że (jeśli zajdzie taka potrzeba) po kilkudziesięciu tysiącach km te owiane złą sławą szklaneczki się szlifuje, koszt takiej usługi to 700 zł.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 10