|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Duster a inne opcje w okolicy 70.000 zł |
Autor |
Wiadomość |
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-01-10, 20:15
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: |
Co do pozycjonowania, to Dacia pełni w koncernie Renault-Nissan taką samą funkcję, jaką pełni Skoda w VW AG. Stąd takie, a nie inne konfiguracje, ceny, oferta modelowa itd.
|
Co do pozycjonowania zgoda.
Zauważyć (trochę na marginesie) muszę, że Dacia na bazie tych samych rozwiązań, technologii a nawet części potrafi stworzyć własne auto ... mające swój niepowtarzalny styl .
Skoda produkuje trochę inaczej wyglądające "to samo" |
|
|
|
Black Dusty
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lis 2019 Posty: 347
|
Wysłany: 2020-01-10, 21:09
|
|
|
klazow napisał/a: | Skoda produkuje trochę inaczej wyglądające "to samo" |
Musi udawać VW żeby nabywcy mogli myśleć że mają prawie VW a Dacia nie musi nic udawać |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-01-10, 21:17
|
|
|
klazow napisał/a: | LESNICZYy napisał/a: | ... ale Ty napisałeś " rozwiązania i technologie " co sugeruje pojedyncze rozwiązania a one nie kosztują miliardy... |
Dacia składa swoje auta z cudzych klocków (nazwałem je „rozwiązania i technologie”) Renault/Nissan „daje” silniki, zawieszenia, elektrykę, informatykę, multimedia, skrzynie biegów itd. itd.
Wszystko to razem z metodami wytwarzania kosztuje. Bez miliardów sami by nie stworzyli.
MQB do naszego (nie "klasyka" lecz) SUVa o dużych zdolnościach terenowych nie porównuję. Podpiąłem link bo fajnie poziom kasy jaką branża obraca pokazuje.
Choć z drugiej strony… kto wie jaką płytę podłogową i za jaką kasę stworzoną będzie miała DDIII gdy już era DDII przeminie? To może być drogi klocuszek . |
Wiem jak jest zrobione moje auto , jestem zapoznany z mechaniką . Świadomie wybrałem używkę z francuskim silnikiem żeby jeździć na LPG a nie zastanawiać się kiedy nówka z Sce padnie na gazie .
Weź pod uwagę że jak ktoś wydał kasę na technologię i klepną miliony sztuk w produkcji to ta technologia jest już spłacona i można ją przekazać biednej kuzynce . Więc już to kosztuje grosze . |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-01-10, 21:23
|
|
|
miela napisał/a: | A co z jeepem renegade? Podstawowa wersja (...) całkiem sporo ma --> |
Jednak wyraźnie mniej niż w DD2 za 70 tys. W tej cenie to Prestige musi być. Silnik też mniejszy i słabszy. Pytanie do kupującego czy gotów jest poświęcić osiągi i „bajery” na rzecz tego, że będzie mieć Jeepa? A jeszcze znajdą się tacy co powiedzą, że ma przebranego Fiata…
To zresztą typowy dylemat przy kupnie każdego Dustera w każdej cenie, w której jest jakiś konkurent. Brać to coś z otwieraczem na masce czy biedniejszy lub mniejszy produkt wyżej pozycjonowanej marki… No chyba, że „miękkie plastiki” konkurenta przekonają kupującego, że biedny to jednak Duster jest. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-01-10, 21:47
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: |
Weź pod uwagę że jak ktoś wydał kasę na technologię i klepną miliony sztuk w produkcji to ta technologia jest już spłacona i można ją przekazać biednej kuzynce . Więc już to kosztuje grosze . |
Dokładnie tak to działa
Tylko, że dla tej bidulki kuzynki to być albo nie być.
Dzięki temu istnieje i jeszcze może być atrakcyjna i tania.
A, że w imię bezinteresownej miłości i ze stratą dla siebie Renault/Nissan tego nie robi to się rozumie samo przez się.
Dacia jest ich więc i zyski Dacii są ich.
Może te zyski już finansują przyszłe "klocuszki", z których coś niczym z pańskiego stołu do przyszłych Dacii skapnie. |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-01-10, 22:52
|
|
|
W temacie Jeepa. Możemy sobie rozważać tak zwane podstawy, ale DD 4x4 już jest jakoś w teren przygotowana. Renegat, żeby był czymś więcej niż podwyższoną "pięćsetką" to wymaga wersji <chyba> Trailhawk, czy jakoś tak, a ta już jest sporo droższa od podstawki. No i trezba się pogodzić z fiatowskim silniczkiem. Jakoś Dacia z silnikiem od Renault mniej mnie kłuje w oczy |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-01-11, 11:58
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: | Renegat, żeby był czymś więcej niż podwyższoną "pięćsetką" to wymaga wersji <chyba> Trailhawk, czy jakoś tak, a ta już jest sporo droższa od podstawki. |
Zajrzałem. Jeśli 4x4 jest priorytetem to mamy przepaść cenową. Nawet do najtańszej benzynowej wersji 4x4 Renegada (tego co ma 17,5 cm prześwitu).
O tym jak silniki fiata w Renegadach sobie radzą większego pojęcia nie mam i zgłębiać nie będę. Przy okazji rozmowy o nich jednym spostrzeżeniem mnie dotyczącym się podzielę.
Otóż gdy słyszę:
"Duster z silnikiem 1,0", to czuję ciekawość. Jak taki silniczek sobie radzi chcę wiedzieć.
Co innego gdy słyszę:
"Renegade z silnikiem 1,0" No wtedy czuję niesmak. Dla mnie to czysta herezja jest.
Wiem, wiem nasiąknąłem dawnym stereotypem Jeepa i racjonalny nie jestem. Cóż raczej mi tak zostanie |
|
|
|
mistakos
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 92
|
Wysłany: 2020-01-11, 18:50 Re: Duster a inne opcje w okolicy 70.000 zł
|
|
|
JS napisał/a: |
Ponieważ nie jeżdżę po wertepach i offroad mnie nie kręci, a na autostradę wjeżdżam też okazjonalnie, taki Captur byłby niezłą opcją. Cennik startuje od 66.900 + 2000 zł LPG + 2000 kolor, czyli za ok. 71.000 zł mam całkiem nieźle wyposażone piękne auto (w tej opcji bez karty Hands Free, ale można przeboleć). Autko lepiej pozycjonowane w sensie marki i moim zdaniem naprawdę ładne.
Konfigurator szczegółowy Captura ukaże się niebawem, więc będą konkrety, ale opcja jest do przemyślenia. |
Dorzucę opcję do przemyślenia, bo temat gorący, a inne spojrzenie na sprawę może być przydatne.
Jeździsz głównie sam lub z żoną, nie ujeżdżasz w terenie, auto w gazie, myślałeś o Sandero?
Jakąś serię limitowaną z LPG wyniesie Cię ten biznes z 15k mniej, dodatkowo w wersji Stepway podniesiony zawias więc też w razie czego dziur się nie wystraszy...
Cenniki obecnie zmieniają się z dnia na dzień, no i nowy Sanders ma być niebawem. Może warto zaczekać? Wiesz, 15 tysi to super wakacje we dwoje na jakiejś wymarzonej wyspie... a to tylko auto, którym masz się przemieścić z punktu A do punktu B. |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2020-01-11, 20:16
|
|
|
Dzięki mistakos, tę opcję też po cichu rozważałem, bo z daleka czasem mylę przód Dustera z Sandero Stepway. Zobaczymy, co koncern wykombinuje w kwestii cen i wyposażenia, bo przydałaby się odrobina odświeżenia kabiny, zegarów itp.
Dzisiaj siedzieliśmy w nowym Capturze, ponownie w nowych Clio, no i oczywiście w Dusterach (akurat mieli końcówki Techroad). Clio piękne, ale wkurzająco niskie do wsiadania i z małym prześwitem, Duster wiadomo, a co do Captura - zobaczymy po jazdach próbnych. Szkoda tylko, że w żaden sposób nie mogę w nim sensownie ustawić podłokietnika. |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-01-12, 00:03
|
|
|
klazow napisał/a: | Kapitan Shinobi napisał/a: | Renegat, żeby był czymś więcej niż podwyższoną "pięćsetką" to wymaga wersji <chyba> Trailhawk, czy jakoś tak, a ta już jest sporo droższa od podstawki. |
Zajrzałem. Jeśli 4x4 jest priorytetem to mamy przepaść cenową. Nawet do najtańszej benzynowej wersji 4x4 Renegada (tego co ma 17,5 cm prześwitu).
O tym jak silniki fiata w Renegadach sobie radzą większego pojęcia nie mam i zgłębiać nie będę. Przy okazji rozmowy o nich jednym spostrzeżeniem mnie dotyczącym się podzielę.
Otóż gdy słyszę:
"Duster z silnikiem 1,0", to czuję ciekawość. Jak taki silniczek sobie radzi chcę wiedzieć.
Co innego gdy słyszę:
"Renegade z silnikiem 1,0" No wtedy czuję niesmak. Dla mnie to czysta herezja jest.
Wiem, wiem nasiąknąłem dawnym stereotypem Jeepa i racjonalny nie jestem. Cóż raczej mi tak zostanie |
Wiesz, zgadzam się z Tobą w 100%. Jeep 1.0 to czysta aberracja, Dacia 1.0 - no cóż, jest, to jest. W budżetowej marce to normalne, taki silniczek w podstawie.
Renegat będzie z resztą też mniejszy jak sądzę, zarówno pod kątem bagażnika jak i wnętrza (choć nie sprawdzałem parametrów, ani też w nim nie siedziałem). |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-01-12, 00:55
|
|
|
Kapitan Shinobi napisał/a: |
Renegat będzie z resztą też mniejszy jak sądzę, zarówno pod kątem bagażnika jak i wnętrza (choć nie sprawdzałem parametrów, ani też w nim nie siedziałem). |
Na mój casting się załapał. Szybko odpadł. Drogi. Szczególnie jak zaczniesz w konfiguratorze cokolwiek dodawać. Z dwójki Renegade Fiat 500x to już dla mnie lepszy Fiat. (Wiem 4x2 to dla Ciebie... ale dla mnie tylko jeden z argumentów).
Tak czy inaczej pooglądałem. Rozmiar ok. Bagażnik większy niż się spodziewałem... na moje potrzeby w pełni wystarczający (wersja 4x4 pewnie ma mniejszy). Na minus wrażenie przeładowania. Wszędzie powklejana grafika z Willys-em... jakoś tak cukierkowo mi w nim było. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2020-01-12, 01:25
|
|
|
JS napisał/a: | Dzięki mistakos, tę opcję też po cichu rozważałem, bo z daleka czasem mylę przód Dustera z Sandero Stepway. Zobaczymy, co koncern wykombinuje w kwestii cen i wyposażenia, bo przydałaby się odrobina odświeżenia kabiny, zegarów itp.
Dzisiaj siedzieliśmy w nowym Capturze, ponownie w nowych Clio, no i oczywiście w Dusterach (akurat mieli końcówki Techroad). Clio piękne, ale wkurzająco niskie do wsiadania i z małym prześwitem, Duster wiadomo, a co do Captura - zobaczymy po jazdach próbnych. Szkoda tylko, że w żaden sposób nie mogę w nim sensownie ustawić podłokietnika. |
Jeśli ceny dalej będą galopować a słowa prezesa Dacii o "gazyfikacji" (z wywiadu, który na "strony www" podwiesiłem) obejmą Polskę... to może "mistakos" trafił w dziesiątkę. Tym bardziej, że to nowe Sandero fajnie wygląda. Pewnie już widziałeś ale podwieszę (w końcu inni też tu zaglądają)
https://francuskie.pl/nowa-dacia-sandero-2020-kiedy-ja-zobaczymy/
Tylko, czy możesz tyle czekać?
Co do jazdy próbnej. Zadbaj aby to nie było 10 minut "dilerskim szlakiem". Ja dostałem Dustera na trzy godziny i bez niańki w osobie sprzedającego. Zaraz po otwarciu salonu samochody testowe są wolne. Mocno rozważasz mniejsze auta... na spokojnie odczucia z tym związane w czasie jazdy "przetestuj". |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2020-01-12, 11:49
|
|
|
Ale też gdzieś na plecach mam to cytowane przez Ciebie stwierdzenie, że nawet odrobinę mniejsze auto od posiadanego może rodzić poczucie jakiejś utraty. Gdzieś mi to w głowie siedzi. |
|
|
|
miela
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 95 Skąd: DKL
|
Wysłany: 2020-01-12, 23:27
|
|
|
JS napisał/a: | Ale też gdzieś na plecach mam to cytowane przez Ciebie stwierdzenie, że nawet odrobinę mniejsze auto od posiadanego może rodzić poczucie jakiejś utraty. Gdzieś mi to w głowie siedzi. |
Słowo klucz to 'może'. Ja przez kilka lat jeździłem oplem vectrą, z którego przesiadłem się do skody fabii i takiej utraty nie czułem. Może dlatego, że z auta 20-letniego przeszedłem do połowę młodzszego... A może też, że dlatego, że myślę, że nie jest kluczem z jakiego do jakiego auta się przesiadasz, a jakie potrzebujesz - tak użytkowo. To powinien być klucz przy wyborze samochodu z lekką nutką 'co mi się podoba?'.
Gdybym miał wybierać co mi się podoba to jeździłbym fabią pewnie. Ale, że z mojej długotrwałej analizy wyszedł mi duster, to jeżdzę nim i jestem zadowolony. Nie miałbym natomiast problemu przesiaść się do mniejszego auta jeśli takie by mi wystarczało na codzień. |
_________________ Duster 1.6 SCe 4x4 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11 |
|
|