Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czemu Dacia, i czemu Duster to auto terenowe
Autor Wiadomość
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-02-25, 21:56   

LESNICZYy napisał/a:
klazow napisał/a:
Czemu Duster to auto terenowe?

Pewnie dlatego, że tak może:
https://francuskie.pl/dacia-duster-i-audi-a4-allroad-porownanie-na-sniegu/

Film przedstawia ciekawe zjawisko pogodowe zwane śniegiem , SUV i osobówkę 4x4 . Terenówek niestwierdziłem :mrgreen: .


Ustaliliśmy konsensus typu "DD to suv o najlepszych właściwościach terenowych w swojej klasie", więc nazywanie Dusterki terenówką to nie jest jakaś zbrodnia przeciw ludzkości, tylko skrót myślowy.
Także proszę nie czepiać się słówek.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-02-25, 22:44   

Dobra, dobra na "bardzo terenowy SUV" też się zgodziłem. :oops:
Jednak filmik do pierwotnego tytułu tego tematu mi pasował.

A jeszcze coś!
Otóż odkryłem, że wcale nie trzeba mieć napędu 4x4 aby łapać się na miano samochodu osobowo-TERENOWEGO.
Oto przykład:

https://pl.wikipedia.org/wiki/VW_typ_82_K%C3%BCbelwagen
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-02-26, 15:43   

klazow napisał/a:

A jeszcze coś!
Otóż odkryłem, że wcale nie trzeba mieć napędu 4x4 aby łapać się na miano samochodu osobowo-[b]TERENOWEGO


W takim razie Fiat 126p jest terenówką bo jeździłem nim po lesie :mrgreen:
Bez jaj ...
 
     
Zywiec


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 346
Wysłany: 2020-02-26, 16:14   

Nie każdy Duster co jeździ po lesie to terenówka ale za to każdy Duster co jeździ po lesie i jest napędzany czterema kołami to terenówka
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-02-26, 17:02   

Zywiec napisał/a:
Nie każdy Duster co jeździ po lesie to terenówka ale za to każdy Duster co jeździ po lesie i jest napędzany czterema kołami to terenówka

DUSTER to SUV :!:
Każdy nawet jak jedziesz swoim pod biedre to dalej SUV :!: :mrgreen:

W ogóle nie skumałeś mojej odpowiedzi na post kolegi :
klazow napisał/a:

" A jeszcze coś!
Otóż odkryłem, że wcale nie trzeba mieć napędu 4x4 aby łapać się na miano samochodu osobowo-[b]TERENOWEGO "
 
     
Zywiec


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 346
Wysłany: 2020-02-26, 17:38   

Tak, tak, wiem Leśniczy o co chodzi. Droczę się tylko z Wami/Tobą. :-D
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-02-26, 18:17   

Zywiec napisał/a:
Tak, tak, wiem Leśniczy o co chodzi. Droczę się tylko z Wami/Tobą. :-D

Luzik :mrgreen:
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-02-26, 19:36   

LESNICZYy napisał/a:


W takim razie Fiat 126p jest terenówką bo jeździłem nim po lesie :mrgreen:
Bez jaj ...


Zdaniem Cioci Wikipedii Fiat 126p nie jest samochodem osobowo-terenowym. A VW typ 82 Kübelwagen mimo napędu 4x2 i owszem.

Przytoczyłem to jako ciekawostkę nie argument. Bo nasza doskonała definicja Dustera jest na stronie 5 tego tematu.

Ps.
Maluchem do lasu. Szacun.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-02-26, 19:49   

Kapitan Shinobi napisał/a:
[...DD to suv o najlepszych właściwościach terenowych w swojej klasie...


Oj, chyba właściciele Foresterów będą mieli inne zdanie... ale co oni tam wiedzą :mrgreen: .
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-02-26, 22:28   

klazow napisał/a:
Kapitan Shinobi napisał/a:
[...DD to suv o najlepszych właściwościach terenowych w swojej klasie...


Oj, chyba właściciele Foresterów będą mieli inne zdanie... ale co oni tam wiedzą :mrgreen: .


Zapraszam na Makoszowską hałdę, niech pokażą co potrafią ;-) . (ich auta).

PS
Forester Foresterowi nie równy. Te starsze na pewno w kopnym/grząskim terenie, na tych samych oponach lepiej "pociągną" niż DD, te najnowsze - tu obstawiam, że nawet jeśli napęd będzie dobrze "mielił", to braknie im prześwitu i zwisów.

PS II
Mam wrażenie, że Forester nie "działa" w klasie Dusterki, bo to tak, jakby wystawić W. Kliczko (obojętnie którego) VS Diablo Włodarczyka. Forester, to tak bliżej Mazdy CX-5 stoi (zwłaszcza cenowo). Subaru musiałoby XV'em walczyć z Dacią, i tu z miejsca jest stracone ;-) .
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2020-02-26, 22:45   

Cytat:
Subaru musiałoby XV'em walczyć z Dacią, i tu z miejsca jest stracone
Jeśli mowa o zdolnościach jazdy po hałdach, to XV ma więcej prześwitu niż Duster. Układów awd nawet nie ma co porównywać. Jedyne, co zatrzymuje Subaru i to dość skutecznie to CVT.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-02-26, 23:14   

Z tego z co na szybko znalazłem, to XV prześwitu 10 mm więcej, i nieznacznie krótszy rozstaw osi. Z tego wynika, że jest odwrotnie niż myślałem, przynajmniej jeśli chodzi o parametry nadwozia. A dlaczego piszesz, że skrzynia CVT go zatrzymuje?
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2020-02-26, 23:40   

CVT w Subaru nie należy do najmocniejszych i przy dużym obciążeniu potrafi się rozłączyć, zabezpieczenie przed przeciążeniem. Sporo jest o tym w sieci, do poczytania i pooglądania. Przy standardowym użytkowaniu problem oczywiście nie występuje.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-02-27, 16:43   

Kapitan Shinobi napisał/a:

Mam wrażenie, że Forester nie "działa" w klasie Dusterki, bo to tak, jakby wystawić W. Kliczko (obojętnie którego) VS Diablo Włodarczyka.


Obecne Forestery roztyły się ale to ciągle małe SUVy.
Zresztą nie ja pierwszy te auta zestawiam:
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=1993
XV to crossover ale bardzo terenowy. Moim skromnym zdaniem oferowane obecnie w Polsce konfiguracje czynią jego zakup bezsensownym (CVT i słaby silnik). Do połowy 2018 oferta kusiła.
Jednak Duster jest piękniejszy :mrgreen:
Dacia Duster vs Subaru XV
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-02-27, 22:59   

Duster jest na pewno ładniejszy, widziałem XV na żywo z bliska, i nie zrobił na mnie żadnego wrażenia. Dokładnie odwrotnie, niż na zdjęciach, bo jak go widziałem w gazetach to mi się podobał nawet. Co do zdjęć, to też ciekawe, bo jak dla mnie wyraźnie pokazują wyższy prześwit i krótszy rozstaw osi w Dusterze, chyba, że ulegam jakiemuś złudzeniu optycznemu. Wg danych technicznych, jest niby dokładnie odwrotnie. Jedynie zwis przedni Subaru ma wyraźnie większy (więc szybciej urwie zderzak, niż my ;-) ).

Co do walki klasowej, to tak na szybko z katologu Auto Świat "nowości 19"

Duster 4x4
dł 4341 mm
cena za 4WD startowała na 66 000 zł
moc 115 diesel, 130-150 benzyna

Forester
dł 4610 mm
cena za AWD 25 500 euro (średnio licząc, ponad 100 tys naszych)
moc 150 (w poprzednim modelu dochodziła do 240 koni).

XV
dł 4465 mm
cena za AWD 20 200 euro (ponad 80 tysi)
moc 116

Także nie trzeba być ekspertem, żeby stwierdzić, któremu autu bliżej jest do którego. Czy jakikolwiek nabywca Forestera rozważał (choćby przez chwilę) Dusterkę? No jakoś wątpię. Za to w drugą stronę, np. jak bym dołożył z dychę, to może i bym się załapał na podstawkę XV'a.

Dla mnie, jeżeli ktoś wystawia do porównania Dustera i Subaru Forestera, to równie dobrze można wystawić Opla Astrę kombi vs VW Passat kombi.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10