Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1.3 TCe - Ma ktoś z LPG?
Autor Wiadomość
MarcinG

Marka: Skoda
Model: Fabia
Rocznik: 2005
Dołączył: 04 Mar 2020
Posty: 3
Wysłany: 2020-03-04, 13:42   1.3 TCe - Ma ktoś z LPG?

Jak w temacie, czy ktoś z forumowiczów odważył się już zagazować Dustera z tym silnikiem w dowolnej wersji?
Jak jest w tym silniku z regulacją luzu zaworowego, taki sam pasztet jak w 1.6 SCe?
 
     
Lukass186

Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: ZABRZE
Wysłany: 2020-03-05, 01:13   

Podpinam się do pytania 😉 Jedyne co znalazłem w sieci to
https://gazeo.pl/informacje/warsztaty/Megane-1.3-TCe-LPG-z-KME-NEVO-SKY-DIRECT,artykul,10298.html
_________________
Pozdrawiam,
Łukasz
 
     
pankracy

Marka: Dacia
Model: inny
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 70
Wysłany: 2020-03-05, 09:06   

Wydaje mi się instalacje w których spalane jest dwa rodzaje paliwa na raz to bez sens. W dodatku mocniejsze ruszenie nawet spod swiateł czy szybka jazda to w sumie jazda na benzynie. Jeżeli ktoś jeździ głównie po autostradach niewielkimi pedkosciami to tak, inaczej to sztuka dla sztuki+ inne problemy.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 710
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-03-05, 15:23   

pankracy napisał/a:
Wydaje mi się instalacje w których spalane jest dwa rodzaje paliwa na raz to bez sens. W dodatku mocniejsze ruszenie nawet spod swiateł czy szybka jazda to w sumie jazda na benzynie. Jeżeli ktoś jeździ głównie po autostradach niewielkimi pedkosciami to tak, inaczej to sztuka dla sztuki+ inne problemy.

Jak już nie macie kasy na benzynę to nawet taka isntalacja z dotryskiem pomoże rodzinnemu budżetowi .
Najlepiej zamontować instalację LPG 6 generacji , w której gaz podawany jest przez wtryski benzynowe i tym samym są chłodzone .
 
     
pankracy

Marka: Dacia
Model: inny
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 70
Wysłany: 2020-03-05, 17:04   

Ale po co kombinować. Kupić 1.0 Tce założyć gaz i tyle. Ile taka instalacja 6gen. Kosztuje 10tys?
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 710
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-03-05, 18:38   

pankracy napisał/a:
Ile taka instalacja 6gen. Kosztuje 10tys?

Już mniej :mrgreen:
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-03-05, 20:01   

Sorry, jeśli nie ogarniam dyskusji, ale przecież wskazany 1.0 Tce jest właśnie oferowany z fabrycznym LPG, począwszy od Clio (dopłata 3000 zł), przez Captura (dopłata 2000 zł) aż po Dustera (dopłata 1000 zł! - któż nadąży za polityką cenową koncernu?!). Pewnie, że to nie rakieta z mocą 130/150 KM, ale albo myślimy o kosmicznych osiągach, albo o oszczędnościach.
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2020-03-06, 12:58   

LESNICZYy napisał/a:
pankracy napisał/a:
Ile taka instalacja 6gen. Kosztuje 10tys?

Już mniej :mrgreen:


Po co sobie kłopoty robić, skoro są instalacje z dotryskiem max 1L i bezproblemowe w działaniu ?
 
     
pankracy

Marka: Dacia
Model: inny
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 70
Wysłany: 2020-03-07, 08:52   

Nie ma czegoś takiego jak max 1L. Przy pewnym obciążeniu instalacja automatycznie przechodzi na Pb. Chyba, że będziemy jeździć muskając pedał gazu wtedy faktycznie Pb jest tylko przy odpalaniu i rozgrzaniu.
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2020-03-09, 08:24   

pankracy napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak max 1L.


No jest i to nawet mniej.

pankracy napisał/a:
Przy pewnym obciążeniu instalacja automatycznie przechodzi na Pb.


Uwielbiam to słowo "automatycznie" ;), w fabrycznych i dealerskich instalacjach pewnie tak jest. Ale jak jest spaprane strojenie to taki kit gazownik wciska nieświadomemu człowiekowi - to trudno.

Dotrysk benzyny w instalacji LPG nie służy do zastępowania paliwa LPG benzyną w sytuacjach, w których gazownik nie potrafi porządnie wystroić instalacji i zapewnić jej pracę na lpg w każdych warunkach, tylko do schładzania bezpośredniego wtrysku.
Znajomego 1,2 TCE posiada dotrysk od 0,3/4l w trasie do max. 0,8l w jeździe 100% miasto. Wolne obroty są realizowane tylko na LPG i przy wysokich obrotach auto nie przechodzi tylko na benzyne - no ale temat instalacji do bezpośredniego wtrysku, to nie tylko internetowe bzdury z pseudo gazowych firm mających ładny markjeting w internecie czy na youtubie :)
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 273
Wysłany: 2020-03-09, 10:29   

Hej,
Skoro szukacie oszczędności, to nie bardzo rozumiem, jaki jest cel kupowania benzyny i jej gazowania, zamiast zakupu diesla?

Według dacia.pl Duster prestige Tce130 kosztuje od 68500, a 1.5dci od 72400. Różnice w spalaniu widać w odpowiednim wątku na forum.

Naprawy benzyny na gazie to często odbijanie klienta od mechanika do gazownika.


Pozdrawiam,
Michał
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 710
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-03-09, 12:10   

mikeleft napisał/a:
Hej,
Skoro szukacie oszczędności, to nie bardzo rozumiem, jaki jest cel kupowania benzyny i jej gazowania, zamiast zakupu diesla?

Według dacia.pl Duster prestige Tce130 kosztuje od 68500, a 1.5dci od 72400. Różnice w spalaniu widać w odpowiednim wątku na forum.

Naprawy benzyny na gazie to często odbijanie klienta od mechanika do gazownika.



Zakup Tce130 pod LPG nie był za dobrym wyborem ale da się zagazować . Jazda na gazie jest o wiele tańsza od diesla .
Jakie naprawy masz na myśli ?
Prędzej ropnioka będziesz naprawiał , chociaż to ten silnik z kosiarki .
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-03-09, 22:20   

Zdaje się też, że jeśli ktoś jeździ głównie po mieście, w tym w szczególności na krótkich trasach, ale np. dużo, to Diesel ma z definicji trudniej. Benzyna, nawet małolitrażowa z turbo i "Fapem" sprawdzi się lepiej. W związku z tym, rozważania typu benzyna + gaz są jak najbardziej na miejscu. Inną kwestią jest to, że nie każda benzyna daje się sensownie zagazować.
 
     
accu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 15 Cze 2018
Posty: 29
Wysłany: 2020-03-09, 23:59   

mikeleft napisał/a:
Hej,
Skoro szukacie oszczędności, to nie bardzo rozumiem, jaki jest cel kupowania benzyny i jej gazowania, zamiast zakupu diesla?


Popularny obecny światowy trend do dołowania diesla,nie zachęca do kupowania samochodu z tym silnikiem.Może się okazać za rok,że unia zakaże uruchamiania takiego samochodu pod karą grzywny a nad wszystkim będą czuwać elektryczne drony Straży Miejskiej.
 
     
Janus

Marka: Dacia
Model: Duster II
Dołączył: 05 Lut 2020
Posty: 16
Wysłany: 2020-03-10, 09:54   

Nikt tutaj nie pochwali się Dusterem 1.3 z LPG z prostej przyczyny - jest to nowy silnik, auto ma 3-letnią gwarancję i założenie LPG do tego samochodu = utrata gwarancji.

Jeżeli ktoś chciał LPG trzeba było brać 1.0 gdzie wtrysk nie jest bezpośredni a Dacia "błogosławi" instalację LPG dodając taką opcję fabryczną ;-) Tylko umówmy się - fabryczne nastawy tej instalacji będą takie, że oszczędność na bardzo krótkich dystansach będzie prawie żadna, a na długich (wysokie obroty silnika) - znikoma.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11