1.3 TCe - Ma ktoś z LPG? |
Autor |
Wiadomość |
MarcinG
Marka: Skoda
Model: Fabia
Rocznik: 2005
Dołączył: 04 Mar 2020 Posty: 3
|
Wysłany: 2020-03-04, 13:42 1.3 TCe - Ma ktoś z LPG?
|
|
|
Jak w temacie, czy ktoś z forumowiczów odważył się już zagazować Dustera z tym silnikiem w dowolnej wersji?
Jak jest w tym silniku z regulacją luzu zaworowego, taki sam pasztet jak w 1.6 SCe? |
|
|
|
Lukass186
Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 36 Dołączył: 14 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: ZABRZE
|
|
|
|
pankracy
Marka: Dacia
Model: inny
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 70
|
Wysłany: 2020-03-05, 09:06
|
|
|
Wydaje mi się instalacje w których spalane jest dwa rodzaje paliwa na raz to bez sens. W dodatku mocniejsze ruszenie nawet spod swiateł czy szybka jazda to w sumie jazda na benzynie. Jeżeli ktoś jeździ głównie po autostradach niewielkimi pedkosciami to tak, inaczej to sztuka dla sztuki+ inne problemy. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 710 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-03-05, 15:23
|
|
|
pankracy napisał/a: | Wydaje mi się instalacje w których spalane jest dwa rodzaje paliwa na raz to bez sens. W dodatku mocniejsze ruszenie nawet spod swiateł czy szybka jazda to w sumie jazda na benzynie. Jeżeli ktoś jeździ głównie po autostradach niewielkimi pedkosciami to tak, inaczej to sztuka dla sztuki+ inne problemy. |
Jak już nie macie kasy na benzynę to nawet taka isntalacja z dotryskiem pomoże rodzinnemu budżetowi .
Najlepiej zamontować instalację LPG 6 generacji , w której gaz podawany jest przez wtryski benzynowe i tym samym są chłodzone . |
|
|
|
pankracy
Marka: Dacia
Model: inny
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 70
|
Wysłany: 2020-03-05, 17:04
|
|
|
Ale po co kombinować. Kupić 1.0 Tce założyć gaz i tyle. Ile taka instalacja 6gen. Kosztuje 10tys? |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 710 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-03-05, 18:38
|
|
|
pankracy napisał/a: | Ile taka instalacja 6gen. Kosztuje 10tys? |
Już mniej |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2020-03-05, 20:01
|
|
|
Sorry, jeśli nie ogarniam dyskusji, ale przecież wskazany 1.0 Tce jest właśnie oferowany z fabrycznym LPG, począwszy od Clio (dopłata 3000 zł), przez Captura (dopłata 2000 zł) aż po Dustera (dopłata 1000 zł! - któż nadąży za polityką cenową koncernu?!). Pewnie, że to nie rakieta z mocą 130/150 KM, ale albo myślimy o kosmicznych osiągach, albo o oszczędnościach. |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2020-03-06, 12:58
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: | pankracy napisał/a: | Ile taka instalacja 6gen. Kosztuje 10tys? |
Już mniej |
Po co sobie kłopoty robić, skoro są instalacje z dotryskiem max 1L i bezproblemowe w działaniu ? |
|
|
|
pankracy
Marka: Dacia
Model: inny
Dołączył: 13 Sty 2020 Posty: 70
|
Wysłany: 2020-03-07, 08:52
|
|
|
Nie ma czegoś takiego jak max 1L. Przy pewnym obciążeniu instalacja automatycznie przechodzi na Pb. Chyba, że będziemy jeździć muskając pedał gazu wtedy faktycznie Pb jest tylko przy odpalaniu i rozgrzaniu. |
|
|
|
yunior81
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 109
|
Wysłany: 2020-03-09, 08:24
|
|
|
pankracy napisał/a: | Nie ma czegoś takiego jak max 1L. |
No jest i to nawet mniej.
pankracy napisał/a: | Przy pewnym obciążeniu instalacja automatycznie przechodzi na Pb. |
Uwielbiam to słowo "automatycznie" ;), w fabrycznych i dealerskich instalacjach pewnie tak jest. Ale jak jest spaprane strojenie to taki kit gazownik wciska nieświadomemu człowiekowi - to trudno.
Dotrysk benzyny w instalacji LPG nie służy do zastępowania paliwa LPG benzyną w sytuacjach, w których gazownik nie potrafi porządnie wystroić instalacji i zapewnić jej pracę na lpg w każdych warunkach, tylko do schładzania bezpośredniego wtrysku.
Znajomego 1,2 TCE posiada dotrysk od 0,3/4l w trasie do max. 0,8l w jeździe 100% miasto. Wolne obroty są realizowane tylko na LPG i przy wysokich obrotach auto nie przechodzi tylko na benzyne - no ale temat instalacji do bezpośredniego wtrysku, to nie tylko internetowe bzdury z pseudo gazowych firm mających ładny markjeting w internecie czy na youtubie :) |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 273
|
Wysłany: 2020-03-09, 10:29
|
|
|
Hej,
Skoro szukacie oszczędności, to nie bardzo rozumiem, jaki jest cel kupowania benzyny i jej gazowania, zamiast zakupu diesla?
Według dacia.pl Duster prestige Tce130 kosztuje od 68500, a 1.5dci od 72400. Różnice w spalaniu widać w odpowiednim wątku na forum.
Naprawy benzyny na gazie to często odbijanie klienta od mechanika do gazownika.
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 710 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2020-03-09, 12:10
|
|
|
mikeleft napisał/a: | Hej,
Skoro szukacie oszczędności, to nie bardzo rozumiem, jaki jest cel kupowania benzyny i jej gazowania, zamiast zakupu diesla?
Według dacia.pl Duster prestige Tce130 kosztuje od 68500, a 1.5dci od 72400. Różnice w spalaniu widać w odpowiednim wątku na forum.
Naprawy benzyny na gazie to często odbijanie klienta od mechanika do gazownika.
|
Zakup Tce130 pod LPG nie był za dobrym wyborem ale da się zagazować . Jazda na gazie jest o wiele tańsza od diesla .
Jakie naprawy masz na myśli ?
Prędzej ropnioka będziesz naprawiał , chociaż to ten silnik z kosiarki . |
|
|
|
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2020-03-09, 22:20
|
|
|
Zdaje się też, że jeśli ktoś jeździ głównie po mieście, w tym w szczególności na krótkich trasach, ale np. dużo, to Diesel ma z definicji trudniej. Benzyna, nawet małolitrażowa z turbo i "Fapem" sprawdzi się lepiej. W związku z tym, rozważania typu benzyna + gaz są jak najbardziej na miejscu. Inną kwestią jest to, że nie każda benzyna daje się sensownie zagazować. |
|
|
|
accu
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 15 Cze 2018 Posty: 29
|
Wysłany: 2020-03-09, 23:59
|
|
|
mikeleft napisał/a: | Hej,
Skoro szukacie oszczędności, to nie bardzo rozumiem, jaki jest cel kupowania benzyny i jej gazowania, zamiast zakupu diesla?
|
Popularny obecny światowy trend do dołowania diesla,nie zachęca do kupowania samochodu z tym silnikiem.Może się okazać za rok,że unia zakaże uruchamiania takiego samochodu pod karą grzywny a nad wszystkim będą czuwać elektryczne drony Straży Miejskiej. |
|
|
|
Janus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Dołączył: 05 Lut 2020 Posty: 16
|
Wysłany: 2020-03-10, 09:54
|
|
|
Nikt tutaj nie pochwali się Dusterem 1.3 z LPG z prostej przyczyny - jest to nowy silnik, auto ma 3-letnią gwarancję i założenie LPG do tego samochodu = utrata gwarancji.
Jeżeli ktoś chciał LPG trzeba było brać 1.0 gdzie wtrysk nie jest bezpośredni a Dacia "błogosławi" instalację LPG dodając taką opcję fabryczną Tylko umówmy się - fabryczne nastawy tej instalacji będą takie, że oszczędność na bardzo krótkich dystansach będzie prawie żadna, a na długich (wysokie obroty silnika) - znikoma. |
|
|
|
|