Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czemu Dacia, i czemu Duster to auto terenowe
Autor Wiadomość
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-03-06, 09:04   

DS napisał/a:

Wracając do tematu działania trybu AUTO - tak działa podczas normalnej jazdy w Kadjar, który tak samo jak Duster zaczerpnął napęd od Nissana (oglądnijcie film na dużym ekranie, żeby widzieć wskaźnik rozdziału momentu): https://youtu.be/svVg6W-m8bo


Jesteś pewien że DD2 ma ten sam napęd ?
Chyba nie , bo DD2 ma ten sam napęd z DD1 czyli z starego Nissana Qashqai .
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2020-03-06, 11:00   

Mechanicznie to jest cały czas ten sam napęd, we wszystkich wspomnianych samochodach. Różnica to software. Duster I (z ESP/TC) ma na pewno inny software niż Duster II, nie wiem natomiast, czy są to dokładnie te same oprogramowania co w Nissanie, ale na pewno na nich bazują, bo to Nissan w tym związku zajmuje się napędami.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
deldamian

Marka: Dacia
Model: Dsuter
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Dołączył: 21 Lis 2019
Posty: 13
Wysłany: 2020-03-09, 14:30   

@DS może wiesz czy można modyfikować? Wiem, że rajdowe DD mają robione spore zmiany w sofcie. Na grupie jeden z kierowców o tym pisał, ale szczegółów nie podał.
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2020-03-09, 14:47   

Modyfikować można, ale nie mam pojęcia co i jak, czy są jakieś zewnętrzne kontrolery jak do haldexów etc.
O innym sofcie wspominał też gdzieś w sieci Hołek.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-11, 17:11   

Dlaczego Dacia?
W dużej mierze dlatego, że jest pewien problem z patriotyzmem konsumenckim.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-03-11, 22:38   

DS napisał/a:
Modyfikować można, ale nie mam pojęcia co i jak, czy są jakieś zewnętrzne kontrolery jak do haldexów etc.
O innym sofcie wspominał też gdzieś w sieci Hołek.


Widziałem dziś filmik z Hołowczycem, tytułu nie pamietam, ale jakiś motoryzacyjny kanał, gościu testował DD2 i jechali razem z Hołkiem, który zajmuje się "upgrejdowaniem" Dusterów do rajdów.
Nie wiem na ile to była reżyserowana reklama, ale Hołek nie mógł się nachwalić auta, i wogóle DD jako takiej. Raz, że cenowo bardzo przystępna, i nie wymaga astronomicznych wkładów żeby przerobić ją pod motor-sport (tym samym zabawa dostępna jest dla szerszego grona), poprzez chwalenie silnika (1,5 dci) - wyciągają z niego ok 130 koni, i bez problemu wytrzymuje, zarazem z racji niewielkiej masy auta i dobrego rozkładu momentu w zupełności wystarcza, itd. Pochwalił też zawieszenie, które określił jako niezawodne i (nawet w serii) bardzo dobre.

Jakby ktoś chciał, mogę poszukać tegoż filmiku i wkleić tu link. Ogólnie Hołek sprawiał wrażenie, jakby DD mu się faktycznie podobała, rzeczowo argumentował, i (przynajmniej dla mnie) był w tym wiarygodny. Wspominał, że kierowcy przesiadający się z "poważnych" rajdówek, typu Pajero, też sobie DD chwalą. Puenta - dobre i wytrzymałe auto, cenowo przystępne.
 
     
nxn68

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Essential
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 55
Dołączył: 17 Mar 2019
Posty: 20
Skąd: France
Wysłany: 2020-03-12, 10:33   

Proszę bardzo:

https://www.youtube.com/watch?v=v4hhkZWI32A

https://www.youtube.com/watch?v=eKmOGbk0nz4
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-28, 15:32   

LESNICZYy napisał/a:

Niva ma ramę i dużo więcej żeby być terenówką : " Samonośna konstrukcja wzmocniona zintegrowaną ramą, stały napęd 4x4, połączenie niezależnego przedniego zawieszenia ze sztywnym tylnym, reduktor "
Bez ramy to SUV :mrgreen: . Nie porównujmy aut o zwiększonym prześwicie do prawdziwych terenówek . Ja nie mam wstydu , że Duster jest SUV-em .


Ktoś jednak porównał tę parę
https://francuskie.pl/duster-kontra-lada-niva-w-terenie/


.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-03-28, 22:57   

No i puenta jest taka. Duster dzielnie nadążał za rasową (w sensie typową) terenówką.
Tak więc o ile Duster, będący Suvem może zastępować terenówkę, o tyle Niva w żaden sposób nie dorówna DD w kategoriach typowych dla współczesnego SUVA.
Prowadzenie, hamowanie, osiągi, poziom wyposażenia, w ogóle przydatność jako auta rodzinnego, tudzież na codzienne dojazdy do pracy.

Go Duster!

PS. Ciekawe czy wyprawa na hałdę (samemu lub we dwóch) będzie w czasie zarazy nielegalna?
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-04-01, 00:15   

Kapitan Shinobi napisał/a:
...Niva w żaden sposób nie dorówna DD w kategoriach typowych dla współczesnego SUVA.
Prowadzenie, hamowanie, osiągi, poziom wyposażenia, w ogóle przydatność jako auta rodzinnego, tudzież na codzienne dojazdy do pracy.

Pominąłeś wyprawy do Biedronki.
Kolega „LESNICZYy” może być zawiedziony.

Ps.
Ja z domu do Biedry mam jakieś 200 metrów. Zwykle „daję z buta”… Dustera nie opłaca się z garażu wyciągać. Wielka szkoda. :cry:
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-04-01, 15:19   

klazow napisał/a:

Pominąłeś wyprawy do Biedronki.
Kolega „LESNICZYy” może być zawiedziony.


No no :mrgreen: .
Wracając do tematu to Biedronki odradzam z względu na bardzo długie kolejki przed samym sklepem . Panie w innych to samo bydzie :shock: :mrgreen: .
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-04-01, 18:28   

No, teraz to ja się rodziną wysługuję.
W normalnych czasach też wolę "zwykły" sklep... tyle, że nie wszystko tam mają. Odwiedzam więc i Biedrę, bo to mi dużo bardziej od "wyprawy" do supermarketu pasuje.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2020-04-01, 19:03   

Czy zakupy w Biedronce to na pewno temat tego wątku?
_________________
Piotrek
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-04-01, 23:49   

klazow napisał/a:
Kapitan Shinobi napisał/a:
...Niva w żaden sposób nie dorówna DD w kategoriach typowych dla współczesnego SUVA.
Prowadzenie, hamowanie, osiągi, poziom wyposażenia, w ogóle przydatność jako auta rodzinnego, tudzież na codzienne dojazdy do pracy.

Pominąłeś wyprawy do Biedronki.
Kolega „LESNICZYy” może być zawiedziony.

Ps.
Ja z domu do Biedry mam jakieś 200 metrów. Zwykle „daję z buta”… Dustera nie opłaca się z garażu wyciągać. Wielka szkoda. :cry:


Na 200m to nie za bardzo ma sens wyciągać DD, zapychałbyś sobie "filter", jak mawiają niektórzy ;-) . Ja ostatnio, to jak miałem do przejechania 1200 metrów, to dołożyłem 2 km, coby się silnik dobrze rozgrzał. Swoją drogą, jazda po polskich drogach DD to czysta przyjemność. Jedzie powiedzmy nowa Toyota, i jedzie 25 na godzinę, "bo wertepy" czy tam wyboje. Zwał jak zwał, ja w tym samym miejscu, jak mam wolną drogę, jadę 40 ;-) .

PS
czy temat "biedry" jest tak bardzo odległy od tematu wątku? Dla większości współczesnych miejskich SUV-ów (tych z półki premium w sumie też) progi zwalniające w pobliżu marketów to jedyne przeszkody terenowe, jakie pokonają w ciągu swojego całego życia.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-04-02, 23:17   

piku napisał/a:
Czy zakupy w Biedronce to na pewno temat tego wątku?

Zakupy nie… ale jazda po nie już tak.
Dokładnie w tym temacie, od ósmej strony zmagamy się ze stwierdzeniem, że dlatego Duster aby do marketów i kościoła jeździć.
Wiem, że to może być uznane za mało ambitne rozważanie, ale jeśli mnie kaprawe oczka nie mylą to w „pogaduszkach” się znajdujemy.

Kapitan Shinobi napisał/a:
Ja ostatnio, to jak miałem do przejechania 1200 metrów, to dołożyłem 2 km, coby się silnik dobrze rozgrzał. Swoją drogą, jazda po polskich drogach DD to czysta przyjemność.

A ja notorycznie drogi nadkładam… wychodzi na to, że Duster uzależnia. :shock:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11