Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1.3 TCe - Ma ktoś z LPG?
Autor Wiadomość
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-03-10, 10:37   

@Leśniczy. Zależy, jak ktoś jeździ. U mnie Duster diesel wychodzi 25pln/100km.
Oprócz kosztów gazu policz też koszt benzyny oraz dodatkowych czynności serwisowych instalacji gazowej.


Rzeczywiście nie pomyślałem o krótkich, miejskich jazdach. Tutaj benzyna zwykle wygrywa.

Naprawy - na przykład jakiekolwiek "lewe powietrze" z odmy, czy połączeń instalacji gazowej z benzynową. Często też instalacja gazowa zasłania / utrudnia dostęp do elementów silnika. Przesuwając przewody można je rozszczelnić.

Dla mnie uciążliwe byłoby też parkowanie z gazem "pod chmurką", wjazd do garaży jest często zakazany.
 
     
Ipok

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Dołączył: 07 Lut 2020
Posty: 17
Wysłany: 2020-03-10, 15:42   

Dla mnie kupowanie diesla zwłaszcza na jazdę miejską to nie najlepszy pomysł. Kolega ma Captura 1.5 115km pali mu przy podobnej specyfice jazdy co moja 7litrów. Mi wychodzi ok 8, a trzeba pamiętać że ON jest też nieco droższy od Pb95, o zakupie auta już nie mówiąc.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-03-10, 16:08   

mikeleft napisał/a:
@Leśniczy. Zależy, jak ktoś jeździ. U mnie Duster diesel wychodzi 25pln/100km.
Oprócz kosztów gazu policz też koszt benzyny oraz dodatkowych czynności serwisowych instalacji gazowej.


Rzeczywiście nie pomyślałem o krótkich, miejskich jazdach. Tutaj benzyna zwykle wygrywa.

Naprawy - na przykład jakiekolwiek "lewe powietrze" z odmy, czy połączeń instalacji gazowej z benzynową. Często też instalacja gazowa zasłania / utrudnia dostęp do elementów silnika. Przesuwając przewody można je rozszczelnić.

Dla mnie uciążliwe byłoby też parkowanie z gazem "pod chmurką", wjazd do garaży jest często zakazany.

U mnie 19,50 zł + 160zł na cały rok . To są koszty po amortyzacji instalacji LPG po 7 miesiącach . Prawie nic nie naprawiałem bo nie kupuję trupów i jeszcze nic mi się nie rozszczelniło a ma już czwarte auto w gazie . Parkuję pod chmurką całe życie a na parkingi podziemne wjeżdżam cały czas bo kto cię sprawdzi czy wygoni ?
Jak widzisz Twoje tezy poległy w starciu z rzeczywistością mojego życia :mrgreen: .
 
     
MarcinG

Marka: Skoda
Model: Fabia
Rocznik: 2005
Dołączył: 04 Mar 2020
Posty: 3
Wysłany: 2020-03-10, 19:05   

Widzę, że temat zboczył z kursu.
Tak na szybko:
1. Gaz musi być i już. Prędzej zrezygnuję z Dustera niż z LPG.
2. 1.0 TCe to ostateczność. Ze względu na m. in. moc, brak wersji 4x4 LPG. Poza tym też nie wiadomo czy ten silnik ma automatyczną kompensację luzu zaworowego.

O wadach i zaletach LPG trochę wiem, ponieważ obecnym samochodem przejechałem na tym paliwie 225000 km. Nie wyobrażam sobie obecnie jazdy samochodem bez LPG. Chyba, że robiłbym 5000 km rocznie. Diesel niewiele tu zmienia. Pod względem opłacalności nie ma startu do LPG. Chyba nie wierzycie w spalanie katalogowe:)
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-10, 19:33   

Myślę, że przy dużych przebiegach obrałeś optymalną drogę.
Obawiam się, że w wypadku nowego 1,3 kosztem będzie utrata gwarancji (chyba tylko na silnik) ale to do weryfikacji w salonie.

Z tego co wiem, to dziś z doborem instalacji LPG do wszystkich silników problemu nie ma.. choć koszt czasem musi być wyższy. Ważne by prawdziwy fachowiec zakładał.

Niestety 1,3 TCe to młody silnik więc trudno o tego typu opinie, a wszystkie Dustery z tą jednostką jeszcze są na gwarancji. Możliwe, że będziesz pierwszy z LPG.
Może forum Renault? Dłużej tam montują niż w Daciach. Niby inna moc ale silnik ten sam.
 
     
Lukass186

Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 35
Dołączył: 14 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: ZABRZE
Wysłany: 2020-03-11, 00:18   

Przetrzesz szlaki. Sam miałem dwa poprzednie auta z LPG i zawsze byłem zadowolony szczególnie przy dystrybutorze. Z doświadczenia wiem że póki instalacja jest nowa i dobrze zamontowana to auto śmiga bezproblemowo. Choć zawsze trzeba mieć na uwadze że to zasilanie alternatywne i dodatkowy element który też ulega zużyciu i wymaga serwisowania. Na tą chwilę mój 1.3 Tce ma znośny apetyt na paliwo i a przebiegi robię rzędu 15kkm/ rok więc na tą chwilę nie myślę o LPG.

Daj znać jak coś więcej będziesz wiedział. Zdaj relacje jak już założysz instalację 👍
_________________
Pozdrawiam,
Łukasz
 
     
pankracy

Marka: Dacia
Model: inny
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 70
Wysłany: 2020-03-11, 15:03   

No z tym luzem zaworowym w 1.0Tce to też ciekawy wątek. Słusznie zauważył MarcinG. Bo jak mają być płytki lub śruba jak w 1.2 Pb ale trzeba 3h czasu żeby dostać się do klawiatury to niech sobie ten silnik w du..e wsadzą i te ich Lpg.
Oby był to normalny bezproblemowy serwis przy Lpg
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-03-11, 21:49   

LESNICZYy napisał/a:

U mnie 19,50 zł + 160zł na cały rok . To są koszty po amortyzacji instalacji LPG po 7 miesiącach . Prawie nic nie naprawiałem bo nie kupuję trupów i jeszcze nic mi się nie rozszczelniło a ma już czwarte auto w gazie . Parkuję pod chmurką całe życie a na parkingi podziemne wjeżdżam cały czas bo kto cię sprawdzi czy wygoni ?
Jak widzisz Twoje tezy poległy w starciu z rzeczywistością mojego życia :mrgreen: .


Dziwną masz rzeczywistość :)

160pln to sam przegląd na OSKP, a za serwis instalacji ile płacisz rocznie?
Ile zapłaciłeś za instalację LPG i ile przejechałeś już z nią kilometrów, że zamortyzowała się w 7 miesięcy?

Porównując nasze koszty, zaoszczędzasz 5,5pln/100km, czyli 825pln/15000km, 1100pln/20000km.

Instalacja STAG kosztuje od 3000pln, czyli zwraca się po trzech latach.

U mnie rzeczywistość na LPG była inna. Auto działało średnio, w kilku garażach zwrócono mi uwagę, że parkuję nielegalnie... i jeszcze ten zapas walający się po bagażniku. Ale każdy inny gust i podejście do rzeczywistości.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-03-11, 21:55   

mikeleft napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:

U mnie 19,50 zł + 160zł na cały rok . To są koszty po amortyzacji instalacji LPG po 7 miesiącach . Prawie nic nie naprawiałem bo nie kupuję trupów i jeszcze nic mi się nie rozszczelniło a ma już czwarte auto w gazie . Parkuję pod chmurką całe życie a na parkingi podziemne wjeżdżam cały czas bo kto cię sprawdzi czy wygoni ?
Jak widzisz Twoje tezy poległy w starciu z rzeczywistością mojego życia :mrgreen: .


Dziwną masz rzeczywistość :)

160pln to sam przegląd na OSKP, a za serwis instalacji ile płacisz rocznie?
Ile zapłaciłeś za instalację LPG i ile przejechałeś już z nią kilometrów, że zamortyzowała się w 7 miesięcy?

Porównując nasze koszty, zaoszczędzasz 5,5pln/100km, czyli 825pln/15000km, 1100pln/20000km.

Instalacja STAG kosztuje od 3000pln, czyli zwraca się po trzech latach.

U mnie rzeczywistość na LPG była inna. Auto działało średnio, w kilku garażach zwrócono mi uwagę, że parkuję nielegalnie... i jeszcze ten zapas walający się po bagażniku. Ale każdy inny gust i podejście do rzeczywistości.


100 zł masz za przegląd gazu tam gdzie zakładałem a 60 zł dodatkowy koszt badania technicznego . Jakie 3000 ? Chyba w Warszawie , koszty porównujesz do tego co byś wydał na benzynie . Dolicz ile przepłaciłeś za diesla . Jak mi nie wierzysz to po tu coś pisać .
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-03-12, 11:17   

Leśniczy,
jesteśmy na forum, żeby wymieniać informacje. Nigdzie nie napisałem, że ci nie wierzę. Ty widzę chcesz się dowartościować pisząc, że obaliłeś moje tezy lub twierdząc, że przepłaciłem za diesla.

Zadałem konkretne pytania: ile płacisz za serwis LPG, ile zapłaciłeś za instalację, ile KM przejechałeś. Brak odpowiedzi z twojej strony.

Odpowiadając na twoje pytania:
Cenę STAGA IV generacji znalazłem na kilku stronach www. Koszt tam przedstawiony to 3000-5000pln.
Za diesla dopłaciłem w 04/2019 około 7000pln (teraz różnica jest mniejsza). Porównywałem cenę do 1,3 TCe 150KM z napędęm 4x4.
Koszty paliwa porównywałem również pomiędzy dieslem i benzyną. Wyszło mi, że po pięciu latach wychodzi na jedno, diesel więcej kosztuje na starcie, benzyna więcej kosztuje na codzień. O LPG nie myślałem z powodów opisanych powyżej.

Pozdrawiam,
Michał
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-03-12, 17:21   

No widzisz można milej się wypowiadać , to teraz ja Ci odpowiem .
Istalacja kosztowała 2650 zł 1 w 2018 roku a jest to STAG Q-BOX oczywiście 4 generacja . Spłacona po niecałych 14 kkm bo zyskujesz 20zł/100km . Ja robię do 30 kkm /rok dlatego wybieram LPG . Nie muszę naprawiać / regenerować turba , wtrysków , egr, dpf i dwumasy . W poprzednim aucie zrobiłem 100 kkm i wymieniłem tylko 4 razy fitry z serwisem , zero awarii .
Co do podziemnych parkingów to mamy dwa auta w gazie i często parkujemy na podziemnych w Katowicach i nikt jeszcze nie wywalił mnie . Wlew oczywiście pod klapką :mrgreen: .
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-03-12, 22:44   

Co do zasady, to to, że parkujesz i nikt Cię nie wywalił, niczego nie zmienia. Robisz to na "nielegalu". Ja miałem swego czasu taki okres w życiu, że piratowałem po autostradzie, i nikt mnie nie złapał. Z biegiem czasu wyrosłem z tego, i przyszła refleksja, że to głupota, niepotrzebne ryzyko itd.
Oczywiście czepiam się, bo zapewne auto jak i instalację masz w 100% sprawne, więc ani te auto niczemu nie zagraża, ani nikomu nie przeszkadza.
Fakty są takie - "gazownicy" mają swoje racje, "dieslowcy" swoje.
Ja mam ten komfort, że robię małe przebiegi, więc u mnie Diesel odpada, a gazu nie potrzebuję.
I tak wszystko rozbija się o solidny serwis, bo zarówno gaz, jak i Diesel może równie dobrze służyć właścicielowi.
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2020-03-13, 07:59   

Kapitan Shinobi napisał/a:
I tak wszystko rozbija się o solidny serwis, bo zarówno gaz, jak i Diesel może równie dobrze służyć właścicielowi.


Dokladnie o to chodzi :) W tym momencie mozna by chyba generalnie zakonczyc dyskusje ;)
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
MarcinG

Marka: Skoda
Model: Fabia
Rocznik: 2005
Dołączył: 04 Mar 2020
Posty: 3
Wysłany: 2020-03-13, 14:28   

Wysłałem pytania do firmy gdzie instalowali mi gaz w Fabii:
Cytat:
...
mam kilka pytań odnośnie ewentualnego montażu instalacji LPG w
samochodzie z silnikiem 1.3 TCe (Renault, Dacia, Nissan). Konkretniej
chodzi o wersje o mocy 130 KM lub 150 KM.
1. Czy orientują się Państwo czy w tym silniku jest automatyczna
regulacja luzu zaworowego?
2. Czy są jakieś przeciwwskazania do montażu instalacji LPG w
samochodzie z tym silnikiem?
...


Otrzymałem następujące odpowiedzi:
Cytat:
Słabo Pan trafił. Bardzo skomplikowana elektronika, auto jeździ na LPG,
ale łapie błędy związane z bardzo zaawansowaną detekcją, że coś "wisi"
na przewodach wtryskiwaczy benzyny. Trwają prace nad opanowaniem
szkodliwych zjawisk (występują tylko w warstwie hardwareowej, co do
zasady sama kwestia zasilenia auta benzyną nie stanowi problemu).

Ad1: Raczej hydrauliczna, to silnik skonstruowany przez Mercedesa, a oni
stosują hydropopychacze od "zawsze"

Ad2. Póki co - jak wyżej. Ale to sytuacja przejściowa, związana z
doborem podzespołów w kluczach emulacji.
...
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2020-03-13, 20:10   

Merytoryczna odpowiedź serwisu.

Czy Dustery benzynowe i LPG mają jakieś interwały wymiany świec zapłonowych, kabli i cewek zapłonowych?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10