Iglica LPG oraz korek od gazu |
Autor |
Wiadomość |
Phoenix
Marka: Duster
Model: Duster
Dołączył: 27 Maj 2019 Posty: 8
|
Wysłany: 2021-01-22, 09:32 Iglica LPG oraz korek od gazu
|
|
|
Witam Panowie,
Mam Dustera poczatek 2019 lpg 40 000 przejechane. Raz do roku nie przełącza sie na gaz i musze jeździć na czyszczenie. Niestety w tym miesiącu musieli mi aż wymienić Iglicę.
Moje pytanie czy w Dusterach jest to normalna przypadłość czy po prostu Orlen na którym tylko tankuje ma kiepski gaz ? Zastanawiam się co zrobić jak się gwarancja skończy czy to czyszczenie dalej będzie darmowe czy będą brali za to kasę jeśli by to była wada fabryczna.
Drugi problem to przy ostatnich mrozach nie mogłem odkręcić wlewu gazu który znajduje się obok wlewu paliwa. Czy tez tak mieliście i jak temu zaradzić ? tam są dwa plastikowe elementy, jeden się kreci a drugi to obudowa i obie do siebie przymarzły. Ja musiałem suszarka przez chwilę grzać aby puściło. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-01-22, 11:03
|
|
|
Masz fabryczne LPG Landi Renzo czyli to normalka .
Też mam obok wlewu i nic się nie dzieje , rodak montował |
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 231 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2021-01-22, 14:38
|
|
|
Phoenix, czyszczenie niestety przy naszej jakości gazu jest konieczne co jakiś czas. Nie ma znaczenia jakie auto i gdzie tankujesz. Taką mamy jakość gazu i tyle. Na pocieszenie powiem Ci, że można to spokojnie zrobić samemu. Nie jest to skomplikowane i nie wymaga specjalistycznych narzędzi. Ja ze swoimi Fiatami też jeździłem na czyszczenie, aż którego razu zobaczyłem jak wygląda cała procedura. Później robiłem to sam, bo było to szybsze niż wycieczka do serwisu gazowego.
Co do korka to możliwe, że podeszło trochę wody. Ogólnie ten korek ma tylko za zadanie zabezpieczenie wlewu przed brudem. Ja czasami ratowałem się odmrażaczem do szyb. Ale jest też opcja kupienia takiego małego koreczka. Niektóre auta nie mają pełnego wlewu, tylko mały, w który wkręca się przejściówkę na pełny. Ten mały wlew ma właśnie taki mały koreczek poszukaj sobie w sieci jak to wygląda. Gwint jest ten sam, więc z powodzeniem można go wkręcić w normalny duży wlew. |
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 231 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2021-01-22, 14:42
|
|
|
U mnie problemy z przełączaniem były głównie w zimie. Zawór zaklejał się syfem i nie chciał puścić. Kiedyś złapało mnie to na wyjeździe. Auto przełączyło się na gaz, szarpnęło i zgasło. Odpaliłem na benzynie i jechałem na benzynie aż silnik osiągnął temperaturę roboczą. Wtedy przełączyłem na gaz. Do tego czasu reduktor zdążył się na tyle nagrzać, że po przełączeniu syf zaklejający zawór puścił i mogłem dalej jechać na lpg. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2021-01-22, 16:13
|
|
|
Hipolit napisał/a: | Phoenix, czyszczenie niestety przy naszej jakości gazu jest konieczne co jakiś czas. Nie ma znaczenia jakie auto i gdzie tankujesz. Taką mamy jakość gazu i tyle. |
Mam czwarte auto w gazie i jeszcze nigdy nie czyściłem ... Auta nie kupuje na kilka miesięcy tylko na kilka lat. Przebieg największy prawie 100kkm i tylko wymiana filtrów a nie jestem jakimś pedantem , więc co 15kkm . Trzy instalację to STAG , może to wszystko wyjaśnia |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2021-01-23, 09:43
|
|
|
W korku na stałym pierscieniu i w samym wlewie w najniższych punktach można też wywiercić małe otworki odpływowe, sprawdziło się tylko trzeba być ostrożnym. W dusterze kąt pod którym jest korek powoduje to że woda się zbiera. W Loganie MCV to się nie zadatzalo. |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 306 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2021-01-25, 20:22
|
|
|
Cytat: |
Phoenix, czyszczenie niestety przy naszej jakości gazu jest konieczne co jakiś czas. Nie ma znaczenia jakie auto i gdzie tankujesz. Taką mamy jakość gazu i tyle."
|
Też mam czwarte auto na gazie (przebiegi 140, 90, 70, 90 kkm) i nie znam tej usterki. Ostatnio BRC we fiacie. |
Ostatnio zmieniony przez Bogdan Misiek 2021-03-07, 17:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2021-01-25, 22:16
|
|
|
Trzy poprzednie moje auta były na Stagu (80000, 180000 i 60000 km), ale Duster ma LR - stąd cały ambaras. LR Polska też o tym wie, ale nie tyka instalacji fabrycznych. Błędne koło. |
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 231 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2021-01-27, 10:58
|
|
|
Bogdan Misiek napisał/a: | Cytat: |
Phoenix, czyszczenie niestety przy naszej jakości gazu jest konieczne co jakiś czas. Nie ma znaczenia jakie auto i gdzie tankujesz. Taką mamy jakość gazu i tyle."
|
Też mam czwarte auto na gazie (przebiegi 140, 90, 70, 90 kkm) i nie znam tej usterki. Ostatnio STAG we fiacie. |
Hmm a to ciekawe. Ja już tych aut z lpg miałem 7. I tak jak, się głębiej nad tym pochyliłem, to niektóre rzeczywiście były mniej problematyczne. Możliwe, że to zależy od użytych komponentów? Ale faktem jest, że te ostatnie egzemplarze częściej miały problem. Możliwe, że w moim rejonie gaz jest gorszej jakości. Niby tankowane było zawsze na markowych stacjach, ale czasami przy przeglądach filtry wyglądały tragicznie |
|
|
|
|