Piszczenie w okolicach 50km/h |
Autor |
Wiadomość |
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 306 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2021-02-03, 13:33
|
|
|
Cytat: | Nie jest to pisk hamulców bo ich nie używam a pojawia się kiedy zaczynam wolno ściągać nogę z gazu i trzymać stałą prędkość np 50km/h. |
- Nie trzeba koniecznie używać hamulca. Drobne zanieczyszczenia w bębnie lub "słabo odskakujący" (ledwie dotykający) klocek od tarczy hamulcowej też tak piszczy. Wtedy występuje to nieciągle, bo zahamujesz, zaciski się rozruszają, zanieczyszczenia niekiedy wypadną czy zmienią ułożenie.
- Przy takiej jeździe jw. jest akurat ciszej i lepiej to słychać. Dźwięk też może być bardziej wzbudzany przy jakiejś prędkości. Można czasem wywołać taki krótszy pisk, jeśli popchniesz samochód po jezdni (tak ze zgaszonym silnikiem, będąc na zewnątrz aby słyszeć).
- Łożyska kół, skrzyni to takie inne huczenia bardzej robią. Turbina wydaje niekiedy dźwięki w wysokich tonacjach, ale zmienne i przy akceleracji. Klima i wentylator to i tak przy tej pogodzie raczej nie pracują. Dmuchawa kabiny raczej tak nie piszczy, a jak wydaje dźwięk, to słyszysz skąd wychodzi.
- W sprawnym fiacie Brawo mam tak, że jak jest mróz, resztki z opadów na samochodzie, to jak sie rozpędzę, to gwiżdże jak by kto dmuchał w skówkę od długopisu. Ale w tym roku nie gwizdał. Chyba nie należy się przejmować tylko pojeździć. |
|
|
|
Jakub
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020 Posty: 44 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2021-02-09, 06:41
|
|
|
sprawa dalej w toku. na weekend nagrałem jeszcze jeden film lokalizując piszczenie link
napisałem wczoraj maila do serwisu przesyłając film. oddzwonili po paru godzinach i powiedzieli że dzisiaj zajmą się sprawą. |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2021-02-10, 21:26
|
|
|
Hamulce do sprawdzenia. Coś wpada w wibracje i generuje pisk, tak jak pisał Bogdan.
Sprawdź dla pewności, czy pisk powraca, gdy lekko hamujesz i jednocześnie telepiesz kierownicą.
Teraz są też warunki do innego testu. Sprawdzenie, która to oś piszczy.
Tylnia oś - w czasie jazdy zaciągnij delikatnie i opuść hamulec ręczny.
Przednia oś - znajdź nieodśnieżoną ulicę z ubitym śniegiem. Zatrzymaj auto, zaciągnij ręczny, zacznij buksować przednimi kołami i "rozpędź" prędkościomierz do 60km/h. |
|
|
|
Jakub
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020 Posty: 44 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2021-02-11, 10:57
|
|
|
Dziś od rana samochód na serwisie. Po obejrzeniu filmu stwierdzili że go zabierają. Zobaczymy co powiedzą jak oddadzą |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 306 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2021-02-12, 19:40
|
|
|
W końcu i ja się doczekałem dodatkowego dźwięku. Dziś rano temp. -12 C, lekko oszroniony pojazd - jednostajne piszczenie (o podobnej wysokości) pojawiało się przy prędkości 75 -95 km/h i tylko zależało od osiągnięcia tego tempa, i od niczego więcej.
Przy powrocie z pracy (-1 do -4 C) jeśli już, to ewentualnie bardzo cicho piszczało. |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2021-02-12, 20:47
|
|
|
@Jakub
I co oddali? |
|
|
|
Jakub
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020 Posty: 44 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2021-02-13, 15:39
|
|
|
Bogdan Misiek napisał/a: | W końcu i ja się doczekałem dodatkowego dźwięku. Dziś rano temp. -12 C, lekko oszroniony pojazd - jednostajne piszczenie (o podobnej wysokości) pojawiało się przy prędkości 75 -95 km/h i tylko zależało od osiągnięcia tego tempa, i od niczego więcej.
Przy powrocie z pracy (-1 do -4 C) jeśli już, to ewentualnie bardzo cicho piszczało. |
no prosze, ciekawę jak to sie rozwinie u Ciebie ? |
|
|
|
Jakub
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020 Posty: 44 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2021-02-13, 15:42
|
|
|
mikeleft napisał/a: | @Jakub
I co oddali? |
Nie... długa historia ale przynajmniej serwis zachował się OK. Mam zastępczy na kilka dni. Okazało się że usłyszeli piski i potwierdzają je ale nie mogą ich zlokalizować.
Jeśli nie zlokalizują to mam tak jeździć przez 1-3 miesiące. Jeśli będzie to nadal występować to zabierają auto na warsztat na dłużej i w tym czasie dostaję zastępczy samochód. Jeśli serwis sobie z tym nie poradzi mam pisać do DACIA o wadę ukrytą, mam nadzieję że do tego nie dojdzie |
|
|
|
Jakub
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020 Posty: 44 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2021-02-16, 06:42
|
|
|
mikeleft napisał/a: | @Jakub
I co oddali? |
Wczoraj oddali!
powiedzieli że zabrudzenie układu hamulcowego. Czy powiedzieli prawdę to wyjdzie w praniu podczas jazdy, jak zacznie piszczeć to wracam z reklamacją naprawy. Tak na marginesie musiałem zapłacić za usługę serwisową |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 271
|
Wysłany: 2021-02-16, 21:43
|
|
|
Hehe, ja za kontrolę zbieżności po 1500km też płaciłem. Gwarancja na zbieżność nie trwała 5 lat, tylko 500km. Niestety Janusz handlu z ASO zapomniał przekazać mi ograniczenia gwarancji.
To ile zapłaciłeś za przepłukanie tarcz i klocków zmywaczem? |
|
|
|
Jakub
Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 04 Gru 2020 Posty: 44 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2021-02-17, 07:38
|
|
|
mikeleft napisał/a: | To ile zapłaciłeś za przepłukanie tarcz i klocków zmywaczem? |
282 zł |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2021-02-18, 14:24
|
|
|
Dobrą metodą jest przyklejenie klocka smarem miedzianym (lub specjalną taśmą) do zacisku.
Każdy klocek ma warstwę która powoduje że powinien przylegać do zacisku. Od strony tłoczka często są zatrzaski. Jest to "baranek" jak w starych Fomarach, lub warstwa z której zdejmuje się zabezpieczenie w postaci zrywanej folii.
Są też kleje:
ATE PASTA MONTAŻOWA DO KLOCKÓW HAMULCOWYCH 75ML
INDEKS : 03.9902-1002.2
Smar miedziany też pomaga szczególnie gdy klocek jest gorszej jakości, lub kleje nie działają jak powinny, albo warstwa adhezyjna została przetarta na wylot w wyniku pracy hamulców.
Mi w Loganie popiskiwały hamulce to nałożyłem trochę smaru ceramicznego na elementy prowadzące klocek w jarzmie, żeby aso nie widziało. Bez demontażu zacisku. Hamulce w Daciach są marki ATE to dobry producent, ale hamulce to kapryśny element każdego pojazdu.
Dość łopatologicznie jest to wytłumaczone.
https://www.youtube.com/watch?v=LXiqnsP0RaU |
|
|
|
|