REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO 1.0 TCE LPG |
Autor |
Wiadomość |
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2021-03-08, 14:11
|
|
|
marta123 napisał/a: | W clio miałam jasno w instrukcji, że regulacja ma nastąpić co 30 000 km, jeśli auto jeździ na lpg. Przeszukałam książkę od dustera i ani słowa na ten temat. Napisałam maila do Renault/Dacia Jaszpol Łódź. Zobaczymy co odpiszą |
Clio 900? |
|
|
|
marta123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38 Dołączyła: 04 Lut 2021 Posty: 62 Skąd: ELW
|
Wysłany: 2021-03-08, 14:53
|
|
|
clio 1.2 |
_________________ Another one drives the Duster! |
|
|
|
marta123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38 Dołączyła: 04 Lut 2021 Posty: 62 Skąd: ELW
|
Wysłany: 2021-03-09, 16:07
|
|
|
Oto moja odpowiedź z JASZPOLU :
Cytat: | Dzień dobry,
producent nie podaje interwałów przebiegu pojazdu do regulacji zaworów w związku z tym czynności takie są wymagane jedynie w przypadku wystąpienia nieprawidłowości związanej z pracą silnika.
Sylwia Wypych
Kierownik Działu Call Center
Renault Jaszpol Sp. z o.o.
91-341 Łódź, ul. Brukowa 2 |
Prewencyjnie jednak zrobię to chyba po 30 000 km |
_________________ Another one drives the Duster! |
|
|
|
seraphine
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42 Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 37 Skąd: FG
|
Wysłany: 2021-03-09, 21:37
|
|
|
arnold napisał/a: | Najbardziej prawdopodobnie za pomocą różnej wysokości popychaczy. |
Tak było w Toyotach (silnikach z mechaniczną regulacją) - trzeba było dobrać szklanki odpowiedniej wysokości. W katalogu były chyba dostępne w rozmiarach co 0,02mm w morderczych cenach (kilkadziesiąt zł/sztukę).
Bardzo ciekawi mnie jak to będzie wyglądało w 1.0 TCE w gazie po 100 TKm szczególnie, że mają zniknąć diesle z rynku osobówek
Co do pomiaru luzów, może i się da to zrobić bez rozbierania rozrządu, ale regulacja poprzez wymianę szklanek co 30 TKm to jest ponury żart. |
_________________ |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2021-03-09, 21:53
|
|
|
Nie należy mylić kontroli luzów z regulacją. W Pandzie musiałem dobierać płytki dopiero przy 190 tys. km przy wymianie upg i prewencyjnym remoncie głowicy. |
|
|
|
seraphine
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42 Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 37 Skąd: FG
|
Wysłany: 2021-03-09, 22:36
|
|
|
Nie mylę... Dlatego kibicuję temu, żeby skończyło się na kontroli. |
_________________ |
|
|
|
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Lis 2020 Posty: 73
|
Wysłany: 2021-03-10, 06:59
|
|
|
Na 99 procent luzy będą w normie, równie dobrze w twoim dieslu masz takie szanse. |
|
|
|
marta123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38 Dołączyła: 04 Lut 2021 Posty: 62 Skąd: ELW
|
Wysłany: 2021-03-10, 09:37
|
|
|
Dla zainteresowanych ciekawostka:
Cytat: | Szanowna Pani
poniżej przesyłam ogólne koszty związane z regulacją luzów zaworowych
koszt kontroli luzów zaworowych to 707zł
koszt regulacji luzów zaworowych ( co wiąże się z wymianą popychaczy ) 2404,65zł
plus koszt części 1 popychacz kosztuje od 69 do 94 zł max do wymiany 12szt.
plus części wynikające z technologi
szczegółowy kosztorys regulacji może powstać dopiero po kontroli luzów |
|
_________________ Another one drives the Duster! |
|
|
|
seraphine
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 42 Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 37 Skąd: FG
|
Wysłany: 2021-03-10, 13:18
|
|
|
Przy takim cenniku... można myśleć o najmie długoterminowym. Wynika z tego, że niedługo nie będzie żadnych sensownych od strony eksploatacyjnej silników. Przy obecnym wysileniu i temperaturach na głowicy do 200 TKm bez regulacji się nie dojedzie... |
_________________ |
|
|
|
sluka
Marka: Suzuki
Model: Vitara 1,4 Boosterjet AllGrip Hybrid
Napęd: 4x4
Dołączył: 25 Mar 2020 Posty: 97
|
|
|
|
marta123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 38 Dołączyła: 04 Lut 2021 Posty: 62 Skąd: ELW
|
Wysłany: 2021-03-15, 11:17
|
|
|
Najem...i potem ani auta ani pieniędzy Super
Wole auto na własność |
_________________ Another one drives the Duster! |
|
|
|
robercik
robert
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52 Dołączył: 25 Lis 2019 Posty: 131 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2021-03-15, 18:49
|
|
|
Może nie na temat ale uważam że najem długoterminowy to super sprawa. Po co mi samochód na własność. Ja chcę jeździć i się nie zastanawiać nad aspektami technicznymi. Co mnie obchodzi silnik w samochodzie. Sąsiad używa tylko samochodów z najmu. Jest zadowolony. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-03-15, 19:15
|
|
|
Najlepiej aby człowiek nic nie miał. Mieszkanie wynajęte, auto w najmie, zamiast oszczędności kredyt… najlepiej wzięty na świąteczne prezenty, ziemię można mieć na własność ale tylko w doniczce, ubrania do kupienia bo moda się zmienia itd.
Taki człek tracąc pracę tonie natychmiast. No to się nie wychyla.
Na pociechę policzy sobie, że „zarobił” wybierając „korzystne” finansowanie. A wszystko to aby żyć o poziom czy dwa ponad to na co go zwyczajnie stać.
Ale przecież już nie mówimy „wedle stawu grobla”. Dziś obowiązuje „jesteś tego warta”.
Nie promuję skąpstwa. Uważam, że w życiu zaszaleć też trzeba. Byle za własne pieniądze.
Ps.
Ci co samochody kupują aby w ramach najmu długoterminowego je udostępniać raczej nie robią tego z miłości do klienta. Zwyczajnie chcą zarobić. Na kliencie rzecz jasna. |
|
|
|
robercik
robert
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 52 Dołączył: 25 Lis 2019 Posty: 131 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2021-03-15, 19:27
|
|
|
Witam kolegę klazowa Ci co Nam sprzedają samochody też robią to z chęci zysku. Wszystko to kwestia priorytetów. Uważam, że sam zakup samochodu jest troszkę nieuczciwy. Kupuje się kota w worku z gwarancją że jak bedzie coś nie tak no naprawimy. Okazuje się że nie. Jestem przykładem. Mój następny samochód bedzie dokładnie sprawdzony. Wiem że wszytkiego nie sprawdzę. Ja chciałem tylko jeździć samochodem, bez wnikania w niego i zostałem z problemem. A swoją tożsamość, wolność i chęć posiadania realizuje gdzie indziej. Sport, dom i praca. |
|
|
|
klazow
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019 Posty: 691 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-03-15, 19:42
|
|
|
Witaj.
Mój komentarz do obecnych czasów był skierowany. Świadomie nieco przerysowany. Zero wycieczek personalnych.
A z autem jak ze wszystkim. Ryzyko zawsze jest. Czy nowe z gwarancją, czy używane ale mocno sprawdzane może być strzałem w dziesiątkę lub w stodołę.
Mnie wyszło, że jednak przy zakupie nowego prawdopodobieństwo i skala ryzyka są najmniejsze. |
|
|
|
|