Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie macie przebiegi? Może jakaś ściąga dla nowych...
Autor Wiadomość
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Dacia + Renault
Model: Duster II + Captur
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 219
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-05-12, 10:39   

robercik napisał/a:
Nawet skrzynię udało mu się jakoś wyciszyć.

No kolego piszesz bardzo ciekawe rzeczy :mrgreen:
Ciekawe jak to zrobił? Słyszałem, że ktoś dodawał dwusiarczek molibdenu, ale to nie w Daci.
_________________
Duster złapał wirusa :)
 
     
PatrykTrojan

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Wiek: 35
Dołączył: 29 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2021-05-23, 19:19   

Mój Duster ma już przejechane 158tys km. Auto bezawaryjne. Serwisowane co 20 tys km. W zawieszeniu jak na razie zero luzów i stuków.
 
     
koniu222

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 01 Gru 2021
Posty: 10
Wysłany: 2021-12-01, 13:01   

Aktualny przebieg w moim Dusterze to 325 tyś kilometrów i ciągle rośnie.

Auto od nowości na LPG BRC :)
 
     
kakalud

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Wiek: 47
Dołączył: 27 Kwi 2021
Posty: 43
Skąd: PCH
Wysłany: 2021-12-01, 13:49   

robercik napisał/a:
A moja bestia już z nowym serduchem 6tyś czyli to razem będzie 32tyś.

Nawet skrzynię udało mu się jakoś wyciszyć.


Co się stało z silnikiem, że poszedł do wymiany?

Co mechanik zrobił ze skrzynią, że ją wyciszył to istotne dla wielu użytkowników :)


U mnie 31 tys. km i odpukać bez usterek - ponownie zakonserwowany tylni pas na gwarancji (pod zderzakiem)
_________________
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 292
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2021-12-01, 15:15   

Właśnie jw.
Od dawna wydawało mi się, że Robercik pozostawia pewne niedopowiedzenie.
(sekret mechanika, do którego musisz zgłosić się osobiście ?)
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 408
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2021-12-01, 21:04   

Od końcówki Lipca zrobione 10 tys

Teraz zimno to 11 pali LPG tylko miasto
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Dacia + Renault
Model: Duster II + Captur
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 219
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-12-02, 15:05   

Bogdan Misiek napisał/a:
Właśnie jw.
Od dawna wydawało mi się, że Robercik pozostawia pewne niedopowiedzenie.
(sekret mechanika, do którego musisz zgłosić się osobiście ?)


Jestem podobnego zdania.
Obecnie mam ponad 73 tys km i nic się nie dzieje.
_________________
Duster złapał wirusa :)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 855
Skąd: SZO
Wysłany: 2021-12-03, 19:49   

Hipolit napisał/a:
Bogdan Misiek napisał/a:
Właśnie jw.
Od dawna wydawało mi się, że Robercik pozostawia pewne niedopowiedzenie.
(sekret mechanika, do którego musisz zgłosić się osobiście ?)


Jestem podobnego zdania.
Obecnie mam ponad 73 tys km i nic się nie dzieje.

Przy tym przebiegu wymieniałem tylko olej 8-) , więc norma :mrgreen:
 
     
Trembek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Sty 2020
Posty: 23
Wysłany: 2021-12-20, 11:34   

U mnie 52tys w nieco ponad dwa lata.

Przy 30tys gwarancyjna wymiana wyjącej skrzyni biegów, auto wyjechało z tym problemem z salonu.

Że skrzynią wymieniany był też bujający się fotel kierowcy, po wymianie nie działał mechanizm podnoszenia fotela. Po około dwóch tygodniach fotel zaczął się znów bujać i podnosić. Widać albo to albo to...

51 tys auto zaczęło bez powodu gasnąć na luzie i przerywać podczas przyspieszania, problem występował sporadycznie ale zaczął się nasilać, finalnie ciężko było dojechać po bułki do sklepu. Od czasu do czasu dodatkowo wyskakiwał komunikat o kontroli układu wtryskowego i start&stop. Dziś odebrałem auto z serwisu, wgrano "nowy poprawiony soft". Auto ciszej pracuje, czeskiej bardzo głośno klepaly wtryski przy około 2 tys obrotów. Pierwsze10 km bez problemu.

Poza tym spora masa drobnych mankamentów jak wytarty lakier przy uszczelce drzwi, uszczelki drzwi górne poszarpane (górny rant drzwi je systematycznie drapie je podczas zamykania).

Poza tym m auto jeździ z punktu a do b. Osobiście jednak drugi raz bym go nie kupił. Lubię jego wygląd, duży prześwit i prostotę. To mógłby być naprawdę fajny samochód. Niestety jeżeli o mnie chodzi, lubię go jak stoi na parkingu. Natomiast jak nim trochę więcej pojeżdżę to czar pryska, nie lubimy się za bardzo. Niby w tym aucie wszystko gra, ale jednak cos z nim jest nie tak. Nie potrafię tego ująć w słowa.

Drugi raz bym nie kupił, ale to moja opinia. Nowa wersja Extreme wygląda świetnie, bardzo mi się podoba, jeszcze z 4x4 - gratulacje dla marketingu Dacii, ale drugi raz tego haczyka nie łyknę.
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 292
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-02-08, 23:16   

Cytat:
wytarty lakier przy uszczelce drzwi, uszczelki drzwi górne poszarpane (...) rant drzwi je drapie

W innych starego typu samochodach też miałem powycierane i dobrze. Nasilikonowanych uszczelek tak nie drapie.
Jeszcze niedawno "strofowałem" kolegów, że nie ma samochodów idealnych.

Aż tu po 41 tys. km odpadł kawałek turbosprężarki, resztki te wpadły do silnika i zdemolowały silnik. Naprawa silnika nieopłacalna.
W specjalistycznym sklepie poinformowano mnie, że nie ma dokładnie takich silników regenerowanych.

Koszt naprawy - wymiany silnika i turbiny według ASO to 61,7 tysięcy zł. brutto.
Ale mogę liczyć na wsparcie producenta.
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Dacia + Renault
Model: Duster II + Captur
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 219
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-02-08, 23:37   

Bogdan Misiek, zatkało mnie :shock:
_________________
Duster złapał wirusa :)
 
     
kakalud

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Wiek: 47
Dołączył: 27 Kwi 2021
Posty: 43
Skąd: PCH
Wysłany: 2022-02-09, 10:28   

Bogdan Misiek napisał/a:


Koszt naprawy - wymiany silnika i turbiny według ASO to 61,7 tysięcy zł. brutto.
Ale mogę liczyć na wsparcie producenta.


Wyrazy współczucia... na znanych portalach widziałem takie silniki w granicach 5 tys.zł nowe.

Masz jeszcze gwarancję? Czy zostaje tylko rękojmia?

Powodzenia w walce.
_________________
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Dacia + Renault
Model: Duster II + Captur
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 219
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-02-09, 10:57   

Bogdan Misiek, nie wiem na jakim etapie jesteś w rozmowach z ASO. Nie wiem, jak oni się do tego odnieśli. Auto pewnie jest już po gwarancji sądząc po roczniku. Ja miałem przejścia z ASO jak mi padł wtryskiwacz (następny padł w ASO), ale udało się sprawę załatwić po pewnych przepychaniach.
Możesz wziąć rzeczoznawcę, żeby zbadał, co było przyczyną awarii - zużycie, czy wada materiału. Wszystko wskazuje na wadę. Następnie napisałbym bezpośrednio do Renault Polska i złożył reklamację i domagał się naprawy, bo usterka wynikła przedwcześnie z winy wadliwej turbosprężarki.
_________________
Duster złapał wirusa :)
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 292
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-02-09, 21:25   

Producent uznał wadę i zadeklarował pomoc w 60 %.
Powiniennem zapłacić za wymianę silnika i turbiny około 25,6 tyś zł.

W tym jest też cena demontażu uszkodzonej jednostki w celu diagnostyki tej wady i np. kontrola geometrii układu jezdnego (chyba po zmontowaniu tych klamotów?), olej castrol za brutto 605 zł. i dwa zawory EGR w niebagatelnych cenach.
Nigdy nie natrafiłem na informację ile zaworórów EGR ma silnik, zwykle jest mowa o zaworze EGR. Może ktoś z kolegów to wie?

Nowy silnik dci kosztuje 35.178 zł. netto.
----------------------------------------------------------------------
Moja żona wymysliła chyba przysłowie o Dusterze:
"Do dustera są tanie części, tylko akurat nie te, których potrzebujesz".
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Dacia + Renault
Model: Duster II + Captur
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 219
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-02-10, 10:43   

Bogdan Misiek, to i tak dużo chcą dopłaty. Skoro uznali wadę, to czemu nie pokryją 100% kosztów. Jeśli masz to na piśmie (przyznanie się do wady) to w sądzie masz duże szanse uzyskać całą kwotę, ale to może potrwać bardzo długo.
_________________
Duster złapał wirusa :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10