Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
opony wielosezonowe
Autor Wiadomość
M-K

Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Dołączył: 28 Sie 2021
Posty: 44
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-09-07, 18:11   

którą wersję tych opon masz ?
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2021-09-08, 09:46   

Ja mam takie opony. Matador MPS400 VARIANT AW 2 215/65 R16 109 T M+S|3PMSF dostawczy.
Zimą jazda bez problemów. Nie są symetryczne, więc można je zakładać na dowolne koło.
 
     
Lucek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 64
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2021-09-08, 19:02   

[quote="M-K"]którą wersję tych opon masz ?[/quote
Crossclimate plus 215/60/r17 V-240km
_________________
Uwierz w Dacię.
 
     
M-K

Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Dołączył: 28 Sie 2021
Posty: 44
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-09-12, 09:27   

Ja sie troche pogubiłem z tymi oznaczeniami - czy jak zaznaczam ze do SUV-a to wystarczy czy wybierać jeszcze tę wzmocnioną wersję ?
@Lucek ?
 
     
Lucek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 64
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2021-09-12, 22:27   

Szczerze mówiąc zamówiłem Crossclimate + po rozmiarze. Dopiero później zauważyłem, że są wzmacniane. W rozmiarze 215/60/R17 są chyba tylko wzmacniane, również te nowe Crossclimate 2.
_________________
Uwierz w Dacię.
 
     
sluka

Marka: Suzuki
Model: Vitara 1,4 Boosterjet AllGrip Hybrid
Napęd: 4x4
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 97
Wysłany: 2021-09-19, 09:22   

Cytat:
Szczerze mówiąc zamówiłem Crossclimate


Uwierzyłeś dość agresywnej reklamie i miej nadzieję, że nie trafią ci się warunki w których te opony sobie nie radzą. Konkretnie śnieg, temperatura -6, -7 stopni i lekkie podsolenie. Opony o "klasycznych" bieżnikach oczyszczają się ze śniegu, a crossclimaty zamieniają się w bałwany. Po prostu kiedy warunki są bardziej zimowe, jakie były w zimie 20/21 one sobie nie radzą. Gdybym tego nie widział, też myślał bym, że są takie doskonałe.
 
     
M-K

Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Dołączył: 28 Sie 2021
Posty: 44
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-09-19, 11:22   

sluka napisał/a:
Cytat:
Szczerze mówiąc zamówiłem Crossclimate


Uwierzyłeś dość agresywnej reklamie i miej nadzieję, że nie trafią ci się warunki w których te opony sobie nie radzą. Konkretnie śnieg, temperatura -6, -7 stopni i lekkie podsolenie. Opony o "klasycznych" bieżnikach oczyszczają się ze śniegu, a crossclimaty zamieniają się w bałwany. Po prostu kiedy warunki są bardziej zimowe, jakie były w zimie 20/21 one sobie nie radzą. Gdybym tego nie widział, też myślał bym, że są takie doskonałe.

Fajnie... tylko podaj proszę co w takim razie warto kupić.
Ja mam bardzo niskie przebiegi do maks 12 tyś rocznie. Efektem kupowania 2 kompletów opon jest to że żaden z kompletów nie jest zużyty tylko wiekowo nadaje się do wymiany.
 
     
krimar

Marka: Dacia
Model: Sandero Open, Duster Prestige
Silnik: 1.0 TCe 100
Rocznik: 2021
Dołączył: 23 Cze 2021
Posty: 10
Wysłany: 2021-09-19, 22:24   

sluka napisał/a:
one sobie nie radzą
a ja myślałem, że to kierowca ma sobie radzić, a nie opony, ale ja pamiętam czasy zanim przemysł gumowy wylansował potrzebę zmiany opon na zimę. A co do Dustera, który jest w rodzinie to jeździ na wielosezonowych Bridgestone driveguard weather control Evo 005. Unika się w ten sposób konieczności sezonowej wymiany opon oraz można jechać na oponie bez powietrza bo to opony run flat, co w aucie bez koła zapasowego działa uspokajająco.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2021-09-20, 00:06   

krimar napisał/a:
sluka napisał/a:
one sobie nie radzą
a ja myślałem, że to kierowca ma sobie radzić, a nie opony, ale ja pamiętam czasy zanim przemysł gumowy wylansował potrzebę zmiany opon na zimę. A co do Dustera, który jest w rodzinie to jeździ na wielosezonowych Bridgestone driveguard weather control Evo 005. Unika się w ten sposób konieczności sezonowej wymiany opon oraz można jechać na oponie bez powietrza bo to opony run flat, co w aucie bez koła zapasowego działa uspokajająco.


Ad 1. Tak, to kierowca ma sobie radzić, ale nawet najlepszy kierowca na świecie nic nie zrobi, jak nie będzie odpowiedniego sprzętu. A zdziwiłbyś się, na jakich oponach potrafią ludzie jeździć w tym kraju. I nie mówię tu o samochodach typu Skoda Fabia 75 KM. Póki sucho to i na slikach można jeździć, gorzej, że sucho w klimacie umiarkowanym nie jest znowu aż takie częste (co dobitnie udowodnił np. sierpień bieżącego roku).

Ad 2. Tak, były czasy, że nie było opon zimowych. I tu (część) ludzi robi błąd logiczny, rozumując w ten sposób - "skoro kiedyś nie było opon zimowych, to nie są potrzebne, a reszta to tylko marketing". Otóż, no, nie do końca. Tak, kiedyś nie było opon zimowych, ale też NIE BYŁO opon letnich. Były opony. Zupełnie inne mieszanki. Współczesne (powiedzmy od lat 90) opony są całkiem inne, niż były wcześniej. Współczesna opona letnia, jest tylko letnia. I mimo, że planeta od paru ładnych lat udowadnia nam, że zim już nie ma, to taka opona średnio się nadaje na cały rok. I wbrew pozorom, możecie mi wierzyć, bo ja wiem o czym mówię. Sam poczułem, ile są warte nowe letnie opony w warunkach zimowych (kilkanaście lat temu, w całkiem niezgorszej furze z tylnym napędem zaskoczyła mnie zima w Katowicach). Powrót do domu się udał, ale serce w przełyku.

Tu jeszcze parę uwag:
- współczesne opony all season są faktycznie coraz lepsze, i tę parę dni śnieżnych w roku udźwigną bez trudu w przeciętnym polskim mieście lub na przeciętniej x kilometrowej trasie typu do roboty i z powrotem. Przynajmniej, dopóki będą nowe (i w miarę nowe). Problemy mogą się zacząć w którymś tam z kolei sezonie, kiedy bieżnik będzie już taki sobie (na lato ok, w warunkach zimowych nie koniecznie).
- dużo zależy od rodzaju samochodu. Co innego 130 koni Passat B5, co innego 250 koni A6 3.0 TDI.
- to, że ktoś przejeździł x lat na letnich oponach (bez wymian), nie świadczy o niczym - mógł mieć po prostu szczęście, akurat tam gdzie jeździ odśnieżanie/sypanie jest na wysokim poziomie, w największe śniegi akurat nie potrzebował jechać swoim autem itp. To jak z pasami i statystyką- to że ktoś przeżył wypadek bo wypadł z auta, to przypadek 1 na milion. A miliony ludzi ocalonych przez pasy to statystyka. Drugim takim skokiem były poduszki powietrzne. Trzecim będzie wprowadzenie autonomicznych pojazdów, tylko muszą w końcu nauczyć te Tesle rozpoznawać rowerzystów, wysoko zawieszone przyczepy w tirach itp ;-) .
- każdy niespodziewany atak zimy, z jakim miałem do czynienia w swoim (nie za długim) życiu motoryzacyjnym, przynosił mnóstwo zdarzeń (typu stłuczka/obcierka/wypadek), których wielu (bo nie wszystkich oczywiście) można by uniknąć, gdyby samochody miały odpowiednie do danych warunków opony.
- to, że opona jest oznaczana jako zimowa, to nie oznacza, że faktycznie jest zimowa. Jak ma 3 mm i mniej (a i na takich ludzie potrafią jeździć), to swoją "zimowość" straciła wiele sezonów temu, i o ile na suchym/mokrym jest jako tako, to w zimowych warunkach już nie. I potem są gadki typu "panie, zimówki to nic nie dają". Panie, a jeździł pan kiedyś na oponach zimowych (ale zimowych naprawdę, a nie tylko z nazwy)? No właśnie. Zresztą same milimetry też nie świadczą o wszystkim (15 lat i heja 140 km/h), co z tego że na środku 5-6 mm, jak bok zjedzony przez zbieżność do płócien? Itd.
- część kierowców robi błąd typu "skoro w lato na letnich przejeżdżałem dany zakręt 80 km/h i było bezpiecznie, z dużym zapasem, to w zimę na zimowych też mogę przejechać ten sam zakręt 80". Otóż nie. W zimę, na zimowych (nawet nowych i markowych), może i 40 km/h być za dużo. Wszystko zależy od aktualnych warunków na drodze. ABS, ESP, DTC (a nawet napęd 4x4 typu Quattro) itd też nie pozwolą łamać praw fizyki, a jedynie je trochę nagiąć (ten ostatni daje najwięcej, ale hamuje się tak samo jak w 2WD).

Czyli znów wracamy do kwestii opon. Jak nie będzie opony - to A6 Quattro też zahamuje na drzewie/drugim aucie (choć będzie sobie radzić lepiej niż E36/E46 po "wieś tuningu", czytaj oponach 17'', 4,37 mm w najgłębszym miejscu, marki "General Grabber" albo innym "Zen thai", bo przecież jak już gościu kupił za 600 zł z przesyłką alumy, to nie ma na normalne opony pieniędzy).

PS. pewne aspekty nieco przerysowuję, ale mam nadzieję że sens jest jasny.
 
     
M-K

Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Dołączył: 28 Sie 2021
Posty: 44
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-09-20, 13:30   

Wybacz ale większość z tego co napisałeś to są truizmy.

Jak ktoś jeździ na 3mm bieżniku w zimie (niezależnie od tego czy jest to zimówka czy wielosezonowa) to może spodziewać sie problemów
Różne samochody ? Myślałem ze piszemy tu o drakuli ?
A wracając do tematu wielosezonowych opon. Sporo materiałów wideo ma dość dobrą opinię o takich oponach.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2021-09-21, 00:26   

Ok, truizmy, ale całkiem spora rzesza kierowców ma z tym problem.

To mniej więcej tak jak z katolicyzmem w Polsce. Teoretycznie każdy miał w szkole religię, i teoretycznie każdy powinien przestrzegać przykazań. Nie kradnij zna każde dziecko. I teraz powiedz to np. ludziom, którzy zostali obrobieni z (nierzadko) oszczędności życia metodą na wnuczka/policjanta/gazownika/Cygankę czy co tam teraz jest modne.

M-K napisał/a:

Jak ktoś jeździ na 3mm bieżniku w zimie (niezależnie od tego czy jest to zimówka czy wielosezonowa) to może spodziewać sie problemów
Różne samochody ? Myślałem ze piszemy tu o drakuli ?
A wracając do tematu wielosezonowych opon. Sporo materiałów wideo ma dość dobrą opinię o takich oponach.


To może inaczej - porównajmy 5 mm zimówka i 5 mm wielosezon. W warunkach stricte zimowych oczywiście.
Co do samochodów, to faktycznie się rozpędziłem.
 
     
M-K

Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Dołączył: 28 Sie 2021
Posty: 44
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-09-21, 07:53   

Ale jezeli chcesz udowodnić że typowo zimowe opony sa lepsze, to ja to wiem. Choć (byłem z rodziną na nartach), opony firestone zimowe i podjazd pod górkę z jednoczesnym skrętem był nie do zdobycia.
Ale czasy się zmieniają , technologie też. Oczywiście zdaję sobie sprawę że zdobycie na znaczka 3 szczytów może być efektem podobnych starań jak znaczki ekologicznego połowu ryb ;)
Ale z drugiej strony, no czemuś trzeba zawierzyć. Miszelin twierdzi ze zrobił lamelki opon także w miare zużycia "odkrywaja" się kolejne warstwy które mają zapewnić przyczepność na śniegu.
Ja to wszystko ropzatruję z pozycji człowieka który jeżdzi max 12 tysi rocznie. Opony dwa komplety wymienia mniej więcej co 4-5 lat bo opony zaczynają na bokach pękać (michelin, firestone, nokian, goodyear) a bieżnik jest w stanie bardzo dobrym. Letni komplet ma pewnie 30-40 tyś przebiegu a zimowy pewnie z 8 tysięcy.
95% to jazda po mieście
Wypad w góry raz w roku na narty (choć w tej chwili to pobożne życzenie bo po złamaniu kostki od 6 lat nie miałem odwagi), ale chciałbym.
I rozmyślam czy wydanie 2500 zł na opony miszelinki crossclimate 2 na okres tych 5 lat, nie byłoby dobrym rozwiązaniem. 5 lat to w moim przypadku jest 50-60 tyś. 4 lata 40-50 tyś. Jeżeli te miszelinki mają podobną przeciętną zużycia, to powinny wytrzymać 4 lub nawet 5 lat

Oczywiście wielką niewiadomą jest to "ile tracę" ze skuteczności w porównaniu z zimówkami
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2021-09-23, 00:27   

Znajomy kupił jakiś czas temu Cross Climaty do Accorda.
17', a silnik 2.4 200KM (czyli limuzyna na bogato). Kilometry robi solidne, bo w pół roku tyle co ja w 3 lata.
Zeszła zima była pierwszą tych opon a kupił tuż przed sezonem.
Jak dotąd jest zadowolony, choć nadmienił, że gdy były te największe śniegi (bodajże w lutym był taki atak zimy, wcześniej praktycznie była jesień), to było ciężko.

Zobaczę co powie po tej zimie.

PS. Ja osobiście bym się nie zdecydował na takie opony w takim aucie, ale to sprawa indywidualna.
 
     
M-K

Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Dołączył: 28 Sie 2021
Posty: 44
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-09-23, 07:14   

Kapitan Shinobi napisał/a:
Ja osobiście bym się nie zdecydował na takie opony w takim aucie, ale to sprawa indywidualna.

tzn chodzi ci o znajomego i Accorda czy o dustera ze 150 kucykami ? (bo można dwojako interpretować ten wpis)
 
     
pieti

Marka: Dacia
Model: Duster po lifcie
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sie 2021
Posty: 3
Wysłany: 2021-09-23, 11:10   

Ja kupiłem scenica 2 na tych oponach Goodyear Vector 4Seasons G2 później też zmieniłem na te same wytrzymują ok 70 tys. km w zależności od stylu jazdy oczywiście. Co roku na narty w góry jeździłem i jak inni zakładali łańcuchy ja jechałem dalej bez żadnych przeszkód i obaw. Teraz jak odbiorę dastera zmieniam opony na te może na 3 generację bo wiem ze są sprawdzone i im ufam. Kupuje takie opony z powodu tego że nie mam gdzie trzymać opon poza sezonem i zakup felg i opon zimowych to koszt taki sam jak zakup wielosezonówek.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 11