Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1.6 SCE_niefabryczne LPG (opinia i problemy po 30k)
Autor Wiadomość
KubaSM
Kuba

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 17
Wysłany: 2021-11-09, 10:05   

Miałem wrażenie, że ostatnio ma mniej tej mocy i że trochę obroty nie są stabilne na luzie. Wiesz co, pojechalem do ASO sprawdzić luzy zaworowe o wykryli tam za mały luz i właśnie wypalone gniazda.
_________________
To, że ktoś nic nie mówi nie oznacza, że niema nic do powiedzenia...
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-11-09, 12:12   

Witam gazowników!
Kiedy kupowałem mojego Dustera 1.6 Sce i robiłem rozeznanie cenowe w kwestii zaworów, to kilka ASO potwierdziło, że regulacja i wymiana szklanek kosztowałaby maksymalnie 4000 zł, zależnie jeszcze od liczby tych szklanek.
Rozumiem, że wszelkie koszty poszły znacząco w górę, ale chyba kwota 20.000 zł zdecydowanie wywalona w kosmos.
Bardzo ciekawe jest także i to, na co zwróciliście uwagę: jak ASO zdiagnozowało to wypalenie zaworów, skoro ich poziom ogarniania spraw nawet fabrycznego LPG jest poniżej krytyki?
W 30.000 km i poważną awarię tego typu po prostu nie wierzę...
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2021-11-09, 15:01   

KubaSM napisał/a:
Miałem wrażenie, że ostatnio ma mniej tej mocy i że trochę obroty nie są stabilne na luzie. Wiesz co, pojechalem do ASO sprawdzić luzy zaworowe o wykryli tam za mały luz i właśnie wypalone gniazda.

Miałem te same objawy w Suzuki , oczywiście jeździłem dalej , na koniec silnik nie miał wolnych obrotów na zimnym .
 
     
matiax

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Wiek: 53
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 96
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-11-09, 18:44   

No ciekawa sprawa. Ja mam też 1.6 SCe z marca 2019 roku i od razu u dilera montowałem gaz w salonie. Obecnie 43tyś przebiegu w tym wszystko na gazie. Gazu pobiera o 0,6l więcej niż benzyny. Na razie objawów i usterek żadnych - strach się bać. Jak to mówi majster jeździć i obserwować i pozostaje.
 
     
KubaSM
Kuba

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 17
Wysłany: 2021-11-12, 18:11   

Oby było dobrze :) a zalecali Ci sprawdzanie luzów zaworowych? Mówili o jakiś konkretnych interwałach. Co ile to robić?
_________________
To, że ktoś nic nie mówi nie oznacza, że niema nic do powiedzenia...
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2021-11-12, 19:56   

KubaSM napisał/a:
Oby było dobrze :) a zalecali Ci sprawdzanie luzów zaworowych? Mówili o jakiś konkretnych interwałach. Co ile to robić?

A co ASO o tym wie ? NIC ! Twierdzili że mam łańcuch :roll: .
 
     
tomkasz
1.4T!LPG!


Marka: Opel
Model: Astra
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 124
Wysłany: 2021-11-12, 20:11   

No nie LESNICZYy! Serwis Dacia wie, że masz łańcuch ... w motocyklu z avatara! :mrgreen: (chyba, że masz tam pasek albo wał ... to "dali Ciała" :mrgreen: ).
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2021-11-12, 20:57   

tomkasz napisał/a:
No nie LESNICZYy! Serwis Dacia wie, że masz łańcuch ... w motocyklu z avatara! :mrgreen: (chyba, że masz tam pasek albo wał ... to "dali Ciała" :mrgreen: ).

Ogólnie te gamonie nic nie wiedzą , byle sprzedać produkt a potem jakoś bydzie :mrgreen:
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 231
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-11-16, 10:08   

Kolego współczuję. Pamiętam jak w 2005 kupiliśmy Grand Vitarę i dostała gaz niefabryczny. Zawory poszły po 80 tys km. Serwis zawsze był w ASO i regulacje luzów zaworowych też. Po remoncie tylko raz byłem na regulacji luzów w ASO. Pamiętam jak dziś. Kosztowała 550 zł. Dobrze, że coś mnie tchnęło i w domu sprawdziłem sobie sam luzy szczelinomierzem. Tragedia. Niektóre zawory w dolnej, albo poniżej dolnej granicy tolerancji. Zacząłem jeździć na regulacje co 15 tys km do warsztatu, który robił remont głowicy. Od tego czasu temat się uspokoił. Oczywiście luzy na zaworach wydechowych się minimalnie kasowały, ale temat na tyle został opanowany, że bez remontu dojeździłem do 220 tys km i sprzedałem auto. Kolejny właściciel dokręcił do 300 tys km sprzedał podobno jeszcze w dobrym stanie. Ta historia pokazuje smutną prawdę, że ASO miało bardzo nierzetelne podejście do regulacji luzów zaworowych.
Ja bym poszukał niezależnego serwis i zlecił diagnozę. Możliwe, że da się jeszcze zastosować jakieś niewymiarowe szklanki. Swoją drogą nie chcę Cię martwić, ale wydaje mi się, że ktoś kiepsko Ci wystroił tą instalację, i silnik pracował w niekorzystnych warunkach, więc luzy zaworowe tak szybko powiedziały "papa".
 
     
przecinak

Marka: Dacia
Model: DusterII
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Essential
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 07 Mar 2019
Posty: 13
Wysłany: 2021-11-23, 23:33   

KubaSM napisał/a:
Oby było dobrze :) a zalecali Ci sprawdzanie luzów zaworowych? Mówili o jakiś konkretnych interwałach. Co ile to robić?


A jesteś pewien tej diagnozy bo to trochę dziwne sam mam gaz w 1.6 sce firmy brc z lubrą
mam aktualnie prawie 70.000tyś i wszystko działa. Przy ok 25000km rozbierany miałem cały silnik bo dziwnie pukał jakby w głowicy.Widziałem głowicę i gniazda osobiście i wyglądały jak prosto z fabryki tak samo tłoki ,wałki i inne części.Serwis nie mógł znaleźć usterki więc wymienili prawie pół silnika a przynajmniej prawie wszystko co mogło by pukać.Miałem też przy okazji wymienione tłoki od wersji z fabrycznym lpg. Faktycznie tłoki są inne co do głowicy to w wersji z lpg według serwisu jest z innego stopu a zawory mają inne numery katalogowe. Ani zaworów ani głowicy dedykowanej do lpg w zasadzie nie idzie dostać (pozostały moje ).Od tej naprawy mam te tłoki do lpg Różnica jest taka że jest trochę inny dźwięk silnika. Cena jaką podali też jest jakaś kosmiczna bo składanie całego mojego silnika miało być tańsze niż twoja naprawa.Myślę że naprawa głowicy w zewnętrznej firmie to ze 2500zł Max.Chyba że zaproponowali wymianę całej głowicy, bo jeśli naprawę to i tak wykona to zewnętrzna firma musi np.planować powierzchnię pod uszczelkę P.S. Mój Duster jest eksploatowany dość często na autostradzie pali 11,5-13 do ok 140km/h potem proporcionalnie do prędkości przy licznikowym 170-180 komp pokazuje 16 -17,5
 
     
KubaSM
Kuba

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 17
Wysłany: 2021-11-28, 10:13   

Witam Panowie aktualizuję dla potomnych.

W załączniku przesyłam Wam kosztorys, który opiewa na tę szaloną kwotę 1/3 wartości samochodu. Jeszcze nic z tym nie zrobiłem, bo czekałem na ustosunkowanie się ubezpieczyciela do pokrycia kosztów naprawy. Finalnie nie pokryje kosztów naprawy i tutaj bardzo, bardzo ważna kwestia dla osób, które mają Czakram a chcą utrzymać gwarancję i np. dodatkowo to ubezpieczenie.

W tzw. Ogólnych Warunkach Gwarancji wymagają kontroli luzów zaworowych i ewentualnej regulacji co 15-20 tyś. km! I wymiany świec co 10-15 tyś.

W tym wypadku nie będę napewno wymieniał tych wszystkich rzeczy, które ASO wpisało na listę.
Oczywiście ASO sugeruje od razu wymianę i uzbrojenie głowicy tylko na częściach nowych. Nie chcą rozważać regeneracji itd. bo jak twierdzą technologia serwisu tego nie przewiduje.


No to tyle w temacie narazie, jak naprawię dam znać ile cała impreza kosztowała ale zakładam ładnych parę tysięcy w wariancie optymistycznym. Także póki co mi się gaz nie zbilansował

Zrzut ekranu 2021-11-28 o 10.07.23.png
Plik ściągnięto 165 raz(y) 146,85 KB

_________________
To, że ktoś nic nie mówi nie oznacza, że niema nic do powiedzenia...
 
     
KubaSM
Kuba

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 17
Wysłany: 2021-11-28, 10:15   

KubaSM napisał/a:
Tak, ubezpieczyciel wysłał rzeczoznawcę i potwierdził uszkodzenie gniazd 4 cyl. wskutek nieprawidłowych luzów zaworowych spowodowanych instalacją LPG. Co do uszkodzenia pozostałych elementów to nie wiem jak sprawa jest poważna (oczywiście zawory do wymiany) ale wymiana wszystkich popychaczy, łańcucha rozrządu wydaje mi się przesadzona.

Zrzut ekranu 2021-11-28 o 10.07.10.png
Plik ściągnięto 139 raz(y) 193,65 KB

_________________
To, że ktoś nic nie mówi nie oznacza, że niema nic do powiedzenia...
 
     
krimar

Marka: Dacia
Model: Sandero Open, Duster Prestige
Silnik: 1.0 TCe 100
Rocznik: 2021
Dołączył: 23 Cze 2021
Posty: 10
Wysłany: 2021-11-28, 19:58   

Oferta z ASO to jakaś szajba, ja bym szukał kompletnego silnika np z rozbitka, cenowo wyszłoby o wiele taniej.
 
     
deldamian

Marka: Dacia
Model: Dsuter
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Dołączył: 21 Lis 2019
Posty: 13
Wysłany: 2021-12-23, 08:22   

I jak sprawa się rozwiązała? Ubezpieczyciel uznał gwarancję? Cena rzeczywiście z czapy... Całe siliniki 1.6Sce zaczynają się ok 4500zł. Są też używane 1.3 Tce do kupienia.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 13