Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr powietrza z "futerkiem"
Autor Wiadomość
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2021-11-03, 11:09   Filtr powietrza z "futerkiem"

Cześć.
Mam filtr wsadzony przez ASO - MECA FILTER ELP9379. Ma on tylko żeberka i wysokość około 64mm.

Jako zamienniki do numeru OEM 165467674R oferowane są na przykład filtry Hengst E1440L, które mają dodatkowe "futerko" i są o 1cm wyższe / grubsze.

Czy ktoś z was montował już taki grubszy filtr? Czy bez problemu wchodzi on do ramki i wraz z ramką do obudowy filtra?
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 231
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-11-03, 15:18   

mikeleft, ja montowałem taki do Dustera i Captura. Oba 1.5 dci. Weszły bez problemu razem z ramką.
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 113
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2021-11-03, 17:09   

Ja wkładałem Filtrona OP 135/7. Gąbka jest bardzo brudna czyli zbiera co ma zbierać :-)
 
     
apede

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 113
Skąd: miasto 9 zajezdni
Wysłany: 2021-12-08, 11:25   

Dla porównania - fabryczny kontra Filtron, oba po ok. 25 tyś km.

FILTRON.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 236,69 KB

OEM.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 301,6 KB

 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2021-12-08, 15:46   

Ostatecznie kupiłem filtr MECA.

Ten fabryczny był tak zawalony po 37kkm, że dziwię się interwałowi ASO co 60kkm.
 
     
sluka

Marka: Suzuki
Model: Vitara 1,4 Boosterjet AllGrip Hybrid
Napęd: 4x4
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 97
Wysłany: 2022-01-06, 18:53   

Filtr im bardziej zawalony, tym lepiej filtruje, ale przepustowość jego spada. Przy wolnossącym to problem, bo rosną straty ssania. Przy turbo, turbina całość "za darmo" podgoni, oczywiście do czasu. Jeśli patrzeć na zdrowie silnika, to faszyzm z wymianą zawsze na świeży filtr powietrza silnikowi nie służy. Podobnie jest z olejowymi, gdzie większość czasu pracują one z załączonym bypasem. Ekonomia (ta od CO2) ma swoje prawa i przepychanie pełnego przepływu z pompy oleju zmniejszeniu emisji nie służy.
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2022-01-10, 10:44   

sluka napisał/a:
Jeśli patrzeć na zdrowie silnika, to faszyzm z wymianą zawsze na świeży filtr powietrza silnikowi nie służy.


Czy chodziło ci o to, że można filtr wytrzepać? :)
 
     
sluka

Marka: Suzuki
Model: Vitara 1,4 Boosterjet AllGrip Hybrid
Napęd: 4x4
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 97
Wysłany: 2022-01-12, 23:29   

mikeleft napisał/a:
sluka napisał/a:
Jeśli patrzeć na zdrowie silnika, to faszyzm z wymianą zawsze na świeży filtr powietrza silnikowi nie służy.


Czy chodziło ci o to, że można filtr wytrzepać? :)


Nie, ja tylko zwracam uwagę na to, że powietrze za starym filtrem jest mniej zanieczyszczone niż za nowym. Każdy sam wie jak użytkuje swój pojazd. Filtr powietrza jest tani, ale czy za każdym razem musi być wymieniony? Imo nie, zwłaszcza w silnikach GDI, które łapią nagar na zaworach dolotowych. Faszyzm i pogoń za świeżością odchudza kieszenie i niekoniecznie służy mechanizmom. Filtry powietrza i ich konstrukcja oraz umieszczenie są z przed epoki GDI. Wymuszanie silniejszej filtracji tylko szybciej zapycha filtr (bardzo małe pory). Aby coś takiego dobrze funkcjonowało musiała by być kaskada filtrów, "gruby" i "drobny", gdzie większość śmieci zatrzymywała by się na pierwszym filtrze. Producenci tego nie zrobią, bo usuwanie nagaru z zaworów to dodatkowy zarobek dla sieci serwisów. W większości problem wystąpi po gwarancji, a i tak będzie problemem związanym z eksploatacją, czyli płatnym przez klienta.
 
     
mikeleft

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 271
Wysłany: 2022-01-13, 12:45   

sluka napisał/a:

Nie, ja tylko zwracam uwagę na to, że powietrze za starym filtrem jest mniej zanieczyszczone niż za nowym.


Porównując auto to odkurzacza ;-) - brudny worek w odkurzaczu zatrzymuje więcej kurzu, ponieważ brud zebrany w worku działa, jak wkład filtrujący? Tak, to prawda. Zapchane pory w worku zatrzymują więcej kurzu. Problem w tym, że moc ssania jest mniejsza.


Ja to rozumiem trochę inaczej.

Brudny filtr powietrza to mniej "nowego" powietrza w dolocie za filtrem. Mniej "nowego" powietrza to więcej spalin dostarczanych przez EGR. Więcej spalin z EGR to więcej nagaru na zaworach dolotowych.

Kolejna sprawa. Mniej "nowego" powietrza to zbyt bogata mieszanka, czyli więcej sadzy w spalinach, czyli krótsze życie wszystkich elementów, które stykają się ze spalinami. Jako pierwsza na celowniku jest turbosprężarka.

Apropos kaskady filtrów, to ten filtr z "futerkiem" działa w taki sposób.
 
     
sluka

Marka: Suzuki
Model: Vitara 1,4 Boosterjet AllGrip Hybrid
Napęd: 4x4
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 97
Wysłany: 2022-01-21, 20:50   

Nie posuwajmy się aż tak daleko, ale pewna analogia do odkurzacza istnieje. W silnikach GDI moc ssania masz za darmo. Wykorzystywana jest do tego _odpadowa_ energia spalin. Przy wolnossących ma to większe znaczenie.

EGR to głównie świat diesla. Nazwa jest bardzo myląca, albo może "niedopowiedziana". Spaliny dopuszczane są aby korygować stosunek powietrza do paliwa. Więcej nowego powietrza, to również więcej spalin, aby ten stosunek zbić. EGR to wczesna recepta na nadmiar NOx w spalinach.
Przy dieslu nie ma czegoś jak zbyt bogata mieszanka, no chyba że wtryski leją. Przez EGR idzie dużo przy niskich mocach w mocnym silniku.

Apropos kaskady - najbardziej ciekawy w silnikach GDI byłby odpowiednik filtru HEPA za filtrem głównym. Pyłki roślin przy wtrysku pośrednim nie były żadnym problemem, benzyna je spłukiwała.
 
     
dovectra
dovectra

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 99
Wysłany: 2022-03-23, 08:29   

Ja te filtry z futerkiem stosuję juz od dawna w moich samochodach gdy jeżdżę w terenie,
Filtr potrafi byc zawalony po 1000 km.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 12