Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
wypadanie zapłonu Duster 1.6 benzyna+gaz
Autor Wiadomość
Szooku

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 3
Wysłany: 2022-02-24, 14:51   wypadanie zapłonu Duster 1.6 benzyna+gaz

Mam problem z silnikiem, chodzi mianowicie o to, że silnik na wolnych obrotach dziwnie pracuje, tak jakby się dusił. Pracuje nierówno. Po chwili zapala się Check Engine. Na benzynie podczas jazdy czasami poszarpuje. Po przełączeniu na gaz, wszystko ok!

Po podpięciu do komputera wyskoczyły takie błędy:P0302. P0314. P0303. P0304 - wypadanie zapłonu. Myślałem, że wymiana cewek i świec coś da, ale nic to nie dało. Sprawdziłem pompę paliwa i jest sprawna. Wymieniłem kompletny układ wydechowy.
Nadal pali się Check silnik nierówno pracuje i wyskakują te same błędy...
Nie wiem co robić, jeśli macie jakieś pomysły to pomóżcie ;)
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2022-02-24, 16:46   

Mi wypadał zapłon przy padniętej głowicy z Suzuki , były wypalone dwa gniazda wydechowe .
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 230
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-02-25, 20:17   

Szooku, jeśli masz silnik na szklankach (chyba nissanowskie takie są) to trzeba by sprawdzić luzy zaworowe.

Ja też tak miałem w Suzuki Grand Vitarze :-P
 
     
traks

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Rocznik: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 157
Wysłany: 2022-03-13, 00:26   

U mnie wypadanie zapłonu wynikało z lejących wtrysków gazu.
 
     
Szooku

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 3
Wysłany: 2022-03-24, 12:14   

traks napisał/a:
U mnie wypadanie zapłonu wynikało z lejących wtrysków gazu.


jak sprawdzić, że z wtrysków gazu się "leje" ?
moje wtryski gazu są na wierzchu i są suche jak pieprz
 
     
Szooku

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 3
Wysłany: 2022-03-24, 12:17   

Hipolit napisał/a:
Szooku, jeśli masz silnik na szklankach (chyba nissanowskie takie są) to trzeba by sprawdzić luzy zaworowe.

Ja też tak miałem w Suzuki Grand Vitarze :-P


mój silnik jest od Renault chyba K4M 16V
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 230
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-03-24, 12:51   

Szooku, jeśli masz ten 1.6 renaultowski to faktycznie on jest na hydraulice. Mówi się, że wtryski leją, czyli ogólnie są nie sprawne. Ale z tego, co napisałeś to na lpg auto jeździ normalnie. Do głowy przyszła mi jeszcze jedna myśl. Możliwe, że masz źle wyregulowaną instalację lpg. Nie tak drastycznie tylko minimalne rozjazdy ale trwające od dłuższego czasu. Ogólnie nie wdając się zbytnio w techniczne szczegóły. W aucie masz coś takiego jak korekty krótko- i długoterminowe. Jeśli masz zły skład mieszanki na lpg to sterownik lpg skoryguje sobie to na bieżąco dodając parę procent lub ujmując względem danych odczytanych ze sterownika benzynowego. To są korekty krótkoterminowe. Jeśli stan (potrzeba korekty) się utrzymuje to odpowiednio zwiększona dawna lub zmniejszona realizowana realizowana jest przez korektę długoterminową. Po ponownym odpaleniu auto startuje na benzynie i realizuje dawkę z uwzględnieniem korekty długoterminowej, która jest niepoprawna względem benzyny, bo zawyżona albo zaniżona przez sterownik lpg. Silnik albo ma za ubogo albo za bogato benzyny. Po chwili zrobi sobie korektę krótkoterminową i będzie ok. Nastąpi przełączenie na lpg i sterownik lpg znowu musi sobie zrobić korektę. I wracamy na początek tego tekstu. Proces się powtarza. Proces trwa dość długo zanim dojdzie do takiego momentu, że silnik będzie miał problem z uruchomieniem się na benzynie. Opisałem to najlepiej jak umiem. Przerabiałem to na własnym aucie - Fiat 500L (to był mój ostatni samochód na lpg :-P ) Mechanik opisał mi to wtedy ładniej, niż ja to tutaj, ale cóż lepiej nie umiem. Jak jest na to rada i jednocześnie moja propozycja dla Ciebie? Pojedź do dobrego gazownika, który dokładnie wyreguluje instalację. Ale zanim tam się udasz wyłącz lpg i pojeździj na benzynie. Przynajmniej jeden bak. Trochę po mieście i w trasie. Tak, żeby sterownik benzyny zebrał sobie nową mapę i na nowo ułożył poprawne korekty. Wtedy można ustawić gaz, bo gaz trzeba ustawić do dobrej mapy benzyny i tyle. O Fiatach dużo piszą w sieci na ten temat, może są bardziej wrażliwe (szczególnie te z normą euro6, jak mój). J
 
     
traks

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Rocznik: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 157
Wysłany: 2022-03-24, 16:46   

Po wymianie cewek i świec, dalej wypadanie zapłonu. Po p odmianach we wszystkich kombinacjach, notorycznie wyskakiwac jeden cylinder. Po sprawdzeniu jeszcze ciśnienia na cylindrach podejżenie padło na wtryskiwacz LPG. Do wymiany poszła cała listwa.
 
     
cns80

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 44
Dołączył: 03 Sie 2020
Posty: 25
Wysłany: 2022-04-28, 12:26   

Wtryskiwacz benzyny padł.
 
     
Witek1952

Marka: Duster
Model: Ambiance
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 71
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 216
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2022-04-29, 12:28   

Skoro chodzi na gazie to od zapłonu raczej trzeba się odczepić. Niech gazownik sprawdzi czy zawór od gazu jest szczelny. Ja nie to auto będzie chodziło na dwóch paliwach ( gaz i benzyna ) i będzie się zalewał silnik. Po przełączeniu na gaz benzyna zostaje odcięta i dlatego jest dobrze.
_________________
Witek
 
     
cns80

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 44
Dołączył: 03 Sie 2020
Posty: 25
Wysłany: 2022-04-29, 14:29   

Witek1952 napisał/a:
Skoro chodzi na gazie to od zapłonu raczej trzeba się odczepić. Niech gazownik sprawdzi czy zawór od gazu jest szczelny. Ja nie to auto będzie chodziło na dwóch paliwach ( gaz i benzyna ) i będzie się zalewał silnik. Po przełączeniu na gaz benzyna zostaje odcięta i dlatego jest dobrze.
Nic się nie będzie zalewał, bo mapa gazu powstaje na podstawie mapy benzyny skorygowanej o współczynnik. Jak paliwa będzie za dużo w stosunku do powietrza, to sonda lambda zmniejszy ilość benzyny aż do pożądanego efektu. Sprawdzone doświadczalnie. Wtrysk gazu lał aż miło, a jedyne problemy były przy odpalaniu, bo najpierw musiał przekręcić i opróżnić zalany cylinder, bo nie było miejsca na powietrze do wytworzenia mieszanki.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10