Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabezpieczenie antykorozyjne wydechu
Autor Wiadomość
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2022-07-04, 23:38   Zabezpieczenie antykorozyjne wydechu

Przy ostatniej wymianie opon rzuciłem okiem pod podwozie, i szczerze mówiąc zdziwił mnie wygląd tłumika końcowego.
Jakiś taki zardzewiały mocno.
Dodam, że auto jest stosunkowo młode (2019) i przebieg też nie jest jakiś kosmiczny, a wręcz na drugim końcu skali - 16 kkm.
Dla porównania dodam, że w Fiacie Panda żony z 2009 tłumik wygląda podobnie.

Czy czasem w DD nie "przyoszczędzili" akurat na tym elemencie?
Dodam, że Dusterka jest eksploatowana normalnie, jak typowy SUV, asfaltowo. Żadne tam topienie w błocie po kolana czy inne takie.
Jakie macie doświadczenia w tym temacie?
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 418
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-07-05, 09:53   

Mercedesa z Dastera nie zrobisz
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2022-07-08, 21:51   

Trzeba by samemu o to zadbać. ASO nic nie zrobi, chyba że im zlecisz ale to juz pewnie za konkretną kasę.
Swojemu już po wyjeździe z salonu malowałem cały układ wydechowy i nie tylko. :mrgreen:
W razie potrzeby po każdej zimie, jeśli jest taka potrzeba maluje ubytki farby ponownie. ;-)
 
     
Tur

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 67
Wysłany: 2022-08-22, 22:07   

A czym malujesz? I czy coś odkręcasz, czy malujesz tylko dostępne elementy?
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2022-08-23, 07:48   

Lakier termiczny w spreyu, np. Boll
Odczepiam z uchwytów układu wydechowego i lekko opuszczam go. :-D
 
     
KJay

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Napęd: 4x2
Dołączył: 21 Sty 2020
Posty: 41
Wysłany: 2022-12-12, 17:27   

jak mało jeździsz to każdy układ wydechowy ci zardzewieje... od środka. na postoju w tłumiku skrapla się woda, miesza z gazami i osadami tworząc żrąca substancję i wyżera tłumik od środka. pierwsze pordzewieją spawy i łączenia, z czasem może nawet wyżreć dziurę w boxie.
W samochodzie jeżdżonym codziennie układ ma szansę się osuszać wiec proces degradacji jest wolniejszy, w aucie które pojeździ tylko w weekend a potem stoi cały tydzień proces jest dużo szybszy (w zależności od jakości użytej stali). zewnętrzne naloty rdzy to twój najmniejszy problem w tym wypadku
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2022-12-13, 09:19   

Marek250518 napisał/a:
Jak przeczytałem kiedyś warunki "gwarancji antykorozyjnej" to zdziwiłem się jak wielu elementów ona nie obejmuje. Także jak już przyjdzie czas wymiany wydechu to trzeba będzie za to zapłacić.

Tłumik tak samo zużywa się jak opony , nie ma się co nim przejmować i do tego nie kosztuje majątku . Ja mam jeszcze oryginalny , trochę puścił na łączeniu to posmarowałem pastą . W nowszych DD chyba nie są gorsze tłumiki ...
 
     
Darek
Dardus


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 254
Wysłany: 2023-01-13, 22:29   

KJay napisał/a:
jak mało jeździsz to każdy układ wydechowy ci zardzewieje... od środka. na postoju w tłumiku skrapla się woda, miesza z gazami i osadami tworząc żrąca substancję i wyżera tłumik od środka. pierwsze pordzewieją spawy i łączenia, z czasem może nawet wyżreć dziurę w boxie.
W samochodzie jeżdżonym codziennie układ ma szansę się osuszać wiec proces degradacji jest wolniejszy, w aucie które pojeździ tylko w weekend a potem stoi cały tydzień proces jest dużo szybszy (w zależności od jakości użytej stali). zewnętrzne naloty rdzy to twój najmniejszy problem w tym wypadku



W poprzednim Dusterze wydech po 10 latach eksploatacji i przebiegu ok. +200 tkk nie wyglądał źle, nic nie wskazywało na nadmierne zużycie, nigdy nie miałem w tym temacie żadnych problemów.
Zabezpieczenie układu samym malowaniem nie zaszkodzi a wizualnie cieszy oko, przeważnie jak jestem pod nim w kanale. Taka to już chyba moja pozostałość po dawnych czasach, nie toleruję rudej (nie dotyczy kobiet :lol: ) a to czego nie widać, nie musi wyglądać gorzej. :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10