Problem z porannym odpaleniem 1.6 Sce LPG |
Autor |
Wiadomość |
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2022-03-23, 22:01 Problem z porannym odpaleniem 1.6 Sce LPG
|
|
|
Witam wszystkich i pytam.
Mój Duster z 2017 r. 1.6Sce z fabrycznym LPG ma przejechane 93.000. Serwisowany regularnie, olej i filtry maksymalnie co 15.000, bak z Pb zawsze pełny, jeżdżony normalnie, bez zrywania asfaltu, ale i bez i zamulania. Garażowany. Odpalam czekając, aż pompa zassie paliwo.
Do tej pory palił od kopnięcia. Od kilku dni przy odpaleniu porannym albo po kilkugodzinnym postoju przy odpaleniu silnik przez kilka sekund kręci jakby na sucho, tzn. jakby nie dochodziło paliwo. Kiedyś takie objawy miałem w innym aucie przy awarii pompy paliwowej. Odnoszę wrażenie, jakby przestawił się zapłon albo był jakoś opóźniony.
Jaka może być przyczyna takiego zachowania silnika? Dodam, że kolejne odpalenia, nawet po kilku minutach, są bezproblemowe.
Jutro spróbuję z wyłączoną kontrolką LPG. |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 441 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-03-23, 22:14
|
|
|
Zawór zwrotny zdechł |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2022-03-23, 22:18
|
|
|
A co to za ustrojstwo i gdzie to jest? Czy ASO ogarnie temat czy też nabierze wody w usta, że niby TTTM? |
|
|
|
dovectra
dovectra
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Wiek: 47 Dołączył: 31 Gru 2021 Posty: 99
|
Wysłany: 2022-03-24, 09:52
|
|
|
wyreguluj luz zaworowy.
No chyba że masz zawalony filtr paliwa,
Sprawdż świece i cewki (czy co on tam ma) |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 319 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2022-03-25, 21:27
|
|
|
Nie wiem czy doświadczenie z innych modeli innych marek z LPG coś daje?
Miałem taką awarie w dwóch samochodach.
1. Tzw. zawór par paliwa (benzyny) był uszkodzony. (zawór oczujnikowany był i badanie komputerem wykazało feler).
2. Uszczelnienia, przepony itp. wewnątrz reduktora gazu zużyły się. Mechanicy benzynowi długo naprawiali i nie wiedzieli. Dobry gazownik zorientował sią prędko. |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2022-03-26, 18:04
|
|
|
Dzięki, to może być właściwy trop. |
|
|
|
kmg
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Sie 2022 Posty: 19
|
Wysłany: 2022-08-27, 16:58
|
|
|
JS, udało się naprawić? Co było przyczyną? |
_________________ Choćby nie wiem co, to i tak nie wiem nic.
|
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2022-08-28, 11:55
|
|
|
Tajniki motoryzacji to ścieżki dla magików. Już wstępnie umówiłem się z ASO na kontrolę tego stanu, ale po miesiącu problem minął jak ręką odjął. Ponieważ jeżdżę zawsze z pełnym bakiem PB (uzupełniam przynajmniej raz w miesiącu, zimą może trochę częściej), przypuszczam, że w zbiorniku było jakieś stare paliwo, które spowodowało problem z odpaleniem. Wody być nie powinno, bo zbiornik zawsze jest pod korek. Od tamtego czasu pali bez kłopotu. |
|
|
|
kmg
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Sie 2022 Posty: 19
|
Wysłany: 2022-08-28, 18:38
|
|
|
JS, ale to tylko dolewasz PB do pełna co jakiś czas, czy wypalasz cały bak średnio raz na miesiąc?
Jazda ze starą wahą w baku nie jest wskazana... |
_________________ Choćby nie wiem co, to i tak nie wiem nic.
|
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 710 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2022-08-29, 08:22
|
|
|
kmg napisał/a: | JS, ale to tylko dolewasz PB do pełna co jakiś czas, czy wypalasz cały bak średnio raz na miesiąc?
Jazda ze starą wahą w baku nie jest wskazana... |
Bez przesady , nigdy nie wypalam benzyny specjalnie . Zaraz zimniejszy wrzesień i benzyna szybciej się spali . |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2022-08-29, 18:54
|
|
|
W zimę dolewam rzadziej, żeby jednak był obieg paliwa stare/nowe, chociaż pewnie powinienem zadbać o to latem, kiedy schodzi go mniej. |
|
|
|
kmg
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 15 Sie 2022 Posty: 19
|
Wysłany: 2022-08-29, 23:34
|
|
|
LESNICZYy napisał/a: | kmg napisał/a: | JS, ale to tylko dolewasz PB do pełna co jakiś czas, czy wypalasz cały bak średnio raz na miesiąc?
Jazda ze starą wahą w baku nie jest wskazana... |
Bez przesady , nigdy nie wypalam benzyny specjalnie . Zaraz zimniejszy wrzesień i benzyna szybciej się spali . |
Nie chcę robić off topu, ale wg zasady 'nie znam się, więc się wypowiem', poniżej moje przemyślenia...
Oczywiście każdy robi, jak uważa za stosowne.
Wg mnie trzymanie pełnego baku, w momencie kiedy jeździ się non stop na gazie mija się z celem. Każdy przypadek jest indywidualny w zależności od ilości przejechanych km-ów. Ale biorąc pod uwagę fakt, że benzyna ma termin przydatności przy dobrych wiatrach około 6 miesięcy i mając samochód zatankowany na full cały czas, to jaki procent paliwa podlega rotacji? 5%? 10%? w skali miesiąca? to przez pół roku 'wymieniasz' pół baku paliwa. Wg mnie średnio. Dochodzi jeszcze kwestia jazdy z pełnym bakiem cały czas, a więc z dodatkowym balastem. Gdzie tu oszczędności? |
_________________ Choćby nie wiem co, to i tak nie wiem nic.
|
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 710 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2022-08-30, 06:39
|
|
|
kmg napisał/a: | LESNICZYy napisał/a: | kmg napisał/a: | JS, ale to tylko dolewasz PB do pełna co jakiś czas, czy wypalasz cały bak średnio raz na miesiąc?
Jazda ze starą wahą w baku nie jest wskazana... |
Bez przesady , nigdy nie wypalam benzyny specjalnie . Zaraz zimniejszy wrzesień i benzyna szybciej się spali . |
Nie chcę robić off topu, ale wg zasady 'nie znam się, więc się wypowiem', poniżej moje przemyślenia...
Oczywiście każdy robi, jak uważa za stosowne.
Wg mnie trzymanie pełnego baku, w momencie kiedy jeździ się non stop na gazie mija się z celem. Każdy przypadek jest indywidualny w zależności od ilości przejechanych km-ów. Ale biorąc pod uwagę fakt, że benzyna ma termin przydatności przy dobrych wiatrach około 6 miesięcy i mając samochód zatankowany na full cały czas, to jaki procent paliwa podlega rotacji? 5%? 10%? w skali miesiąca? to przez pół roku 'wymieniasz' pół baku paliwa. Wg mnie średnio. Dochodzi jeszcze kwestia jazdy z pełnym bakiem cały czas, a więc z dodatkowym balastem. Gdzie tu oszczędności? |
Dobrze myślisz , trzyma się około ćwierć baku benzyny z powodu starzenia i ciężaru . Robię tak od 20 lat na LPG i nigdy nie miałem jakiś problemów . |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2022-08-30, 07:11
|
|
|
Macie niewątpliwie rację, ale jak wobec tego rozumieć zalecenia mistrzów tankowania, żeby szczególnie zimą zbiornik był jak najpełniejszy, żeby nie gromadziła się woda? Przecież to rady także znane od lat. Wiem, że na pewno dotyczą jeżdżących na samym Pb/ON. Przemyślę temat. Dzięki za info. |
|
|
|
Lelupi
Marka: Renault/Dacia
Model: Duster 2 ph.1/2
Dołączył: 22 Sty 2021 Posty: 32
|
Wysłany: 2022-08-30, 18:28
|
|
|
Tak dokładne, jest to prawda znana od wielu, wielu lat, ale dotycząca metalowych zbiorników i zapobieganiu korozji wewnętrznej. |
|
|
|
|