Awaryjność Dustera 1.6 Sce z LPG po 100.000 km |
Autor |
Wiadomość |
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2022-08-29, 19:15 Awaryjność Dustera 1.6 Sce z LPG po 100.000 km
|
|
|
Witam wszystkich znających rumuńsko-francusko-japońską strzałę. Mam Dustera I FL Laureate 1.6 Sce z LPG z 2017 roku, czyli z końcówki produkcji tej wersji. Skończyła mi się przedłużona gwarancja, bo 102.000 km na liczniku, więc powoli rozważam, co dalej z autkiem: czy jeździć dalej jeszcze przez rok, czy też z obawy o ewentualne naprawy pomyśleć o nowym Dusterze (albo Capturze, także z LPG).
Bardzo proszę Użytkowników Dustera z tym silnikiem, którzy najechali znacznie więcej ponad 102.000 km, o wszelkie opinie, jak autko się spisuje z większym przebiegiem.
Dodam, że nie piszczę kołami ani hamulcami, olej co 10.000 km (na przemian: ASO z racji ES co 20,40,60,80, 100 tysięcy, a ja własny olej co 30,50,70,90 tysięcy. Jeszcze w ramach Dacia dla Przyjaciół wymieniłem za free olej po 4000 km. Filtry LPG co 20.000, jazda zrównoważona, raczej krótkie i średnie trasy poza terenem zabudowanym. Spalanie około 9 l LPG. Przy 101.000 zapobiegawczo wymieniłem klocki z przodu, ale spokojnie z 6000 km jeszcze by pociągnęły.
Opony M+S mam jeszcze fabryczne i na pewno pociągną z 15.000 km (bo mam też komplet kół na zimę zakupiony niemal razem z autem - alusy do nich mam jeszcze z dawnego programu Dacia dla Przyjaciół; czy ktoś to jeszcze pamięta...?).
Napiszcie, co przy tym przebiegu może sprawić mi w najbliższym czasie problem. Pozdrawiam wszystkich! |
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 230 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2022-08-30, 09:27
|
|
|
Ja bym sprawdził luzy zaworowe. Po nich najłatwiej ocenić kondycję silnika z lpg. Jeśli są w zakresie tolerancji to może warto zrobić regulację pod górny zakres. Luzy na lpg mają tendencję do kasowania się. Jeśli bardzo chcesz to zrób po tym kolejne sprawdzenie np. po 20 tys km i będziesz widział jaki jest postęp. Myślę, że nie ma co panikować. Trzeba sprawdzić. ocenić i podjąć decyzję. |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2022-08-30, 10:24
|
|
|
Dzięki za info. Kto może sensownie sprawdzić luzy w tym silniku Sce, skoro sama wymiana szklanek wymaga bodajże wyjęcia/podniesienia silnika? O ASO nie wspominam, bo niektórych nawet nie mam zamiaru pytać, obawiając się o ich kompetencje w tak niełatwym zadaniu. |
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 230 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2022-08-30, 10:59
|
|
|
JS, praktycznie każdy warsztat, który robi głowice silnika. Ważne, żeby sprawdzać na silniku zimnym, a nie przestudzonym. Mogą wyjść różnice (sprawdzone na własnym aucie).
Do wyjęcia szklanek chyba wystarczy wyjąć wałki. Ale nie jestem pewien. |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 415 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-08-31, 22:06
|
|
|
Hipolit napisał/a: | zrobić regulację pod górny zakres. Luzy na lpg mają tendencję do kasowania się |
Trochę cię poprawię
Po prostu od pracy silnika, czy tam zaworów wklepują się w gniazda i luz się zmniejsza normalne zjawisko
A co do regulacji to w szklance jest płytka którą się wymienia i jest do tego przyrząd |
|
|
|
Hiszpan_JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 388 Skąd: KTA
|
Wysłany: 2022-09-01, 08:10
|
|
|
Sajmon117 napisał/a: | A co do regulacji to w szklance jest płytka którą się wymienia i jest do tego przyrząd |
Trochę Cię poprawie
W silniku 1.6 SCe nie ma żadnych płytek. Regulacja luzu na zaworach polega na wymianie całych szklanek. |
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość
|
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor
Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 230 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2022-09-01, 09:13
|
|
|
Sajmon117, chodziło mi o zwiększoną tendencję do kasowania się. Nie doprecyzowałem. Proces ten na lpg może postępować szybciej niż na pb, ale to zależy od wielu czynników. |
|
|
|
|