Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaryjność Dustera 1.6 Sce z LPG po 100.000 km
Autor Wiadomość
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2022-08-29, 19:15   Awaryjność Dustera 1.6 Sce z LPG po 100.000 km

Witam wszystkich znających rumuńsko-francusko-japońską strzałę. Mam Dustera I FL Laureate 1.6 Sce z LPG z 2017 roku, czyli z końcówki produkcji tej wersji. Skończyła mi się przedłużona gwarancja, bo 102.000 km na liczniku, więc powoli rozważam, co dalej z autkiem: czy jeździć dalej jeszcze przez rok, czy też z obawy o ewentualne naprawy pomyśleć o nowym Dusterze (albo Capturze, także z LPG).
Bardzo proszę Użytkowników Dustera z tym silnikiem, którzy najechali znacznie więcej ponad 102.000 km, o wszelkie opinie, jak autko się spisuje z większym przebiegiem.

Dodam, że nie piszczę kołami ani hamulcami, olej co 10.000 km (na przemian: ASO z racji ES co 20,40,60,80, 100 tysięcy, a ja własny olej co 30,50,70,90 tysięcy. Jeszcze w ramach Dacia dla Przyjaciół wymieniłem za free olej po 4000 km. Filtry LPG co 20.000, jazda zrównoważona, raczej krótkie i średnie trasy poza terenem zabudowanym. Spalanie około 9 l LPG. Przy 101.000 zapobiegawczo wymieniłem klocki z przodu, ale spokojnie z 6000 km jeszcze by pociągnęły.

Opony M+S mam jeszcze fabryczne i na pewno pociągną z 15.000 km (bo mam też komplet kół na zimę zakupiony niemal razem z autem - alusy do nich mam jeszcze z dawnego programu Dacia dla Przyjaciół; czy ktoś to jeszcze pamięta...?).

Napiszcie, co przy tym przebiegu może sprawić mi w najbliższym czasie problem. Pozdrawiam wszystkich!
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 230
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-08-30, 09:27   

Ja bym sprawdził luzy zaworowe. Po nich najłatwiej ocenić kondycję silnika z lpg. Jeśli są w zakresie tolerancji to może warto zrobić regulację pod górny zakres. Luzy na lpg mają tendencję do kasowania się. Jeśli bardzo chcesz to zrób po tym kolejne sprawdzenie np. po 20 tys km i będziesz widział jaki jest postęp. Myślę, że nie ma co panikować. Trzeba sprawdzić. ocenić i podjąć decyzję.
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2022-08-30, 10:24   

Dzięki za info. Kto może sensownie sprawdzić luzy w tym silniku Sce, skoro sama wymiana szklanek wymaga bodajże wyjęcia/podniesienia silnika? O ASO nie wspominam, bo niektórych nawet nie mam zamiaru pytać, obawiając się o ich kompetencje w tak niełatwym zadaniu.
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 230
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-08-30, 10:59   

JS, praktycznie każdy warsztat, który robi głowice silnika. Ważne, żeby sprawdzać na silniku zimnym, a nie przestudzonym. Mogą wyjść różnice (sprawdzone na własnym aucie).
Do wyjęcia szklanek chyba wystarczy wyjąć wałki. Ale nie jestem pewien.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-08-31, 22:06   

Hipolit napisał/a:
zrobić regulację pod górny zakres. Luzy na lpg mają tendencję do kasowania się


Trochę cię poprawię

Po prostu od pracy silnika, czy tam zaworów wklepują się w gniazda i luz się zmniejsza normalne zjawisko


A co do regulacji to w szklance jest płytka którą się wymienia i jest do tego przyrząd
 
     
Hiszpan_JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 388
Skąd: KTA
Wysłany: 2022-09-01, 08:10   

Sajmon117 napisał/a:
A co do regulacji to w szklance jest płytka którą się wymienia i jest do tego przyrząd


Trochę Cię poprawie :-D
W silniku 1.6 SCe nie ma żadnych płytek. Regulacja luzu na zaworach polega na wymianie całych szklanek.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
----------------------------
Witaj Gość :-)
 
     
Hipolit
Ojciec dyrektor


Marka: Renault
Model: Koleos II
Napęd: 4x4
Dołączył: 17 Kwi 2020
Posty: 230
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-09-01, 09:13   

Sajmon117, chodziło mi o zwiększoną tendencję do kasowania się. Nie doprecyzowałem. Proces ten na lpg może postępować szybciej niż na pb, ale to zależy od wielu czynników.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 11