Przełączanie na LPG |
Autor |
Wiadomość |
Cello
Cello
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 28 Sie 2022 Posty: 5
|
Wysłany: 2022-10-20, 22:23 Przełączanie na LPG
|
|
|
Cześć!
Pytanie do użytkowników Dacii z fabryczną instalacją LPG.
Po jakim czasie zimny silnik przechodzi u Was automatycznie na gaz? Po chwili od odpalenia silnika czy jak się rozgrzeje?
Pytam, bo u mnie po kilkuset metrach wchodzi na gaz, co chyba nie jest zbyt zdrowe dla silnika (?). W fiacie miałem tak, że dopiero, gdy silnik się rozgrzał, po 1-2 km.
Serwis stwierdził, że to z winy uszkodzonego Map sensora od LPG. Zaproponowali wymianę oraz wymianę wtrysków LPG, co wydaje mi się dziwne. Pomijam, że wycena to ponad 3000 zł (hahaha...). Po wymianie Map sensora bez zmian, silnik przełącza się prawie od razu na gaz. Czy tak jest ok? Macie jakiś pomysł w czym rzecz? |
|
|
|
Marrtin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 36 Dołączył: 25 Mar 2022 Posty: 1 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2022-10-21, 09:33
|
|
|
Też mam K4M z 2013 roku z LPG fabrycznym - też bardzo szybko przełącza się na gaz, ale nie zaobserwowałem żadnych problemów z tym związanych.
Z drugiej strony w moim samochodzie dość szybko się nagrzewa do tych 4 cegiełek na wyświetlaczu, po około 2 kilometrach czuć wyraźnie cieplejsze powietrze z nawiewów.
Wymiana wtrysków to około 1000 zł w niezależnym warsztacie serwisującym LandiRenzo. Dostajesz normalnie gwarancje na wtryski. |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 389 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-10-21, 21:50
|
|
|
Bardzo szybko się nagrzewa ja mam 1,0 też tak działa
Bardzo dobrze jest skonstruowany silnik dużo[[ alu anie żeliwa]] szybko się nagrzewa tylko
Może być tak że szybko można przegrzać w razie awarii coś za coś
Kolektor wydechowy jest bardziej w głowicy niż na zewnątrz |
|
|
|
Cello
Cello
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 28 Sie 2022 Posty: 5
|
Wysłany: 2022-10-23, 22:58
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi . Już myślałem, że coś jest zepsute. Szkoda, że serwis Dacii nie wspomniał, że tak ma być, tylko wtryski chciał wymieniać... |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 262 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2022-10-24, 10:50
|
|
|
A propos fiacika to nasza była panda 1,1 (STAG) przełączała się po przejechaniu 450 - 500 m, bravulec się rzeczywiści dłużej rozgrzewał.
Gazownik komputerem diagnostycznym może stwierdzić przy jakiej temperaturze zasilanie przechodzi na gaz, jak jest ustawione i to najważniejsze, (i chyba ma możliwość wprowadzenia pewnych zmian wysokości zadanej temperatury). Gdyby to jeszcze Kolegę dręczyło. |
|
|
|
wojtek013
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 01 Wrz 2020 Posty: 51 Skąd: KR
|
Wysłany: 2022-10-24, 20:02
|
|
|
Fiesta też bardzo szybko się przełącza, zależnie od temperatury zewnętrznej praktycznie od razu latem, do max kilometra przy większych mrozach - zimny start, bez skrobania szyb. Zależne to jest od zadanej temp. przełączania. Dobre klamoty gazowe, głównie wtryskiwacze i reduktor, pozwalają na ustawienie temp. w miarę nisko.
Przecież nie po to montujemy gaz, żeby jeździć na noPB.
Moim zdaniem to właśnie w Fiacie było coś nie tak. |
|
|
|
Hipolit
Ojciec dyrektor

Marka: Dacia + Renault
Model: Duster II + Captur
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Kwi 2020 Posty: 207 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2022-10-26, 11:02
|
|
|
Cello, wszystko zależy jaką temperaturę przełączania masz ustawioną w instalacji. Ogólnie nie ma to większego znaczenia dla silnika przy poprawnie wystrojonej instalacji lpg. Sterownik zrobi sobie korektę po temperaturze i tyle. Najniższa możliwa temperatura to taka, kiedy w zimie tuż po przełączeniu auto nie szarpie. Resztą bym się nie przejmował. Słyszałem teorię, że przy niższych temperaturach przełączania szybciej padają membrany w reduktorze, ale osobiście w żadnym z aut tego nie doświadczyłem. Szybciej reduktory padały mi z powodu kiepskiej jakości paliwa, albo dużej ilości przejechanych kilometrów. Po to zakłada się gaz, żeby na nim jeździć. Ustawianie wysokich temperatur przełączania jest preferowane przez niektórych monterów, bo bardzo dobrze maskuje wszelkie niedoskonałości montażu i strojenia.
Ps. Moje auta miały ustawione temperatury przełączania na ok. 25 stC i nic im się z tego powodu nie działo. |
_________________ Duster złapał wirusa :) |
|
|
|
|