Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda lambda
Autor Wiadomość
Cello
Cello

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 28 Sie 2022
Posty: 5
Wysłany: 2022-12-04, 00:32   Sonda lambda

Cześć! Czy ktoś z Was może wie, jaki wykres powinna dawać sonda lambda przed katalizatorem w Dusterze 1.6 LPG? Mam problem z nierówną pracą silnika zwłaszcza jak jest zimny. Wymieniłem świece, oba MapSensory (od benz i LPG). Na jakiś czas pomogło, ale teraz problem się nasilił. W programie diagnostycznym wykres sondy za katem ma w miarę ładną sinusoidę, przed katem wykres jest w zasadzie płaski. Czy to prawidłowy odczyt w tym silniku czy sonda padła? Załączam zrzut ekranu - góra sonda przed katalizatorem, dół sonda za katem. Ktoś pomoże?

20221203_124226a.jpg
sonda lambda wykres
Plik ściągnięto 16 raz(y) 47,28 KB

 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 304
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-12-04, 19:51   

Nie mam takiego doświadczenie, żeby odpowiedzieć dosłownie na to pytanie Kolegi.
(Wydaje się ono logiczne.)
Ale zastanowiło mnie to: czy program diagnostyczny nie podaje błędów (prócz odczytu parametrów) , które sugerują uszkodzenie konkretnych elementów?
Odłączenie na próbę uszkodzonej sondy powinno normalizować pracę silnika.
Np. uszkodzenie czujnika prędkości obrotowej silnika też może powodować nierównomierną pracę silnika. W ubiegłym miesiącu miałem wymienioną sondę w benzynowym samochodzie i objawem uszkodzenia to było samoistne wchodzenie na wysokie, obroty na biegu jałowym.
Jeśli naprawy wydają się nieskuteczne i nie ma konkretnych błędów, to doświadczenie życiowe nauczyło mnie, że w samochodach z LPG źródłem "niezidentyfikowanych" problemów jest właśnie ta instalacja.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 417
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2022-12-04, 21:54   

Ile masz na biegane km>?
 
     
Cello
Cello

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 28 Sie 2022
Posty: 5
Wysłany: 2022-12-04, 22:30   

Sajmon117 napisał/a:
Ile masz na biegane km>?


Dwadzieścia parę tysięcy. Dużo stał. Świece były w złym stanie, mapsensory do wymiany, bo świrowały. Myślę, co jeszcze. Sondy lambda też ludzie szybko wymieniali, tak samo jak wtryskiwacze. Albo gdzieś elektryka nie styka(?). Pojechałbym do elektryka, ale pewnie pół silnika będzie do wymiany...
 
     
Cello
Cello

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 28 Sie 2022
Posty: 5
Wysłany: 2022-12-04, 22:34   

Bogdan Misiek napisał/a:
Nie mam takiego doświadczenie, żeby odpowiedzieć dosłownie na to pytanie Kolegi.
(Wydaje się ono logiczne.)
Ale zastanowiło mnie to: czy program diagnostyczny nie podaje błędów (prócz odczytu parametrów) , które sugerują uszkodzenie konkretnych elementów?
Odłączenie na próbę uszkodzonej sondy powinno normalizować pracę silnika.
Np. uszkodzenie czujnika prędkości obrotowej silnika też może powodować nierównomierną pracę silnika. W ubiegłym miesiącu miałem wymienioną sondę w benzynowym samochodzie i objawem uszkodzenia to było samoistne wchodzenie na wysokie, obroty na biegu jałowym.
Jeśli naprawy wydają się nieskuteczne i nie ma konkretnych błędów, to doświadczenie życiowe nauczyło mnie, że w samochodach z LPG źródłem "niezidentyfikowanych" problemów jest właśnie ta instalacja.


Program nie podaje żadnych błędów. Sporadycznie na zimnym silniku check engine, ale żaden błąd się nie wpisał na stałe. Pogorszyło mu się po czyszczeniu wtrysków LPG. Teraz źle jeździ na LPG i benzynie na zimnym silniku. Na ciepłym jeździ w miarę dobrze na benzynie, na gazie obroty są nierówne. Szukanie igły w stogu siana... Spróbuję odłączyć sondę, dobry pomysł!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12