Zabezpieczenie antykorozyjne wydechu |
Autor |
Wiadomość |
Kapitan Shinobi
Predator
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 392
|
Wysłany: 2022-07-04, 23:38 Zabezpieczenie antykorozyjne wydechu
|
|
|
Przy ostatniej wymianie opon rzuciłem okiem pod podwozie, i szczerze mówiąc zdziwił mnie wygląd tłumika końcowego.
Jakiś taki zardzewiały mocno.
Dodam, że auto jest stosunkowo młode (2019) i przebieg też nie jest jakiś kosmiczny, a wręcz na drugim końcu skali - 16 kkm.
Dla porównania dodam, że w Fiacie Panda żony z 2009 tłumik wygląda podobnie.
Czy czasem w DD nie "przyoszczędzili" akurat na tym elemencie?
Dodam, że Dusterka jest eksploatowana normalnie, jak typowy SUV, asfaltowo. Żadne tam topienie w błocie po kolana czy inne takie.
Jakie macie doświadczenia w tym temacie? |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 419 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2022-07-05, 09:53
|
|
|
Mercedesa z Dastera nie zrobisz |
|
|
|
Darek
Dardus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2022-07-08, 21:51
|
|
|
Trzeba by samemu o to zadbać. ASO nic nie zrobi, chyba że im zlecisz ale to juz pewnie za konkretną kasę.
Swojemu już po wyjeździe z salonu malowałem cały układ wydechowy i nie tylko.
W razie potrzeby po każdej zimie, jeśli jest taka potrzeba maluje ubytki farby ponownie. |
|
|
|
Tur
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 23 Lut 2021 Posty: 67
|
Wysłany: 2022-08-22, 22:07
|
|
|
A czym malujesz? I czy coś odkręcasz, czy malujesz tylko dostępne elementy? |
|
|
|
Darek
Dardus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2022-08-23, 07:48
|
|
|
Lakier termiczny w spreyu, np. Boll
Odczepiam z uchwytów układu wydechowego i lekko opuszczam go. |
|
|
|
KJay
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Napęd: 4x2
Dołączył: 21 Sty 2020 Posty: 41
|
Wysłany: 2022-12-12, 17:27
|
|
|
jak mało jeździsz to każdy układ wydechowy ci zardzewieje... od środka. na postoju w tłumiku skrapla się woda, miesza z gazami i osadami tworząc żrąca substancję i wyżera tłumik od środka. pierwsze pordzewieją spawy i łączenia, z czasem może nawet wyżreć dziurę w boxie.
W samochodzie jeżdżonym codziennie układ ma szansę się osuszać wiec proces degradacji jest wolniejszy, w aucie które pojeździ tylko w weekend a potem stoi cały tydzień proces jest dużo szybszy (w zależności od jakości użytej stali). zewnętrzne naloty rdzy to twój najmniejszy problem w tym wypadku |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 701 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2022-12-13, 09:19
|
|
|
Marek250518 napisał/a: | Jak przeczytałem kiedyś warunki "gwarancji antykorozyjnej" to zdziwiłem się jak wielu elementów ona nie obejmuje. Także jak już przyjdzie czas wymiany wydechu to trzeba będzie za to zapłacić. |
Tłumik tak samo zużywa się jak opony , nie ma się co nim przejmować i do tego nie kosztuje majątku . Ja mam jeszcze oryginalny , trochę puścił na łączeniu to posmarowałem pastą . W nowszych DD chyba nie są gorsze tłumiki ... |
|
|
|
Darek
Dardus
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2023-01-13, 22:29
|
|
|
KJay napisał/a: | jak mało jeździsz to każdy układ wydechowy ci zardzewieje... od środka. na postoju w tłumiku skrapla się woda, miesza z gazami i osadami tworząc żrąca substancję i wyżera tłumik od środka. pierwsze pordzewieją spawy i łączenia, z czasem może nawet wyżreć dziurę w boxie.
W samochodzie jeżdżonym codziennie układ ma szansę się osuszać wiec proces degradacji jest wolniejszy, w aucie które pojeździ tylko w weekend a potem stoi cały tydzień proces jest dużo szybszy (w zależności od jakości użytej stali). zewnętrzne naloty rdzy to twój najmniejszy problem w tym wypadku |
W poprzednim Dusterze wydech po 10 latach eksploatacji i przebiegu ok. +200 tkk nie wyglądał źle, nic nie wskazywało na nadmierne zużycie, nigdy nie miałem w tym temacie żadnych problemów.
Zabezpieczenie układu samym malowaniem nie zaszkodzi a wizualnie cieszy oko, przeważnie jak jestem pod nim w kanale. Taka to już chyba moja pozostałość po dawnych czasach, nie toleruję rudej (nie dotyczy kobiet ) a to czego nie widać, nie musi wyglądać gorzej. |
|
|
|
|