|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Problem z uruchomieniem silnika 1.6Sce |
Autor |
Wiadomość |
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2023-07-09, 21:55 Problem z uruchomieniem silnika 1.6Sce
|
|
|
Witam i proszę o wskazówki: od kilku tygodni mam problem z pierwszym uruchomieniem silnika - po nocy albo po kilku godzinach na parkingu. Są upały, więc problem z akumulatorem odpada, bo ten kręci jak nówka. Zanim silnik odpali, kilka sekund chodzi jakby "na sucho", jakby nie docierało paliwo. Za 2-3 razem w końcu odpala. Przebieg 118.000, fabrycznie nowy z 2017 r. z LPG LR, regularnie serwisowany. Zbiornik paliwa w 3/4. Staram się wyjeżdżać go do 1/4 pojemności, by paliwo się nie zestarzało. Ostatnio podłączony komputer zewnętrzny niczego nie wskazywał.
Co to może być? Co radzicie? A może pojeździć trochę na samej Pb? |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 441 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2023-07-09, 22:00
|
|
|
Filtr paliwa jak jest to się zapcha nawet jak wyczyści już cały zbiornik to go dalej czyści
Mi w innym aucie aż pękł i się lało |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2023-07-10, 11:33
|
|
|
Ok, dzięki. Spróbuję wymienić. |
|
|
|
Bogdan Misiek
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019 Posty: 319 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2023-07-11, 17:48
|
|
|
Wymiana filtra jeszcze żadnemu autku nie zaszkodziła.
Ale jak się już Duster uruchomi, to rozumiem że jeździ na benzynie (paliwo w jadącym samochodzie dopływa, nawet jak szybciej jedzie, tak?).
Podejrzewam, że ciśnienie w instalacji wtrysku jest oczujnikowane i wychodziłby jakiś błąd związany z zasilaniem w paliwo. A reduktor LPG nie jest oczujnikowany.
Wprawdzie w innym moim autku niż Duster po około 100 kkm, właśnie z takiego powodu jak u Ciebie, pomogła regeneracja reduktora LPG. Klasyczni ("niegazowi") mechanicy nie potrafili naprawić, ani zdiagnozować tego.
Może to dziwi, że samochód uruchamia się na benzynie, a wewnętrzne nieszczelności w reduktorze LPG utrudniają start, ale tak bywa.
Podobny objaw też daje uszkodzony elektrozawór par paliwa, ale on "lubi" być oczujnikowany w autkach. |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|