Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster 1.6 '11 - falowanie, problem z obrotami zimny silnik
Autor Wiadomość
TomaszS

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 05 Wrz 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-09-13, 12:56   Duster 1.6 '11 - falowanie, problem z obrotami zimny silnik

Witam, niedawno przesiadałem się na Dustera z 2011 roku, silnik 1.6, 4x4, przebieg 103 tys., serwisowany wg planu.

Pierwszą rzeczą jaką zwróciła uwagę to problem z obrotami na zimnym silniku:

silnik wchodzi na 2 tys., po chwili spada poniżej 1 tys., w międzyczasie potrafi bujać się między 2.5 a 1.5 tys.

przegazowwnie po uruchomieniu spowoduje zazwyczaj pojawienie/wywołanie się wyżej opisanych problemów

dodatkowym objawem, chyba powiązanym, jest "przyduszenie" silnika przy próbie podniesienia go do 3 tys. na biegu jałowym - przystaje na chwilę w okolicy 2.5 tys. obrotów.


Z tego co wyczytałem tutaj na forum, jest to częsty objaw, poprzedni właściciel był z tym u mechanika, nie zaobserwowano problemu, a po opisie stwierdził, że to normalne.
Literatura w Internecie wskazuje, że na zimnym silniku nie ma co się przejmować.

Chciałbym jednak problem rozwiązać - wsiadam i jadę, bez szarpania, obecnie trzeba silnik rozgrzać.

Posiadam wtyczkę OBD i program który odczytuje wskazania komputera, pomyślałem, że jak odczytam wskazania i pojadę z nimi na serwis, to łatwiej znajdą problem.

Które wskazania/parametry pracy silnika mogą być pomocne w diagnozie falujących obrotów na zimnym silniku i przesuszania silnika przy gazowaniu?
 
     
TomaszS

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 05 Wrz 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-09-13, 16:34   

Spostrzeżenia:
Przy zimnym jak i nagrzanym silniku :
Obroty jałowe:
Sonda lambda nr 1: napięcie od 0.1 do 0.7 V.
Kat wyprzedzenia zapłonu od -29 do -20 st

Gazowanie do 3.5 tys.:
Sonda: j.w.
Kąt: 30 st

Inne parametry stałe, bez wahań.
 
     
sluka

Marka: Suzuki
Model: Vitara 1,4 Boosterjet AllGrip Hybrid
Napęd: 4x4
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 97
Wysłany: 2020-09-14, 20:01   

Przeczytaj o usterkach silnika krokowego przepustnicy wolnego biegu, i sprawdź czy to nie to samo. Nie zdiagnozujesz tego komputerem, zazwyczaj wszytko działa, tylko bypass wolnego biegu jest zabrudzony.
 
     
TomaszS

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 05 Wrz 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-10-15, 06:14   

Chodzi jak złoto - wymiana sondy lambda przed katalizatorem.
 
     
Aronus

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-16, 12:34   

TomaszS napisał/a:
Chodzi jak złoto - wymiana sondy lambda przed katalizatorem.

Jaką sondę kupiłeś? Jak długo jest OK, bo te problemy z obrotami raz występują a raz nie.
 
     
Deacon

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 31 Lip 2019
Posty: 59
Skąd: STA
Wysłany: 2020-10-18, 19:08   

Proszę o nr sondy bo mam to samo. Na zimnym buja obrotami a podczas ruszania potrafi zrobić żabę albo w ogóle zgasnąć. Serwis stwierdził, że ten typ tak ma.
 
     
tomasz1223312233
Tomasz12233

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Sie 2024
Posty: 6
Skąd: Lubasz
Wysłany: 2024-08-23, 06:37   

Witam. Dacia duster 1.6 105 km 2015r (niedawno kupiona ) . Falowanie na zimnym dosyć mocno a ciepłym silniku lekko . Na ciepłym słychać ,że aż trzęsie tłumikiem . Po podlaczeniu obd błędów brak. Co może być przyczyną falowania na ciepłym silniku ?
 
     
BLACHA_997

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-08-23, 16:49   

Sprawdź, czy był serwisowany w ASO. Swego czasu DD1 i chyba pierwsze "dwójki" (nie wszystkie) miały z tym problem, którego rozwiązaniem było wgranie nowego oprogramowania silnika, co robione było przy okazji okresowych wizyt w ASO. Poza tym może być wiele powodów począwszy od takiej pierdoły jak silnik krokowy. Proponuję lekturę:
https://www.daciaklub.pl/...hp?mode=results
 
     
tomasz1223312233
Tomasz12233

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Sie 2024
Posty: 6
Skąd: Lubasz
Wysłany: 2024-08-26, 12:00   

Pisałem do "daci" o historie serwisowa auta ale odo mi tak
Szanowny Panie,
w związku z otrzymaniem od Pana prośby o udostępnienie kopii danych osobowych (tj. historia serwisowa), na podstawie art. 15 ust. 3 RODO, uprzejmie informujemy, iż z Pana danymi osobowymi łączą się jedynie informacje o naprawach i serwisowaniu auta w okresie posiadania uprawnienia do korzystania z pojazdu. Dane o wcześniejszych naprawach stanowią dane osobowe poprzednich posiadaczy samochodu i jako takie nie mogą być Panu udostępnione.

Mogę jakoś inaczej sprawdzić historię serwisowa auta ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10