Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster 1.6 '11 - falowanie, problem z obrotami zimny silnik
Autor Wiadomość
TomaszS

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-09-13, 13:56   Duster 1.6 '11 - falowanie, problem z obrotami zimny silnik

Witam, niedawno przesiadałem się na Dustera z 2011 roku, silnik 1.6, 4x4, przebieg 103 tys., serwisowany wg planu.

Pierwszą rzeczą jaką zwróciła uwagę to problem z obrotami na zimnym silniku:

silnik wchodzi na 2 tys., po chwili spada poniżej 1 tys., w międzyczasie potrafi bujać się między 2.5 a 1.5 tys.

przegazowwnie po uruchomieniu spowoduje zazwyczaj pojawienie/wywołanie się wyżej opisanych problemów

dodatkowym objawem, chyba powiązanym, jest "przyduszenie" silnika przy próbie podniesienia go do 3 tys. na biegu jałowym - przystaje na chwilę w okolicy 2.5 tys. obrotów.


Z tego co wyczytałem tutaj na forum, jest to częsty objaw, poprzedni właściciel był z tym u mechanika, nie zaobserwowano problemu, a po opisie stwierdził, że to normalne.
Literatura w Internecie wskazuje, że na zimnym silniku nie ma co się przejmować.

Chciałbym jednak problem rozwiązać - wsiadam i jadę, bez szarpania, obecnie trzeba silnik rozgrzać.

Posiadam wtyczkę OBD i program który odczytuje wskazania komputera, pomyślałem, że jak odczytam wskazania i pojadę z nimi na serwis, to łatwiej znajdą problem.

Które wskazania/parametry pracy silnika mogą być pomocne w diagnozie falujących obrotów na zimnym silniku i przesuszania silnika przy gazowaniu?
 
     
TomaszS

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-09-13, 17:34   

Spostrzeżenia:
Przy zimnym jak i nagrzanym silniku :
Obroty jałowe:
Sonda lambda nr 1: napięcie od 0.1 do 0.7 V.
Kat wyprzedzenia zapłonu od -29 do -20 st

Gazowanie do 3.5 tys.:
Sonda: j.w.
Kąt: 30 st

Inne parametry stałe, bez wahań.
 
     
sluka

Marka: Suzuki
Model: Vitara 1,4 Boosterjet AllGrip Hybrid
Napęd: 4x4
Dołączył: 25 Mar 2020
Posty: 97
Wysłany: 2020-09-14, 21:01   

Przeczytaj o usterkach silnika krokowego przepustnicy wolnego biegu, i sprawdź czy to nie to samo. Nie zdiagnozujesz tego komputerem, zazwyczaj wszytko działa, tylko bypass wolnego biegu jest zabrudzony.
 
     
TomaszS

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-10-15, 07:14   

Chodzi jak złoto - wymiana sondy lambda przed katalizatorem.
 
     
Aronus

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-16, 13:34   

TomaszS napisał/a:
Chodzi jak złoto - wymiana sondy lambda przed katalizatorem.

Jaką sondę kupiłeś? Jak długo jest OK, bo te problemy z obrotami raz występują a raz nie.
 
     
Deacon

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 31 Lip 2019
Posty: 59
Skąd: STA
Wysłany: 2020-10-18, 20:08   

Proszę o nr sondy bo mam to samo. Na zimnym buja obrotami a podczas ruszania potrafi zrobić żabę albo w ogóle zgasnąć. Serwis stwierdził, że ten typ tak ma.
 
     
tomasz1223312233
Tomasz12233

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Sie 2024
Posty: 6
Skąd: Lubasz
Wysłany: 2024-08-23, 07:37   

Witam. Dacia duster 1.6 105 km 2015r (niedawno kupiona ) . Falowanie na zimnym dosyć mocno a ciepłym silniku lekko . Na ciepłym słychać ,że aż trzęsie tłumikiem . Po podlaczeniu obd błędów brak. Co może być przyczyną falowania na ciepłym silniku ?
 
     
BLACHA_997

Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: TCe 130
Napęd: 4x2
Rocznik: 2025
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 203
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-08-23, 17:49   

Sprawdź, czy był serwisowany w ASO. Swego czasu DD1 i chyba pierwsze "dwójki" (nie wszystkie) miały z tym problem, którego rozwiązaniem było wgranie nowego oprogramowania silnika, co robione było przy okazji okresowych wizyt w ASO. Poza tym może być wiele powodów począwszy od takiej pierdoły jak silnik krokowy. Proponuję lekturę:
https://www.daciaklub.pl/...hp?mode=results
 
     
tomasz1223312233
Tomasz12233

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Sie 2024
Posty: 6
Skąd: Lubasz
Wysłany: 2024-08-26, 13:00   

Pisałem do "daci" o historie serwisowa auta ale odo mi tak
Szanowny Panie,
w związku z otrzymaniem od Pana prośby o udostępnienie kopii danych osobowych (tj. historia serwisowa), na podstawie art. 15 ust. 3 RODO, uprzejmie informujemy, iż z Pana danymi osobowymi łączą się jedynie informacje o naprawach i serwisowaniu auta w okresie posiadania uprawnienia do korzystania z pojazdu. Dane o wcześniejszych naprawach stanowią dane osobowe poprzednich posiadaczy samochodu i jako takie nie mogą być Panu udostępnione.

Mogę jakoś inaczej sprawdzić historię serwisowa auta ?
 
     
Linux33
Linux33

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2012
Dołączył: 28 Lip 2024
Posty: 4
Wysłany: 2025-04-25, 15:52   

TomaszS,
Witam Pana nam podobne problemy z takim samym autem z tym że ja mam też LPG . Czy u Pana pomogła wymiana sondy lambda tej od katalizatora.
Opis
problem z kontrolkami silnika i układu elektrycznego, które zapalają się raz na miesiąc i włączają tryb awaryjny w aucie. Wywala także konkretne błędy.
Silnik także po kilku dniowym postoju na początku nie łapie obrotòw i się dusi , potem po jakimś czasie chodzi normalnie.
Na benzynie zdaniem mechanika silnik chodzi niezbyt dobrze.

Auto bo generalnym romencie silnika łącznie ze szlifowaniem głowicy , wymianą pierścieni(na zdjęciu wymienione elementy podczas remontu).
Nie została zrobiona jedna rzecz
Kataliztor który wyjął poprzedni właściciel.
Kilkukrotnie była wymieniana przepustnicą gdyż pokazywało jej błąd na początku przygody z tą rozbudowana awarią i pierwotnie myślano że chodzi o to .
Potem były obserwacja u mechaników ktòrzy specjalizują się w Renault że coś jest na rzeczy z sonda Lambda i potem wyszły spore braki w sprężaniu na tłokach potem był kapitalny remont.

W tym momencie auto znowu jest u mechanika ktòry robił ten remont z tym że On nie wie z co się za bardzo wziąć proponuje mi założenie katalizatora ale nie daje gwarancji że awarie się nie pojawią ponownie.
Były znowu błędy przepustnicy jednak były propozycją że On ją oda do reklamacji choć jest oryginalna i według innego mechanika to nie ma sensu gdyż to porządna przepustnicą o nie ma sensu jej reklamować.
Padły też słowa że może to jakaś rzecz związane z komputerem czy elektronika ktòra steruje autem.
Pozdrawia Pawel

IMG_20250425_172127.jpg
Błedy ostatnio na kontroli zdj 3
Plik ściągnięto 5 raz(y) 186,55 KB

IMG_20250425_172137.jpg
Błedy ostatnio na kontroli zdj 2
Plik ściągnięto 3 raz(y) 76,91 KB

IMG_20250425_172132.jpg
Błedy ostatnio na kontroli zdj 1
Plik ściągnięto 4 raz(y) 258,3 KB

IMG_20250425_173940.jpg
Naprawa silnika
Plik ściągnięto 4 raz(y) 186,08 KB

_________________
Dacia Duster 1.6 benzyna + LPG (Stag) , 4x 4 (rozłanczany) rocznik 2012.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13