Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd skontroluj układ wydechowy
Autor Wiadomość
leszek_kz

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 21 Maj 2023
Posty: 2
Wysłany: 2023-10-28, 19:24   Błąd skontroluj układ wydechowy

Witam
Jestem posiadaczem Dacii duster II 1.6 benzyna z 2018 r. Co jakiś czas w komputerze pojawiają się dwa komunikaty: skontroluj start stop oraz skontroluj układ wydechowy. Po pewnym czasie komunikaty znikają i kontrolki pomarańczowe gasną, ale za jakiś czas znów się to powtarza.
Proszę o pomoc

Z góry dziękuję
 
     
Marek250518

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Access
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2019
Posty: 29
Wysłany: 2023-10-30, 22:12   

Takie objawy miałem jeszcze przed końcem 3 letniej gwarancji. Zimą padła sonda lambda.
 
     
leszek_kz

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 21 Maj 2023
Posty: 2
Wysłany: 2023-11-14, 12:25   

Oby nie ale coś dzieje się również z czujnikiem temperatury. Rano po przejechaniu około 700 m jest problem, a później już kłopot nie występuje.

Rano gdy jest zimny silnik po przejechaniu ok. 700m silnik się dławi i gaśnie. Pojawia się komunikat o systemie START STOP. Trudno jest ponownie uruchomić samochód. Trzeba jakiś czas odczekać. Proszę o pomoc i dalsze wskazówki
 
     
mr2k

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 14 Maj 2023
Posty: 10
Wysłany: 2023-11-20, 16:23   

Sprawdź tę sondę lambda. I akumulator.
No i podaj jakie błędy są w ECU, bo inaczej to wróżenie z fusów trochę.
 
     
virus

Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 30 Paź 2024
Posty: 5
Wysłany: 2024-11-04, 11:42   

leszek_kz napisał/a:
Oby nie ale coś dzieje się również z czujnikiem temperatury. Rano po przejechaniu około 700 m jest problem, a później już kłopot nie występuje.

Rano gdy jest zimny silnik po przejechaniu ok. 700m silnik się dławi i gaśnie. Pojawia się komunikat o systemie START STOP. Trudno jest ponownie uruchomić samochód. Trzeba jakiś czas odczekać. Proszę o pomoc i dalsze wskazówki


Cześć,
mam dokładnie ten sam problem! czasem gaśnie po 2-3 km - też pojawia się komunikat o S&S i skontroluj układ wydechowy! ale komputer wyrzuca błąd P0119 i P0118 wskazujący temp. cieczy chłodzącej "obwód przerywany" i "sygnał wysoki".
Nie wiem teraz czy to czujnik temperatury wariuje (załącza wcześniej wentylator) i może wyłączać silnik - bo 'widzi' nadal "wysoką temp."?
co ma błąd w układzie wydechowym do 'temperatury cieczy chłodzącej'? czy jednak coś z sondą lambda?
help me! ;/
 
     
Bogdan Misiek

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 319
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2024-11-06, 23:48   

Jak Marek napisał, że sonda lambda padła , to może tak jest.

A to dlatego, że opisy kodów błędów nie zawsze dosłownie definiują uszkodzony element, ale niekiedy wskazują na uszkodzenie zespołów powiązanych, zależnych w jakiś sposób.
Sonda do tego Dustera jest ogrzewana elektrycznie, to może dlatego coś o tej temperaturze się wyświetla. A po nagrzaniu spalinami sondy (takiej np. z uszkodzoną grzałką) samochód leszkowi_kz lepiej jedzie.
W każdym razie auto bez sondy lambda powinno jeździć normalnie, więc można dla diagnozy po prostu odpiąć wtyczkę i okaże się czy to winowajca.
--------------------------------------
PS. W Kijusi mojej starej z 97 r. jak była sonda lambda (taka prosta z dwoma przewodami) popsuta, to wyskakiwał błąd czujnika prędkości obrotowej silnika i trza było po objawach wymyślić, co wymienić. W Dusterze jest ta sonda bardziej skomplikowana, bo ma tą wspomnianą grzałkę, dwie komory reakcyjne i pięć kabelków, więc pewnie też więcej kombinacji różnych uszkodzeń i komunikatów może być.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10