|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Wiecej w mocy w DD 1.6 16V / + LPG ? Jak ? |
Autor |
Wiadomość |
Sharki
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 10 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2014-06-26, 17:18 Wiecej w mocy w DD 1.6 16V / + LPG ? Jak ?
|
|
|
witam , od miesiaca jestem posiadaczem DD 1.6 16V z LPG zna ktoś sposób lub sprawdził u siebie jakiś mod aby to auto było bardziej żwawe ? czy wy też ruszacie z dwójki ? bo jedynki praktycznie nie ma , z góry dzieki za wszelkie info Pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakręconych ludzi |
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-06-27, 07:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
miczwak
----------
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 45 Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 131 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: 2014-06-26, 17:42
|
|
|
Odnośnie modułu to nie mam pojęcia, ale jeśli chodzi o ruszanie z '2' to sumienie nie pozwala mi zabijać sprzęgła. Podczas jazdy próbnej koleś mówił mi, że tak się powinno robić, to samo czytałem w testach DD, że '1' jest biegiem pełzającym i teoretycznie może zastąpić reduktor. Ja jednak uważam, że ruszając z '2' sprzęgło się ślizga i można je lekko nadpalić. '1' jest mega króka, ale cóż, takie przełożenie... |
_________________ Doświadczenie: Fiat 126p 600 1979r, Fiat 126p 650 1986r, Daewoo Tico 0,8 1998r, Mazda 323P 1,3 1997r, Citroen C1 1,0 2005r, Mazda 2 1,3 2008r, Skoda Octavia 1,6 2011r, Ford Focus 1,6D 2014r, Dacia Duster 1,5dCi 2010r.
|
|
|
|
ramid
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 3 Skąd: Bojszowy
|
Wysłany: 2014-06-26, 21:40 Zwiększenie mocy seryjnego Duster'a
|
|
|
witam,
kilka razy juz nosiłem się z zakupem tego autka ale diesel mi nie pasuje a benzyna za słaba do wersji 4x4.
Dlatego chciałbym rozpocząć temat, możliwości uturbienia wersji 1,6, bo 2,0 są ale nie na naszym rynku, normy euro wszystko blokują. Może montaż turbiny rozwiązałby temat, tylko czy i jakie są możliwości-to jest pytanie do fachowców??? Których mam nadzieję tu poznać. Pomysł może szalony, może nie? Gdzieś mi się o oczy obiła wersja Laguny z silnikiem 1,6 z turbiną, coś koło 160 km, a to byłoby coś. |
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-06-26, 21:44, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
Dominus
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 1492 Skąd: Kraków/Kryspinów
|
Wysłany: 2014-06-26, 21:46
|
|
|
Witaj.
Temat twój przesunąłem do odpowiedniego działu
Co do większej mocy silnika, hmm z benzyną nie wiem czy da się coś zrobić oprócz swap'u.
Dlaczego diesel Ci nie odpowiada.
dCi 110km można podkręcić na 130km, chyba że dalej nie jest to co byś chciał |
|
|
|
ramid
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 3 Skąd: Bojszowy
|
Wysłany: 2014-06-26, 22:35
|
|
|
na co dzień dojeżdżam do pracy do 10km a po drodze jeszcze podrzucam dzieci do przedszkola a dla diesla to zabójstwo. Poza tym nie lubię klekotu silnika i smrodu spalonej ropy przefiltrowanej przez DPF. Dla wyjaśnienia dodam, że mam VW Caddy 1,9 tdi i na tym opieram moje odczucia, oczywiście jeździłem też innymi dieslami cr nowszej konstrukcji i mam do diesla awersję. To był mój pierwszy i ostatni. |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2014-06-30, 13:52 Re: Wiecej w mocy w DD 1.6 16V / + LPG ? Jak ?
|
|
|
Sharki napisał/a: | witam , od miesiaca jestem posiadaczem DD 1.6 16V z LPG zna ktoś sposób lub sprawdził u siebie jakiś mod aby to auto było bardziej żwawe ? |
Inst. lpg masz fabryczna, czy dokładaną w Polsce za posrednictwem salonu, czy zakladana we wlasnym zakresie u gazownikow?
Sharki napisał/a: | czy wy też ruszacie z dwójki ? bo jedynki praktycznie nie ma , |
Ta jedynka w 4x4 ma byc taka namiastka terenowego reduktora i stad przeznaczona jest do ew. jazdy w terenie, natomiast w warunkach miasto/trasa rusza sie normalnie z dwojki (OIDP jest to nawet opisane w instrukcji obslugi). Tak wiec wszystko OK, po prostu TTTM .
miczwak napisał/a: | jeśli chodzi o ruszanie z '2' to sumienie nie pozwala mi zabijać sprzęgła. Podczas jazdy próbnej koleś mówił mi, że tak się powinno robić, to samo czytałem w testach DD, że '1' jest biegiem pełzającym i teoretycznie może zastąpić reduktor. Ja jednak uważam, że ruszając z '2' sprzęgło się ślizga i można je lekko nadpalić. '1' jest mega króka, ale cóż, takie przełożenie... |
Jak wyzej, ta jedynka - namiastka reduktora to jest w 4x4, a Ty masz 4x2, wiec "klasycznie" ruszasz z jedynki, a nie z dwojki. Tak, ze wszystko OK . |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
miczwak
----------
Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 45 Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 131 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: 2014-06-30, 16:09
|
|
|
Bo już się zacząłem martwić, że coś źle robię.
Jest krótka, ale taka jej uroda. Przynajmniej nie zgaśnie w głębokim błocie albo na podjeździe pod strome wzniesienie |
_________________ Doświadczenie: Fiat 126p 600 1979r, Fiat 126p 650 1986r, Daewoo Tico 0,8 1998r, Mazda 323P 1,3 1997r, Citroen C1 1,0 2005r, Mazda 2 1,3 2008r, Skoda Octavia 1,6 2011r, Ford Focus 1,6D 2014r, Dacia Duster 1,5dCi 2010r.
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12 |
|
|