Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wiecej w mocy w DD 1.6 16V / + LPG ? Jak ?
Autor Wiadomość
Sharki

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 10
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-06-26, 17:18   Wiecej w mocy w DD 1.6 16V / + LPG ? Jak ?

witam , od miesiaca jestem posiadaczem DD 1.6 16V z LPG zna ktoś sposób lub sprawdził u siebie jakiś mod aby to auto było bardziej żwawe ? czy wy też ruszacie z dwójki ? bo jedynki praktycznie nie ma , z góry dzieki za wszelkie info Pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakręconych ludzi
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-06-27, 07:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
miczwak
----------


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 45
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 131
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2014-06-26, 17:42   

Odnośnie modułu to nie mam pojęcia, ale jeśli chodzi o ruszanie z '2' to sumienie nie pozwala mi zabijać sprzęgła. Podczas jazdy próbnej koleś mówił mi, że tak się powinno robić, to samo czytałem w testach DD, że '1' jest biegiem pełzającym i teoretycznie może zastąpić reduktor. Ja jednak uważam, że ruszając z '2' sprzęgło się ślizga i można je lekko nadpalić. '1' jest mega króka, ale cóż, takie przełożenie...
_________________
Doświadczenie: Fiat 126p 600 1979r, Fiat 126p 650 1986r, Daewoo Tico 0,8 1998r, Mazda 323P 1,3 1997r, Citroen C1 1,0 2005r, Mazda 2 1,3 2008r, Skoda Octavia 1,6 2011r, Ford Focus 1,6D 2014r, Dacia Duster 1,5dCi 2010r.
 
     
ramid

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: Bojszowy
Wysłany: 2014-06-26, 21:40   Zwiększenie mocy seryjnego Duster'a

witam,
kilka razy juz nosiłem się z zakupem tego autka ale diesel mi nie pasuje a benzyna za słaba do wersji 4x4.
Dlatego chciałbym rozpocząć temat, możliwości uturbienia wersji 1,6, bo 2,0 są ale nie na naszym rynku, normy euro wszystko blokują. Może montaż turbiny rozwiązałby temat, tylko czy i jakie są możliwości-to jest pytanie do fachowców??? Których mam nadzieję tu poznać. Pomysł może szalony, może nie? Gdzieś mi się o oczy obiła wersja Laguny z silnikiem 1,6 z turbiną, coś koło 160 km, a to byłoby coś.
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-06-26, 21:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Dominus


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1492
Skąd: Kraków/Kryspinów
Wysłany: 2014-06-26, 21:46   

Witaj.
Temat twój przesunąłem do odpowiedniego działu ;-)
Co do większej mocy silnika, hmm z benzyną nie wiem czy da się coś zrobić oprócz swap'u.
Dlaczego diesel Ci nie odpowiada.
dCi 110km można podkręcić na 130km, chyba że dalej nie jest to co byś chciał
 
     
ramid

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: Bojszowy
Wysłany: 2014-06-26, 22:35   

na co dzień dojeżdżam do pracy do 10km a po drodze jeszcze podrzucam dzieci do przedszkola a dla diesla to zabójstwo. Poza tym nie lubię klekotu silnika i smrodu spalonej ropy przefiltrowanej przez DPF. Dla wyjaśnienia dodam, że mam VW Caddy 1,9 tdi i na tym opieram moje odczucia, oczywiście jeździłem też innymi dieslami cr nowszej konstrukcji i mam do diesla awersję. To był mój pierwszy i ostatni.
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-30, 13:52   Re: Wiecej w mocy w DD 1.6 16V / + LPG ? Jak ?

Sharki napisał/a:
witam , od miesiaca jestem posiadaczem DD 1.6 16V z LPG zna ktoś sposób lub sprawdził u siebie jakiś mod aby to auto było bardziej żwawe ?

Inst. lpg masz fabryczna, czy dokładaną w Polsce za posrednictwem salonu, czy zakladana we wlasnym zakresie u gazownikow?

Sharki napisał/a:
czy wy też ruszacie z dwójki ? bo jedynki praktycznie nie ma ,

Ta jedynka w 4x4 ma byc taka namiastka terenowego reduktora i stad przeznaczona jest do ew. jazdy w terenie, natomiast w warunkach miasto/trasa rusza sie normalnie z dwojki (OIDP jest to nawet opisane w instrukcji obslugi). Tak wiec wszystko OK, po prostu TTTM ;-) .

miczwak napisał/a:
jeśli chodzi o ruszanie z '2' to sumienie nie pozwala mi zabijać sprzęgła. Podczas jazdy próbnej koleś mówił mi, że tak się powinno robić, to samo czytałem w testach DD, że '1' jest biegiem pełzającym i teoretycznie może zastąpić reduktor. Ja jednak uważam, że ruszając z '2' sprzęgło się ślizga i można je lekko nadpalić. '1' jest mega króka, ale cóż, takie przełożenie...

Jak wyzej, ta jedynka - namiastka reduktora to jest w 4x4, a Ty masz 4x2, wiec "klasycznie" ruszasz z jedynki, a nie z dwojki. Tak, ze wszystko OK :-) .
_________________
pozdrawiam DD
 
     
miczwak
----------


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 45
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 131
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2014-06-30, 16:09   

Bo już się zacząłem martwić, że coś źle robię.
Jest krótka, ale taka jej uroda. Przynajmniej nie zgaśnie w głębokim błocie albo na podjeździe pod strome wzniesienie ;-)
_________________
Doświadczenie: Fiat 126p 600 1979r, Fiat 126p 650 1986r, Daewoo Tico 0,8 1998r, Mazda 323P 1,3 1997r, Citroen C1 1,0 2005r, Mazda 2 1,3 2008r, Skoda Octavia 1,6 2011r, Ford Focus 1,6D 2014r, Dacia Duster 1,5dCi 2010r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12