ON vs PB |
Autor |
Wiadomość |
mirasg
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 39 Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-12-05, 18:40 ON vs PB
|
|
|
Głownie przymierzam się do DD rok 2011-2012 w wersji benzynowej ale gdzie nie gdzie namawiają na wersje z olejem napędowym. Przez swój krótki żywot do czynienia miałem tylko benzyniakami nie licząc dostawczaków i dlatego celownik wymierzony jest w benzynę. Natomiast przyzwyczajenia można zmieniać. Stąd może jakieś porównanie PB vs ON.
Właściciele chwalcie spalania itp, itd |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2014-12-06, 17:51
|
|
|
Kolego,
sprawa jest prosta. Jeździsz dużo (25 tys. km rocznie i więcej) czy mało (do 20 tys. km rocznie)? W pierwszym przypadku można wziąć diesla, w drugim - raczej nie warto. Podobno benzyna jest mniej problemowa, a diesel bywa problemowy (na razie jeśli w ogóle mam w Rumunce problemy to z różnymi drobiazgami, a nie z silnikiem).
Silnik benzynowy 1,6 nieźle pracuje (choć tu Koleżeństwo zgłasza jakieś falowanie obrotów i gaśnięcie - dotyczy to chyba nowszych roczników), ale szału pod względem mocy i dynamiki nie ma. Diesel 1,5 110 KM jest ledwie wystarczający do tego auta, ale daje poczucie, że to to jedzie. Spalanie średnie z 36 tys. km wyszło mi - 6,5 l / 100 km. W benzynie raczej trudno byłoby zejść poniżej 8,5 l / 100 km (mam porównanie z Octavią, która pali 8-8,5, a jest lżejsza i bardziej opływowa). Chyba przeglądy benzynowego wychodzą trochę taniej. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
mirasg
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 39 Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-12-06, 18:45
|
|
|
Dotychczas robię do 20 tys. rocznie, głównie po mieście, krótkie trasy i pewnie się to nie zmieni |
|
|
|
HuroN_PL
Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 133 Skąd: Z Zaskoczenia
|
Wysłany: 2014-12-06, 22:25
|
|
|
krótkie trasy - dci odpada
ja wybrałem dci bo lubię elastyczność diesli - ale głównie jak już to robię przeloty po kilkadziesiąt/kilkaset km |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2014-12-07, 08:46
|
|
|
mirasg napisał/a: | Dotychczas robię do 20 tys. rocznie, głównie po mieście, krótkie trasy i pewnie się to nie zmieni |
W takiej sytuacji, mimo większego spalania, skłaniaj się ku benzynówce. Bo to dCi ma filtr cząstek stałych, a to nie jest rozwiązanie na krótkie trasy po mieście. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
rakso70
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Rocznik: 2013
Wiek: 53 Dołączył: 20 Wrz 2013 Posty: 85 Skąd: lubuskie
|
|
|
|
brian749
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 50 Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 153 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-12-08, 19:09
|
|
|
I ja też tak zrobiłem i jest dobrze .Jeżdżę samochodami zagazowanymi 17 lat i nie mam zamiaru nic zmieniać |
_________________
|
|
|
|
mirasg
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 39 Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-12-08, 23:11
|
|
|
tak mam z dotychczasową skodą, zgazowana instalacją BRC, nie ma na co narzekać. Niestety autko staje się za małe i czas na zmiany;) |
|
|
|
brian749
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 50 Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 153 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-12-09, 21:42
|
|
|
Moja Skoda Octavia 10 lat jest zagazowana(pierwsze 2 lata benzynka)Kumpel ją odkupił i jest szczęśliwy...a ja teraz żałuję , że sprzedałem przejechałem ją 275 tyś km.Zero jakichkolwiek problemów z samochodem oby było podobnie z DRAKO . |
_________________
|
|
|
|
|