Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Podnoszenie mocy silnika 1.6 benzyna
Autor Wiadomość
dbcs
dbcs

Marka: Dacia
Model: DUSTER I 2014 / Duster II 2019
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-12-21, 16:02   Podnoszenie mocy silnika 1.6 benzyna

Witam

Czy ktoś interesował się tematyką podnoszeniem mocy w silniku benzynowym 1.6 (105 KM)

Ja zastanawiam się, czy po zimie nie zgłoszę się do firmy JASZPOL (Łódź) w celu przeprowadzenia chiptuningu (gwarancja na silnik pozostaje).

Zastanawiam się czy różnica między silnikiem 1.6 (105 KM) a silnikami stosowanymi w renault np. scenic 1.6 (110 KM) są bardzo duże (np. inna mapa wtrysku, inne sprzęgło -średnica, skrzynia biegów ?)
np. w Brazylii są sprzedawane Dustery z silnikami 1.6 (115 KM).
Więc chiptunning powinien być bezpieczny dla naszych Rumunek - ponieważ nasze silniki benzynowe powinny mieć niewielki zapasik trwałości.
Inna sprawa dot. osprzętu silnika - pytanie czy są różnice ?
Jeżeli jest ktoś na forum kto bardziej orientuje się w aspektach różnicy budowy w/w silników to proszę o info
Pozdrawiam
_________________
DAN
 
     
HuroN_PL

Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 133
Skąd: Z Zaskoczenia
Wysłany: 2014-12-21, 16:40   

przed strojeniem na hamowni zainstaluj dobry filtr powietrza (może być sportowa wkładka albo porządny stożek)
_________________
Pozdrawiam

 
     
Piotr1

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 44
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 63
Skąd: Warszawa -Pruszków
Wysłany: 2014-12-21, 17:33   

Jeżeli zainstalujesz stożek, nie zapomnij odizolować go od silnika, tzn. stożek musi "brać" zimne powietrze, a nie ciepłe bo go zamulisz.
A tak poza tym to zastosuj dobrą wkładkę filtra, stożek zmieni tylko dzwięk silnika na bardziej basowy.
P.s. ja sam mam zainstalowaną wkładkę, pomimo gwarancji na 5 lat, i zauważalne jest że lepiej zbiera się od "dołu"obrotów.
_________________
Mój Delsey
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=613
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-12-22, 14:35   Re: Podnoszenie mocy silnika 1.6 benzyna

dbcs napisał/a:
Zastanawiam się czy różnica między silnikiem 1.6 (105 KM) a silnikami stosowanymi w renault np. scenic 1.6 (110 KM) są bardzo duże (np. inna mapa wtrysku, inne sprzęgło -średnica, skrzynia biegów ?)

Te silniki K4M 1.6 16V 110KM, które byly i nadal jeszcze są montowane do Scenica, Megany/Fluenca mają stopień sprężania 10:1 i KZFR*. Natomiast K4M 1.6 16V 105KM w DD ma st. spręż. 9,8:1 i (na całe szczęście!!) brak KZFR, i tych sprzętowych ubytków nie nadgonisz samym grzebaniem w mapach ECU. No może kosztem jakiegoś drastycznego pogorszenia emisji i takiegoż wzrostu zyżycia paliwa. Ale biorac pod uwagę, że za te parę konikow przyrostu bedzie trzeba pewnie wybulić 1000-1500zł (albo i wiecej, bo za mniej to chiptunerzy raczej nie kiwną palcem), to IMHO sprawa nie jest warta zachodu. Przynajmniej przy standardowym paliwku nPb95, bo np. przy zasilaniu lpg, sa pewne możliwości wykorzystania wyższej LO przez zmianę map zapłonu (większe kąty wyprzedzenia zapłonu).

* KZFR - w przypadku 1.6 16V 110KM owiane złą slawą Koło Zmiennych Faz Rozrządu, bo bardzo często pada (wyniki 40kkm i mniejsze nie są wyjątkiem), a sporo kosztuje (części + wymiana).
Tu troche statystyki padów KZFR w MII: http://www.autocentrum.pl...adu-1438618080/
A tu fajne posumowanie "afery" z KZFR: http://biznes.interia.pl/...ommentsZoneList [~Ksenonn - 07.12.2013 (22:21)]:
"Koło zmiennych faz rozrządu w silnikach Renault 1,6 16V. Cały świat wie, że koło jest tak zaprojektowane, żeby się zużyć po 40-80k km. Przeszukałem fora od ruskich, czeskich, po angielskie, holenderskie i niemieckie. Wszędzie to samo. Kosztowna wymiana. Jak na gwarancji to ci zrobią. Co z tego jak wrócisz po kolejnych 50k? I tak zapłacisz. Im i tak opłaca się to wymieniać za darmo na gwarancji bo odbiją sobie to jeszcze minimum 3,4, 5 razy jak wróci to nich kilkuletnie auto, może już w rękach nowego właściciela. Produkuje to WYŁĄCZNIE Delphi. Oczywiście Renault sprzedaje pod swoją marką ten sam produkt Delphi 50% drożej. Renault umywa ręce twierdząc, że to nie wada... No oczywiście, że to nie wada. Sztab naukowców i inżynierów pracował nad tym, żeby tak osłabić materiał, aby jego żywotność sięgała wyznaczonej przez Renault normie 60 tysięcy km. Nie można więc tego nazwać wadą. To tak ma być. Globalne koncerny nami rządzą."

Aha, jest jeszcze wersja RS silnika K4M - 1.6 16V 133KM, ma (m.in) oczywiście też zmienne fazy rozrządu, jeszcze wyższy st. spręż. - 11:1, ale swoją moc maks. 133KM osiaga przy wysokich obrotach 6750rpm, a maks. momemt obr. przy 4400rpm i oferuje jeszcze mniej płaski przebieg momentu.
Zaintersowani mogą tutaj pooglądać i poczytać sobie m.in. o rożnicach między K4M w wersjach 105, 110 i 133KM (pdf od Renaulta).
_________________
pozdrawiam DD
 
     
HuroN_PL

Marka: Dacia
Model: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2011
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 133
Skąd: Z Zaskoczenia
Wysłany: 2014-12-23, 19:24   

kumpel, który każde swoje auto mechanicznie dłubie stwierdził
jeżeli +1KM kosztuje koło 100PLN to jest zainteresowany
jeżeli więcej to zmienia auto lub silnik :)
_________________
Pozdrawiam

 
     
dbcs
dbcs

Marka: Dacia
Model: DUSTER I 2014 / Duster II 2019
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-12-26, 20:44   

Witam

Dzięki za informacje dot. różnic jednostek silnikowych - jednak cały czas nęka mnie "brak mocy" - żałuję, iż nie ma dostępnego silnika 2.0
Rekompensata to tankowanie 98 - większa elastyczność silnika - trochę żwawszy .

Po zimie skontaktuję się z firmą Jaszpol i podam szczegóły.

pozdrawiam
_________________
DAN
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-12-28, 21:51   

dbcs napisał/a:
Po zimie skontaktuję się z firmą Jaszpol i podam szczegóły.

A czy póki co wiadomo coś (chociaż w przybliżeniu), ile taka przyjemność miałaby kosztować?
_________________
pozdrawiam DD
 
     
dbcs
dbcs

Marka: Dacia
Model: DUSTER I 2014 / Duster II 2019
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-12-29, 12:21   

Witam

Po przeprowadzonej rozmowie - z pracownikiem działu tuningu - koszt ok. 1500 złociszy - ale nie ma sensu modyfikować (chodzi o soft sterownika silnika ) , ponieważ "uzysk" jest bardzo mizerny (musieli już taką operację przeprowadzać - jeżeli chodzi o ten model silnika).
Tak żeby zachować gwarancję na silnik i osprzęt (mam 5 lat) - możliwości chiptuningowe się skończyły :-(

pozdrawiam
_________________
DAN
 
     
Karenzo

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 3
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-12-29, 23:07   

To nie moc jest problemem a jej uzyskanie .
Najtaniej i najlepsze efekty daje kombinowanie z dolotem
http://forum.daciaklub.pl...0f18e1d#1649643

Ty masz nową wersje więc do ideału wystarczy wyciąć tylko kawałek plastiku nad chłodnicą który blokuje dopływ świeżego powietrza
http://forum.daciaklub.pl...0f18e1d#1637496
tak do wygląda u ciebie nadal jednak nie ma bezpośredniego dostępu do powietrza z maski .
Pokombinował byś może przedłużyć tą rure .

Pamiętaj że taka modyfikacja powoduje szybsze zużycie filtra powietrza bo czasem wpadnie jakaś muszka itp U mnie dało to efekty ale ja miałem tragicznie zlokalizowany pierwotny dolot .

Potem wytniesz kata i już poczujesz różnice .
Możesz zawsze bawić się w te sportowy filtry ale stożków ci nie polecam .

Teoretycznie jeszcze problemem jest sama przepustnica która sterowana elektrycznie ma opóźnienia co podyktowane jest oszczędnościami paliwa , z takim sterowaniem jest niemożliwe szarpanie silnikiem jak w tradycyjnej lince . Można też próbować wstawiać większą przepustnicę niby coś daje , tak w lagunach robili .

Coś takiego
http://forum.daciaklub.pl...e2f1eeddb0de332
+ wycięcie kata już powinno dać fajny efekt


tu masz kilka fajnych pomysłów
http://www.cliosport.net/...project.569621/

zawsze możesz rozwiązać sprawę kompleksowo :lol:
http://store.trwperforman...products_id=226
 
     
Shadown

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 118
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-08-01, 17:20   

Odkopuje temat aczkolwiek wczoraj rozmawialem z mechanikiem i mi powiedzial ze do mojego czyli dustera 1.6 z 105 km z lpg mozna podniesc moc poprzez zmienienie map okolo 600 zl i do tego jakis filtr stozkowy czy cos podobnego ktory kosztuje 400 zl... I za jakies 1000 zl mozna dodac okolo 20 koni mechanicznych
 
     
barti
Barti


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2010
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 49
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-08-21, 08:09   

Kup/zamontuj i pojedź na hamownie. Najlepiej przed i po żeby widzieć te 20 arabskich koni na papierze :)
_________________


Była też DD1 1,6 4x4 2010r. (105KM 148NM)
Jest DD1 1,5 dci 4x4 2010r. (125KM 265NM)
 
     
Harry718

Marka: Dacia
Model: Duster FL
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2013
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-13, 09:53   

A zastanawiał się ktoś nad przerzuceniem silnika np. z Clio RS (wersja z Turbo :) ) lub chociaż 1.6 16 wersję 110 konną ?
Oczywiście marzeniem byłoby wrzucenie silnika 2.0 ale nie wiem, czy skrzynia i pozostałe podzespoły wytrzymają.
 
     
Karenzo

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 3
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-05-13, 00:12   

Temat cały czas jest przeze mnie rozwijany i na tą chwile mogę stwierdzić że największy problem w naszych K4M jest dolot powietrza .

Jest to konstrukcja całkowicie nastawiona na filtracje zasyfionego powietrza oraz topienia auta .
Jakieś 30 % powietrza jest zasysane znad kolektora wydechowego co skutecznie obniża moc ale jest bezpieczniejsze dla ewentualnego zalania silnika i faktycznie filtry powietrza w dusterach nawet po 30 tyś wyglądają jak po 10 w zwykłych autach .

Co można zrobić ?
po pierwsze uszczelnienie dolotu , przeniesienie wlotu powietrza na zderzak .
Kolejna sprawa to wydech który jest mocno restrykcyjny , środkowy przelotowy powonień poprawić tą sytuacje .
Można pokusić się o wymianę kolektora dolotowego na metalowy plus polerkę .
taki kolektor był w clio / twingo rs
Kolejny etap to polerka i modyfikacja zaworów ale to spora kasa bo ok 1500-2000 zł


Żadnych stożków , dolotów z rury po odkurzaczu itp ,
jak ktoś chce inwestować to niech wymienia częściej filtr powietrza bo stawia on 90 % oporu w dolocie .
Wszelki wkładki K%N dają efekt ale spada jakość filtrowanego powietrza = spada żywotność silnika

Więcej z tego silnika się nie da wykrzesać .
Wszelkie swapy i uturbienia to zabawa dla ludzi z dużą wiedza i dodatkowym samochodem bo praktycznie auto ma 50 % szans na odpalenie rano
 
     
corrado


Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 232
Skąd: POLSKA / Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 00:19   

1 .przelicz sobie ile obnizenie temp zwiekszy objetosc powietrza - jakies procent, dwa max przy spadku o 10stopni C
2. i co z tego jak za tym nie pojdzie zwiekszenie dawki paliwa

samo powietrze to za malo ...

juz lepiej zainwestowac w sportowy walek rozrzadu ktory bedzie mial inne czasy napelniania i oprozniania komory spalania i wtedy zrobic mape w ECU dajac wiecej paliwa
_________________

 
     
damiaszek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Rocznik: 2012
Wiek: 49
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-17, 08:25   

ad1. Zwiększenie dawki pójdzie, - sonda lamba ustawi odpowiednią dawkę paliwa, ale to ciągle wzrosty mocy na granicy pomiarów

W fiatach punto oszukiwano pomiar temp. (rezystor stały), komputer myślał że jest -30 i dawał więcej paliwa. Bogatsza mieszanka, też minimalnie więcej mocy

Można tez zmodyfikować mapy tak aby było więcej mocy kosztem ekologii, a też skórka nie "warta wyprawki".
Można też zwiększyć stopień sprężania (planowanie głowicy) i mając nowe mapy i zapłon ustawiony do wysokooktanowego paliwa też zwiększyć moc. Sportowe wałki zwiększą moc, ale tak zmienią charakterystykę momentu obrotowego że gorzej będzie się normalnie jeździć.
A ile by kosztowało kupno ze wschodu silnika 2.0 i swap?
_________________
Duster4x4 1.6 Z ponad 15kkm
Focus1.6TDCI Z ponad 100kkm
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11