Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
prąd w stacyjce a zasilanie radio w DD
Autor Wiadomość
jager

Marka: dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 24
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2013-11-26, 20:48   prąd w stacyjce a zasilanie radio w DD

Pomiędzy trybem kluczyka "nagrzewanie świec żarowych" a trybem zapłonu jest "martwy punkt" bez prądu [przynajmniej w moim aucie..]. Powoduje to, że moje radio z wysuwanym ekranem "wariuje" :-( . Startuje i chowa się ponownie za kazdym razem... i dopiero za 2 razem jest "na stałe". Jak to można poprawić?... Albo jak chcę posłuchac radio gasząc silnik to tez mi się chowa i znowu podnosi - przez ten "klik" kluczyka.
Ma ktos pomysł na to?
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-11-26, 21:28   

Przy radiu oryginalnym tez tak jest :(
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
Dominus


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1492
Skąd: Kraków/Kryspinów
Wysłany: 2013-11-26, 21:38   

Przy każdym radiu tak jest że po przekręceniu w pozycję 2-gą radio się załącza a przy przekręcaniu na 3-cią się wyłączy i włączy. Również i u Mnie choć mam zwykłego Pioneera. To wina instalacji, a nie radia choć widzę pewien sposób ale do końca nie wiem czy efekt "zaniku prądu" między 2 a 3 pozycją zostanie wyeliminowany.

Przedstawiam poniżej opcję która występuje w PIONEERach , nie wiem jak w inncych radiach ale możliwe że analogicznie.
Można radio podłączyć na stałe (tylko że przy tych fabrycznych radiach nie wiem jak ! )
Otóż przy przejściu z fabrycznej instalacji do radio potrzebna jest przejściówka ISO do której jest wpięta wtyczka otrzymana z radiem, w której są takie możliwości jak wyjście na subwoofera, wyjście na kamerę cofania, jest również kombinacja przepięcia wtyczek aby radio działało bez kluczyka.

Kabelek czerwony i żółty od strony radia pod czerwony od strony samochodu a żółty zostaw niepodłączony.

Jak pisałem czy efekt zaniku prądu z poz. 2 na 3 zaniknie nie wiem.
 
     
Andrzej Zajczuk
AjZ


Marka: Dacia
Model: DUSTER Journey Hybrid 140
Napęd: 4x2
Rocznik: 2024
Wiek: 68
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 88
Wysłany: 2013-11-26, 22:57   

Fabryczne radio ma funkcję włączania bez kluczyka w stacyjce i działa przez około 15 min i się wyłącza.
Niestety po podgrzaniu świec i rozruchu na chwile się wyłącza. Już się do tego przyzwyczaiłem.
Odradzam wykonania stałego zasilania do radia bo przez zapomnienie jest ryzyko pozostawienia włączonego radia i akumulator tego nie wytrzyma.
_________________
Dotychczas ujeżdżone: Wołga M-21, Syrena 102, f126p, Tawria, Nexia 1,5GL , Astra H 1.6, DD SL Delsey 4x4 1.5 Cdi
 
     
Dominus


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1492
Skąd: Kraków/Kryspinów
Wysłany: 2013-11-27, 07:31   

Andrzej Zajczuk napisał/a:

Odradzam wykonania stałego zasilania do radia bo przez zapomnienie jest ryzyko pozostawienia włączonego radia i akumulator tego nie wytrzyma.


Do końca nie wiadomo czy stałe zasilanie zniknie ten zanik prądu między 2 a 3.

Jak się to mówi albo rybki albo akwarium ;-)
Nie wiem co lepsze, pilnować abym zawsze radyjko wyłączył czy oglądać jak radio szaleje "wte i wewte" jak do tej pory puki nie odmówi posłuszeństwa
 
     
Michał
majster klepka ;)


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 176
Skąd: południe łódzkiego
Wysłany: 2013-11-28, 18:18   

A to u mnie jeszcze inaczej, za każdym odpaleniem silnika radio załącza się z inną stacją (przeważnie Jasna Góra albo Maryja :P ) mimo zapamiętanych stacji, które w pamięci posiada cały czas i innymi ustawieniami dźwięku (basy soprany itp.)
Nie ukrywam wk*** mnie to niemiłosiernie a nie mam drugiego na podmiankę.
_________________
 
     
jackthenight
JTN - Artur


Wiek: 45
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-03, 10:47   

Problem jaki opisujecie można wyeliminować, ale należy z innego miejsca pociągnąć kabel zółty zasilania po stacyjce.
W stacyjce Dacii są takie pozycje :

0 - wszystko wyłączone
1 - włączone radio, dmuchawa i gniazdo zapalniczki
2 - włączone zegary, napięcie podane na wszystkie elementy auta
3 - rozruch silnika

Problem o którym piszecie, czyli zanik napięcia pomiędzy pozycją 2 i 3 występuje tylko wtedy jeśli zasilanie (żółty kabel) weźmiemy z pozycji 1 stacyjki.
Jeśli napięcie po stacyjce weźmiemy z pozycji 2 to żadnych zaników napięcia nie będzie, radio będzie się włączać po przekręceniu w pozycje 2 i wyłączać, jeśli wyłączymy stacyjkę.

W przyciskach np. od podnoszenia szyb macie żółty kabel we wtyczkach.
Jeśli użyjecie tego żółtego kabla zamiast fabrycznego żółtego kabla który dochodzi do radia, to uzyskacie efekt taki jak pisałem wcześniej. Sprawdzone, działa bo sam mam tak zrobione.

Co do kolegi Michała i jego postu powyżej, to masz fabryczne radio czy sam dokładałeś ?
Jeśli sam dokładałeś, to na odwrót są podłączone zółty z czerwonym kablem we wtyczce od instalacji auta do radia.
_________________
Pmax : 78 KM
Nmax : 116 Nm

 
     
damiaszek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Rocznik: 2012
Wiek: 49
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-11, 21:12   

Odgrzeję ten stary temat.
Rozwiązanie które podałeś jest tylko rozwiązaniem połowicznym ponieważ nie można kończąc jazdę i gasząc silnik słuchać nadal radia (końcówka audycji, piosenki, audiobooka itp). Rozwiązałem to w inny sposób. Na zasilaniu radia zainstalowałem diodę i kondensator (470uF 25V). Kondensator podtrzymuje zasilanie przez kilka sekund, a dioda pozwala aby prąd z kondensatora zasilał tylko radio.
_________________
Duster4x4 1.6 Z ponad 15kkm
Focus1.6TDCI Z ponad 100kkm
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-12, 12:20   

Po zastosowaniu elektrolitu 470uF nie będzie sie dało zbyt długo "słuchać nadal radia (końcówka audycji, piosenki, audiobooka itp)". Już nieco lepiej gdyby to było 4700uF.
A tak swoją drogą, ta dioda prostownicza w szereg i elektrolit za nią na zasilaniu, to stary dobry sposób na uniknięcie wahań napięcia zasilania radia (i nie tylko radia, również innych urządzeń) w przypadku chwilowych spadków napięcia w instalacji elektrycznej samochodu, a także bardzo przydatna sprawa podaczas odłączania na chwilę akumulatora czy przekładki akumulatorów, bo nie trzeba później wprowadzać kodu radia, nie kasują się przebiegi dzienne itp. itd.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
damiaszek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x4
Rocznik: 2012
Wiek: 49
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-12, 12:25   

:) najpierw był 4700uF, ale za długo podtrzymywał. Tu chodzi o podtrzymanie 1s góra 2s, przecież nie zatrzymuję kluczyka w połowie między pozycjami.

ps. Zmierzyłem czas:
Przy wyłaczaniu bez odpalonego silnika podtrzymuje przez 6s
Przy wyłączaniu z jazdy podtrzymuje przez 8s
Różnica czasy wynika z różnicy napięć początkowych.
Radio testowe to pioneer DEH-1400 głośność normalna dla zwykłego człowieka, 4 głośniki.
Czasu dość aby się nie resetowało przy przełączaniu kluczyka pomiędzy pozycjami.
4700uF to już czas będzie liczony w minutach ;-) .
_________________
Duster4x4 1.6 Z ponad 15kkm
Focus1.6TDCI Z ponad 100kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-09-12, 13:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-12, 12:42   

OK, z braku czasu nie czytałem wcześniejszych postów, a skupiłem się na Twoim i tym, żeby "słuchać nadal radia (końcówka audycji, piosenki, audiobooka itp)" :-) .
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12