Przesunięty przez: tomszafa 2016-09-08, 08:37 |
Duster po roku |
Autor |
Wiadomość |
stagi
stagi

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2015
Wiek: 46 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 1 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-09-06, 23:15 Duster po roku
|
|
|
Witam wszystkich klubowiczów,
jak to było w pewnym znanym filmie nadejszła wiekopomna chwila :).
Od roku mam czarną Daćkę 1.6 16V, 105 KM, 4x4, LPG, Media Nav, Look, Easy, Off-Road i fotele podgrzewane (to ostatnie dla żony). Rejs dziewiczy odbył się trzy dni po odbiorze (przy zamówieniu dealer się zarzekał, że będą co najmniej dwa tygodnie przed wyjazdem) i było to 2000 km do Bułgarii - dotarcie w jeden dzień :). Tam auto bardzo dobrze się sprawowało w górach Rodopach i Pirin, a także Falakro w Grecji. Jak ktoś był w tych okolicach i tam "kurzył" dajcie znać :).
Z perspektywy roku i 25000 zrobionych km auto oceniam bardzo dobrze. Jedynym wyraźnym minusem dla mnie jest moim zdaniem zbyt słaby silnik 1.6 16V, 105 KM. Do pełni szczęścia brakuje mi jednostki 2.0 i 143 KM, która to dostępna jest u naszych braci wschodnich (szkoda, że nie u nas). Jak Wasze doświadczenia z silnikami w Dacii?
Pozdrawiam
Staszek |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2016-09-07, 00:30 Re: Duster po roku
|
|
|
stagi napisał/a: | Witam wszystkich klubowiczów, | Witaj .
stagi napisał/a: | Jedynym wyraźnym minusem dla mnie jest moim zdaniem zbyt słaby silnik 1.6 16V, 105 KM. Do pełni szczęścia brakuje mi jednostki 2.0 i 143 KM, która to dostępna jest u naszych braci wschodnich (szkoda, że nie u nas). | Takie rzeczy to tylko w Erze ... yyy tzn. w Renaulcie. W Dacii to sobie o takim silniku (zamontowanym fabrycznie) można co najwyżej pomarzyć . Co więcej, niestety trend jest taki, że prędzej niż F4R (2.0 16V) wsadzą do DD (czy DD2 już wtedy) jakąś trójcylindrówkę. Mamy swieży przyklad zastosowania atmosferycznej trójcylindrówki 1.0 12V (zamiast dotychczasowego wolnossaka R4 1.2 16V) w oferowanych już na Węgrzech Daciach Sandero, Logan, a nawet Logan MCV (kombi). Do setki będzie pewnie 15s, albo i gorzej, to dopiero jest zbyt słaby silnik, a nie 1.6 16V 105KM w DD. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
Xizorr
Marka: niedługo Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 46 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 24 Skąd: Czewa
|
Wysłany: 2016-09-07, 16:50
|
|
|
Cześć!
Co do silnika , cały czas się zastanawiam jak to z nim będzie.
Teraz w megance mam 1.9 dci 120 koni..... W nowym dusterze będzie nissanowski 115 bez turbo.....Mam nadzieję że jakoś się przestawie |
|
|
|
Salomon

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 20 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-09-29, 09:54
|
|
|
Jakoś musisz dać radę, ale pewnie trochę mocy będzie Ci brakować :) |
|
|
|
karmi7
karmi7
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 26 Wrz 2016 Posty: 5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-09-29, 15:31
|
|
|
A co ja mam powiedzieć, przesiadka z klekota 2.5l , 170KM, 450Nm ;) Zaprzyjaźnisz się z lewarkiem zmiany biegów i obrotami w okolicy 5k i jakoś poleci. |
|
|
|
Xizorr
Marka: niedługo Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 46 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 24 Skąd: Czewa
|
Wysłany: 2016-09-29, 19:22
|
|
|
Hehe miałem kiedys skode fabie 1.4 mpi 75 koników. Żeby wyprzedzić musiałem najezdzac z tylu z odpowiednia predkoscia redukcja do 3 i pelen gaz. Wyprzedzanie musialo byc skrupulatnie obmyslone 😊 |
|
|
|
czegebara

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 13 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-09-29, 21:50
|
|
|
Witam.
Ja długo nie mogłem przestawić się, ale trzeba wyczuć ten silnik. Najgorzej było podczas zwalniania przed rondem a potem jak można było dodać gazu to miał problem zebrać się nawet przy redukcji piegu. Czeka mnie niedługo pierwszy przegląd i rozmawiałem z serwisem, że być może będzie do wgrania soft mapy silnika. Podobne bolączki były już opisywane w odpowiednim temacie, ale jak zauważyłem różnie to wpływało na poprawę pracy silnika. Niestety wyśrubowane kryteria spalania paliwa EURO 6 są też przyczyną ustawienia silnika tak aby emisja spalin nie przekraczała pewnych wartości najprościej mówiąc. I cieszmy się ,że jest ten silnik w wersji podstawowej bo niedługo wcisną trzycylindrowy jak piszą koledzy. Na pocieszenie ten sam silnik ma RENAULT MEGANE w podstawowej wersji. |
_________________ do tej pory: Zastawa 1100, Polonez, Opel vectra I, Fiat Albea, Fiat Linea |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2016-09-30, 12:22
|
|
|
Xizorr napisał/a: | Hehe miałem kiedys skode fabie 1.4 mpi 75 koników. | Z którego rocznika była ta Fabka (jeśłi wolno zapytać )?
Xizorr napisał/a: | redukcja do 3 i pelen gaz. | To klasyka przy przy mniejszych atmosferycznych silniczkach... i wtedy nawet całkiem sprawnie i dość bezpiecznie się wyprzedza. |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
Xizorr
Marka: niedługo Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 46 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 24 Skąd: Czewa
|
Wysłany: 2016-10-01, 08:49
|
|
|
Fabia była z rocznika 2000 czarny metalik, alufelgi, a przsiadka wyedy była z seicento. Także komfort wtedy sobie podnieśliśmy, tylkosilnik właśnie był taki sobie.. |
|
|
|
|