Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa samochodu po dzwonie - kiedy nieopłacalna?
Autor Wiadomość
onar
[Usunięty]

Wysłany: 2020-03-18, 12:08   Naprawa samochodu po dzwonie - kiedy nieopłacalna?

Chodzi o auto powypadkowe. Rzeczoznawca stwierdził 100% szkodę. Pojawia się zatem pytanie, czy auto po solidnym dzwonie rzeczywiście jest tak drogie w naprawie?
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-18, 19:27   

Wszystko zależy od tego jaka to szkoda i jak auto naprawiasz.
Orzeczenie o szkodzie całkowitej oznacza, że koszt naprawy przeprowadzonej w myśl zaleceń producenta przekracza wartość auta. W kilkunastoletnim aucie praktycznie każda większa (nawet niegroźna) szkoda jest więc całkowita. A czasem naprawić warto.
Inna kwestia, to naprawa „w myśl zaleceń producenta”. Są tacy co twierdzą, że można naprawić dobrze i bezpiecznie… inną tańszą metodą. Czy im uwierzysz, to już Twoja decyzja. Choć i tu wszystko zależy od samej szkody. Założyć maskę kupioną na szrocie to jedno a zapewnić sztywność konstrukcji to drugie.
Znaczna część aut na rynku wtórnym jest właśnie po szkodzie całkowitej i taniej naprawie.

Warto obejrzeć ten film (a w czasie reklam można pić piwo… albo kilka piw):
https://player.pl/programy-online/turbo-kamera-odcinki,249/odcinek-6,S15E06,32819

Ps.
Z moich wspomnień w temacie taniej naprawy:
Kiedyś byłem w warsztacie. Pan wymieniał olej w moim aucie a ja się snułem. Wtem przyszedł zajmujący się sprowadzaniem aut „kolega” właściciela warsztatu. Szukał „pręta” (jakiej średnicy już nie pamiętam). Pręta nie dostał bo wcześniej „pochwalił się” po co mu. Otóż robiąc coś przy sprowadzonym Audi zbyt mocno dociągnął jedną ze szpilek mocujących koło. Szpilka pękła. No to wymyślił, że dotnie „pręta” nagwintuje go i temat załatwiony. Taki drobiazg, że pręto-szpilka może się „rozciągać” zupełnie go nie obchodził. Ważne było, że z kupującym na siedemnastą się umówił.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-03-18, 21:54   

Klazow, śmiem zauważyć, że Audi nie ma szpilek tylko śruby ;-) . Chyba, że chodzi o jakiś mocno zabytkowy model, którego nie znam, ale od Audi 80 (włącznie) wzwyż są śruby. Zresztą cały koncern VW AG nie używa szpilek, odkąd pamiętam. A jeżeli chodziło urwaną śrubę, to chyba prościej na serwisie o drugą (nową bądź używaną), za parę zł, niż kombinacja alpejska z gwintowaniem pręta.

PS. Z drugiej strony fantazja mechaników nie ma granic. Sam widziałem kiedyś, jak wyglądało "prostowanie" auta po dzwonie. Lina holownicza, zapięta o belkę z przodu auta (nie pamiętam już co to było, mniejsza o to) i drzewo, wsteczny i rura. I tak parę razy, aż mechanik stwierdził (wzrokowo), że "starczy".
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-18, 22:27   

Kapitan Shinobi napisał/a:
Klazow, śmiem zauważyć, że Audi nie ma szpilek tylko śruby ;-) . Chyba, że chodzi o jakiś mocno zabytkowy model, którego nie znam, ale od Audi 80 (włącznie) wzwyż są śruby.


Trochę wody Kaczawą od wtedy przepłynęło.
Miałem wówczas Escorta czyli lata 1994-1999. Handlarze interes na składakach robili.


Dodano po chwili.
Wrzuciłem w wyszukiwarkę "Audi szpilka koła" i istnienie takowych się ujawniło.
dwa przykłady
 
     
pet44

Marka: Skoda Duster
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Delsey
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 50
Wysłany: 2020-03-19, 09:27   

Jest to dosyć indywidualna kwestia.
Z tego co wiem, to mechanicy nie takie szkody są w stanie naprawić.
Koszt uzależniony jest od wielu czynników i od skali zniszczeń.
Jest to dosyć indywidualna sprawa, jak ktoś ma trochę wolnej gotówki i go stać, to niech inwestuje.
Proponuję tutaj jeszcze doczytać: https://mamauto.pl/kiedy-naprawa-samochodu-przestaje-byc-oplacalna/
Witryna na której można sprawdzić dokładnie, jak to wygląda w praktyce.
Ostatnio zmieniony przez pet44 2020-03-30, 07:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-03-19, 22:28   

Ok. Czyli faktycznie, istnieją, aczkolwiek tak jak się spodziewałem, dotyczą yountimerów ;-) .
Miałem prawo ich nie znać, wymienione modele to białe kruki ;-) .
 
     
pankracy

Marka: Dacia
Model: inny
Dołączył: 13 Sty 2020
Posty: 70
Wysłany: 2020-03-20, 09:57   

Nie opłaca się. Dzisiaj auta są tak tanie, że szkoda zachodu. Chyba, że jakieś gradobicie to co innego.
 
     
Kapitan Shinobi
Predator

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 130
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Dołączył: 10 Gru 2019
Posty: 392
Wysłany: 2020-03-20, 22:24   

pankracy napisał/a:
Nie opłaca się. Dzisiaj auta są tak tanie, że szkoda zachodu. Chyba, że jakieś gradobicie to co innego.


Czy to był może sarkazm, tudzież ironia?
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-21, 01:33   

Kapitan Shinobi napisał/a:
pankracy napisał/a:
Nie opłaca się. Dzisiaj auta są tak tanie, że szkoda zachodu. Chyba, że jakieś gradobicie to co innego.


Czy to był może sarkazm, tudzież ironia?



Ewentualnie myślicie o autach w różnym wieku.

Starsze samochody faktycznie są tanie... relatywnie tanie. I tu stwierdzenie szkody całkowitej może wynikać ze stosunkowo drobnego i nadającego się do BEZPIECZNEJ naprawy uszkodzenia. Zgoda, to wymaga zachodu ale naprawa sprawdzonego i znanego auta może być rozwiązaniem sensowniejszym niż ryzykowanie zakupu innego egzemplarza w tym wieku.

Dużo gorzej wygląda to, gdy myślimy o prawie nowym aucie. Te są drogie. Aby koszt ich naprawy przekroczył wartość samochodu, szkoda musi być duża. Zwykle chodzi wręcz o odbudowę auta.
Robienie tego tanio, to (jak dla mnie) igranie z losem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12