Pierwszy przegląd |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekmmw
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 28 Cze 2019 Posty: 8
|
Wysłany: 2019-07-23, 08:09 Pierwszy przegląd
|
|
|
Cześć,
od wczoraj jestem posiadaczem nowego Dustera 4x4 - 1,5 diesel.
Wg otrzymanego harmonogramu przeglądów pierwszy wychodzi na to po 1 roku lub 30 000km w zależności co wystąpi pierwsze. Jednak jak na pierwszy przegląd wydaje mi się dość długo ale może się mylę.
W instrukcji znalazłem info jedynie o okresie docierania, żeby do przebiegu 1,5 tysiąca km nie przekraczać 130 km/h a do 6000 km nie wkręcać go na zbyt wysokie obroty.
Jakie są Wasze doświadczenia dotyczące terminu pierwszego przeglądu ? |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 462 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2019-07-27, 15:54
|
|
|
Słabe
Nie dali popatrzeć
Lipa |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 273
|
Wysłany: 2019-08-02, 08:10
|
|
|
Cześć.
Ja planuję wymienić olej i filtr oleju po przejechaniu pierwszych 2500km.
Później wymiany oleju co rok lub 15kkm.
Kontrole planuję przeprowadzać zgodnie z teorią zawartą w książkach dla "samochodówek". Z tego powodu część serwisów będzie dodatkowo płatna.
Od marca 2019 obowiązuje nowy harmonogram przeglądów w DD. Wcześniej wymiany oleju były co 20kkm lub rok. Teraz jest 30kkm lub 2 lata. Czy konstrukcja silnika i jego wykonanie też polepszyły się o 50%?
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
Viktor

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 66 Dołączył: 21 Lip 2018 Posty: 170 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-08-02, 13:44
|
|
|
mikeleft napisał/a: |
Od marca 2019 obowiązuje nowy harmonogram przeglądów w DD. Wcześniej wymiany oleju były co 20kkm lub rok. Teraz jest 30kkm lub 2 lata. Czy konstrukcja silnika i jego wykonanie też polepszyły się o 50%?
Pozdrawiam,
Michał |
Od marca? To pewnie w czasie mojego przeglądu, dwa tygodnie temu, nic o tym nie wiedzieli... Przejechałem 5000, i mimo upływu 'tylko roku', wymienili olej... A może tylko tak napisali, że wymienili? |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 273
|
Wysłany: 2019-08-03, 06:07
|
|
|
Viktor napisał/a: |
Od marca? To pewnie w czasie mojego przeglądu, dwa tygodnie temu, nic o tym nie wiedzieli... Przejechałem 5000, i mimo upływu 'tylko roku', wymienili olej... A może tylko tak napisali, że wymienili? |
Chodzi o auta sprzedawane od marca 2019. Twój rocznik obsługują jeszcze starym, według mnie lepszym harmonogramem. |
|
|
|
Pawel123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2019 Posty: 10 Skąd: Strzelce
|
Wysłany: 2019-08-04, 10:15
|
|
|
Ja też mam zamiar wymienić olej i filtr oleju po 2500km, potem po 5 i dalej już co 10 tys. lub co rok. Ten kto wymyślił wymiany oleju co 30 a nawet co 20 tys km jest obłąkany lub ograniczony umysłowo.
Popatrzcie:
https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 462 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2019-08-04, 16:07
|
|
|
Wszystko dobrze piszą tylko cofasz się z myślami pod stare rzęchy z 15 lat do tyłu
Jak by miały się psuć .....
Nie chronisz środowiska tylko lejesz ten olej co 1 mc
Trza jeździć ładnie i delikatnie
Jak będzie miało coś pierdnąć to i tak siądzie |
|
|
|
Pawel123
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2019 Posty: 10 Skąd: Strzelce
|
Wysłany: 2019-08-06, 13:17
|
|
|
15 lat temu jak i teraz nowe elementy ciasno pasowane się docierają. W wyniku tego działania powstają opiłki metali krążące po całym silniku. Jedyny sposób na ich pozbycie się to wymiana oleju. To czy ktoś jeździ delikatnie czy ostro to jego sprawa. W jednym i drugim przypadku opiłki krążą po silniku niszcząc go. |
|
|
|
Darek
Dardus

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 254
|
Wysłany: 2019-08-18, 14:28 Re: Pierwszy przegląd
|
|
|
[quote="krzysiekmmw"]Cześć,
od wczoraj jestem posiadaczem nowego Dustera 4x4 - 1,5 diesel.
Witam forumowicza
Może kolega powiedzieć coś więcej na temat AdBlue, domniemam iż autko jest w to wyposażone. Interesuje mnie usytuowanie zbiornika, jaka ilość sie w nim mieści, czy jest do tego wskaźnik poziomu adblue, żeby można go kontrolowć. Ogólne wrażenia z jazdy. jak sprawuje się silnik, ma kilka koni więcej od starego dci i większy moment. |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 273
|
Wysłany: 2019-08-20, 21:23
|
|
|
Cześć.
Dzisiaj zrobiłem wymianę oleju i filtra. Przebieg 2800km.
Opiłków w zlanym oleju brak (łowiłem magnesem neodymowym ). Tłoki w tym silniku są stalowe, dlatego cieszę się, że nic nie znalazłem.
Co ciekawe, stary olej na bagnecie był czysty, lekko szary. Natomiast olej lecący z miski był czarny i gęstszy. Mechanik potwierdził, że to normalne w dieslach.
Zastanawia mnie jednak, jaka maź lata po silniku po dwóch latach i 30kkm, skoro po niecałych 3kkm olej już zgęstniał.
PS. Mój DD był dzisiaj serwisowany w ASO Nawrot przez Pana Artura. Mogę go polecić, ponieważ z anielską cierpliwością odpowiadał na setkę moich pytań.
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 273
|
Wysłany: 2019-08-20, 21:36 Re: Pierwszy przegląd
|
|
|
[quote="Darek"] krzysiekmmw napisał/a: | Cześć,
od wczoraj jestem posiadaczem nowego Dustera 4x4 - 1,5 diesel.
Witam forumowicza
Może kolega powiedzieć coś więcej na temat AdBlue... |
Cześć.
Zbiornik na AdBlue jest "doklejony" do zbiornika paliwa. Wlew też jest koło wlewu paliwa. Zbiornik ma około 10L i wystarcza na około 10kkm jazdy. Zależy gdzie i jak się jeździ.
Auto wyświetla komunikaty przy odpalaniu: poziom prawidłowy, uzupełnij AdBlue na 2kkm, za 1kkm, potem chyba co 100km, a potem auto nie odpala.
O samym płynie AdBlue jedni mówią, że zamarza, inni że krystalizuje w czasie upałów, a ASO twierdzi, że nic się nie dzieje.
Odnośnie silnika.
Ja mam skrzynię 6-cio biegową. Na światłach ruszam jak tirem, ponieważ biegi 1 i 2 są dość krótkie. Piątkę można używać od 50km/h. Przy wyprzedzaniu silnik ciągnie dynamicznie od 2k obrotów, powyżej 3k obrotów nie ma potrzeby go piłować.
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 462 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2019-08-20, 22:20
|
|
|
mikeleft napisał/a: | Cześć.
Dzisiaj zrobiłem wymianę oleju i filtra. Przebieg 2800km.
Opiłków w zlanym oleju brak (łowiłem magnesem neodymowym ). Tłoki w tym silniku są stalowe, dlatego cieszę się, że nic nie znalazłem.
Co ciekawe, stary olej na bagnecie był czysty, lekko szary. Natomiast olej lecący z miski był czarny i gęstszy. Mechanik potwierdził, że to normalne w dieslach.
Zastanawia mnie jednak, jaka maź lata po silniku po dwóch latach i 30kkm, skoro po niecałych 3kkm olej już zgęstniał.
PS. Mój DD był dzisiaj serwisowany w ASO Nawrot przez Pana Artura. Mogę go polecić, ponieważ z anielską cierpliwością odpowiadał na setkę moich pytań.
Pozdrawiam,
Michał |
Jak byś dogłębnie się dopytał to w dieslu szybko się olej robi czarny
Po 30 tys .jak leci non stop trasa to lepiej będzie wyglądał jak po 2 w mieście kościół żabka po dzieciaka i stoi do rana
A tłoki są ze stopu alu z ....a stalowe by spuchły po nagrzaniu i zatarte |
|
|
|
mikeleft
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi 115KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Lip 2019 Posty: 273
|
Wysłany: 2019-08-20, 23:41
|
|
|
Sajmon117 napisał/a: |
Jak byś dogłębnie się dopytał to w dieslu szybko się olej robi czarny |
Dopytałem i tak, jak napisałem mechanik potwierdził, że to normalne. Jaki jest sens pisać drugi raz to samo?
Sajmon117 napisał/a: |
A tłoki są ze stopu alu z ....a stalowe by spuchły po nagrzaniu i zatarte |
https://truck.intercars.com.pl/pl/aktualnosci/poradniki/aluminiowe-czy-stalowe/
Stal rozszerza się wolniej od aluminium. Po co zaśmiecasz wątek nieprawdziwymi informacjami?
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
zwadaa
Marka: Dacia
Model: Duster LPG
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2018 Posty: 10
|
Wysłany: 2019-08-22, 09:01 Re: Pierwszy przegląd
|
|
|
mikeleft napisał/a: |
Odnośnie silnika.
Ja mam skrzynię 6-cio biegową. Na światłach ruszam jak tirem, ponieważ biegi 1 i 2 są dość krótkie. Piątkę można używać od 50km/h. Przy wyprzedzaniu silnik ciągnie dynamicznie od 2k obrotów, powyżej 3k obrotów nie ma potrzeby go piłować.
Pozdrawiam,
Michał |
W DD1 instrukcja wyraźnie mówiła, żeby przy tych skrzyniach na płaskim ruszać z 2, bo 1 jest tylko podbiegiem w teren. |
|
|
|
Klombik92
Marka: Dacia
Model: Duster I FL
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Wiek: 32 Dołączył: 22 Sty 2020 Posty: 68
|
Wysłany: 2020-01-22, 18:40
|
|
|
Polecam nie stosować się do zaleceń producenta.
Rozsądnie jest wymienić olej po pierwszym 1000 km, a później co 10 000 km, może 15 000 km. Niezależnie od tego co podaje producent. |
|
|
|
|