Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik wolnossacy czy 1.2 turbo?
Autor Wiadomość
joanna

Marka: Dacia
Model: duster
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 1
Wysłany: 2017-07-07, 15:16   Silnik wolnossacy czy 1.2 turbo?

Czesc!
Dzięki za przyjęcie do Klubu.
Planuje kupic dustera i mam pytanie o rodzaj silnika.
Chodzi o wersje Laureate. Czy warto dopłacać do silnika 1.2 Turbo? Alternatywa jest silnik wolnossacy 1.6 Macie opinie, doświadczenia w tej kwestii?

Pozdrawiam,
Joanna
 
     
Kubuch

Marka: Volkswagen / Fiat
Model: Golf / 500
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 57
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-07-07, 19:30   

Zdecydowanie warto dopłacić do TCe. 1,6 Sce to muł bagienny i dużo pali.
 
     
Pan_Jozek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Blackstorm
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 114
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-11, 15:06   

chyba że po 200 000 km walnie turbina i będzie do wymiany za grubą kasę... to wtedy Tce już nie taki fajny będzie...
 
     
Kubuch

Marka: Volkswagen / Fiat
Model: Golf / 500
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 57
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-07-12, 20:40   

Jak regeneracja turbo za 1000 zł po 200 tyś km to gruba kasa to nie wiem... O ile w ogóle walnie po takim śmiesznym przebiegu.
 
     
barti
Barti


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2010
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 49
Skąd: Otwock
Wysłany: 2017-07-17, 22:20   

To nie lepiej kupić diesla i zrobić mu wirusa na jakieś 130-140? Spalanie niższe niż w 1,2 moc i moment lepszy. W trasie będzie dużo lepiej... bo nie wyobrażam sobie jechać 1,2 średnio 140 przez 500km :)
_________________


Była też DD1 1,6 4x4 2010r. (105KM 148NM)
Jest DD1 1,5 dci 4x4 2010r. (125KM 265NM)
 
     
Andre59

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 37
Wysłany: 2017-07-23, 21:11   

Ja zrezygnowałem z silnika 1,2TCe na rzecz 1,6SCe. Kilka tysięcy złotych zawsze się przyda na inne cele, a na moje potrzeby silnik wolnossący jest wystarczający. W dolnym zakresie obrotów samochód rzeczywiście jest "mułowaty". Zaczyna przyspieszać dopiero powyżej 3tys obrótów/minutę. Ale i tak DD do ścigania się nie nadaje, więc po co przepłacać.
 
     
cosin

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-07-24, 08:44   

Mam 1.6SCe, auto do miasta więc wystarcza ale generalnie wychodzę z założenia, że mocy nigdy za wiele.
Jeżeli kasa pozwala to 125KM i 200Nm będzie lepsze od 114KM i 160Nm :)
_________________

 
     
Andre59

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 37
Wysłany: 2017-07-25, 12:12   

Jak widzisz joanna nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie. Trzeba samemu zdecydować jaki silnik wybrać. Generalnie za lepsze właściwości trakcyjne silnika TCe trzeba dopłacić jakiś 6 tys zł., a za mniejsze zużycie paliwa w przypadku silnika dCi również ok. 6-7 tys. Przy przebiegach rocznych poniżej 10 tys km wybrałbym silnik SCe lub TCe, przy przebiegach rzędu 30 tys. km rocznie rozważyłbym zakup samochodu z silnikiem SCe wyposażonym w instalację LPG lub z silnikiem dCi.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-07-30, 09:18   

Andre59 napisał/a:
za (...) TCe trzeba dopłacić (...) 6 tys zł., a za mniejsze zużycie paliwa w przypadku silnika dCi również ok. 6-7 tys.


Wg aktualnego cennika za TCe (4x4, laureate i outdoor) trzeba dopłacić 7 tys. zł (w stosunku to wersji z silnikiem 1,6 SCe 115 KM), a za dCi 110 KM - 11,3 tys. zł w wersji laureate i 11 tys. zł w wersji outdoor.
Stawia to pod znakiem zapytania sensowność zakupu diesla. Także różnica w cenie miedzy SCe i TCe wydaje się bardzo wygórowana. Trzeba wielu lat jazdy, żeby wyrównać tę różnicę na mniejszym spalaniu, a może się okazać, że jest to praktycznie niewykonalne z powodu powiększonych kosztów serwisowania aut z bardziej skomplikowanymi silnikami.
Gdy w lutym 2013 r. kupowałem Dustera 4x4 z silnikiem dCi 110 KM, różnica między nim, a najtańszym 1,6 105 KM wynosiła 8 tys. zł. Zdecydowały wtedy własności tego silnika, wrażenia z jazdy.
Joanna, przejedź się obiema (trzema) wersjami Dustera i zadecyduj, na czym Ci najbardziej zależy: dynamice, spalaniu, elastyczności, łatwości obsługi i trwałości (tu wygrywa SCe).
Andre59, a jak sprawdza się silnik Twojego auta w trudnym terenie - duże nachylenia, błota, luźne kamienie pod kołami (żwir z dużymi luźnymi kamieniami)? Gdy byłem w lipcu w Rumunii zrobiłem kilka trudnych dróg terenowych i uważam, że nawet silnik dCi 110 KM jest na to za słaby, choć w sumie dałem radę z 4 osobami i wielkim bagażem na pokładzie.
_________________
Piotrek
 
     
Andre59

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 37
Wysłany: 2017-07-31, 08:02   

piku napisał/a:
Andre59, a jak sprawdza się silnik Twojego auta w trudnym terenie - duże nachylenia, błota, luźne kamienie pod kołami (żwir z dużymi luźnymi kamieniami)?

Na razie nie miałem okazji ani potrzeby sprawdzać umiejętności moich i samochodu w trudnym terenie. Oszacowałem natomiast, że kupując wersję Open z silnikiem 1,6SCE zamiast wersji Laureate z silnikiem 1,2TCe zaoszczędziłem ok 9tys zł co przekłada się na ok. 2000 litrów paliwa, co dalej przekłada się na jakieś 4 lata eksploatacji samochodu w moim przypadku. Zatem zakup prostrzej wersji samochodu uważam za uzasadniony.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-07-31, 09:51   

Andre59 napisał/a:
kupując wersję Open z silnikiem 1,6SCE zamiast wersji Laureate z silnikiem 1,2TCe zaoszczędziłem ok 9 tys zł co przekłada się na ok. 2000 litrów paliwa, co dalej przekłada się na jakieś 4 lata eksploatacji samochodu w moim przypadku. Zatem zakup prostrzej wersji samochodu uważam za uzasadniony.


2 tys. litrów palia to całkiem sporo, ale czy na pewno aż tyle jazdy? Benzynówka będzie brała te 9-10 l/100 km (może w trasie zejdzie na 7,5-8). Dla mnie to oznacza niecały rok jazdy.
(Andre59, Odpisałem Ci też na PW)
_________________
Piotrek
 
     
Andre59

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 37
Wysłany: 2017-07-31, 14:17   

piku napisał/a:
Benzynówka będzie brała te 9-10 l/100 km (może w trasie zejdzie na 7,5-8).

Dlaczego piszesz, że "może w trasie zejdzie na 7,5-8"? Zależy jaka trasa i jaki kierowca. Ja zszedłem w trasie do 6,4l/100km. Pisałem o tym w innym wątku.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-07-31, 17:10   

Andre59 napisał/a:
Dlaczego piszesz, że "może w trasie zejdzie na 7,5-8"?


Wiem, jak jeżdżę, jakie wyniki udaje się osiągnąć innym (faktyczne, a nie te z komputera).
_________________
Piotrek
 
     
Pan_Jozek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Blackstorm
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 114
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-01, 19:15   

Silnik pije olej... litr przy przebiegu 3000-5000km. Opinia mojego mechanika serwisowego. Trzeba wyrobić sobie znów nawyk sprawdzania bagnetu regularnie. Powód: Dostosowanie starego silnika do nowej normy spalania Euro6.
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-09-01, 19:23   

Pan Józek napisał/a:
Silnik pije olej... litr przy przebiegu 3000-5000km. Opinia mojego mechanika serwisowego. Trzeba wyrobić sobie znów nawyk sprawdzania bagnetu regularnie. Powód: Dostosowanie starego silnika do nowej normy spalania Euro6.


mowisz o SCE czy TCE ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
wino słodkie
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10