Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Proste i niedrogie wyciszenie Dustera
Autor Wiadomość
wtv

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 1
Wysłany: 2017-11-16, 13:26   Proste i niedrogie wyciszenie Dustera

Witam,

chciałbym się podzielić udaną realizacją wyciszenia komory silnika DD PH1 w wersji benzynowej, 4x4. Sposób jest prosty i stosunkowo niedrogi oraz skuteczny (co wykażę na koniec).
Denerwowało mnie, że przy wyższych obrotach (czyli przy przyspieszaniu lub już powyżej 120km/h) silnik mocno wyje uniemożliwia swobodną rozmowę w kabinie. Przeglądnąłem na forum kilka wątków dotyczących walki z hałasem w DD i jest wiele różnych ciekawych pomysłów. Część z nich prosta, część bardziej wymagająca. Trudno też znaleźć informacje potwierdzające skuteczność modyfikacji, jedynie subiektywne opinie użytkowników.
Na początek postanowiłem wybrać te pomysły, które są proste i (w miarę) tanie w realizacji. Postanowiłem zamontować oryginalną matę wygłuszającą (taką jak jest fabrycznie w dieselu) oraz dodatkową uszczelkę (KUK) która ma uszczelnić klapę silnika. Założenie jest takie, aby maksymalnie zamknąć dźwięk silnika wewnątrz jej komory.

Całość prac instalacyjnych zajmuje nie więcej niż 10-15min. Nie wymaga garażu.

Potrzebne materiały:
1. Mata wygłuszająca pod maskę do Dacia Duster, oryginał numer części: 658401572R. Można zakupić nową w każdym autoryzowanym serwisie lub w sieci. Jest to mata która fabrycznie montowana jest w DD z silnikami Diesel. Koszt 80-100zł.

2. Spinki do montażu maty sztuk 8, oryginał numer części: 7703077117. Również do kupienia w serwisie autoryzowanym lub w sieci. Koszt łączny około 30zł.

3. Uszczelka drzwi do Fiat 126p - potrzebne jest 2.1m. Można to kupić na metry w niektórych sklepach motoryzacyjnych (szczególnie tych co działają od zawsze:-) lub w sieci. Koszt łączny około 25zł.

Potrzebne narzędzia: kombinerki, obcinaczki/szczypce.

Sposób montażu:
1. Mata jest idealnie dopasowana do spodu klapy silnika. Wystarczy ją dołożyć i wcisnąć 8 spinek w miejsca montażowe. Przyda się trzecia ręka :-) ale nawet dwoma rękami da radę to zrobić w 5 minut.

2. Uszczelka - dla nie wtajemniczonych. Pod maską nie ma pełnej uszczelki pomiędzy klapą silnika a nadwoziem (komorą silnika). Jest natomiast rant, na który można założyć uszczelkę. Idealnie pasuje uszczelka drzwi od malucha -:) Na całą długość rantu wystarczy 2.1m. Uszczelka maluchowska ma zbrojenie stalowe. Przed wciśnięciem uszczelki na ranty należy docisnąć to zbrojenie, żeby mocniej trzymała się rantu (kombinerki). Szczypce przydadzą się do docięcia uszczelki jeśli jest za długa. Montaż uszczelki nie zajmie dłużej niż 5-10min.

KONIEC !

Na weryfikację, czy inwestycja gotówki i czasu pracy była dobra wykonałem pomiary miernikiem.
Pomiary wykonane zostały przed i po montażu w/w elementów. Ponieważ interesowało mnie, na ile udało się wytłumić hałas z silnika, pomiar wykonałem na postoju (brak innych hałasów niż silnik) z różnymi obrotami. Urządzenie pomiarowe ustawione w środku w pobliżu środkowej konsoli na wysokości głowy kierowcy.

Oto uśrednione wyniki wykonane przed i po montażu:

Obroty Przed(dB) Po(dB)
800 61 61
2000 73 71
3000 78 75

Jak widać, przy niskich obrotach nie ma różnicy, ale czym większe obroty tym ciszej. Przy 3000 obrotów różnica 3dB - co jest zdaje się wynikiem dobrym.
Moja subiektywna ocena jest również pozytywna. Silnik jest wyraźnie ciszej słyszalny przy wchodzeniu na obroty (jak się przyspiesza) oraz jest lepszy komfort przy jeździe po autostradzie. Mam wrażenie, że jeździ się nieco przyjemniej :-)

Oczywiście silnik to nie jedyne źródło hałasu w DD bo wciąż słychać mocno świsty wiatru, zawieszenie, mijane pojazdu itd. Pomimo tego, projekt uważam za udany. Będę próbował znaleźć kolejne proste metody pozbywania się niechcianego hałasu.

Pozdrawiam !
 
     
marccello
użytkownik Duster

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Wiek: 42
Dołączył: 31 Paź 2017
Posty: 68
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2017-11-17, 08:15   Re: Proste i niedrogie wyciszenie Dustera

wtv napisał/a:
Witam,

chciałbym się podzielić udaną realizacją wyciszenia komory silnika DD PH1 w wersji benzynowej, 4x4. Sposób jest prosty i stosunkowo niedrogi oraz skuteczny (co wykażę na koniec).
(...)

Pozdrawiam !


może jakieś zdjęcia?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 12