Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rezerwa a pojemność baku...
Autor Wiadomość
Misiek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Breslau
Wysłany: 2013-08-27, 17:53   

Odnoszę dziwne wrażenie, że koledzy nie do końca złapali, co znaczą określenia "powinno się unikać" i "najlepiej w ogóle nie dopuszczać". :-P Być może się mylę, ale to jedynie sugestia, a nie kategoryczne żądanie, czy też stwierdzenie. ;-)
 
     
Andrzej Zajczuk
AjZ

Marka: Dacia
Model: DUSTER
Wersja: Delsey
Napęd: 4x4
Wiek: 68
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 86
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-08-29, 13:59   

Witam !
U mnie po zaświeceniu rezerwy wchodzi 42-43 litry. Zawsze zalewam do pierwszego odbicia dystrybutora. Zalewanie pod korek jest niewskazane niebezpieczeństwo zalania filtra pochłaniacza par paliwa.
Wskazania poziomu rezerwy paliwa oparte jest o czujnik pojemnościowy konduktancyjny. Jazda po nierównej drodze powoduje falowanie "lustra" paliwa i zamaczanie czujnika. Skutkuje to błędem wskazań.
Proponuję po napełnieniu zbiornika (do pełna) zrobić test czujników, w tym wskazań ilości paliwa. Ważne aby poziom był ustabilizowany i ustawienie samochodu w poziomie.
Przy wyłączonym zapłonie wcisnąć przycisk kasowania licznika i włączyć zapłon. Rozpocznie się test wskaźników. Sekwencyjnie naciskając przycisk dochodzi się do wskazań ilości paliwa (powinien skazywać 50 l) , wlanie pod korek nie spowoduje pokazania większej niż maksymalna pojemność zbiornika .
Przy okazji można zaobserwować jak dokładnie ustawione są strzałki szybkościomierza i obrotomierza (każdy pokazuje inaczej, ważne by strzałki sekwencyjnie przesuwały się o taką sama ilość kresek na wskaźnikach.
Żeby mieć pewność ile samochód pali należy : zalać do pełna , wyjeździć połowę stanu paliwa, zalać ponownie do pełna (najlepiej z tego samego dystrybutora), obliczyć zużycie.

Pozdrawiam wszystkich dyskutantów
_________________
Dotychczas ujeżdżone: Wołga M-21, Syrena 102, f126p, Tawria, Nexia 1,5GL , Astra H 1,6
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-04, 11:53   

Misiek napisał/a:
Odnoszę dziwne wrażenie, że koledzy nie do końca złapali, co znaczą określenia "powinno się unikać" i "najlepiej w ogóle nie dopuszczać". :-P

Mysle, ze koledzy wiedza, co znacza okreslania "powinno się unikać" i "najlepiej w ogóle nie dopuszczać", ale kolega to wczesniej "troche" inaczej ujal i zestawil: "powinno się unikać" a tuz obok "Podobnie, jak jazdy do wysuszenia zbiornika."
Odnosze nieodparte wrazenie, ze kolega nie zrozumial zasadniczego sensu mojej poprzedniej wypowiedzi. Otoz bylo nim wyrazne rozdzielnie sytuacji dopuszczania do zapalenia sie lampki rezerwy i chwilowej/niedlugiej jazdy na rezerwie (do momentu w miare szybkiego zatankowania) od sytuacji osuszania zbiornika do zera czy niemalze do zera (czyli dlugiej jazdy na rezerwie). Jesli ta pierwsza sytuacja przydazy sie raz, dwa czy 3 razy w miesiacu (a dosc szybko uzupelni sie paliwo), to spokojnie mozna sobie na to pozwolic, natomiast osuszania zbiornika do zera czy miemalze do zera nalezy bardzo unikac (niemalze jak ognia ;-) ).
Zywie szczera nadzieje, ze po tym wyjasnieniu juz wszystko bedzie jasne :-) .
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Dar1962
Diabelska Drakula


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 654
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-09, 15:57   

radzę poczytać
http://moto.wp.pl/kat,457...,wiadomosc.html
 
     
SE-MEN

Marka: dacia
Model: duster
Napęd: 4x2
Wiek: 49
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 182
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2013-09-09, 20:33   

a ja zapytam tak od drugiej strony czy w naszych samochodach jest tak zwany zbiornik przelewowy tudzież odpowietrznik zbiornika w który można dolać jeszcze ciutkę paliwa i czy to jest bezpieczne dodam że w transita po pierwszym odbiciu pistoletu można dociurkać około 10 litrów :roll:
_________________
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-09, 20:40   

Ja tam nie kombinuje i leje do pierszego odbicia.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
tomszafa
Admin


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 766
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-10, 07:00   

BoloSr napisał/a:
Ja tam nie kombinuje i leje do pierszego odbicia.



Robiłbyś inaczej jakbyś do Niemiec jeździł. Wtedy zalewa się pod korek :mrgreen:
Już to przerabiałem i jeszcze kilka litrów wchodzi od pierwszego odbicia. ;-)
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-10, 07:27   

tomszafa napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Ja tam nie kombinuje i leje do pierszego odbicia.



Robiłbyś inaczej jakbyś do Niemiec jeździł. Wtedy zalewa się pod korek :mrgreen:
Już to przerabiałem i jeszcze kilka litrów wchodzi od pierwszego odbicia. ;-)


To wiem ze tak mozna zrobic bo sam tak raz zrobilem ale teraz tak nie kominuje :) w koncu na zbiorniku moge ponad 800 zrobic :) wiec nie widze sensu zalewania tak w polsce :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
junior

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Wiek: 47
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 87
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-05-04, 21:40   

Witam dzisiaj wracałem samochodem gdzie wskaźnik paliwa wskazywał około 90% po pewnej chwili spadło do rezerwy zaczęła migać kontrolka z dystrybutorem, podjechałem szybko na stacje BP okazało się ze dolałem tylko 10 l paliwa i nastąpiło kilkakrotne odbicie po zaleczeniu zapłonu wskaźnik znowu pokazywał 100 % .Czy mogło dość do zawieszenia czujnika czy się zepsuł, 90% drogi przejeżdżam na gazie .
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-05-04, 23:26   

Troche dziwny taki nagły spadek od poziomu prawie pelnego do prawie pustego. Powinno to nastepowac dosc spokojnie, stopniowo wraz z pokonywanymi dziesiatkami-setkami km.
A masz oprocz instalki lpg zamontowane takie cos (ukladzik/"pudelko"), co bywa okreslane jako "emulator poziomu paliwa" lub "emulator wskaznika paliwa"?
_________________
pozdrawiam DD
 
     
RamoDuster

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 82
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2014-06-29, 16:33   

Wskaźnik poziomu paliwa jest w moim DD2 mocno nieliniowy. Przy jednej kresce ponad 1/2 weszło do zbiornika 27,4l. Dziś po trasi Waw-Kat-Waw miałem pustą + 2 pełne kreski a weszło 45,3l. Wskaźniki paliwa i zużycia są do kitu (przynajmniej u mnie)
 
 
     
pawelg

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 16:54   

Ja jestem bardzo ciekawy ile jutro wleję.
Po dłuższej trasie miałem ostatnią kreskę (tą która jest wyróżniona ramką) - ale lampka rezerwy jeszcze nie świeciła.
Jako że miałem dziś do przejechania jakieś 45km to podjechałem na stację i dolałem 5l tak na wszelki wypadek.
W zasadzie chwilę po wyjeździe ze stacji zapaliła się rezerwa a po jakiś 25km zaczęła migać ostatnia kreska...
Licznik zużycia pokazuje 41l - czyli w baku powinno być jeszcze ok. 9.

Bardzo jestem ciekaw jutra...

p,paw
 
     
pawelg

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-30, 08:08   

No i wlałem 39,5l....
To znaczy, że komputer pokazuje bardzo dokładnie zużycie (pokazywał mi 42l zużyte - wlałem 39+5)

Za to miernik kreskowy pokazuje bzdury - wygląda na to jakby nie "poczuł" tych wlanych 5l dodatkowo. A tak w sytuacji kiedy w baku było jeszcze 10l pokazywał migającą dolną kreskę.

Zastanawiam się, czy on nie mierzy poziomu paliwa tylko do pewnej wysokości baku - a potem aproksymuje...

p,paw
 
     
RamoDuster

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.0 TCe 100
Napęd: 4x2
Rocznik: 2020
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 82
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2014-07-21, 12:11   

A moje ostatnie "wlanie" pokazało że łże: pokazywał 38 a wlałem 42. I zgadzałoby się ze średnim zużyciem gdy pokazuje 6,2 a jest 6,8
 
 
     
pawelg

Marka: Dacia
Model: Duster ph2
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-21, 12:21   

RamoDuster napisał/a:
A moje ostatnie "wlanie" pokazało że łże: pokazywał 38 a wlałem 42. I zgadzałoby się ze średnim zużyciem gdy pokazuje 6,2 a jest 6,8


No to się akurat w komputerze zawsze będzie zgadzać.
Średnie zużycie przecież jest wyliczanie bezpośrednio z ilości zużytego paliwa i przejechanych kilometrów.

U mnie akurat to działa dość dokładnie - w sumie nie miałem jeszcze samochodu, którego komputer nie przekłamywał by trochę parametrów spalania.

Za to dalej nie umiem rozgryźć tego miernika poziomu paliwa - to jakaś magia.

p,paw
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10