Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster 4x4 czy 4x2 za i przeciw.
Autor Wiadomość
mroczny-kosiarz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 56
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 116
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-01, 12:42   

b_tyc napisał/a:
Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem Nowego Dustera 1.6 w 4x4, czasem jezdze w lekkim terenie (dojazd do strzelnicy ) , ale najczęściej napęd się przydaje na ośnieżonych i oblodzonych górskich drogach :) (mieszkam niedaleko Beskidu Śląskiego i Małego). I mój biedacki Duster nie raz wyjechał tam gdzie Audi AllRoad czy VW alltrack nie dały rady :D mowa oczywiście górskich drogach a nie bezdrożach. Nie żałuje żadnej złotówki która została wydana na napęd.

Pozdrawiam
Btyc


No i słusznie, podjąłeś dobrą decyzję i można tylko Ci pogratulować! :-)
Zapewne zrobiłbym tak samo, gdybym mieszkał w górach.

mistakos napisał/a:
Po tych wszystkich przebojach, zmieniłbyś zapewne stronę mocy, choćby dlatego, żeby sobie oszczędzić kłopotów przy następnym opuszczaniu garażu po opadach śniegu.


Parkuję w garażu podziemnym gdzie jest prawie 100 stanowisk parkingowych. Nie wydaje mi się, by wszyscy współwłaściciele garażu zdecydowali się na wymianę swoich samochodów na pojazdy z napędem 4x4 tylko dlatego, że w jeden sobotni poranek cieć nie zdążył odśnieżyć podjazdu. Jeśli problem będzie się powtarzał, raczej dojdzie do wymiany firmy sprzątającej.
_________________
Pozdrawiam -
 
     
mistakos

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 92
Wysłany: 2019-02-02, 12:07   

mroczny-kosiarz napisał/a:

mistakos napisał/a:
Po tych wszystkich przebojach, zmieniłbyś zapewne stronę mocy, choćby dlatego, żeby sobie oszczędzić kłopotów przy następnym opuszczaniu garażu po opadach śniegu.


Parkuję w garażu podziemnym gdzie jest prawie 100 stanowisk parkingowych. Nie wydaje mi się, by wszyscy współwłaściciele garażu zdecydowali się na wymianę swoich samochodów na pojazdy z napędem 4x4 tylko dlatego, że w jeden sobotni poranek cieć nie zdążył odśnieżyć podjazdu. Jeśli problem będzie się powtarzał, raczej dojdzie do wymiany firmy sprzątającej.


To już nie rozmawiamy o konkretnym zdarzeniu i jego ewentualnych konsekwencjach tylko o tym, że inni też nie zmienią aut?
Myślę, że szkoda czasu na dalszą dyskusję - masz rację. Gratuluję zaoszczędzonych pieniędzy i dobrego wyboru.
Pozdrawiam
 
     
urys

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Outdoor
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Dołączył: 17 Sty 2018
Posty: 78
Skąd: WPI
Wysłany: 2019-05-24, 21:13   

To dodam i ja swoje.
Za KAŻDYM razem gdy popada deszcz nie żałuje ani złotówki wydanej na 4x4. Ktoś powie, nie umiesz "baranie" jeździć - odpowiem - nie w tym rzecz. Po prostu komfort ruszania jest nie porównywalny i jak się przesiadam do ośki żony to czuje duży dyskomfort, że jednak to nie to.
Ktoś znów powie to niebezpieczne bo widać, że szarżujesz - odpowiem - nie, po to się ma te zwoje w mózgu, by wiedzieć, że 4x4 hamuje tak samo jak ośka.
I jeszcze jedno, zawiecha - prowadzenie 4x4 jest dużo lepsze i nie przez napęd a przez wielowahacz. A że drożej - cóż za komfort się płaci i tyle w temacie.
Do tych zadufanych 4x4, każdy wybiera świadomie lub nie, a fakt jest taki, że suv'ów 4x2 sprzedaje się znacznie więcej.
Pozdrawiam wszystkich czy to 4x2 czy 4x4 bez wyjątku.
_________________
Black Pearl rządzi na dzielni!
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-05-26, 09:30   

urys napisał/a:
fakt jest taki, że suv'ów 4x2 sprzedaje się znacznie więcej.


Dlatego 4x4 trzymają lepiej cenę i jest trudno kupić z rynku wtórnego w dobrym stanie od pierwszego właściciela, bo po prostu się ludzie ich nie pozbywają szybko.
 
     
andrew

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 25
Wysłany: 2019-05-27, 09:58   

Sam się zastanawiałem nad zakupem 4x4 jednak wielkość bagażnika i lepsze przyśpieszenie w ośce wygrało. Zresztą samochód w moim przypadku to jedynie krawężniki i progi zwalniające pokonuje.

Z tego co się orientuję w Dusterze 4x4 nie ma mechanizmu różnicowego, więc w przypadku załączenia napędu 4x4 tylne koła kręcą się z tą samą prędkością. To oznacza, że z takiego napędu i tak nie skorzystamy podczas jazdy np. w zakrętach. Czyli taki napęd głównie ułatwia jazdę w terenie i ruszanie, ale już podczas normalnej jazdy nie ma większego znaczenia. Jeśli coś pokręciłem to mnie poprawcie.

p.s. Nie chcę tym wpisem hejtować napędu 4x4, tylko chciałem się dowiedzieć, czy dobrze rozumuję. W swoim życiu jeździłem ze stałym napędem 4x4 (w tym Quatro), co niesamowicie poprawiało komfort jazdy.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2019-05-27, 10:30   

andrew napisał/a:
Z tego co się orientuję w Dusterze 4x4 nie ma mechanizmu różnicowego, więc w przypadku załączenia napędu 4x4 tylne koła kręcą się z tą samą prędkością. To oznacza, że z takiego napędu i tak nie skorzystamy podczas jazdy np. w zakrętach. Czyli taki napęd głównie ułatwia jazdę w terenie i ruszanie.


Czasami jednak bardzo się przydaje: zimą (podjazdy), czy też na bałkańskich szutrówkach i wycieczkach w okolice, gdzie trzeba się poruszać w terenie.
_________________
Piotrek
 
     
andrew

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 25
Wysłany: 2019-05-27, 12:14   

piku napisał/a:
Czasami jednak bardzo się przydaje: zimą (podjazdy), czy też na bałkańskich szutrówkach i wycieczkach w okolice, gdzie trzeba się poruszać w terenie.


Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Sam miałem kilka razy problem z ruszeniem ośką w zimie (nie tylko Dusterem).
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2019-06-19, 21:47   

andrew napisał/a:
Z tego co się orientuję w Dusterze 4x4 nie ma mechanizmu różnicowego, więc w przypadku załączenia napędu 4x4 tylne koła kręcą się z tą samą prędkością. To oznacza, że z takiego napędu i tak nie skorzystamy podczas jazdy np. w zakrętach (...) Jeśli coś pokręciłem to mnie poprawcie
Trochę pokręciłeś. Dyfra nie ma, jest sprzęgło awd, które pracuje w pełnym zakresie od rozłączonego do zblokowanego, a nie tylko zero-jedynkowo. Zatem tylne koła mogą kręcić się z inną (mniejszą) prędkością. Kiedy i jak sprzęgło pracuje zależy tylko od oprogramowania, nie wiem, na jakim poziomie jest soft napędu Dustera i czy wspomaga jazdę w zakrętach.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
Lucek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 64
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-02-21, 16:53   

Temat rzeka. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Zauważyłem, że zarówno posiadacze 4x2 jak i 4x4 mają wiele argumentów za. Bardzo dobrze bo to oznacza, że dokonali dobrego wyboru.
Nie rozumiem tylko dlaczego pojawiają się głosy, że SUV z napędem 4x2 nie ma sensu.
Zdaje się, że właśnie takie Dustery sprzedają się w większości bo użytkowane są w warunkach miejskich i lekkim terenie gdzie się sprawdzają z powodzeniem.
Ja swoim przejechałem 15000. Na co dzień jeżdżę po Warszawie w korkach, były też Mazury i nieutwardzone drogi w Bieszczadach.
Duster świetnie wybiera wszelkie nierówności i koleiny mu nie straszne. Krótkie zwisy i wysoki prześwit robią swoje. Gdyby nie to, że mieszkam w mieście i codziennie poruszam się w korkach a poza miasto wyruszam sporadycznie i nie szukam na siłę bardzo ciężkich warunków jazdy to być może wziąłbym pod uwagę 4x4
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-02-21, 17:41   

Wszystkie Dustery są doskonałe.
Jak ktoś pisze, że DLA NIEGO Duster 4x2 nie ma sensu, to ja to szanuję.
Nie wykluczam, że sam dojdę do takich wniosków.

Co do stwierdzeń ogólnych (jak to przytoczone powyżej - że SUV z napędem 4x2 nie ma sensu), to zdecydowanie się od nich odcinam. Nie powinno się nikomu mówić jak ma żyć. Dla jednego ważniejszy jest większy bagażnik a dla drugiego możliwość (choćby raz na ruski rok) przejechania tam gdzie inni nie mogą.
Są wreszcie tacy, którzy stwierdzają, że za 4x4 nie mają ochoty płacić. I słusznie. Po co płacić za coś czego się nie ceni. Tak jak napisałeś chodzi o dokonanie wyboru. Ja wybrałem "cztery łapy" ale to była decyzja poprzedzona moją subiektywną analizą.
Zresztą, gdyby rok temu oferta sprzedaży była taka jak teraz, to dziś bym radośnie pomykał Dusterem 4x2.
 
     
Lucek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 64
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-02-21, 21:20   

Jest dokładnie tak jak piszesz "wszystkie Dustery są doskonałe" :-)
Najważniejsze jest dokonanie racjonalnego wyboru i ustalenie priorytetów.
To chyba jeszcze za wcześnie, ale ciekaw jestem jaki będzie Duster trzeciej generacji.
 
     
klazow

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Lis 2019
Posty: 691
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-02-22, 18:16   

Lucek napisał/a:
... ale ciekaw jestem jaki będzie Duster trzeciej generacji.


Mam nadzieję, ze nie taki jak zapowiadają...
https://francuskie.pl/niesamowita-futurystyczna-dacia-duster-wprost-z-przyszlosci/

.
 
     
Zywiec


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 346
Wysłany: 2020-02-22, 19:16   

Nowy Duster będzie... tylko z 4x4, będzie miał reduktor, blokadę, długie siedziska foteli, nie będzie manualnej skrzyni biegów a wyraz "turbina" to będzie niepotrzebne i budzące odrazę wspomnienie z poprzednich wersji, a zwieszenie będzie skomponowane dla marynarzy, będzie pięknie bujało :).
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2020-02-22, 19:47   

Zywiec napisał/a:
Nowy Duster będzie... tylko z 4x4, będzie miał reduktor, blokadę, długie siedziska foteli, nie będzie manualnej skrzyni biegów a wyraz "turbina" to będzie niepotrzebne i budzące odrazę wspomnienie z poprzednich wersji, a zwieszenie będzie skomponowane dla marynarzy, będzie pięknie bujało :).

Reduktor i blokadę to mają terenówki a Duster zawsze będzie SUVem bo takie mamy czasy . Niech tak zostanie :mrgreen: . Po posiadaniu trenówek 4x4 jakoś bardzo za nimi nie tęsknię bo Duster wystarcza...
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2020-02-26, 09:35   

Wrócę do tytułu wątku. Oto film (pewnie znany na tym forum, ale warto w kontekście tytułu obejrzeć jeszcze raz jego fragment), w którym od czasu 18:45 jest porównanie pewnych właściwości i możliwości DD 4x2 i 4x4:
https://www.youtube.com/watch?v=vYY-M5sdX3M
_________________
Piotrek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11