Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster 4x4 czy 4x2 za i przeciw.
Autor Wiadomość
jammo


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 61
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 226
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-01-17, 20:02   

DS napisał/a:
@jammo, czy w przypadku nowego Dustera dopłata do 4x4 to tylko sam napęd, czy może coś więcej?

@DS dokładnie nie wiem jak to będzie z 4x4 teraz w nowym Dusterze, ale z tego co wiem z filmików to nowy Duster posiada asystenta zjazdów który wyświetla na ekranie pochylenie samochodu . Myslę , że powinno to być razem z 4x4, ale dopiero muszę dopytać, oczywiście musi to być wersja z wyswietlaczem LCD, bo może być też zwykła Comfort z radiem i napęd 4x4 więc nie mam pojęcia .Ja będę zamawiał z nawigacją i kamerami więc może to będzie.

Żywiec napisał/a:
Przeciw - wyższa cena przy zakupie, mniejszy bagażnik,

Z bagażnikiem to teraz sprawa wygląda tak , że różnica pomiędzy 4x4 a 4x2 jest tylko 34 litry a nie tak jak wcześniej 67 l, więc tu już nie jest to priorytetem.

piku napisał/a:
Do tego bym dodał: jeśli ktoś potrzebuje takiego napędu - 4x4, bo np. codziennie ma zimą stromy, śliski/zaśnieżony odcinek drogi do pokonania, jeździ na narty, czy w ogóle w góry zimą, czy też przydaje mu się na wakacje (bo np. jest miłośnikiem Bałkanów), to dopłaci te 7,5 tys. zł (właśnie tyle kosztuje napęd 4x4).

U mnie sprawa wygląda właśnie tak, że nie posiadam ani stromego podjazdu, ani zaśnieżonej drogi. Co do wyjazdów na narty to teraz już raczej nie jeżdzę. Od czasu jak córka wyszła za mąż, mają swoją ekipę na wypady ha,ha :-) a góry? Jakoś mnie w nie nie ciągnie, może dlatego, że mieszkam na Podkarpaciu i jak jest ładna pogoda to widzę je od siebie :-D :-D .Na Bałkanach jeszcze nie byłem, ale jak kupię Dusterka , to może się wybierzemy z żoną do Chorwacji :-) .
A teraz takie pytanie ,bo widzę po opisach , że wszyscy macie 4x4, a więc, czy z perspektywy czasu jak zmienialibyście teraz swoje Dusterki na nowe , czy dalej wybór padł by bezwzględnie na model z napędem 4x4?
 
     
psz

Marka: Honda
Model: Civic VII sedan
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 15
Wysłany: 2018-01-17, 20:14   

@jamno Mam podobny dylemat. Zachęcony tym, że podobno w nowym Dusterze wreszcie jest dobre wygłuszenie, zacząłem poważnie myśleć o zakupie tego auta. I choć wiem, że właściwie wystarczy mi napęd 4x2, to z drugiej strony zawsze tak trochę marzył mi się 4x4.

Za 4x2 przemawia oczywiście i bez żadnej wątpliwości kalkulacja ekonomiczna. Jedno to niższa cena zakupu a drugie to wyraźnie niższe spalanie. Chciałbym kupić auto z silnikiem 1.6 SCe, ale bez gazu.

Za 4x4 przemawia oczywiście lepsza trakcja i to... że zawsze mi się taki napęd trochę marzył. A marzenia ponoć warto spełniać, jeśli tylko jest taka możliwość. Ta niby jest, ale bardzo napinałaby mój budżet nadgryzając tez przy tym nieco przyszłe oszczędności (większe wydatki na benzynę).

Od strony użytkowej te 4x4 bardzo mi się nie przyda. I to mimo tego że mam domek w górach, do którego ostatnie ponad pół kilometra prowadzi po nieutwardzonej i momentami stromej drodze. Tyle że zimą tam nie jeżdżę (bo to właściwie nieopłacalne), a poza nią 4x2 w zupełności tam wystarcza. Za to przydaje się bardzo porządny prześwit, którego mi teraz wyraźnie brakuje i stąd myślę o Dusterze.

Reasumując wiem, że wystarczy mi napęd 4x2. Boję się jednak, że jeśli taki kupie, to przez cały czas eksploatacji auta będzie mnie prześladować myśl - a może trzeba było bardziej zaszaleć finansowo i mieć w końcu to trochę wymarzone 4x4? Kompromisy lubią być rozpamiętywane...
 
     
Zywiec


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 346
Wysłany: 2018-01-17, 20:46   

Reasumując, mamy za i przeciw:
Za
- kontrola trakcji (tył załącza się w poślizgu)
- zwiększona przyczepność podczas ruszania (w trybie auto ruszasz za każdym razem czterema kołami później napęd się rozłącza)
- możliwość wjazdu w teren
- łatwiejsze pokonywanie niedogodności na drodze (zaspy, błoto, podjazdy podczas niekorzystnej aury, wyjazd na narty)
- psychiczny spokój (zaspokojenie marzeń, oczekiwań, lepiej mieć niż później żałować)
Przeciw
- wyższa cena przy zakupie
- mniejszy bagażnik
- 4x4 będzie wykorzystane (o ile nie jeździ się po krzakach) w +/- 30% przebiegu pojazdu
- większe spalanie
 
     
mroczny-kosiarz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 56
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 116
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-17, 20:50   

psz napisał/a:
I choć wiem, że właściwie wystarczy mi napęd 4x2, to z drugiej strony zawsze tak trochę marzył mi się 4x4.

Mam wrażenie, że ja jako zadowolony posiadacz Dustera 4x2 mogę chyba Ci coś bezstronnie doradzić w tej sprawie. To, co napisałeś powyżej to może nie jest racjonalny argument, ale wydaje mi się, że jednak ważny. Wbrew pozorom, samochód nie służy tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Emocje, jakie budzi samochód w jego właścicielu też mają swoje znaczenie. Jeśli więc takie masz marzenie, to chyba jednak warto je spełnić?

Wydaje mi się, że Cię trochę rozumiem, choć ja takich akurat marzeń nie mam i nie miałem. Mogę się jednak z Tobą utożsamić o tyle, że byłem np. gotów dopłacić 2 tys. za kolor, by mieć właśnie taki, jaki mi odpowiada, bynajmniej nie z jakiś praktycznych powodów. Ten, wydawałoby się, mało istotny szczegół ma dla mnie znaczenie o tyle, że bardziej cieszy mnie posiadanie auta w takim właśnie kolorze. Jeśli Ty się podobnie poczujesz z napędem 4x4, to chyba warto spełnić Twoje marzenie? Zwłaszcza, jeśli niepredko będziesz kupować kolejny samochód?

psz napisał/a:
I to mimo tego że mam domek w górach, do którego ostatnie ponad pół kilometra prowadzi po nieutwardzonej i momentami stromej drodze. Tyle że zimą tam nie jeżdżę (bo to właściwie nieopłacalne), a poza nią 4x2 w zupełności tam wystarcza. Za to przydaje się bardzo porządny prześwit, którego mi teraz wyraźnie brakuje i stąd myślę o Dusterze.

Wprawdzie nie widziałem tego dojazdu do Twojego domku w górach, ale sądząc z opisu to chyba też byłby jednak argument za 4x4...
_________________
Pozdrawiam -
 
     
psz

Marka: Honda
Model: Civic VII sedan
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 15
Wysłany: 2018-01-17, 21:05   

Dzięki za szybką poradę :-)

A jak to jest właściwie z tym spalaniem w przypadku silnika 1.6 SCe? Wiadomo, że wiele zależy też od samego kierowcy, ale czy różnica w spalaniu benzyny między wersją 4x2 a 4x4 jest bliższa 1 litra czy 2 litrów? Ktoś z Was ma może w miarę precyzyjną wiedzę w tej kwestii?
 
     
mroczny-kosiarz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 56
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 116
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-17, 21:26   

Żywiec napisał/a:
Reasumując, mamy za i przeciw:
Za
- kontrola trakcji (tył załącza się w poślizgu)
- zwiększona przyczepność podczas ruszania (w trybie auto ruszasz za każdym razem czterema kołami później napęd się rozłącza)
- możliwość wjazdu w teren
- łatwiejsze pokonywanie niedogodności na drodze (zaspy, błoto, podjazdy podczas niekorzystnej aury, wyjazd na narty)
- psychiczny spokój (zaspokojenie marzeń, oczekiwań, lepiej mieć niż później żałować)
Przeciw
- wyższa cena przy zakupie
- mniejszy bagażnik
- 4x4 będzie wykorzystane (o ile nie jeździ się po krzakach) w +/- 30% przebiegu pojazdu
- większe spalanie

Świetne podsumowanie!
_________________
Pozdrawiam -
 
     
jammo


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 61
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 226
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-01-17, 21:58   

Sam chętnie bym się dowiedział o różnicy w tym spalaniu . Czytałem gdzieś , chyba na forum, że spalanie przy 4x4 wychodzi nawet niecały litr więcej. Jezeli tak różnica pomiędzy 4x4 a 4x2 jest dość niewielka.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-01-17, 22:03   

Skąd wiadomo, że różnica między pojemnością bagażnika auta z napędem na jedną oś i na dwie osie wynosi 34 l? Jeśli z folderu, to nie jest to miarodajna informacja. Wg katalogu moje auto ma 408 l poj. bagażnika, a w teście wyszło, że 367 l (ok. 10%, czyli jedna torba/plecak, mniej). Zatem trudno wyrokować, dopóki się nie sprawdzi, jaka jest różnica. Z pewnością w wersji 4x4 bagażnik jest mniejszy.
Skąd wiadomo, że bardzo wzrasta spalanie w aucie z napędem na obie osie? Ktoś to sprawdził? To jest 3% czy 5%? Jak wiadomo powszechnie, dane katalogowe nie mówią ani słowa prawdy o realnym spalaniu auta. Czy na pewno auto, które napędu 4x4 używa tylko do ruszania spala przez to więcej? Na zdrowy rozum, skoro lżej mu ruszać, to powinno spalać mniej. Wg instrukcji przy dołączaniu drugiej osi podczas jazdy w trybie "auto", ma się zapalać kontrolka. Ja przez pięć lat i 125 tys. km tego nie zauważyłem. Wydaje mi się, że ta opinia sprzedawcy, którą potraktowaliście poważnie, jest diabła warta i nie znajduje żadnego potwierdzenia w faktach. Facet miał coć powiedzieć, to powiedział.
_________________
Piotrek
 
     
psz

Marka: Honda
Model: Civic VII sedan
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 15
Wysłany: 2018-01-17, 23:00   

Dlatego pytam praktyków. Bo jeśli różnica w spalaniu wynosi np. 0,5 litra na 100 km, to nie ma o czym gadać, ale jeśli już 1,5, to jest ;-)
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2018-01-17, 23:20   

piku napisał/a:
Wg instrukcji przy dołączaniu drugiej osi podczas jazdy w trybie "auto", ma się zapalać kontrolka. Ja przez pięć lat i 125 tys. km tego nie zauważyłem

Jesteś tego pewien? Raczej ma zapalać się kontrolka, że tryb Auto jest załączony, a nie że dołącza tylna oś...
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-01-17, 23:24   

psz napisał/a:
Dlatego pytam praktyków. Bo jeśli różnica w spalaniu wynosi np. 0,5 litra na 100 km, to nie ma o czym gadać, ale jeśli już 1,5, to jest ;-)


Chyba niewielu jest takich, którzy równocześnie jeździliby dłużej samochodami z takim samym silnikiem, ale z różnymi napędami... Można porównać statystyki spalania, ale wiadomo, że wiele zależy od techniki jazdy. Wręcz więcej niż od tego czy masz napęd na jedną czy też dołączany na dwie osie. Sądzę, że nie mamy miarodajnych danych na temat tych różnic, podobnie jak na temat tego, w jakim stopniu (jak często) wykorzystywane jest dołączanie napędu na drugą oś. wiadomo jednak, że większość tzw. SUVów sprzedawana jest z napędem na jedną oś (w przypadku innych niż Dacia marek, różnica w cenie jest jeszcze większa!).
Gdyby mi zależało tylko na wyższym prześwicie, np., z powodu krawężników, mierzyłbym w auto z prześwitem ok. 18-19 cm, które skuteczniejsze jest w jeździe szosowej, a pomoże też pokonać większość polnych dróg. Większy prześwit wymaga większego skoku zawieszenia, czyli zapewnia gorszą jazdę po gładkich drogach i częstsze inwestycje w zawieszenie.
_________________
Piotrek
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2018-01-18, 09:57   

Większe spalanie wynika głównie z większej masy (choć i tak jest to lekki układ 4x4) i większych oporów, ale przy tym typie napędu jest to bardzo niewielki wzrost.
Wszystkie elementy kręcą się tak samo, niezależnie czy napęd pracuje czy nie.
A jak często pracuje - wspominałem kiedyś o tym na forum Dacii, wystarczy wybrać się do ASO i poprosić o jazdę w podpiętym komputerem serwisowym, wszystko pokaże.
Napęd 4WD to chyba też lepsze zawieszenie z tyłu?
 
     
psz

Marka: Honda
Model: Civic VII sedan
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 15
Wysłany: 2018-01-18, 10:21   

Tak, w 4x4 z tyłu jest wielowahacz, a w 4x2 belka.
 
     
jammo


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 61
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 226
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-01-18, 11:29   

Co do tylnego zawieszenia w Dusterze a konkretnie różnic w komforcie pomiędzy wielowahaczem w 4x4 a ośką skrętną w 4x2 , rozmawiałem na ten temat z pewnym dziennikarzem motoryzacyjnym, który zajmuje się testowaniem samochodów (testował już między innymi nowego Dustera) . Powiedział mi , że różnice w komforcie pomiędzy tymi zawieszeniami są prawie żadne , czyli w normalnej jeżdźie praktycznie nie odczuwalne. Sytuacja zmienia się dopiero na korzyść zawieszenia wielowahaczowego w przypadku, jak on to ujął , załadowania auta do pełna i szybkiej jeździe w zakrętach. Sprawy serwisu i różnicy kosztów ewentualnych napraw pomiędzy nimi już nie poruszam.
 
     
Zywiec


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 346
Wysłany: 2018-01-18, 12:01   

Reasumując, mamy za i przeciw:
Za
- kontrola trakcji (tył załącza się w poślizgu)
- zwiększona przyczepność podczas ruszania (w trybie auto ruszasz za każdym razem czterema kołami później napęd się rozłącza)
- możliwość wjazdu w teren
- łatwiejsze pokonywanie niedogodności na drodze (zaspy, błoto, podjazdy podczas niekorzystnej aury, wyjazd na narty)
- psychiczny spokój (zaspokojenie marzeń, oczekiwań, lepiej mieć niż później żałować)
- większe prawdopodobieństwo uzyskania większej ceny przy sprzedaży samochodu
Przeciw
- wyższa cena przy zakupie
- mniejszy bagażnik
- 4x4 będzie wykorzystane (o ile nie jeździ się po krzakach) w +/- 30% przebiegu pojazdu
- większe spalanie
- pewność bycia "świadomym konsumentem" tzn. że kupiłem samochód z takim pakietem (wyposażeniem) które w pełni odpowiada moim wymaganiom, bez zbędnych dodatków, które są po to aby być.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11