Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster 4x4 czy 4x2 za i przeciw.
Autor Wiadomość
psz

Marka: Honda
Model: Civic VII sedan
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 15
Wysłany: 2018-02-16, 20:13   

Przejedź się dotychczasowym modelem. Skrzynie biegów raczej się nie zmieniły.
 
     
TomaszDuster

Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 27
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-03-09, 16:22   

jammo napisał/a:
Wiadomo , że każdy sam kalkuluje , ale z tego co czytam na forum , przeważają opinie , że kupując Dustera z napędem 4x4 , pozbywamy się problemu z jego ewentualną późniejszą odsprzedażą , a myślę , że jest to też ważny czynnik. Sam stoję przed tym dylematem, i szczerze, chociaż nie mieszkam w górach i jeżdżę głównie tylko po asfalcie, to mocno zastanawiam się, czy jednak nie wydać tych dodatkowych pieniędzy na napęd 4x4, tylko też słyszałem właśnie w salonie, że do jazdy po mieście skrzynia 5-ka jest bardziej komfortowa ze swoimi przełożeniami.


Moge dodać od siebie, że niestety skrzynia 6biegowa w 4x4 Ph2 z 2017 to koszmar w mieście. A jestem kierowcą, który miał kilka aut w życiu i kilometrów (nie zawodowo) zrobiłem też ponad 500 tys km. Jeździłem kilka lat Ph1 4x2. Skrzynia wygodna do miasta. Nie trzeba często mieszać. Teraz mam Ph2 4x4 i to jest młóckarnia. Pomijając upierdliwą jedynkę (której używam, żeby nie męczyć skrzyni startem na 2) to jadąc nawet do 50 km/h mamy do przejscia bardzo krótkie przełożenia. Wystarczy minimalna zmiana sytuacji na drodze i od razu trzeba redukować. W starym 4x2 5 biegów nie było tego. Mimo, że jestem fanem Dustera to musze przyznać, że skrzynia z 4x4 w mieście to ciągła redukcja góra/dół. W dodatku debilny system EKO podpowiedzi biegów czyli system mordowania silnika niskimi obrotami cały czas chce bysmy dawali wyzszy bieg. Miedzy niektórymi wyższymi biegami róznica wynosci 10 km/h. W starym można było bezpiecznie jechać na 3 a tutaj trzeba lecieć do 5 tki a czasem i 6 stki. Ja olewam ten system bo zabijanie silnika obrotami (po redukcji w góre) 1500 i przyspieszanie na nich to bandytyzm ekologów. Ale byłem świadomy zamawiając 4x4, że taka będzie skrzynia więc nie płaczę. Raduję się Dusterem i po prostu żongluję biegami jak nigdy (nigdy w ph1 4x2).
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-09, 17:12   

TomaszDuster napisał/a:
skrzynia 6biegowa w 4x4 Ph2 z 2017 to koszmar w mieście. (...)Jeździłem kilka lat Ph1 4x2. Skrzynia wygodna do miasta. (...)Pomijając upierdliwą jedynkę (której używam, żeby nie męczyć skrzyni startem na 2) (...) Miedzy niektórymi wyższymi biegami róznica wynosci 10 km/h.


Ciekaw jestem dlaczego to takie koszmar, jaki masz silnik? Moja szóstka jest OK. Dlaczego wbrew instrukcji obsługi ruszasz z jedynki? To faktycznie nie ma sensu, ale w instrukcji do mojego auta napisano, żeby poza wyjątkowymi sytuacjami (np. ruszanie pod górę na stromym podjeździe), ruszać z dwójki. Niczego się w ten sposób nie męczy. To jest naturalne. Fakt, biegi trzeba zmieniać, ale nie widzę żadnej specjalnej uciążliwości, choć przyznam, że szóstka w nowym DD z napędem na jedną oś z tym samym silnikiem, co moja Rumunka, jest fajniejsza. Za to nie ma słynnej dusterowskiej jedynki, która niejeden raz mi się przydawała w trudnych sytuacjach i terenie. W moim aucie różnica między biegami nie wynosi 10 km/h. Zauważyłem natomiast, że wynosi ok. 750 obrotów (przy tej samej prędkości).
_________________
Piotrek
 
     
TomaszDuster

Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 27
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-03-09, 18:12   

Po prostu porównuję do Ph1 z 4x2, gdzie biegi były elastyczne. To co tam mozna było przejechać na 3jce, tutaj trzeba (zeby obroty nie były za niskie,itd) zmieniac 4-6. Na Dustera nie narzekam, ale są pewne niewygody ze zmianą biegów.
ps.Skoro masz dizla, to kompletnie inna sprawa. Tam masz moment inny. W 1.6 silnik dusi się startując na 2jce - wystarczy minimalne wzniesienie - nawet przy "pustym" aucie.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-09, 18:30   

TomaszDuster napisał/a:
Skoro masz dizla, to kompletnie inna sprawa. Tam masz moment inny. W 1.6 silnik dusi się startując na 2jce - wystarczy minimalne wzniesienie - nawet przy "pustym" aucie.


Sprawdź, co na to instrukcja obsługi. Ruszałem kolegi autem 1,6 115 KM 4x4 z dwójki i nie czułem problemów. Jedna różnica - łatwiej ruszyć gładko z jedynki benzynówką niż w dieslu (silnik od razu wchodzi na b. wysokie obroty).
_________________
Piotrek
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2018-04-12, 10:21   

Czy jest ktoś z Warszawy lub okolic chętny na test Dustera 4x4 na rolkach? :)
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
SEBA
Na co mi ta Dacia

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 15 Gru 2017
Posty: 8
Wysłany: 2018-04-17, 16:44   

DS napisał/a:
Czy jest ktoś z Warszawy lub okolic chętny na test Dustera 4x4 na rolkach? :)
Coś więcej??
Może zadzwoń do Dacia Warszawa. https://www.daciawarszawa.pl
Ja to mogę zrobić test na dwie łapy :-P
_________________
Przekonajcie mnie proszę, że warto tym jeździć.
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2018-04-18, 16:27   

A cóż więcej chcesz wiedzieć? :-)
Szukam prywatnego użytkownika Dustera, chętnego poddać swoje 4x4 takiemu testowi, całość nagrywamy i publikujemy na moim kanale na YT.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
Zywiec


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 346
Wysłany: 2018-04-18, 19:28   

A mój Duster stoi w warsztacie i się naprawia, podobno w czwartek (tj. jutro 19-04-2018 r.) najdalej w piątek będę mógł go odebrać! DS jak długo Twoja oferta będzie aktualna??
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2018-04-21, 19:39   

Niedziela 22.04 od godziny 11:00 w miejscowości Puchały (koło Janek) na parkingu przy głównej drodze.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
b_tyc

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Sie 2018
Posty: 28
Skąd: Cz-Dz , Wawa
Wysłany: 2018-08-06, 19:57   

Hej!

Tylko wóz z napędem 4x4 miałem Nive i Audi Quatrro i niestety tam gdzie mieszkam ( Beskid Śląski ) oraz faktu że bardzo lubię aktywności terenowe : instruktor surwiwalu i strzelectwa , włóczykij oraz górłaz. Napęd na 4 kapcie jest oczywisty. Jakoś Duster w wersji na przód napęd wydaje mi się lekko upośledzonym samochodem.

Pozdrawiam
_________________
Miała być Niva , a jest Duster.
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2018-08-07, 07:03   

Ja wychodze z zalozenia, ze chocby raz mialby sie przydac naped na cztery to warto. Cos jak z poduszkami - na codzien ich nie potrzebujesz, ale przydaja sie.
 
     
b_tyc

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Sie 2018
Posty: 28
Skąd: Cz-Dz , Wawa
Wysłany: 2018-08-07, 13:33   

gogol napisał/a:
Ja wychodze z zalozenia, ze chocby raz mialby sie przydac naped na cztery to warto. Cos jak z poduszkami - na codzien ich nie potrzebujesz, ale przydaja sie.


Każdy myśli ze napęd na 4 kapcie to tylko w teren, miałem nieśmiertelną Ladę Nive oraz Audi w quatrro :) i jest różnica spora , szczególnie zimą oraz na śliskich drogach, a jazda zwykłym samochodem.

Pozdrawiam
_________________
Miała być Niva , a jest Duster.
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2018-08-26, 17:26   

Ponawiam zaproszenie na test napędu Dustera 4x4 na rolkach, jest ktoś chętny może? :)
Przy okazji zapraszam na fanpage testów na rolkach - www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2018-10-04, 18:30   

W końcu udało się przetestować napęd DD I na rolkach:
Dacia Duster vs Nissan Qashqai
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10